Welkom voor wie er nog bij de decembermama's zijn gekomen Hier gaat ook alles goed Af en toe iets misselijk van bepaalde geuren, ik ben ook nog heel erg moe...zodra ik ga zitten is het gebeurd. Mijn buik is al zo opgezet en het krijgt al aardig zijn vorm. Ik heb het gevoel dat het zo snel groeit, wie heeft dit ook? Dan denk ik "Is dit wel normaal"?
In mijn eerste zwangerschap kon ik ook bepaalde geuren niet verdragen dan werd ik echt misselijk. tot nu toe heb ik nergens last van al heb ik bij deze 2e het gevoel dat ik sneller dik ga worden.
Je buik zet nu op door je darmen is nog geen kind of baarmoeder te bekennen hoor Je darmen gaan gewoon iets anders werken en daardoor lijkt je buik dikker te worden. Hier geen kwaaltjes iig nog niet.. komt nog wel vrees ik Maar ja heb het de vorige keren ook overleefd dus deze keer ook wel. Al was het wel zwaar en nu zwaarder omdat ik er al 2 heb lopen maar goed na de bevalling is het iig over en kan ik gaan genieten van een kleine erbij heerlijk! Ik hoop zo dat het deze keer goed gaat! Maar ik ga er vanuit dat het wel goed zit. Zal het zien op 4 mei!!
hallo, ik ben van ochtendmisselijk gegaan naar de 'hele dag'-misselijk. Bah! Het probleem is nu dat ik niet meer alleen met een lege maag moet overgeven, maar ook met een volle. (sorry voor de gedetailleerde uitleg). En morgen begint mijn week stage bij de eerste kleuterklas. Zouden jullie het vertellen tegen de stagebegeleidster of zou die denken dat ik het zeg voor extra punten??? Voor de rest: pijnlijke borsten die gegroeid zijn. Ze 'floepen' nu en dan uit mijn beha. Geen zicht natuurlijk. Ook heel moe, constant. Zou de hele dag kunnen liggen slapen. En natuurlijk heel gelukkig, en ook ongerust. 't Wisselt zo af. Soms fantaseer ik over ons baby'tje, en soms ben ik bang dat het nog mis gaat gaan. Ik heb gelezen dat dat typisch is voor zwangeren. En als ik jullie allemaal hoor, is dat ook zo! Groetjes, Saartje
ola, even een kort berichtje. ik heb het idee dat het foute boel is.ik vloei heel lichtjes............ weet niet wat ik ervan denken moet.het is een beetje bruin/rozig. ik heb niet echt krampen,wel iets ongi-achtig maar niet zoals ik normaal zou hebben als ik ongi word. ik w8 het maar af meer kan ik niet doen..
Hoi meiden, Ik ging vanmorgen op de weegschaal en ik ben een halve kilo afgevallen! Begrijp er niets van, ik heb gister nog mijn kast opgeruimd en van de 11 broeken die ik heb kon ik er nog maar 2 (!) normaal dichtkrijgen. Vandaag vanmorgen gewogen en nu blijk ik ook nog een halve kilo lichter te zijn. Ik ben ook niet misselijk heb niet overgegeven, dus daar kan het niet van komen. Ik eet natuurlijk wel gezond en drink veel, ik kan gelukkig ook erg goed naar toilet, dus dat zal het wel zijn denk ik. Zijn er meer meiden die dit hebben? Ik zou toch echt denken dat mijn buikje begint te groeien (ik zie ook echt al een kleine bolling, meer zwelling eigenlijk), hoe kan het anders dat mijn broeken niet meer dicht willen? Ik ben benieuwd of er meer meiden zijn die dit ook hebben. Liefs Marjolein
Hey Marjan, ik kan ook in heel weinig kleding maar ben toch in gewicht niet veel aangekomen. Mijn heupen zijn breder geworden en heb ook iets een bolling/zwelling. Ik kan ook normaal naar de toilet. Dus je bent niet de enige
Hoi, Ik had mijn mijn eerste zwangerschap ook al met 8 weken zwangerschapsbroeken aan. Nu pas ik nog prima in mijn gewone broeken, in de avond wil mijn broek wel iets strakker zitten.
Goedemorgen dames! Iedereen goed de weekende doorgekomen? Deze dame is na het weekend kapot pfff word steeds erger heb ik het idee. Normailite haal ik mijn zoon met de trein op en weer terug maar deze avodn was ik kapot. Ben er gebleven en sliep al om half 11, dat voor de vrijdagavond pff zaterdag eerst judoexamen van mijn zoon en een verjaardag, pff had het gevoel dat het super druk was, leek net of er energie uit mij getrokken werd pfff was blij weer op de bank te zitten.zaterdag lag ik er ook al om 11 u in en smorgens nog gewoon moe uit bed komen brrr Het begint me wat op te breken, ook het 40 u werken...ik heb altijd een dikke dip rond 2 u smiddags, en wil dan zo graag slapen maar helaas kan dat niet. Kan me niet heugen dat ik bij mijn vorige zwangerschap zo moe was, maar ja das ook al 8 jaar geleden hihi Ook heb ik nu al het idee dat mijn buik al opzet (heb al van mijzelf al een aardige buik) maar als mijn broek wat te laag en te strak zit is het al gevoelig en wat pijnlijk.. heb het idee dat het daarvoor nog te voeg is of niet?? Ik heb ook het gevoel dat ik veel vocht vast houd, dat had ik al hoor maar nu nog meer, ik heb een correctiepanty amar die durf ikn iet meer aan te doen, zit te strak..wat nu? natalie, als je deze topic door leest zal je zien dat er vele dames met het zelfde probleem hebben gezeten, als je geen last hebt van helder rood bloed en veel bloed denk ik niet dat jeje ongerust moet maken.. ikzelf heb nu niet emer het idee dat ik bang ben om het kindje/vruchtje kwijt te raken. wel ben ik erg nieuwschierig hoe zo inwendige echo gaat, dat heb iknog nooit eerder gehad, iemand die mij die ervaring kan delen?8 mei moet ik voor een inwendige echo en zou graag willen weten waar ik aan toe ben Ik kreeg dit weekend commentaar van iemand die vond dat ik het te vroeg vertelde dat ik zwanger was, mijn zoon is zo blij en bij iedereen die hij kent 'mijn mama is zwanger en krijgt een baby'!! heerlijk toch? Klinkt mischien raar maar ik heb nu zoiets, als het vruchtje niet goed is gaat het toch fout en het kan in elke stadium van de zwangerschap fout gaan dus ja..en hij wist al wel dat er iets aan de hand was met ons, dus ja..als ik hem niets zou vertellen zou hij zich geheid gepasseerd voellen.. Nou ik ga maar weer aan het werk!! Suusje hoe is het verder? Saartje met jou ook verder goed?? Liefs XXX
Hoi Arwen, Hier een novembermama, maar ik reageer even naar aanleiding van je vraag over een inwendige echo. Ik vond een inwendige echo helemaal niet erg. Ja je ligt er niet zo fijn bij, maar dat zal wel vaker gebeuren in je zwangerschap en bij de bevalling, toch? Het doet helemaal geen pijn en het is zo gepiept. Ik vond de uitwendige echo waarbij ze - in het begin van je zwangerschap - best hard op je buik moeten drukken om goed beeld te krijgen, veel vervelender. Succes met je echo! Pim
Bedankt Pim voor je reactie!! je ligt er dus net zo bij als een bevalling hihi maar is het een groot apparaat dan??? dus het doet geen pijn? wat ik niet snap is dat je van binnen toch afgeschermt bent en dat het dicht zit, slijmprop ed,hoe kunnen ze er dan bij? Mmm duurt zolang he.. is het gek dat ik nu al dingen aan het sparen ben bv kleding ed?? heb dit weekend kleding gekregen. Is het nog te vroeg?? Liefs XXX
@Arwen, Ik heb zelf twee keer een inwendige echo gehad en ben het met Pim eens. Je voelt er helemaal niets van. De positie is inderdaad niet het charmanst, maar och, daar zul je je later toch ook overheen moeten zetten. Je ligt met je billen net over de rand v.d. bank met je benen in beugels. Het apparaat is niet zo groot, eerder lang. Het is een smalle lange staaf met een iets dikkere kop waar de echo mee gemaakt wordt. Geloof me, als je zwanger bent geraakt, zal dit ook wel lukken Je baarmoedermond is inderdaad gesloten, maar het apparaat hoeft je baarmoeder ook niet in. Net als bij een uitwendige echo wordt vanaf de buitenkant van je baarmoeder een echo gemaakt. Het verschil is alleen dat ze met een inwendige echo iets dichter bij de baarmoeder kunnen komen (tegen de baarmoedermond aan) waardoor de echo, vooral in het begin, duidelijker is. Echt waar, ik vond die echo's helemaal niet vervelend en zie er dan ook niet tegenop. Kijk er zelfs naar uit, lijkt me geweldig om het hartje te zien kloppen
Bedankt Noralien, was wel opbeurend, duidelijk.. ik kijk er nu helemaal naar uit mmmmm hihi ben erg benieuwt hoe ver ik daadwerkelijk heen ben..lijkt me ook machtig om het hartje te zien kloppen!!! het blijft toch iets bijzonders hoor liefs XXX
ja weet ik ook wel hoor met dat vloeien maar ik heb net een mk met cuuretage tot gevolg achter de rug dus alles is nog vers zeg maar.volgende week moet ik toch naar de gyn. het zet voorlopigniet echt door moet ik zeggen.ik w8 het af... inwendige echo:die heb ik met alle 4 gehad en is niks aan.je ligt er idd alleen niet zo florisant bij maar goed als dat het enige is je kan wel wat bleod verlies hebben erna en een wat weeíg gevoel erna maar das te overzien hoor............. het is de enige manier nu om de hartslag van je kindje te vinden.omdat je bm nog achter het schaambeen zit..............succes................
hallo dames ik heb vandaag de uitslag van het bloed en de waarde van het hcg is iets gestegen de dokter kon er verder nog niets van zeggen maar moet woensdag opnieuw prikken maar eigelijk heb ik er wel een heel goed gevoel in eens over denk als het een miskraam was dan was die waarde niet gestegen en was ie naar beneden gedaald denk ik maar zo mischien zit het dan toch allemaal goed ik heb de vraag aan de verloskundige gesteld en mischien kan ze mij wel iets meer vertellen jee ik moet zeggen dat er wel een hoop spanning ineens van me af is gevallen ik denk dat het wel goed zit groetjes angela
volgens mij is het zo dat als het een mk is dat het HcG dan meteen daalt...en bij jou is het gestegen dus zoiu er maar een beetje vertrouwen in hebben dat het goed is... succes..............
Wat een goed nieuws angela. Dat geeft een mens weer moed. Ik kreeg net telefoon van de verloskundigepraktijk. Was even bang dat ze wilde afbellen. Ik dacht: nee, a.u.b. niet afbellen ik heb me zo verheugd. Maar gelukkig, ze vroegen alleen of een ander tijdstip kon. M.b.t. een buikje krijgen. Ik merk ook dat mijn buik anders is. Geen echt zwangerschaps buikje, maar ik kan het niet meer verbloemen. Heb altijd wel een buikje gehad, maar nu hangt er echt een "rol" over mijn heupbroek. Geen gzeicht, weet vaak ook niet wat ik aan moet doen.