Melliemel, ik sport(te) ook twee dagen in de week. De veloskundige heb ik gevraagd of ik dat kan voortzetten. Ze vertelde mij dat je inderdaad een opgezette, harde buik na het sporten kan krijgen! Ook zei ze dat bij het transpireren veel bloed stroomt naar je hersenen en dat je er duizelig van kan worden. Als je lecht last krijgt van hardere buik en een duizelig gevoel, raadde zij aan om een niveau lager te sporten.. Ik heb trouwens nog steeds niet verteld dat ik zwanger ben, op twee collega' s na.. Ik blijf het maar uitstellen, ondanks ik echt super blij ben hoor.. Wanneer gaan jullie het oa je baas vertellen?
Hallo allemaal, Wat is het lekker druk hier. Zoveel decembermama's! Ik wil me graag bij jullie voegen en gezellig kleppen over onze zwangerschappen. 13 december ben ik uitgerekend van de tweede. Ik geloof het alleen eigenlijk nog steeds niet. Ik ben zo fit als maar kan. Geen dag misselijk geweest en ook niet eens moe. Dat was bij de eerste ook wel een beetje zo, maar het maakt me ook wel onzeker. Maar goed. Ik moet nog steeds een afspraak maken bij de vk. Dat zal ik snel maar eens doen, dan hoop ik ook dat ik snel een afspraak kan maken voor het maken van een echo. Ik denk dat ik het dan pas ga geloven! Aan mijn baas ga ik het toch maar zo laat mogelijk vertellen. Ik heb net een nieuwe baan...
hoi sellie, tja ik denk idd dat ik toch nog te zwaar train hoor, moet het gewoon rustiger aan doen, dan voorlopig maar ff wat minder toch . anettev babsje en wannabemom, welkom allemaal, enne af en toe lekker beppe over de leuke en minder leuke dingen is fijn hè zeker als er in de omgeving weinig mensen zijn die het nog nie weten! heel af en toe heb ik toch ook nog die onzekerheid hoor maar door de echo met kloppend hartje ga ik er vanuit dat het goed gaat komen, de meeste miskramen zijn tussen de 6 à 8 wkn, tuurlijk kan het nog steeds misgaan maar ook de echoscopiste/verloskundige gaf aan dat als je het hartje met 8wkn ziet kloppen de kans klein is dat het misgaat, ik hoop voor jouw dat dit je ook wat geruster stelt. gr saskia
Wannabemom en Babsje, welkom! Lianne, hopelijk geraakt je huis snel verkocht. Wij hebben ook pas een huis gekocht en we mogen erin september-oktober. Ik ben wel eens benieuwd hoe dat gaat zijn. Zo'n verhuis met zo'n dikke buik en dan alles klaar zetten. Kamertje in orde maken,.... ik denk ook dat ik bij de volgende ceho (10 mei) geruster ga zijn. Dan zijn we al 10w en half en zijn we toch echt goed op weg. En dan eind mei vertellen wij het grote nieuws. Groetjes, Saartje
Hallo iedereen, Angela ik leef met je mee. Ik weet hoe blij je was en dat je een voorgevoel had dat je zwanger was. Sterkte!!! Ik ben alleen maar moe, moe en nog eens moe. Het liefst lig ik de hele avond op de bank. En het klussen kan me gestolen worden, wat hubby natuurlijk niet zo leuk vindt
Wannebemom, Babsje en Annette V welkom! Ik voel me vandaag wederom goed. Beetje vermoeid, maar heb wel een lange dag. Moet vanavond ook nog werken. Ik denk dat ik dat wel vol ga houden. Morgen ben ik vrij, dan kan ik lekker uitrusten. Ik zit inmiddels op 7 weken en wil zó graag al wat dingetjes kopen. Hebben jullie al wat aangeschaft of wachten jullie tot je wat verder bent? Groetjes Suusje
Ik meld me hier ook maar even Voor alle zwangeren: van harte gefeliciteerd. Voor iedereen waar het mis is gegaan: heel veel sterkte toegewenst. Wie is er nog meer eind december uitgerekend?
hoi daphne, welkom suusje76; ik heb nadat ik de echo heb gehad, wel een ienie mienie mutsje van nijntje gekocht, echt schattig joh. deze heb ik aan mijn kledingkast gehangen en kan ik elke avond en ochtend zien, dan geniet ik daar lekker van, van JA ik ben zwanger en we worden papa en mama... verder wacht ik toch nog ff de eerste 3mnd af, hoewel ik wel een goed gevoel heb hoor. mss wel al eerder makkelijkere kleding kopen ... gr saskia
Welkom nieuwe ( en waarschijnlijk laatste) December Mama's! In januari zijn wij op vakantie naar de Carribean geweest en toen heb ik een schattig pakje gekocht, eigenlijk voor mijn vriendin, maar we vonden het allebei zo leuk dat we toch hebben besloten het voor ons eigen kindje te bewaren. Verder nog niets gekocht. Ik wacht even de echo af (nog maar 6 dagen....) en als ik dan het hartje heb zien kloppen ga ik denk ik voorzichtig de eerste spulletjes kopen. Mijn kwaaltjes worden trouwens ook steeds minder, ben steeds blij als ik aan mijn borsten voel dat ze nog wel gevoeliger zijn Achterlijk he!
Hallo! Vanochtend heb ik maar eens even contact opgenomen met mijn huisarts. De assistente vertelde me dat als ik geen specifieke vragen heb, ik niet perse een afspraak hoef te maken. Ik kan contact opnemen met de verloskundige en ik mag met 7 a 8 weken een echo. OOh en dat vind ik nu al spannend!!!! Nu heb ik niet specifieke vragen dus het lijkt me niet nodig dan naar de huisarts te gaan. Ik sta nu wel vermeld in het systeem als zwanger. Maar vanmiddag vroeg ik me opeens af wat een HA eigenlijk zou bespreken in zo'n gesprek. Zijn jullie wel meteen naar de HA geweest?
Anette, babsje en daphne welkom. Volgens mij is de "club" nu wel compleet. We zijn al met zovelen, echt gezellig. Sellie, ik geloof ook dat er altijd wel iets zal blijven waar je je druk om maakt. Maar ik denk wel dat ik me echt ga beseffen dat ik zwanger ben als ik leven heb gezien. Zo`n streepje op een test is zo vaag, qua gevoel dan, hahaha Mijn "baas" en collega`s ga ik gelijk de dag na de echo vertellen dat ik zwanger ben. Ik denk niet dat ik het langer kan volhouden. En dan ben ik waarschijnlijk 11 weken en 5 dagen. Ik heb nog niks zelf gekocht. Gister hebben we wel van onze beste vriendin 2 leuke knuffelberen gekregen, echt enig. Ze wist niet welke ze moest pakken dus heeft ze maar een jongetje en een meisje gekocht. Ze heten bas en babs, ( toevallig he babsje?) De meisjesbeer heeft een rose jurkje aan en het jongetje een blauw broekpakje. Ik heb het op onze slaapkamer gezet. Vandaag met regelmaat duizelig en licht in mijn hoofd geweest. Heb veel werk verricht vandaag op mijn werk, maar om 18:00 was ik ook helemaal bekaf. Ben lekker even op de bank gaan liggen om bij te komen.
@Wannebemom, ik ben niet naar de HA geweest. Hij doet verder toch niks gedurende de zwangerschap. De volledige begeleiding krijg je van de VK. Wat snel, dat je de echo met 7a8 weken krijgt, spannend he???
Okee, ja ik dacht opeens: hmmm, mis ik dan misschien iets? Dus ik ben nu alweer gerustgesteld, dank je! Ja, die vroege echo schijnt nieuw beleid te zijn, leuk toch?
Ik ga met 11 weken. Eigenlijk pas met 12 weken, maar ik heb er een weekje vanaf kunnen smokkelen, hihihi. Kan niet wachten. Eerst in spanning voor de intake met de VK en voor mijn gevoel lang moeten wachten. Maar nu heb ik dat alweer achter de rug en dus op naar het volgende, vol spanning!!!
Is het bij jullie al helemaal doorgedrongen? Bij mij is het goede nieuws nog niet echt aangekomen, hihihi. Heb ook nog steeds buikpijn en dat vind ik wel eng. Mijn buik is overigens wel goed opgezet zeg. Mijn collega heeft overigens van de week verteld dat ze zwanger is. Nu is het helemaal moeilijk om mijn mond te houden op mijn werk. Ik geloof nooit dat ik het uit kan houden tot na de echo. Zeker niet als ik zo een olifant wordt als mijn moeder, toen ze zwanger was, hihi. Dan pas ik over een week of twee al niet meer in mijn kleren.
@Hope, ik denk dat wij samen af kunnen tellen naar de eerste echo. Tenminste, als jij zegt dat je dan 11 wkn en 5 dgn bent, dan heb jij hem dus op donderdag 18 mei, toch?! Ik ga woensdag 17 mei voor de eerste echo. Spannend hoor!!! @Daphne, moeilijk te geloven hé, dat je zwanger bent. Mijn gevoel van zwanger zijn wordt iedere dag sterker, het gaat stukje bij beetje een beetje doordringen. Geniet er maar lekker van
Wannabemom, Babsje en Daphne welkom!! Het wordt lekker druk hier.. Suusje, ook ik heb constant de neiging om allerlei leuke schattige dingetjes te kopen... Heb t nog niet gedaan, ik wacht nog wel eventjes.. Wel heb ik al twee zwangerschapsbroeken gekocht, ze waren zo goedkoop afgeprijsd, dat ik ze niet kon laten gaan!! : ) Hope, ook is ben een aantal dagen verder dan ik dacht. Maar omdat het verschil niet zo erg groot is, is toch de laatste menstruatiedag aangehouden. (heb mijn banner daarom ook niet angepast)Waarschijnlijk, doen ze dat bij jou ook.. Het is wel leuk voor je gevoel natuurlijk, dat je weet dat je ietsjes verder bent..
Ik zou nog een verslagje doen van mijn eerste vk bezoek. Eigenlijk kan ik zo Hope haar verhaaltje overschrijven, want het ging bij mij precies zo. Een boel vragen over ziektes bij jou en je man in in de beide families. Vragen over medicijngebruik, operaties etc. etc. Verder bloedruk meten en die was keurig (120/60) en ook zij vertelde mij dat ik mij echt geen zorgen hoefde te maken over dat ik geen kwaaltjes heb, want dat is echt heel normaal. Op 9 mei mag ik al voormijn termijnecho, ik had zelfs volgende week al gemogen, maar ik ben dan en weekje weg, dus dat is lastig. Nu vind ik het niet zo erg, want met 9 weken kun je denk ik al meer zien dan met 8 weken en volgende week heb ik veel afleiding, dus de tijd gaat snel genoeg. 7 juni mag ik dan voor tweede VK gesprek. De Vk dacht ook dat ik op 12-12-06 uitgerekend zou zijn. Dus ik ben benieuwd, het zal blijken op 9 mei. Groetjes Marjolein