Hallo meiden, Even snel een berichtje want heb erg weinig tijd. Moet zo gaan werken. Werd gisteren gebeld door de VK. Ik had volgende week donderdag om 19.20 een afspraak maar dan is het dodenherdenking dus ze wilde de afspraak verzetten. Dus ik dacht; ojee, nog langer wachten. Maar nee hoor, ik mag nu woensdag!!! Om 10.40 uur. Ben dus superblij. Weer 1 dagje minder!! Ik kom van het weekend nog wel kletsen. Gr Otje 3 mei naar VK voor intake en echo!!
Wannabemom, Toen ik naar de huisarts ging, werd meteen mijn urine gecontroleerd op eiwitten en suiker. Voor mij heeft het wel nut gehad. Ik ben alleen zooooooooooo moe. Hoop dat het snel over is. Gr Amira
haha, is echt wel leuk al die verhalen, hoor! Tja, hier gaat alles nog steeds goed, ben wel erg beroerd, hoop dat het snel over is....zei gister tegen hubbie, op 8 mei heb ik de echo en dan ben ik 8 weken, op eind mei ben ik dan 11 weken, dan nog een week of 3 erbij, dan voel ik me wel beter.......TJEEE, dat duurt nog zooo lang... Aan de andere kant, had ik me niet ziek gevoeld, dan had ik weer in de zenuwen gezeten en bang geweest dat het allemaal niet goed zou zijn... @anetteV; ik heb ook sinds oktober vorig jaar een nieuwe baan, maak me wel redelijke zorgen over het verlengen van mijn contract....voel met je mee, misschien valt t allemaal mee, laten we het hopen.. groetjes, Babsje
Welkom nieuwe decembermama's Ik heb gisteren mijn eerste 2 zwangerschapsbroeken gekocht. Echt leuke, een kniebroek spijkerstof en lange spijkerbroek en wat zijn die dingen duur zeg! Ik heb al 2 babypakjes gekregen, knuffel, dekentje, rompertje en sokjes. Zelf heb ik een rompertje en mutsje gehaald. Ik durf het nog niet zo goed
Jeetje al zwangerschapsbroeken... die hoef ik pas aan met 6 maanden of zo, mss nu iets eerder omdat het de derde is wie weet. Welkom nieuwe a.s. mama's En voor de meiden waar het mis is gegaan, sterkte en hopelijk duurt het voor jullie niet lang meer dat je weer zwanger bent... en blijft! Dikke knuff! Ik ben de hele dag door dooooood moe! Echt heel erg maar ja heb er 2 rond lopen dus dat is logisch maar toch niet zo goed geregeld door moedertje natuur Ik zit hier te tiepen maar mijn ogen vallen gewoon dicht.. erruuuuuug! Gelukkig nog geen andere kwaaltjes erbij en ik hoop dat het deze keer zo blijft, al moet ik er niet te hard op hopen weet ik uit ervaring.. de misselijkheid begon altijd zo rond de 7de week en ben nu 5 weken dus kan nog alle kanten op. Ik was even afwezig en moet dus nog veel terug lezen maar dat doe ik als ik wat meer energie heb, dan kan ik ook reageren. de VK is bij mij een routine geworden hoef geen vragen meer te beantwoorden want ik ben er al een ouwe bekende dus dat scheelt. Ik moet 8 mei en een volgende week krijg ik een echo, ben ik 6 weken dus ik hoop dat ie al goed duidelijk is anders zit ik nog in spanning, kan namelijk nog niet echt "zwanger" zijn tot ik het bewijs heb gezien. Dacht de vorige keer ook dat alles goed zat en kwam toe zwaar bedrogen uit, dat wil ik niet nog een keer meemaken. Meiden die misselijk zijn veel sterkte! Er is een homeopatisch middel gemaamd "Nux Vomica" dat werkt heel goed is te koop bij de drogist of reformhuis. Ik ga liggen kan niet meer! Kom vanavond misschien nog even reageren. Ayla
Oei Ayla, pas misselijk worden na de 7de week... Ik hoop het toch niet! En wat heerlijk dat je pas na de 6de maand je zwangerschapsbroeken aan hoeft. Bij mijn eerste had ik het wel helemaal gehad met die dingen aan het einde van de zwangerschap. Toen hoefde ik ze trouwens ook pas na een maand of 5/6 aan, dus eigenlijk viel dat ook wel mee. @wannabemom Ik moet volgens mij hier wel eerst naar de huisarts. Om bloed te prikken. Woon in een klein dorp en daar doen ze het daar geloof ik. Ik zie daar wel tegenop. Ben als de dood voor naalden en ik weet al dat ik resus negatief ben, en dus mag ik extra vaak en veel bloed laten prikken...
Ik had vandaag van half drie tot half 11 moeten werken, maar ik werdt wakker na een slechte nacht en dacht dit ga ik echt niet trekken. Heb nu met mijn werk kunnen regelen dat ik van 4 tot 9 werk, zodat ik me niet ziek hoefde te melden. De meiden om me heen zijn echt fantastische collega's. Volgende week lekker een weekje op vakantie, dan is het snel 10 mei dan krijg ik namelijk een echo.... Ik heb er toch zo'n zin in om het ukkie nu eens te bekijken...
hey, bedankt Ayla voor de goede tip, wie weet werkt t idd....en het is van plantjes dus dan kan het niet zoveel kwaad... Dat is het enige wat ik écht heel vervelend vind van zwanger zijn, die misselijkheid, moe okay, das te doen, maar constant dat weeïge geveol op je maag is niet lekker. Ben trouwens wel onwijs benieuwd wat de echo gaat vertellen, is het goed of niet, is het 1 of zijn het er 2? 8 mei weet ik meer!!!
@Noralien, inderdaar 18 mei de 1e echo, spannend!!!!! De dag ervoor kun jij me dan al zeggen hoe het is gegaan. Ik hoop dat de weken snel omvliegen. @Daphne, dat gevoel is heel herkenbaar. Maar idd met de dag voel je je steeds meer zwanger en durf je te genieten, tenminste als ik voor me zelf spreek. @Marjan, leuk dat 09 mei al mag. Als jij dan bent geweest duurd het voor mij niet meer zolang gelukkig. Als ik iedereen hoor over misselijkheid durf ik bijna niet te vertellen wat ik net gedaan heb... Heb een schaaltje met M&M`s opgegeten met een lekker glas cola erbij. Daar had ik nu echt zin in. Over een uur gaan we eten, ben benieuwd of ik dan nog honger heb, hahaha.
hoi iedereen, lekker voor jullie hoor strakkies die echo's en afspraak, ik ben ook erg benieud daarnaar. ik ga 11 mei naar de eerste afspraak en dan ben ik 11 wkn . gr saskia
Bij mij valt de misselijkheid nu ook wel mee. Als ik misselijk ben, is dat eigenlijk alleen 's avonds. Het is nu een paar keer voorgekomen dat ik echt heel erg misselijk was, maar heb niet gespuugd. De laatste paar dgn heb ik er niet zoveel last van gehad, alleen een beetje weeig gevoel. Heb wel nog steeds ontzettende last van mijn borsten. Het leidt me echt af van waar ik mee bezig ben
Ik ben soms `s avonds wel eens iets missleijk. Maar voor mijn gevoel heeft dit ook met vermoeidheid te maken. Dan nemen de hormonen een loopje met me, hihihi
Hai meiden! Wat heerlijk, alweer 2 pagina's erbij in één dag tijd. Effe lezen zeg..... Met mij gaat het de laatste dagen behoorlijk goed. Weinig klachten. Ik eet s'ochtends voor ik opsta eerst een bakje bosvruchtenyoghurt en dan sta ik niet misselijk op. Wel heb ik met brood af en toe kokhalsneigingen, maar ik heb altijd al moeite gehad met brood 's ochtends. @Babs: het hoeft niet dat je nog last blijft houden tot zoveel weken. Ik was de eerste weken erg moe en misselijk en had tot voor kort enorme last van mijn darmen. De laatste vier dagen heb ik eigenlijk bijna geen last meer (afkloppen......) Ga me nu ook afvragen of ik nog wel zwanger ben (maar ik heb nog steeds grote en zere borsten, dus het zal vast wel). @ Arwen: hoe is het nu met je meid? We horen niet zoveel van je, gaat het wel? Ik heb zelf nog steeds niet gekocht, maar ik denk dat ik het nog enkele weken volhoud en dan niet meer. Dan ga ik echt wat kopen. Ik zit me al wel te verlekkeren in leuke tijdschriften en te kijken naar leuke babykamers..... Meiden: fijne koninginnedag allemaal en tot horens! Groetjes Suusje
Hey meiden Ik begin nu ook af en toe misselijk teworden (net als nu ) Ik hoop niet dat het nu zo blijft hihi Fijn voor jullie dat de data al vast staat Liefs Manon.
Ja Daphne82, komt me heel bekend voor! Af en toe denk ik door de buikpijn dat ik gewoon ongesteld moet worden, soms behoorlijk krampen, bah. Maar ik heb al ergens gelezen dat dit vrij normaal is aan het begin. Elk moment van de dag dat ik niet druk ben met andere dingen denk ik: Het is echt waar, ik ben zwanger! Jahoe! Ik zie nu ook echt OVERAL zwangere vrouwen en kinderen Met mijn collega's heb ik ook een hele goede band en we vertellen elkaar eigenlijk alles wat we meemaken. Heel moeilijk om dan niets te zeggen! Ik ben ook echt bang dat ik me een keer ga verspreken
Hallo allemaal, na een weekje heerlijk uitwaaien in Zeeland ben ik er weer. En wel 15 pagina´s bijlezen of zo!!! WAt schrijven jullie veel!!! Ik heb afgelopen week een heel rustig tempo aangehouden. uurtje of tien ontbijten, beetje wandelen, fietsen, terrasje met iets te eten en dan om een uur of zes weer eten. Dat ging best goed. Wel af en toe misselijke buien, beetje oprispingen, maar over het algemeen was het heerlijk. Ik merkte in de loop van de week dat ik steeds meer moe werd in plaats van uitgerust!! Dat wordt nog wat als ik maandag weer moet gaan werken.... Maar goed nog een heerlijk weekend in het vooruitzicht.... Morgen wel vroeg op, maar zondag ga ik nog een dagje luieren.... Karin
@Wannabemom: Ja, precies, ik denk ook iedere keer dat ik ongesteld ga worden. Ben ook best bang dat het mis gaat. Vandaag is het gelukkig al een stuk minder en ik probeer ook mijn rust te nemen. Van het weekend lekker rustig aan doen en proberen te genieten zolang ik nog niet misselijk ben
Nou, vandaag heb ik aan mijn directeur en mijn andere directe collega het grote nieuws verteld (directeur heeft zelf vorige week verteld dat hij 7 december vader wordt). Ze reageerden echt cool! Ik moet ook eerst rustig zelf gaan bedenken hoe ik mijn tijd wil invullen als ik terugkom. Ik zei dat ik zelf zat te denken aan 4 dagen werken. Daarin zag hij geen problemen! Als het financieel lukt kan ik dus zelfs nog 3 of 3,5 dag proberen! Daarbij heb ik ook lekker 18 weken verlof ipv 16 (eigen horeca cao). Rond juli/aug hoort hij graag wanneer ik met verlof wil en wat we doen als ik terugkom. Ik ben echt zo opgelucht!!!
@Molly, fijn zo'n baas zeg!! ik kom de komende dagen maar heel weinig online, we zitten midden in een verbouwing en heb dus maar weinig tijd, daarbij wordt vandaag het huis leeggeruimt en gaan we bij mijn ouders logeren, zodra ik weer meer tijd heb kom ik snel weer vollop meekletsen!! geniet ze meiden en tot snel!!
hoi hoi gisteren moest ik naar de ha, want hij wil je dan gewoon ff zien zei de assistente. hij heeft me wat info meegegeven en een infoboekje gegeven van de verloskundigepraktijk waar ik dan heen wil. maandag dus ff een afspraak maken ben benieuwd wanneer ik mag komen. me bloeddruk was perfect. tot nu toe nog weinig kwaaltjes gelukkig, heb alleen last van me boobies en zo nu en dan ongikrampjes jullie kennen het gevoel wel. soms kan ik het niet beseffen dat ik zwanger ben,omdat ik niet zoveel kwaaltjes heb. zijn er meiden die dit ook hebben??? iedereen een fijne dag vandaag doei doei semmy