december 2006 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door duikster, 28 mrt 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. patje

    patje Fanatiek lid

    17 jan 2006
    3.923
    0
    0
    overijssel
    Ja,ik denk het ook.
    Jij ook gefeliciteerd he!!
     
  2. Sellie

    Sellie Lid

    8 mrt 2006
    78
    0
    0
    Hallo aanstaande decmebr mama's ;)

    Het is allemaal nog steeds wel erg raar hoor. Was ik 2 a 3 weken geleden nog bezig met ovulatietesten enzo, en ben nu ruim 4 weken zwanger.
    Ook erg tegenstrijdige gevoelens: enorme blijdschap en ook n beetje angstig, vooral voor de komende weken.
    Het is onbegrijpelijk hoe snel het lichaam allerlei zwangerschapskwaaltjes laat voelen: pijn in onderrug, pijn in buik, alsof er een menstruatie aankomt ( wat mij dus weer zo bang laat voelen.. ) snachts vaak wakker worden, terwijl ik normaal gesproken goed doorslaap...
    Pfff, meiden wat staat ons toch een lange weg et gaan...

    Ik ben trouwens ook uitgerekend op 7 december (ben zelf ook een december kind..)

    Ik heb zowel niet de ha als de verloskundige benaderd, zo niet weten welke verloskundige ik zo moeten bellen...
     
  3. Sellie

    Sellie Lid

    8 mrt 2006
    78
    0
    0
    Oh ja nog iets, hebben jullie 'iedereen' al verteld dat jullie zwanger zijn. Ik denk toch dat ik hier nog even mee wacht.. Al vind ik het best moelijk..
     
  4. Juut

    Juut Actief lid

    13 sep 2005
    396
    0
    0
    Drechtsteden
    Hi allemaal gefeliciteerd!

    Ben benieuwd hoe het iedereen vergaat en of het een te volharden is als het een hete zomer wordt!

    groetjes
    Juut
     
  5. charissa1979

    charissa1979 Fanatiek lid

    19 dec 2005
    1.827
    0
    0
    Ziekenverzorgende
    Overijssel
    Sellie, ik heb het mijn ouders, schoonouders, een vriendin, (schoon)zussen en broer verteld.
    Eind april vertel ik het op mijn werk!

    Mijn Kwaaltjes: Erg duizelig, meerdere keren onwel geworden :oops:
    Regelmatig misselijk, hoofdpijn, moeilijk naar toilet, doodmoe.
    Ja ze zeggen je moet er wat voor over hebben!!! pffff
     
  6. hallo,

    nog eens iedereen: proficiat!!!

    mijn kwaaltjs zijn:
    - lage rugpijn: zo'n zeurderig gevoel, dit is niet constant hoor.
    - af en toe een opstoot van een misselijk, vol gevoel.
    - mijn borsten voelen een beetje gespannen aan, mijn tepelhof is groter.
    - menstruatieachtige buikpijn: ook niet constant.
    - vaker plassen en mijn plasje is veel donkerder en ruikt sterker.
    - en moe! Komt ineens op en dan kan ik niet meer. Dan moet ik gaan zitten.

    En hoe zit het bij jullie?

    Wij hebben het nog tegen niemand verteld, alleen mijn collega weet het. Maar ik heb 2 miskramen gehad (september en december), dus ik ben iets voorzichtiger nu.

    Juut, ik denk dat we zullen mogen puffen. Ik kan zo al niet goed tegen warme dagen! Daar word ik echt vervelend van, dan weet ik met mezelf geen blijf.

    Straks een bezoekje aan de HA. Voor een bloedproef en als dat goed is (hoog genoeg zwangerschapshormoon), bel ik morgen naar de gun. Zo is dat in Belgiƫ, geen verloskundige.
    Ik heb wel zenuwen voor het bezoekje aan de HA straks. Ik hoop dat het dit keer allemaal goed gaat en dat ik het mooiste verjaardagscadeau krijg (ben van 30.11).

    Groetjes allemaal en geniet ervan!
    Saartje
     
  7. melliemel

    melliemel Fanatiek lid

    31 aug 2005
    2.081
    0
    0
    hoi iedereen,

    vooralsnog iedereen die ik nog niet heb gefeliciteerd, GEFELICITEERD en welkom.

    over de kwaaltjes; ik heb af en toe lichtjes gerommel in mijn onderbuik niet veel en heel af en toe licht gevoelige borsten; omdat het zo weinig kwaaltjes zijn word ik af en toe een beetje onzeker hoor. ik heb vorig jaar een missed abortion gehad, en vanaf het moment dat de kwaaltjes stopte is het misgegaan vandaar :cry: . ik wil er wel vanuit gaan dat het dit keer goed gaat hoor, maar zo af en toe..

    gr saskia
     
  8. melliemel

    melliemel Fanatiek lid

    31 aug 2005
    2.081
    0
    0
    hoi,

    ik heb nu bij twee keer plassen heel klein beetje licht rossig, licht bruinige afscheiding :cry: . HELP wat is dit, toch niet het begin van opnieuw een miskraam hĆØ.

    gr saskia
     
  9. patje

    patje Fanatiek lid

    17 jan 2006
    3.923
    0
    0
    overijssel
    Ik hoop het niet voor je meid, ik weet wel dat ik zelf 6 dagen last van bruine afscheiding heb gehad met een hƩƩƩl klein beetje bloed op dag 1.
    Ik zie dat we gelijk lopen, en dat blijven we ook hoor :)
    Heb jij de hA al gebeld? Ik ben er net ff na toe geweest en hoefde geen bloed ofzo te prikken. Ik heb voor 21 april een afspraak met de HA zelf.
     
  10. melliemel

    melliemel Fanatiek lid

    31 aug 2005
    2.081
    0
    0
    hoi patje,

    ik moest dacht ik vorige week zaterdag ongie worden en heb toen de donderdag daarvoor hetzelfde gehad als wat ik nu heb. ik krijg wss morge een echo (11.30 uur) maar ik neem aan dat ze niet echt veel kunnen zien, ik hoop dat ze mij morge meer kunnen vertellen, ben erg verdrietig op dit moment hoor, ik wil niet nog een miskraam. :cry:

    gr saskia

    ps: op 20 april staat voor mij ook een echo om 9.45, ik hoop dat ik die ook gewoon krijg :( ;) .
     
  11. patje

    patje Fanatiek lid

    17 jan 2006
    3.923
    0
    0
    overijssel
    Wat fijn dat je morgen al een echo krijgt! Meid ik zal voor je duimen en geef niet op tot je zekerheid hebt.
     
  12. melliemel

    melliemel Fanatiek lid

    31 aug 2005
    2.081
    0
    0
    thnx voor je opbeurende reactie, je hoort zo snel mogelijk van me

    gr saskia
     
  13. marjan72

    marjan72 Actief lid

    3 sep 2005
    162
    0
    0
    Leeuwarden
    Hoi meiden,

    Goh wat is het hier al druk!

    Ik kom mij hier ook aanmelden (Dukster alvast bedankt voor het welkomstwoord voor Molly en mij, erg lief van je :) )

    1 april met Trekpleistertest heb ik voor het eerst posit est gehad (ochtend en laat op de middag een test gedaan). Zondag weer en ook met digitest van ClearBlue (toen kwam er nog niet zwanger in beeld). Gister weer die digitest gedaan en toen kwam er echt zwanger in beeld. Heel apart om dat zo in woorden op een test te zien staan. Dus, ja het is toch echt zo, maar het is allemaal zo onwerkelijk nog. Eigenlijk was vandaag pas mijn NOD, heb dus (net als ongeduld Molly hihi) 3 dagen voor NOD al positief getest.

    Mijn kwaaltjes:
    1- Ruim een week voor NOD al licht duizelig in mijn hoofd (nu nog steeds) en ik voelde mij gewoon niet echt fit (nu nog niet), vooral moe/geen puf
    2- Borsten leken wat opgezet (niet gevoelig en nu ook nog niet echt noemenswaardig, alleen tepels een beetje)
    3- Sinds paar dagen heb ik de hele dag honger (maag rommelt nu ook alweer)
    4- darmen erg van slag sinds een dag of 4 (dan aan de sjees en dan juist het omgekeerde )
    5- en (ik weet niet of het van zw komt of toeval is) een ontstoken kies! Ik ben gister al naar tandats geweest en de kies is dood aan het gaan. Zo maar opeens! Toch raar hoor. Nu moet ik 21 april weer en dan voor zo'n hele fijne behandeling :cry:

    Dit is het wel ongeveer geloof ik. Vandaag heb ik mij ziek gemeld, want voel me echt bekaf en vreselijk last van die kies nog steeds. Maar ff dagje rust houden.

    Voor alle meiden hier op het december forum:

    Heel erg gefeliciteerd met jullie zwangerschap en dat we elkaar maar veel mogen en kunnen helpen en er veel plezier aan mogen beleven!

    Oh ja, gister HA gebeld en die is pas 9 april weer terug van vakantie en MvM gebeld en daar kan ik in Friesland niet aan mee doen (tenzij ik elke week een uur wil rijden om het op een depot in te leveren, maar dat gaat mij iets te ver), ik vind het gewoon belachelijk!

    Groetjes Marjolein

    Zijn jullie ook al emo? Ik wel sinds vandaag :(
     
  14. patje, ik duim ook voor je. 't Is idd heel fijn dat je morgen al een echo hebt.

    Marjolein, ik ben ook al een beetje emo. 't gaat zo op en af. De ene moment gaat alles goed, de andere moment huil ik mee met de tv of ben ik boos op m'n man omdat hij niet doet wat ik wil. Hij lacht er gelukkig wat mee.

    Groetjes,
    Saartje
     
  15. Niet meer actief

    Hier ook een december mama... Kben volgens de calculator uitgerekend op 5 dec.. Een sinterklaas kindje 8)
     
  16. marjan72

    marjan72 Actief lid

    3 sep 2005
    162
    0
    0
    Leeuwarden
    Mijn echte naam is dus Marjolein ;)
    en vanaf nu ga ik mij ook maar gewoon zo noemen hoor. Als ik al een bekende tegen kom, nou dan maar. Mijn ouders weten het toch al en mijn man heeft zijn mond aan mijn baas voorbij gepraat, dus maakt ook niet meer uit. De rest volgt snel genoeg, dus ach.

    Ik heb al een afspraak met de verloskundige gemaakt en ik mag er op 26 april al heen. Zij dacht dat ik wel al eens 5 weken zou kunnen zijn (zou wel verklaren dat de zw test al zo vroeg positief was), dus Molly, misschien jij ook wel, hihi. Zou wel maf zijn en ook wel jammer, want ik vond 12-12-06 wel een leuke datum eigenlijk. Maar ik klaag niet hoor, dat zou een week langer zijn en daar zou ik eigenlijk ook wel weer blij mee zijn. In elk geval kan ik dus eind april of begin mei al mijn eerste echo krijgen. Spannend hoor!

    Groetjes Marjolein
     
  17. keizerin

    keizerin Niet meer actief

    Ik kom me hier ook even aanmelden :)
    Ik ben uitgerekend op 12 december.
    Alleen een vriendin weet dat ik zwanger ben,me moeder ga ik het pas vertellen als ik een controle bij de verloskundige heb gehad en op me werk ga ik het eind mei vertellen daar zie ik het meest tegen op.

    Ik had eigenlijk helemaal geen symtonen opgemerkt,ja gisteren had ik buikpijn en van het weekend was ik heel moe en maandag kon ik me bed niet eens uitkomen terwijl ik op zich genoeg had geslapen.

    Ik heb nu af en toe nog steeds buikpijn vind het best eng maar die vriendin zei dat ze er ook heel erg last van had en dat het komt omdat je baarmoeder groter gaat worden en ben vandaag ook wel een beetje misselijk maar nog niet heel erg.

    Alle december mama's gefeliciteerd :D
     
  18. marjan72

    marjan72 Actief lid

    3 sep 2005
    162
    0
    0
    Leeuwarden
    Hee Vales, Gefeliciteerd en welkom bij december!

    Ook precies 4 weken zie ik, leuk! Ik heb hetzelfde als jij hoor. Moe en kan mijn bed amper uit komen en af en toe licht misselijk, maar nog niet heel erg.

    Groetjes Marjolein
     
  19. Hope

    Hope Fanatiek lid

    1 mrt 2006
    3.100
    0
    0
    Meiden die erbij zijn gekomen, gefeliciteerd en van harte welkom bij de december mama`s.
    Het is hier inderdaad gezellig.
    @ Melliemel, ik hoop dat alles goed blijft gaan.
    Ik kan me je angst wel voorstellen.
    Ik heb het zelf nog niet meegemaakt, maar ook ik voel nu soms de angst van, wat als het mis gaat.
    Ook al is het moeilijk, maar probeer ontspannen te blijven, en neem op tijd je rust.

    Ik had vanmorgen een aanval van misselijkheid en niet goed voelen. :(
    Het overviel me echt.
    Ik stond gewoon op, smeerde mijn brood, maar moest toe snel naar de WC, eerst om te p**pen. :oops:
    Toen ik eraf kwam, werd acuut erg misselijk, weer terug naar toilet. Ik wist niet meer waar het eruit wilde, van boven of van onder. :(
    Heb gelukkig niet hoeven spugen.
    Wat ik wel vreemd vind is dat ik al op de vroege morgen moest p**pen. Normaal kan ik met pijn en moeite om de 3 dagen gaan.
    Wat zwangerschap niet met je doet!!! ;)
     
  20. Hope

    Hope Fanatiek lid

    1 mrt 2006
    3.100
    0
    0
    Ik heb het alleen aan beide (schoon) ouders verteld en aan onze beste vriend en vriendin.
    Ik wil het de rest pas vertellen als ik op de echo heb gezien dat alles goed is.
    Ik moet zeggen dat het wel moeilijk is om het voor je te houden.
     

Deel Deze Pagina