Ik ga morgen voor het eerst naar de verloskundige. Ik moet er om 12 uur zijn,ben wel erg benieuwd. Ik heb een erg trekkend gevoel in me buik vooral aan de rechterkant maar het gaat ook af en toe branden en dat vind ik eng. Mijn Bh's zitten voor geen meter meer dus ik denk dat ik deze week even een meegroei Bh ga kopen,maar naar mijn idee zijn mijn borsten nog niet echt gegroeid maar die beugels in mijn bh doen echt pijn. En molly echt leuk hoe je baas heeft gereageerd,ben benieuwd hoe ze op mijn werk gaan reageren.
Spannend Vales, ik mag woensdag, kijk er echt al naar uit. Verder voel ik me niet echt jofel, ben de hele dag door misselijk. Eerst ging het over als ik iets at, maar vandaag dus niet. Bleh, dit is niet leuk!!!
Ik herken het ook: ik had tot voor vorige week erg veel last van ongikrampen en krampen in mijn darmen, maar dat is de laatste week veel minder geworden. Het is zelfs bijna over. Wel heb ik wat meer misselijkheid en moeite met eten (kokhalsneigingen). Vooral vlees staat me erg tegen (terwijl ik daar normaal goed van kan eten). Ook gekookte aardappels zijn lastig, doe mij maar gebakken aardappels of friet met mayo! Vanavond al voor de 2e keer in een week frites gegeten. Wel een beetje gezond gehouden met verse sla, komkommer en tomaat erbij, maar ja. De zoute snacks smaken me goed, terwijl het zoete (zoals chocola) mij erg tegenstaat. Hebben anderen nog rare eetgewoonten of dingen die jullie juist nu niet lekker vinden? @ Molly: toffe reactie op je werk! @Arwen: wat een vervelende toestand, ziek en dan net een nieuwe baan. Hopelijk gaat het allemaal goed komen en helpen die homeopatische medicijnen tegen de misselijkheid. @Vales: veel plezier bij de verloskundige! Of moet ik je succes wensen? (Ik weet eerlijk gezegd niet wat meer op z'n plaats is. ) Groetjes Suusje
Hey meiden, Sorry dat ik er alweer over zeur. Maar ben nog steeds niet gerust wat betreft het bloedverlies. Ook al is het maar weing, het zit me niet lekker. Ik bel morgen toch maar met de VK. Jullie zullen wel gek van me worden, maar ik wordt dat op het moment ook van mezelf. Ik hoop dat de VK er meer over kan zeggen of dat ze eerder de echo doet, misschien ben ik dan geruster. Voor de meieden die deze week naar de Vk gaan veel plezier en succes.
Hoi meiden, Hier alles goed. Ik voel me eigenlijk prima. 1 Ding is alleen vervelend. Als ik 's ochtends opsta gaat alles prima tot dat ik in de keuken kom. Dan moet ik kokhalzen en vaak daarna nog spugen. Als ik dan even iets gegeten heb gaat het weer beter. Verder gaat het eigenlijk heel goed met me en wordt wel steeds zekerder dat alles goed mag gaan. Nog 2 dagen en dan mag ik naar de VK en krijgen we een echo. Ik vind het zo spannend! Vales: Leuk dat je vandaag naar de VK mag! Laat je even weten hoe het geweest is? Molly: Jij dus ook over 2 dagen naar de VK net als ik? Leuk! Hoe laat mag je? Ik om 10.40 uur. Lekker op tijd dus. Suusje: Ik heb ook hele andere eetgewoonten. Of eigenlijk zijn het meer snoepdingen die anders zijn. Ik ben normaal iemand die verzot is op hartige snacks zoals chips en nootjes. Nu heb ik na 10 borrelnootjes zoiets van: Bleeeghhh, ik lust dat niet. Raar he?? Verder nog niet echt aanwijsbare dingen. Hope: Kan me heel goed voorstellen dat je onzeker bent en ik zou gewoon even bellen naar de VK. Wie weet kan ze jou gerust stellen. Sterkte hoor. Zo, nu moet ik gaan. Ik ga werken. Gr Otje
Wat is het hier gezellig, ik heb vanaf donderdag niet meer gekeken en er staat al aardig wat bladzijden bij. Ik ben vrijdag voor het eerst bij de dokter geweest maar dat stelde niks voor heb alleen een lijst met verloskundigen meegekregen, die ga ik volgende week maar een bellen voor een afspraak. Verder ben ik echt hele dagen misselijk ik kan echt bijna niks binnenhouden heb vanmorgen voor ik naar mijn werk ging al 2 keer boven de WC pot gehangen. De vermoeidheid is ook nog niet verminderd kan er 's ochtends niet uitkomen terwijl ik 's avonds heel vroeg naar bed ging. Maar verder voel ik me eigenlijk best goed ik heb geen pijnlijke borsten meer dat is sinds zaterdag helemaal over. Ik kan bijna niet wachten om een afspraak bij de verloskundige te maken. Wat gaan deze weken langzaam voorbij. Groetjes Nikki
Goedemorgen dames! Het gaat gelukkig weer iets beter met mij, het helpt echt dat middeltje, binnen 15 minuten ben ik van mijn misselijkheid af yessss kan weer eten en weer gewoon drinken, dus leven op water is eerst weer gebeurd je word er een heel ander mens door, ben gister zelfs nog even in de tuin bezig geweest.. Maar ik verneem wel dat ik smorgens rustig aan moet doen, zoals vanmorgen, haasten naar de trein, begint iets misselijk te worden maar na even rust gaat het beter. Ik weet niet of ik het moet zeggen dat ik zwanger ben dit gaat via uitzendburo en het is maar tot eind juli als het goed is..nu kunnen we het geld wel even gebruiken maar ja..wat moet ik doen? ik kon nu nog zeggen dat het buikgriep was.. Jeetje hope ik wens je heel veel sterkte, hopelijk komt het goed, ik duim vor je dat het goed gaat!! suusje, Ik heb niet echt rare gewoontes, ben wel wat meer op de zure haring in roomsaus, maar nu moet ik eerst even nergens aan denken tot het wat bter gaat, vind het zo gek, eerste weken niks an de hand en zo in 1x misselijk brrrr maar ikheb ook liever gebakken aardappeltjes hoor lekker met apemoes en mayo. Hoe is het met jou dan verder, al aangemeld bij een verloskunduge? ik ga bij het ziekenhuis, tegen over de rode kruis gebouw. Gister hebben we binnen vlees geroosterd(soort barbeq) heerlijk!! kijk er zo weer naar uit he, maar het is bets erg, als dat lekkere eten hihi Verder zijn mijn buikkrampen zo goed als verdwenen, zo nu en dan en als ik te snel uit mijn stoel op sta..verder niets, zo nu en dan voel ikmijn borsten maar het zakt wat af.. Net als men hier zegt de symptomen zeggen veel en als je niets hebt even maak jeje gelijk zorgen, ik dus ook een beetje, maar volgende week een echo hoor zo ik ga ff weer verder met werken, tot de volgende keer dames!! Sterkte voor diegene die het nodig hebben!! Veel plezier voor de dames die voor echo of naar de verlokundige gaan! Liefs XXX
Dank je meiden voor jullie steun. Heb vandaag bruinverlies dus oud bloed. Neem dat bloeden nu gestopt is. Toch VK gebeld, kan morgen terecht. Ik weet niet wat ze gaan doen. Ik hoop een echo, dan ben ik misschien iets geruster. Ik stond net al bij de apotheek binnen om een nieuwe zwangerschapstest te halen, alleen om opnieuw die bevestiging te krijgen. Maar besefte me opeens dat dat ook niks uithaalde, dat zou nog niks zeggen over het bloedverlies. En daarbij zijn de testen best duur, en dan alleen maar voor de zogenaamde bevestiging. Ik hoop echt dat de VK me morgen gerust kan stellen.
heyy hope, goed dat je morgen al terecht kan, hopleijk kan je een echo krijgen dan kan je het met je eigen ogen zien dat het goed met de kleine is. Ik denk zelf dat het niets uitmaakt als je nog een test zou doen, ( niet om het een of het andere hoor, begrijp me niet verkeerd!!) maar mocht er iets met de baby zijn en die bloedingen zijn wel gegrond dat blijven je hormonen dnek ik nog wel 4 weken in e lichaam en zal de test ook steeds positief zijn.. maar ik duim echt hard voor je dat het goed met jullie gaat!!! en dat de verloskundige je kan geruststellen!! ff een hugg. Laat je wel weten hoe het gegaan is morgen?? sterkte!! Zelf kijk ik ook uit naar de echo, als ik de kleine willie (we noemen het nu kleine willie omdat mijn vriend zijn bijnaam ook willie heet) kan zien en het hartje kan zien kloppen..jeetje en dan einde van deze week 2 maanden zwanger..nog 7 tegaan liefs XXX
Hoi Hope, Ik wens je heel veel sterkte, gelukkig kan je morgen al terecht. Ik hoop dat er niks aan de hand is. Liefs Nikki
@ Otje. Misschien kun je een cracker of iets anders naast je bed leggen als je gaat slapen en deze opeten voor je opstaat. Het schijnt te helpen. Ik weet er zelf nog niets van, want ik ben (nog) niet misselijk. Even heel hard afkloppen. Eigenlijk heb ik sinds vandaag nergens last meer van, behalve ontzettend zere borsten. Toch een beetje eng.
ik heb ook alleen maar last van me borsten hoor. de 1 heeft alle kwaaltjes en de ander niet. en daar ben ik er gelukkig ook 1 van hahaha. ook ff afkloppen tok tok tok. en zo nu en dan steken bij me lies, maarja wat wil je er begint van binnen ook het een en ander te groeien. morgen ga ik bellen voor een afspraak bij de verloskundige, ben benieuwd wanneer ik kan komen. groetjes semmy
Arwen en Nikki bedankt voor jullie opbeurende reacties. Van de ene kant denk ik ook dat er niks aan de hand is en dat de bloedingen te maken hebben met de schimmelinfectie, maar vande andere kant die onzekerheid. Ik houd jullie zeker op de hoogte morgen. Thanks,Hope
Beetje laat ( 52 pagina's al) Maar ik meld me ook als december mama, ben uitgerekend op de 28e. zijn er nog meer op deze datum uitgerekend?? (vind 52 pagina's lezen wel errug veel) gr. debby
Goh ben een paar dagen niet geweest en weer een hoop bij moeten lezen Ik ben nog erg moe, voel me verder heel goed. Morgen naar de Verloskundige , echt spannend.. Ik ben dol op cup a soup en snoep, verder heb ik nog niet echt aparte dingen.
Nou ik ben vandaag naar de verloskundige geweest. Was maar 20 minuten binnen het was niet echt heel boeiend maar nu voelt het wel echt. Heel veel vragen over je gezondheid en ze vroeg hoelang ik al een kinderwens had enz. En ze vroeg ook of ik meer onderzoek wou maar dat lijkt mij niet echt nodig en haar ook niet ze zei dat ik het zelf moet weten we zijn allebei gezond en we zijn nog jong dus ik doe hem niet. En me bloeddruk is gemeten en die was goed. Ik blijk vandaag al 8 weken te zijn maar ik hou me banner toch maar even zo tot de echo. De echo krijg ik 19 mei en dan moet ik ook bloedprikken. Zij kunnen daar zelf geen echo's maken want ze hebben niet zo'n apparaat dus moet naar een gezondheidscentrum,maar dat is vlakbij de praktijk. Ik heb gevraagt over het branden bij me buik en dat komt omdat alles aan het groeien is dus het is normaal.
Hope, ik hoop dat alles goed blijkt te zijn morgen! Semmy en Daphne82: grappig ik heb echt het idee dat we gelijk lopen qua kwaaltjes. Enige waar ik ook nog last van heb zijn mijn borsten. Mijn vriendje mag me niet meer stevig omhelzen. AU! Morgen ga ik ook een afspraak maken bij de VK, ik begin langzaamaan te wennen aan het idee merk ik.
Lieve Hope, een zeur ben je beslist niet! Ik vind het begrijpelijk dat je je zorgen maakt. Laat morgen vooral merken dat je zorgen zo groot zijn, dat je zsm een vroege echo wil laten doen! Echt gewoon zeggen en niet genoegen nemen dat je 'nog maar' 3 weekjes hoef te wachten!! Voor de vk is het een kwestie van doorverwijzing..
pff Hope ik hoop dat je morgen geruststelling krijgt!! Dit onzekerheid is nu wel genoeg geweest. Wat zijn er trouwens een hoop meiden die al een vrij vroege echo krijgen!! Ik ga woensdag voor het eerst naar de VK, maar dat is alleen voor een intakegesprek. Eigenlijk zou ik graag onze kleine ook wel snel willen zien, maar ik houd me maar gewoon aan de normale gang van zaken!! dus... afwachten. Gisteren heb ik een rotdag gehad, zo flut... nergens zin in, eten smaakte niet niks wilde vlotten. Vandaag weer gewerkt en ik kon niet echt op gang komen... Nou ja, het ritme maar weer oppakken..... Karin