december 2006 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door duikster, 28 mrt 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. pim

pim Fanatiek lid

22 sep 2005
    3.970
    0
    36
    Nijmegen
    Wat fijn Noralien dat alles nog steeds goed gaat! Die moeheid had ik ook en het is echt slopend. Mijn leven bestond uit werken, eten en meteen naar bed. Ik merk nu dat ik weer meer energie begin te krijgen, heerlijk!
    Dus nog een paar weken doorzetten!

Pim

2. Otje

Otje Fanatiek lid

10 apr 2006
    4.703
    0
    36
    Suusje,

Toen ik net wist dat ik zwanger was had ik ook klachten (was toen 4 weken) en vrij snel daarna had ik niet meer echt last ergens van. Nu vooral in de ochtend wat misselijk maar als ik iets eet is het over. Verder nergens last van. Ik dacht ook: Ojee, dan is er vast iets mis maar heb vandaag op de echo het hartje zien kloppen en wie weet zit er nog wel eentje dus maak je niet druk. Geen klachten is helemaal niet erg. Gewoon genieten.

Nikki: Ik zou vast de VK bellen. Heb zelf gebeld toen ik 4 1/2 week zwanger was en kon eigenlijk morgen terecht (zou dan precies 8 weken zijn). Maar afspraak werd dus verzet naar vandaag. Mijn VK gaf als reden aan dat ze nu eerder een echo doen vanwege de keuze voor een nekplooimeting. Wij hebben gekozen om geen nekplooimeting te doen.

Jaaaaa... tis echt zo spannend meiden. Misschien wel zwanger van een tweeling!! Ik wou dat ik het zeker wist want nu zit je maar wat te gissen. Nog 2 weken. 17 Mei om 20.40 uur heb ik mijn 2e afspraak bij de VK. Als blijkt dat het een tweeling is, dan is het meteen mijn laatste afspraak bij de VK want dan moet ik in het ziekenhuis op controle.

Groetjes, een onzekere maar dolgelukkige, Otje!!

3. Nikki

Nikki Lid

28 nov 2005
    79
    0
    0
    Fotograaf
    Spijkenisse
    Thanks meiden, ik denk dat ik dan inderdaad vrijdag maar eens ga bellen voor een afspraak.

Vond dat ik al zo lang moest wachten en al heb je alleen maar een afspraak voor de VK in je agenda staan dan heb je toch iets om naar toe te leven.

4. melliemel

melliemel Fanatiek lid

31 aug 2005
    2.081
    0
    0
    hoi,

hope@ jee wat erg voor je zeg, mijn oprechte deelneming. neem de tijd om het te verwerken en 't is mss idd verstandig om ff afstand te nemen van deze site tot je het hebt verwerkt. heel veel sterkte.

charissa@ spannend nou zou wel leuk zijn als je verder bent dan gaat de spannende tijd sneller ;) :)

otje@ ohh dat lijkt me zo gaaf zwanger van eentweeling als ik al naga hoe leuk ik dit al vind, spannend hoor.

gr saskia

5. Charissa: leuk dat je al verder bent! Het doet wel goed denk om die banner een sprong te zien maken.

Otje: spannend seg! Misschien wel 2!! Ik kan me wel voorstellen dat je dit nu graag zeker wilt weten. Nog eventjes geduld! :)

Suusje: ik voel me net hetzelfde als jij! Eerst had ik meer klachten. M'n borsten deden meer pijn, ik was misselijker, had raardere eetgoestingen. En nu wordt het precies weer beter... en ik wil dat niet :oops: . Ik was veel geruster toen ik nog lekker veel klachten had. Mijn borsten doen nog wel pijn, maar alleen als ik er op duw (en dat doe ik dus soms :oops: , gewoon om die geruststellende pijn te voelen). En nu heb ik vandaag last van krampen. Soort ongesteldheidsgevoel, en dat was al een dikke week weg! Heeft dit iemand nog??? Want ik lees bij iedereen dat het weg is. Is dit echt bij iedereen???

Saartje

6. sim

sim Niet meer actief

hey decembermama's, hier even een vraagje van een januarimama, ik vroeg me af of jullie in het begin ook wel eens zeurende lage rugpijn hadden, het komt meestal als ik lang sta of even druk inspan....

7. noralien

noralien Fanatiek lid

7 jun 2005
    2.734
    1
    0
    Wormerveer
    Dank je Pim. Voor jou ook fijn dat je de eerste 12 weken voorbij bent. Voor meiden die één of meerdere miskramen hebben gehad is die eerste periode erg spannend, niet? Ik zou in ieder geval erg blij zijn als ik zover ben :)
    Ik zie ook wel uit naar de periode dat ik weer iets meer enegie heb. Vind dit echt frustrerend, er moet een heleboel gebeuren, maar ik kom nergens toe :(

8. noralien

noralien Fanatiek lid

7 jun 2005
    2.734
    1
    0
    Wormerveer
    Ik heb daar op dit moment last van, sinds een paar dagen. Vroeg me ook al af of het van de zwangerschap zou zijn.

9. sim

sim Niet meer actief

soms is het ook een beetje branderig..

10. Juut

Juut Actief lid

13 sep 2005
    396
    0
    0
    Drechtsteden
    Zo wat een hoop bijleeswerk zeg.
    @Otje, erg spannend meid, een tweeling is super, maar ook wel een hoop werk als ze klein zijn!
    Begrijp je spanning, moest vandaag ook voor de tweede echo, omdat ze het bij mij ook niet zagen, een of twee.
    Nou vandaag duidelijk gezien dat het er maar eentje is en wat een beweeglijk ding. Zoveel beweging dat we allebei zeiden, dat hartje werkt zeker!! en mijn datum 6 december, klopte op de dag! Nu maar hopen dat die kleine dan niet geboren wordt, want dan heb ik 2 verjaardagen (die van mijn dochtertje ook) op 1 dag!

11. Juut

Juut Actief lid

13 sep 2005
    396
    0
    0
    Drechtsteden
    Oh ja, meiden
    Even een kleine bemoeizuchtige vraag.. (grin)
    Zouden jullie je willen opgeven op de nieuwe bevallingslijst. Vind deze namelijk erg overzichtelijk, klik in het linkermenu op bevallingslijst en de rest volgt vanzelf!
    Hoop dat we de langste lijst worden van dit jaar. Go decembermama's!!

12. Yoda

Yoda Lid

7 apr 2006
    32
    0
    0
    Maastricht
    Hallo meiden het is alweer een lange tijd geleden dat ik online was. Ik heb me twee weken behoorlijk slecht gevoeld, echt niet meer normaal :cry: Ik heb alleen maar moeten overgeven en in bed geleden. Mijn huid werd al helemaal droog. Vanaf afgelopen zaterdag heb ik niet meer overgegeven. Ik eet niet zo veel, heb geen trek, wordt er misselijk van. Ik eet ook bijna geen warm eten. Klinkt echt super stom maar McDonalds doet me wel goed, vooral de cola. Is niet zo dat ik dat dagelijks eet!! Ook eet ik brood, maar de rest blhhh. Deze week voel ik me ietsie beter. Ben weer ah werk. Dus de klachten worden minder. Na het verhaal van Hope ben ik wel heel erg geschrokken. Ik moet 9mei voor een echo en intake, hoop dat alles goed is.

Hebben jullie ook nog last van de onderrug en van de buik??? Onder aan mijn buik heb ik op het einde van de dag echt pijn. Steken, net als of je te veel gegeten hebt. En het drukt op mijn blaas. Herkennen jullie dit????

13. Yoda: Balen zeg dat je je zo slecht voelt! Bah. Ik ben niet zo ver als jij maar ik heb ook buikpijn en ik weet steeds niet of dat nou mn baarmoeder is of dat het mijn darmen zijn :(

Vandaag maar eens (na hier een tip te hebben gekregen) geinformeerd voor kinderopvang en idd voor die bij mij in de buurt was het verstandig om nu al in te schrijven :confused: op dinsdag en/of donderdag kan het al moeilijk gaan worden :confused: :confused:

Verder mag ik op 30 mei mijn eerste echo! In het ziekenhuis want de VK doet dat bij ons niet. Wel jammer dat het niet eerder kon want de HA had verteld dat het al vanaf 7 weken kan tegenwoordig, maar dat wordt hem dus niet.

Juut ik heb mezelf in de lijst gezet hoor!

14. ik heb nu ook last van mijn buik. De pijn trekt naar mijn lies en been. 't voelt als menstruatiekrampen met momenten, maar ook mijn darmen zitten er voor iets tussen.

Ik voelde me er toch niet goed bij. Ik heb zelf mijn ongerustheid gepost bij de verloskundige op de site hier. Heb net 2 uurtjes geslapen en voel me weer veel geruster. De ongersutheid kwam wat verder van vermoeidheid denl ik.

Mijn man zag het direct en zei dat ik maar eerst wat moest slapen. Nu voel ik me geruster, maar zal toch blij zijn als ik volgende week woensdag mijn tweede echo krijg. Als het dan ook in orde is, ga ik me toch beter voelen denk ik.

Groetjes, Saartje

15. duikster

duikster VIP lid

13 nov 2005
    5.714
    73
    48
    Hoi Meiden

@Yoda wat vervelend zeg dat je zo misselijk bent geweest. Ik hoop dat je je snel wat beter voelt

@ Otje spannend hoor!!

@ Juut Hoe doe je dat twee op dezelfde dag! Ik hoop dat je kindje toch wat eerder of later mag komen

Ik ben vandaag naar de VK geweest samen met mijn mannetje. Algemene vragen zijn gesteld. Aangezien ik epilepsie in mijn verleden heb moet ik in ieder geval een keer naar de gyneacoloog om te praten en te bekijken of ik een medische indicatie krijg ja of nee. Het is echter al heel lang geleden dat ik echt een aanval heb gehad en na mijn 4e jaar nooit meer medicatie voor geslikt dus ik denk zelf dat het niet zo'n vaart zal lopen, maar ja... je weet niet wat de hormoontjes allemaal gaan doen. En alles voor de veiligheid, ook als dat betekent dat ik so wie so niet thuis zou mogen bevallen.... Ik ga morgen of overmorgen even (laten) bellen door mijn man voor een echo. Op de telefoontijden zit ik zelf midden in onderzoeken op mijn werk en dan kan ik niet weg. Ik hoop dat er binnen een week of 2 een plekje is op mijn vrije ochtend/dag anders moet ik op mijn werk iets gaan regelen en ik houd het nog liever even daarbuiten. Ach we zullen wel zien....

Karin

16. charissa1979

charissa1979 Fanatiek lid

19 dec 2005
    1.827
    0
    0
    Ziekenverzorgende
    Overijssel
    Ik heb vanavond zoveel krampen gehad, het was niet normaal en was gewoon aan het huilen omdat ik niet wist wat het was.
    Na een uur ging het wel over (was ook nog op mijn werk), nu heb ik er ook zo last van en het trekt naar mijn rug toe...
    Wie herkent dit ook?
    Ik heb al zulke rare dromen gehad de laatste tijd...

17. nijn

nijn Lid

28 apr 2006
    99
    0
    0
    Last van mijn onderrug herken ik, echter vooral na de nacht.
    Moet er dan echt vroeg uit, kan niet meer fatsoenlijk liggen.
    Ben ik echter een kwartiertje op, heb ik nergens meer last van.

Verder last van m'n borsten.
    Kreeg gisteren op een ander forum de tip om dan een meegroeiBH of sportBH aan te doen.
    Vannacht geen last gehad !

Nu aftellen wat betreft intake (22 mei) en echo (31 mei).
    Spannende tijd.

18. charissa,

ik had gisteren ook krampen. (lees een paar berichtjes voor dat van jou) Na wat te slapen trok het in mijn been en nu doet m'n rug ook pijn.

Ik was ook ongerust en begon ook spontaan vanalles anders te voelen...

Tja, het zal erbij horen denk ik.

Saartje

19. Raomi

Raomi Actief lid

4 mei 2006
    130
    0
    0
    Hallo allemaal,

Ik heb met net aangemeld op het forum. Spannend zeg. Ik ben zwanger van de eerste 8) !

20. Arwen

Arwen Actief lid

23 jan 2006
    228
    0
    0
    Secretarieel/administratiefmedewerkster
    Deventer
    Goedemorgen dames, nou vndaag is een slechte dag..
    Hele week hoefde ik er n iet uit om te plassen (omdat ik denk ik te weinig drink) maar vannacht er 2x uit geweest, en vanmorgen weer overgeven pffff me kopje thee bleef er niet inzitten,zit op me werk en heb gevoel dat ik dikke ogen heb, ben zo moe...Ik heb zo nu en dan last van mijn liezen maar ik denk dat dat komt omdat je baarmoeder zwaarder/groter word en je spieren die je baarmoeder draagt ook gerekt worden.net als je spierpijn hebt in je benen na hard sporten.
    Dus 1 slechte dag na 4 goede dagen ;) gaat dus iets beter.Rust is denk ik nu heel belangrijk.

Verder heb ik het gevoel dat mijn buik al begint te groeien, kon mijn dagelijkse broek bijna niet meer dicht doen, mijn t-shirts zitten ook vrij strak en legt nét even te veel accent op mijn buik (die ook al wel wat had hoor) dus ja vind het hard gaan...

ik ben ook erg benieuwt maandag naar de echo, kan bijna niet wachten :D

Suusje waarom heb jij dan zo laat een echo???

Welkom Raomi!

Juut welke lijst bedoel je??

Liefs XXX

Deel Deze Pagina