december 2006 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door duikster, 28 mrt 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. duikster

duikster VIP lid

13 nov 2005
    5.714
    73
    48
    Nique wat een vreselijk nieuws. Heel veel sterkte.

Wat een gelukkige mensen verder allemaal met die echo's al. Ik moet echt nog tot 26 mei wachten en dan ben ik al 12 weken!! Het had volgens de VK ook een weekje eerder gemogen, maar dan kon mijn mannetje geen vrij krijgen en ik wil dat toch wel samen met hem doen. Dus nu de dag na hemelvaart maar!!

Karin

2. hallo allemaal,

nique, veel sterkte bij het verwerken.

Ik was gisteren naar een babycentrum in de buurt gegaan om t spreken met een VK. Ik sta onder controle van een gyn (dat is zo in België), maar wou toch graag een zelfstandige vk, zodat ik de arbeid van de bevallingen thuis kan doen met haar.

Ik had aan haar gevraagd wat mijn krampen zouden kunnen zijn. Ze zei dat het normaal is en dat het groeipijnen zijn van de baarmoeder of wat krampen van de darmen. En nu had ik deze morgend een reuzekramp en even later met diarree op de wc. :oops: Sorry voor de uitleg!

Ook de borsten die minder pijn doen, zou komen omdat dit met groeispurts gaat. En nu was het groeien bij mij gestopt en doet dat na een tijd minder pijn, omdat de huid/lichaam het gewend is. Was geruststellend om te horen. :)

Gisterenavond hebben we het tegen mijn schoonouders en de zus van mijn man verteld. Ik wou het echt eens tegen iemand kwijt. Nu gaan we het van het weekend tegen mijn ouders en broer en zus vertellen. De rest moet nog wachten. :)

Groetjes,
    Saartje

3. noralien

noralien Fanatiek lid

7 jun 2005
    2.734
    1
    0
    Wormerveer
    @Duikster, Jammer joh, dat je nog zo lang moet wachten voor een echo. Het ziekenhuis wilde bij mij in eerste instantie ook een afspraak maken voor 12 weken. Omdat ik een verwijzing van de VK had voor eerder (ivm miskramen) heb ik de echo nu met 8,5 week. Van de VK mocht dat al met 7 wkn, maar in het ziekenhuis wilde ze met 8 wkn omdat het dan zeker is dat je het hartje moet zien kloppen. Ook als ik iets minder ver zou zijn. Anders zou ik me alleen nog meer ongerust maken, als het hartje nog niet te zien zou zijn....zit ook wel wat in :)

@Saar, leuk he, het met anderen kunnen delen :)
    Fijn dat de VK je gerust heeft kunnen stellen. Dat verhaal over die krampen stelt mij ook weer gerust. Maakte me er echt een beetje zorgen om. Maar ja, heb tot nu toe geen druppeltje bloed of gekleurd slijm verloren, dus dacht eigenlijk ook wel dat het goed zou zijn..maar tóch :(

4. Molly

Molly Fanatiek lid

4 dec 2005
    1.456
    0
    0
    Mellie, dat heeft mijn verloskundige inderdaad ook gezegd. Tot 8 weken heb je nog een kans van 1 op 10 op een miskraam, waarbij de grootste kans tussen week 6 en 8 ligt, daarna is de kans nog maar 1 op de zoveel 100. Dit heeft mij ook erg gerustgesteld en we beginnen het nu dus ook zo langzamerhand om ons heen te vertellen.

5. Nique, wat erg! Het lijkt me vreselijk om mee te maken. Sterkte!

Charissa, zomaar een aantal weekjes gratis erbij! Veel plezier bij de november moms.

De verhalen over de meeste miskramen tussen de 6-8 weken maken me wel een beetje bang hoor meiden. Ben dit weekend 6 weken :( En heb pas op 30 mei mn eerste echo...

Nou ik ga proberen er niet al te veel bij stil te staan...

Dit weekend van het heerlijke weer genieten.

6. noralien

noralien Fanatiek lid

7 jun 2005
    2.734
    1
    0
    Wormerveer
    Ja, dat heb ik nou ook. Zit er nu middenin en heb af en toe flink wat buikkrampen. Aan de ene kant allemaal geruststellende woorden omdat die krampen waarschijnlijk van de groei v.d. baarmoeder of mijn darmen komen. Maar aan de andere kant dan juist de berichten dat de meeste miskramen tussen de 6 en 8 wkn voorkomen. Vind het lastig om daar overheen te lezen.
    Ik snap wel dat het voor degene die het schreven fijn is om te benoemen omdat ze die periode voorbij zijn. Maar in dit topic zitten ook heel veel meiden die daar nu dus juist middenin zitten en zich daardoor extra zorgen maken :(

7. melliemel

melliemel Fanatiek lid

31 aug 2005
    2.081
    0
    0
    hoi hoi,

wannabemom/noralien; hierbij mijn excuses voor het meedelen van dit feit hoor ik kan goed begrijpen dat het jullie juist onzeker kan maken, is niet zo bedoeld voor jullie en evt andere!!! :oops:

daar heb ik niet aan gedacht op die manier omdat het voor mij andersom was zeg maar.

gr saskia

8. noralien

noralien Fanatiek lid

7 jun 2005
    2.734
    1
    0
    Wormerveer
    Is wel goed hoor ;)
    Zoals ik al zei, ik kan me goed voorstellen dat het voor jullie juist een opluchting is dat jullie die tijd voorbij zijn.
    Ik wilde gewoon even laten weten dat het sommige meiden hier (waaronder ik) wel onzeker kan maken.
    Omdat we allemaal in dezelfde maand zijn uitgerekend, kunnen we over een paar weken zeggen dat alle meiden hier, die weken goed zijn doorgekomen......Daar gaan we voor ;)

Ennuh...ik vind het uiteraard heel fijn voor de meiden die de meest risicovolle weken al voorbij zijn :D

9. Hee Melliemel, no hard feelings hoor!
    Het feit is er gewoon dat deze weken onzeker zijn (okee, misschien had ik het liever niet geweten maar er verandert daardoor natuurlijk niets)
    Hopelijk ben ik straks ook dolblij dat ik ze door ben gekomen :D

Ik word sowieso helemaal vrolijk van dit weer, ga nu snel naar buiten!

10. even een genante vraag... :oops:
    Ik lees overal dat bij zwangerschap constepatie hoort, maar sinds gisteren is het bij mij net omgekeerd.
    Nog iemand hier last van??? Ik vind het wel vervelend.

Ik ben de laatste dagen niet zo optimistisch. Ik mag volgende week woensdag naar de gyn voor een tweede echo, maar ik ben sinds woensdag erg ongerust. Ik weet niet echt waarom, maar maak me zorgen. Ik denk doordat ik me steeds beter begin te voelen. Ik ben nog wel misselijk, maar ik moet niet meer overgeven. Ik heb wel geen bloedverlies of zo hoor, maar 't is gewoon een raar gevoel.

Kan iemand me wat gerust stellen, want ik kan het zelf niet op dit moment.

Saartje

11. melliemel

melliemel Fanatiek lid

31 aug 2005
    2.081
    0
    0
    hoi hoi,

wannabemom/noralien; zucht gelukkig ;) , en idd ik word ook erg vrolijk van dit weer en ben vandaag ff de stad in geweest om leuke jurkjes te kopen voor de zomer (wikkeljurkjes dan hè, ook voor op de groei ;) ;) )

saar; ik heb dit ook gehad hoor echt diarree :oops: . je darmen zijn van slag, de meeste hebben obsitpatie maar ach verschil moet er wezen toch :) .

ik dach ik ga vanmiddag ff sporten maarre heb beetje last van mijn onderbuik wss banden ofzo!!! dan maar nie vandaag, moet ik maar genieten van het weer ;) , jullie ook zeker!!!

gr saskia

12. Molly

Molly Fanatiek lid

4 dec 2005
    1.456
    0
    0
    Noralien en Wannabemom, ook mijn excuses hierbij hoor! Ik heb altijd gedacht dat het tot week 12 kritiek was, dus toen ik hoorde dat in principe week 6-8 kritiek waren, vond ik dit juist fijn om te weten, scheelt weer een paar weekjes. Verder ook niet echt over nagedacht, sorry dus.

13. Suusje76

Suusje76 Bekend lid

8 apr 2006
    723
    0
    0
    Hai meiden!

Niet zoveel berichtjes erbij zie ik, Wat wil je ook met dat mooie weer. Iedereen zit natuurlijk heerlijk buiten.
    Met mij gaat alles bijzonder goed. Ik heb weer energie, ik heb nauwelijks/geen klachten meer en ik voel me goed. Ook ik ga me bijna zorgen maken na al die klachten die ik de laatste tijd gehad heb. Ik heb alleen nog last van mijn borsten en moet vaak naar het toilet. Ik lees gelukkig dat er meer meiden zijn die na week 7 bijna geen klachten meer hebben. Zou ons lichaam gewend raken aan de overdosis hormonen?

@Saar: ik heb week 4 tot en met 6 enorme darmklachten gehad en veel last van diarree. dat is nu over, maar mijn ontlasting is gelukkig nog steeds goed (geen obstipatie).
    @ Nique: erg voor je zeg! Sterkte ermee en geef het een plaatsje!
    @Charissa: gefeliciteerd! Jammer dat je de decembermoms gaat verlaten, maar veel plezier bij de novembermoms.
    @Karin: ook ik moet nog heel lang wachten voor een echo en ben pas de dag voor hemelvaart aan de beurt. Dan zit ik al op 11 weken. Duurt lang he?

Nou, ik ga heerlijk van het mooie weer en de tuin genieten!

Groetjes Suusje

14. neeltje

neeltje Fanatiek lid

17 feb 2006
    3.289
    0
    0
    Hope en Nique heel veel sterkte meiden!!

15. noralien

noralien Fanatiek lid

7 jun 2005
    2.734
    1
    0
    Wormerveer
    Het is oke hoor ;)
    En inderdaad, wat je zegt....ik ben nu een stuk dichter bij het einde v.d risicoperiode dan ik eerst dacht.

16. Vera

Vera Fanatiek lid

17 apr 2006
    2.604
    1
    0
    Hier nog een decembermama. Nog net want 30-12 zou de uitgerekende datum moeten zijn.
    Is nog wat onwerkelijk. Ben er gisteren pas achtergekomen dat het raak is.
    Groetjes Vera

17. neeltje

neeltje Fanatiek lid

17 feb 2006
    3.289
    0
    0
    welkom bij de decembermama's Vera!! en ga nog maar lekker van je nieuwtje genieten!!

18. marjan72

marjan72 Actief lid

3 sep 2005
    162
    0
    0
    Leeuwarden
    Hee Molly, ik mag morgen voor de echo. Ik ben benieuwd of ze bij mij hetzelfde zeggen, omdat we aardig gelijk opgingen steeds en ook allebei 3 dagen voor NOD al een posi test hadden. Ik zal zelf echter denk ik ook van 12-12-06 uit gaan hoor, gewoon omdat ik dat een leuke datum vind :) . Morgenmiddag om 3 uur mag ik en daarna nog voor bloedprikken. Heb jij dat ook al gehad? En wanneer heb jij de volgende afspraak staan? Ik op 7 juni.

Liefs Marjolein

19. melliemel

melliemel Fanatiek lid

31 aug 2005
    2.081
    0
    0
    hoi hoi,

as donderdag eerste officiele gesprek met gyn. vind het toch wel weer spannend hoor!!!

gr saskia

20. lianne

lianne Bekend lid

19 nov 2005
    893
    0
    0
    groepsbegeleidster
    Ik mag bijna voor de echo, woensdagavond 20.00 uur.
    Kan bijna niet wachten.....

Deel Deze Pagina