december 2006 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door duikster, 28 mrt 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. keizerin

keizerin Niet meer actief

Ik moet nog 10 dagen wachten op mijn echo.
    Ik ben al echt aan het aftellen wat is wachten toch vervelend,ik wil zo graag weten of alles goed is.

Ik heb gisteren een zwangerschapsbh gekocht en dat zit echt veel beter,wat een opluchting is dat zeg.

Ik heb echt slecht geslapen vannacht wat had ik een pijn in mijn borsten zeg niet normaal meer.
    Ik ben nog steeds erg misselijk en vooral als ik moet werken en mensen lekker om 8 uur al Bigmac menu's bestellen BAH!!
    Verder gaat alles wel goed.

Ik denk dat ze bij mij op werk ook wel verbaasd gaan reageren niet allemaal omdat sommige mensen wel weten dat we heel graag een kindje willen.

2. in België is het zo dat je bij elke controle een echo krijgt. Dit is in ht begin om de 4 weken, nadien meer. Hoeveel meer weet ik niet juist, maar op het laatst moet je elke week geloof ik.

Ik ben nu op van de zenuwen voor m'n echo. Ben wakker geworden met krampen. Nu ben ik naar de wc geweest en is het al beter. Maar 't is allemaal zenuwen. Ik denk zo aan de vroige keren (twee missed abortions) en dan ben ik over mijn toeren.

Gelukkig is alles in deze zwangerschap anders en kan ik me ook weer snel gerust stellen, maar nu, zo juist voor de echo (binnen 1 uur), zijn het allemaal zenuwen!

Hopelijk straks met supergoed-leuk nieuw!
    Saartje

3. Otje

Otje Fanatiek lid

10 apr 2006
    4.703
    0
    36
    Hallo meiden,

Ik heb geloof ik teveel gezegd dat ik nergens last van heb... Ik was me toch misselijk straks. Boven de wc gehangen en eigenlijk komt er weinig uit... Nu gaat het even iets beter na 1 broodje maar voel me wel belabberd zeg... Ik hoop maar dat die misselijkheid snel weer ophoud.

Ik lees hier vanalles over in-en uitwendige echo's. Ik heb mijn 1e echo gehad met 7 weken en 6 dagen en het was een uitwendige echo. De VK zei dat ze (bij hun praktijk) eigenlijk bijna nooit inwendige echo's doen maar dat kan natuurlijk wel eens verschillend zijn. Alhoewel ons ukje toen nog maar 1.2 cm was, was er toch met de uitwendige echo al zeker iets te zien. En wie weet wel 2... Maar daar moeten we nog 1 weekje op wachten.
    Ik plof even op de bank, ben zooooo moe. Gelukkig dat ik vrij ben...

Gr Otje

4. duikster

duikster VIP lid

13 nov 2005
    5.714
    73
    48
    Wat heerlijk Marjolein zo'n mooie echo!!

En saar veel succes vandaag!!

Oh.... ik wil ook

Karin

5. melliemel

melliemel Fanatiek lid

31 aug 2005
    2.081
    0
    0
    hoi hoi,

marjolein; geweldig hè, zo'n echo.

saar; ik kan het me heel goed voorstellen hoor die spanningen, ik heb dat ook en vooral toen ik voor de echo ging met 8wkn ik was helemaal op van de spanningen, nu vind ik het ook weer spannend ik ga morgen voor gesprek ik wil weer graag een bevestiging hebben dat het goed is :D .

veel succes en ik hoop snel wat te horen hier

gr saskia

6. Molly

Molly Fanatiek lid

4 dec 2005
    1.456
    0
    0
    @ Noralien; de echo die ik in juli krijg is ook vergoed, als ik daarnaast nog een pretecho wil, moet ik er voor betalen.

@ Marjolein; mooi hè, je eigen kindje zo te zien! Het is bij jou al best groot. Bij mij is het nu precies een week geleden en toen was het 1,51 cm. Maar deze weken groeit het natuurlijk ook erg hard, waarschijnlijk is de mijne ook al iets groter nu.

Ik schrok vanmiddag. Ik zat op het toilet en ik veegde een paar druppeltjes bloed, het zag er net zo uit als bij mijn innestelingsbloeding. Echt 3 kleine stipjes en toen niets meer. Dit kan toch geen kwaad?

7. AnnetteV

AnnetteV Lid

15 apr 2006
    7
    0
    0
    Achterhoek
    Volgens mij is het vanaf begin dit jaar zo, dat iedereen wettelijk recht heeft op 2 gratis echo's. Wanneer die gemaakt worden, dat hangt van de vk af. Ik heb alleen gehoord dat niet iedereen 2 echo's krijgt, vanwege capaciteitproblemen...

8. Sellie

Sellie Lid

8 mrt 2006
    78
    0
    0
    Dag meiden,

Mijn vk heeft mij verteld dat de echo's van de weken +- 12 en +- 20 vergoed worden.
    Als de vk het nodig heeft gevonden om een vroege eerste echo te laten doen, dan wordt dit ook vergoed. (wordt waarschijnlijk gezien als medische gronden, onduidelijkheid zwangerschapsduur etc)

Wat betreft de inwendige en uitwendige echo's: met een goed echoapparatuur kun je inderdaad bij +-7 wkn al een uitwendige echo laten maken. Ik dacht nl toen ik met 7 wkn een echo ging laten maken, dat dit inwendig zou zijn. Maar uitwendig ging prima, dus was inw. niet nodig..

Marjan, Arwen en Marjolein, wat ontzettend leuk dat jullie geslaagde echo’’s hebben gehad.!
    Saar, hou je ons op de hoogte?

Suus, dat is toevallig. Vandaag werd ik door een vriendin aangesproken: ze keek naar me en vroeg of ik zwanger was.. (ja dacht ik..J) maar heb meteen gevraagd waarom ze dat dacht. Ze zei dat ze dat aan mijn heupen kon zien, ze waren uitgezet ofzo.. Pfff, ben er maar niet op in gegaan!! Best moeilijk om te liegen..
    En een collega zei dat ik de laatste tijd enorm straal en vroeg zich af of ik zwanger was haha

9. melliemel

melliemel Fanatiek lid

31 aug 2005
    2.081
    0
    0
    hoi hoi iedereen,

ik heb vandaag mijn eerste gesprek gehad bij de gyn. en tevens de laatste, ik mag gewoon naar de vk praktijk, ik heb nl epilepsie maar een hele lichte vorm en zodanig dat ik zelfs zonder medicijnen er bijna niks van merk. ik gaf alleen aan hem aan dat omdat ik me zo druk aan het maken was over deze afspraak en dus ook slecht had geslapen, ik nu wel heeeel af en toe last had van abscences (dit is zeg maar een fractie van een sec. waarbij ik voel dat ik ff afwezig ben). en toen zei hij gelijk nou laten we dan maar gelijk gaan kijken en kreeg ik dus een echo ipv luisteren naar het hartje.

geweldig hij/zij was flink in de weer en onwijs aan het zwaaien met zijn/haar handje, errug grappig.

ik ben helemaal opgelucht en ga nu ff dutje doen ben helemaal op :) :)

gr saskia

10. Arwen

Arwen Actief lid

23 jan 2006
    228
    0
    0
    Secretarieel/administratiefmedewerkster
    Deventer
    heyyyyyyyyyyyyy saskia wat goeddddddddd zeg :D toppie hoor dat alles goed is ;)

Wij zijn ook erg blij dat het een geslaagde echo is hoor, op naar 12 juni :D

Suusje hoe is het met jou?????
    Otje hoe gaat het met je?

Ik ben gelukkig zo vrij, ga genieten van me vrije middag..

Tot de volgende keer dames!!
    Doe rustig aan..

Liefs XXX

11. Suusje76

Suusje76 Bekend lid

8 apr 2006
    723
    0
    0
    Met mij gaat het hardstikke goed, ik heb energie, geen klachten (behalve hooikoorts dan, maar goed :( ), kan alleen voor het eerst sinds ik zwanger ben moeilijk naar het toilet.
    Veel water drinken dus maar.
    En morgen gaan we een weekendje weg naar Antwerpen en Brugge, dus dat komt wel goed.
    Mijn collega's gaan ook steeds meer vermoeden dat ik zwanger ben. Heb ook een enorme buik van de opgezette darmen. Vanmorgen versprak ik mij bijna. :confused: Dat was niet zo mooi. Hebben ze weer een aanleiding om te denken dat ik zwanger ben.
    Nog twee weekjes, dan heb ik de echo gehad en mag iedereen het weten. Dan zal het ook wel goed zitten, ook al ben ik dan pas op 11 weken en nog niet op 12.

Saskia: goed zeg: dat je een echo hebt gehad en dat de kleine zo heerlijk aan het bewegen was. Dat gaat wel goed dus!!

Groetjes Suusje

12. duikster

duikster VIP lid

13 nov 2005
    5.714
    73
    48
    He Melliemel,

fijn om te horen jouw verhaal. Ik heb nl ook epilepsie in mijn achtergrond ( al wel lang geleden en ik gebruik geen medicatie) maar de VK heeft gezegd dat ik minstens 1 x naar de Gyn moet om het te bespreken. Ik hoop dat het net zo gaat als bij jou. Weet jij of het nog gevolgen heeft voor de mogelijkheden om thuis te bevallen??

Verder...

ik voel me de laatste dagen weer wat onzeker. Alles gaat heel goed, ik heb nergens last van maar vraag me dan ook wel af of het allemaal nog goed is. Ik zie echt naar de echo uit, maar dat is nog twee weken wachten.....

Karin

13. melliemel

melliemel Fanatiek lid

31 aug 2005
    2.081
    0
    0
    hoi hoi,

Arwen; geweldig hè, je kleine zo al zien, de mensen die de echoscopie hebben uitgevonden zijn top ;) .
    ik ga morgen bellen voor een afspraak bij de vk, moet ook nog bloedprikken geloof ik.

suusje; ik heb de echo natuurlijk vandaag gehad en ben 11wk, de gyn. zij ook al dat de kans nu wel heeeel erg klein was dat het mis kon gaan hoor dus wss als je dat wil kun je het gewoon iedereen vertellen, toch!!!
    en ja ik ga er nu toch wel echt vanuit dat het goed blijft gaan.

karin; wat ik zou doen als ik jouw was, en je bent nog wel onder controle bij de neuroloog?! ik zou het ff vragen aan hem/haar. heb ik nl ook gedaan; hij gaf aan zolang je er geen last van hebt tijdens je zwangerschap kun je gewoon thuis bevallen mits je het zelf fijner vind in het zh. het komt nl vrij weinig tot helemaal niet voor tijdens de bevalling als je geen last hebt gehad tijdens de zwangerschap. ivm hormoonhuishouding die verandert. enne ik kan me je gevoel erg goed voorstellen hoor, ze zeggen dat dit erbij hoort :( die onzekerheid dus, dat is dan weer 1 kwaaltje meer toch ;) . ik hoop voor je dat die 2 wkn vlug voorbij zijn

gr saskia

14. Ayla

Ayla Fanatiek lid

29 dec 2005
    1.049
    0
    0
    Hoi ik ben ff niet echt aanwezig hier, probeer wel mee te lezen maar ben erg ziek en zwak dus echt reageren gaat niet lukken niet omdat ik niet wil maar kan ff gewoon niet. Ik kan eigenlijk alleen maar liggen dan gaat het redelijk maar vanacht een hele slechte nacht gehad werd wakker van de misselijkheid, heb om 2 uur vanacht moeten spugen och voelde me zoo slecht! Nou veel plezier met echo's enz en ik wens iedereen een goede zwangerschap en over een tijdje of als ik me tussendoor even beter voel reageer ik wel op jullie.

Liefs!

15. lianne

lianne Bekend lid

19 nov 2005
    893
    0
    0
    groepsbegeleidster
    Ayla balen zeg dat je je zo beroerd voelt. sterkte ermee, hopelijkknap je straks weer een beetje op.

Ik heb gisteren mijn eerste echo gehad.
    Het was echt super...
    Het kindje is nu 4,2 cm en was druk aan het bewegen, mijn dochter van vijf vondt het ook helemaal geweldig.
    Ze heeft een prachtige foto van de verloskundige gekregen van haar nieuwe broertje of zusje, moest vandaag dus meteen aan de juf getoond worden.
    Het is nu helemaal echt nu we het innie mienie mensje hebben gezien.
    Gaan nu lekker verder genieten.
    Mijn buik begint ineens flink te groeien, moet in de avond echt mijn spijkerbroek uit gaan doen, zit dan echt niet lekker meer.
    Heerlijk idee dat die buik vanaf nu alleen maar dikker wordt.

16. duikster

duikster VIP lid

13 nov 2005
    5.714
    73
    48
    He Saskia,

nee ik ben niet meer onder controle van de neuroloog. Ik ga het wel gewoon met de gyn bespreken en dan zien we wel weer.

Toch bedankt voor je antwoord het stelt me wel weer gerust.

Karin

17. marjan72

marjan72 Actief lid

3 sep 2005
    162
    0
    0
    Leeuwarden
    Saar? Hoe was je echo?? Alles was toch wel goed meid?

Liefs Marjolein

18. Arwen

Arwen Actief lid

23 jan 2006
    228
    0
    0
    Secretarieel/administratiefmedewerkster
    Deventer
    Ayla als ik je mag adviseren..haal frambozenbladeren meis..ik heb het ook gebruikt.het is homeopatich en het helpt fantasties!!!het is te verkreigen bij 'de tuinen'of zo andere winkel waar je homeopatiche middelen kan krijgen, dus puur natur en speciaal voor zwangere vrouwen! je bent er zo vanaf..ik dronk 2 koppen thee op een dag ervan( dus 2 capsulles) en voelde me stukken beter, niet meer misselijk enzo..

Mielemel het is een wonder echt waar!!! het mooiste wat er is!super!! ik kan niet wachten dat ik 12 weken heen ben, dan is de kristiese fase het dikste voorbij ;)

Ik ga weer even..kom morgen weer kijken!
    Fijne avond dames!!

Liefs XXX

19. Otje

Otje Fanatiek lid

10 apr 2006
    4.703
    0
    36
    Hoi meiden,

Hier alles goed. Soms nog wat misselijk in de ochtend maar het gaat redelijk. Ik zit nu echt de dagen af te tellen tot de volgende echo! Vind het zo spannend. Maar vooral wil ik natuurlijk zekerheid of we 1 of 2 kindjes erbij krijgen. Dan weet je waar je je op kunt voorbereiden.

Hoorde ik niet dat het weer vandaag slecht zou worden? Nou, ik woon in Limburg, tis lekker warm hier en de zon schijnt!

Fijn weekend allemaal.

Gr Otje

20. Ayla

Ayla Fanatiek lid

29 dec 2005
    1.049
    0
    0
    Arwen bedankt voor je advies maar ik heb dat de vorige zwangerschap al geprobeerd, deed bij mij ook niets.

Deel Deze Pagina