december 2006 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door duikster, 28 mrt 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. noralien

noralien Fanatiek lid

7 jun 2005
    2.734
    1
    0
    Wormerveer
    Welkom Mirretje!!
    Inderdaad leuk, zo net op de valreep in december :D

2. noralien

noralien Fanatiek lid

7 jun 2005
    2.734
    1
    0
    Wormerveer
    Jaaaaaaaaaaa, het is zo ver.....vandaag (10.00u) de echo :D
    Ik zit nu nog op mijn werk en heb even niets te doen, maar als ik dadelijk weer aan de bak moet vliegt de tijd en is het voor ik het in de gaten heb zover :)
    Jullie horen nog van mij...

3. charissa1979

charissa1979 Fanatiek lid

19 dec 2005
    1.827
    0
    0
    Ziekenverzorgende
    Overijssel
    Succes Noralien, geniet ervan ;)

4. noralien

noralien Fanatiek lid

7 jun 2005
    2.734
    1
    0
    Wormerveer
    Ik ben alweer terug van de echo.
    Zooooooo gaaf!!!!!!
    We hebben het hartje zien kloppen en alles zag er goed uit :D :) Volgens deze echo ben ik 1 dag minder ver dan mijn banner.
    Omdat wij geen nekplooimeting willen hebben we de volgende afspraak voor 14 wkn gemaakt. Dan is het kindje mooier te zien dan met 12 wkn.
    Echt zoooo'n opluchting!!!

5. Ayla

Ayla Fanatiek lid

29 dec 2005
    1.049
    0
    0
    Gefeliciteerd Noralien!! Gaaf is dat hé!

6. fijn Noralien, echt leuk voor je.

Wij hebben ook gekozen voor geen tripletest te laten doen. Toch hebben wij hier al negatieve reacties op gekregen van vrienden en familie. In België wordt dit alrijd aangeboden, maar ik ben 23 en de gyn zei dat het risico dat het fout zou gaan bij een eventuele vruchtwaterpunctie hoger is, dan het risico op een kindje met het syndroom van down.

Saartje

7. Nikki

Nikki Lid

28 nov 2005
    79
    0
    0
    Fotograaf
    Spijkenisse
    Gefeliciteerd Noralien, het lijkt me echt onwijs gaaf om dat mee te maken.

Ik heb gister mijn intake gesprek bij de VK gehad, wat een hoop informatie krijg je mee zeg, ik moest het gewoon allemaal even rustig laten bezinken.

Op 10 mei mag ik eindelijk voor een echo, gelukkig iets om naar toe te leven.

Gisteren hebben we het aan mijn schoonouders verteld, die boven verwachting leuk reageerden, ik was daar ook heel zenuwachtig voor want normaal zijn ze niet zo enthousiast.

Vanavond gaan we het aan mijn ouders vertellen ik ben zo nieuwsgierig hoe ze reageren, voor hun is het het eerste kleinkind.

Nou meiden, zwangerse allemaal :)

Groetjes Nikki

8. Otje

Otje Fanatiek lid

10 apr 2006
    4.703
    0
    36
    Hoi meiden,

Ik begin nu toch wel redelijk zenuwachtig te worden. Over 4 uren weten we dan ein-de-lijk of ik zwanger ben van 1 of 2 kindjes!! Zooo spannend. Ik wil het nu gewoon echt weten want die onzekerheid is om gek van te worden. Als het lukt kom ik vanavond nog even posten met het nieuws! Maar moet ook nog ouders en schoonouders bellen en zussen en broers en vriendin... Die ook allemaal errug nieuwsgierig zijn.

Verder alles goed met jullie?

Gr Otje

9. noralien

noralien Fanatiek lid

7 jun 2005
    2.734
    1
    0
    Wormerveer
    @Otje, spannend hoor!!!!
    Heb je inmiddels een voorkeur voor 1 of 2?
    Fijn dat je eindelijk duidelijkheid krijgt.
    Bij ons zij ze vandaag gelijk....het is er maar 1, was blijkbaar erg duidelijk :D

10. spannend otje. Probeer toch maar te posten, want ook voor ons is het spannend!
    :)

Saartje

11. Otje

Otje Fanatiek lid

10 apr 2006
    4.703
    0
    36
    We zijn verlost van alle spanning!! Als alles goed gaat krijgen wij in december 1 (ja 1!!!) kindje!! Hij/zij doet het prima, en is nu 3.7 cm groot.

Ik zal binnenkort kijken of ik een foto van de echo kan plaatsen!!

Gr Otje

12. Sellie

Sellie Lid

8 mrt 2006
    78
    0
    0
    Wooow Otje, ontzettend leuk dat alles er goed uitzag!! Vast Een hele opluchting..

13. Ayla

Ayla Fanatiek lid

29 dec 2005
    1.049
    0
    0
    Fijn dat je van de spanning verlost bent nu Otje!

Met mij gaat het wonderbaarlijk goed geen misselijkheid te bespeuren en verder helemaal geen kwaaltjes zou bijna denken dat ik niet zwanger ben ;) Straks de eerste afspraak bij de vk dus het begint allemaal op te schieten vandaag 8 weken!!

@Saar wat gek dat mensen daar raar op reageren zeg! Die test is in jouw geval echt niet goed je bent nog zo jong en de kans dat iets niet goed is is echt te verwaarlozen. Het risico nemen van een tripletest is dan echt overdreven, goed dat je het zelf ook zo ziet! Hier krijgen we die niet eens angeboden onder de 37 (of zo) alleen een nekplooimeting kan je laten doen maar dat is onschadelijk.
    Jij kunt toch ook niet thuisbevallen toch?

Volgens de chinese voorspelling krijg in deze keer een meid maar ik reken er niet op, mn vriend zegt steeds dat dit gewoon ook weer een jongen is zelfs mijn zoontje heeft het steeds over een broertje, en als ik dan vraag of hij geen zusje wil nou.... :rolleyes: Het is volgens hem dus echt een jongen... Ergens zou ik een meid deze keer wel leuk vinden volgens mij sla ik dan helemaal door met het roze kant en frutsels haha dat krijg je volgens mij vanzelf na een paar jongens. En ik was helemaal anti-roze enz maar als ik nu naar kleertjes kijk dan is dat allemaal supermeisjesachtig errruuug!! Dus ergens hoop ik deze keer dus op een meisje al had ik dat de vorige keren dus hélemaaal niet wilde echt jongens.

14. melliemel

melliemel Fanatiek lid

31 aug 2005
    2.081
    0
    0
    hoi hoi,

otje fijn dat jullie eindelijk weten dat het er één is. en dat het goed gaat.

ayla; succes vandaag bij de vk enne we zullen zien wat het word hè, jongen of meisje, zou ook leuk zijn een meisje toch?

gr

saskia

15. Ayla

Ayla Fanatiek lid

29 dec 2005
    1.049
    0
    0
    Nou alles was weer prima in orde bij de vk, mijn baarmoeder staat zelfs al een vinger boven het schaambeen! Bloeddruk goed alles goed! Had de vk die mijn laatste bevalling heeft gedaan zo'n leuk mens ik hoop dat ze deze ook weer gaat doen. Ik krijg weer een echo!! Moet ff een afspraak maken voor een vroege echo en daarnaast kan ik me aanmelden bij een instelling die echo opleidingen doet voor vk's die zoeken vrouwen voor echo's rond de 11/13 weken en ronde de 20 weken, en sowieso krijg ik een echo met 20 weken nog... dus kan vollop naar de kleine gaan kijken! Vorige keer kreeg ik alleen een termijnecho... wel sneu de 2de heeft 1 echo, de oudste liep ik mee in het ziekenhuis en daar maakte ze heel veel echo's. Zo zie je maar de middelste komt vaak tekort ;)

Ik ga even het echobureau bellen voor een afspraak tot later!!

16. duikster

duikster VIP lid

13 nov 2005
    5.714
    73
    48
    Noralien, fijn hoor zo'n mooie echo.

Otje, nu kunnen de voorbereidingen van start voor 1 kindje!! Toch wel lekker lijkt me. Ik weet niet twee lijken me erg druk, maar als ze je gegeven worden... zal ik geen nee zeggen.

Ayla fijn dat je je weer beter voelt. wonder die accupunctuur!!

Karin

17. otje, eindelijk weet je hoeveel hummeltjes er daar in je buik rondzwemmen. Leuk, kan je je beginnen te verheugen.

ayla, ook leuk dat alles zo goed gaat.
    Ik kan wel kiezen voor een thuisbevalling, maar dat is echt niet de normale gang van zaken hoor. Er zijn wel zelfstandige vk, maar normaal ga je naar een gyn en dan ga je bevallen in het ziekenhuis waar die gyn van afhangt.

Ik ga kiezen om de arbeid thuis te doen en te laten begeleiden door een zelfstandige vk. Maar dan bevallen in het ziekenhuis. De vk mag dan niet mee, die moet achterblijven aan de deur. Er zijn maar een paar ziekenhuizen waar dit wel mag.
    Ik wil wel in het ziekenhuis bevallen, omdat ik niet anders ken. Iedereen die ik ken is in't ziekenhuis bevallen.

Saartje

18. Ayla

Ayla Fanatiek lid

29 dec 2005
    1.049
    0
    0
    Ik ben helemaal voor een thuisbevalling! Heerlijk vond ik dat :D Heb ook erg makkelijke bevallingen achter de rug dus dan heb ik makkelijk praten maar toch thuisbevalling kan voor mij niet stuk! Mijn Vk had het er vandaag nog over hoe bijzonder ze mijn bevalling vond, mijn zoontje zat samen met papa op de bank en ik lag te bevallen onder de kerstverlichting haha mooi was dat joh!

Die acupunctuur is echt een wonder ja een wereld van verschil tussen vorige week en nu :D Voel me werelds, af en toe een beetje weeën maar snoepje of eten in mn mond en het is weg. Dus als jullie iemand kennen die dit heeft of er zelf last van krijgen dan is dit echt een aanrader! Kan me niet eens meer voorstellen hoe het voelde om zo misselijk te zijn.

Ben vandaag gaan shoppen heb in een 2de hands winkeltje een bijna nieuw badje en een badstandaard gescoord voor 7.50. Ja heb nu een extra badje nodig he. Dus de eerste aankoop voor de baby ;)

Ik ga op de bank liggen ben een beetje moe ver gefietst en veel gelopen dat krijg je dan ;) Dit heb ik mijn vorige zwangerschappen echt niet kunnen doen!

Doei meiden!!

19. Yoda

Yoda Lid

7 apr 2006
    32
    0
    0
    Maastricht
    Hallo allemaal.

Het is weer lange tijd geleden dat ik op de site ben geweest. Wij hebben op 9 mei de 1e echo gehad. Ik was toen 9 wk en 4dagen. Het vruchtje was toen 3,8cm groot en je zag het hartje kloppen!! Helemaal super. Alles gata nu z'n gangetje. Met vlagen nog misselijk :cry: 's ochtends moeite om op te staan, soms harde onderbuik, maar gelukkig niet meer zo misselijk als in het begin. Nu weet onderhand ook iedereen het en het is echt heel leuk. Wij dien wel een nekplooimeting. Gewoon voor de zekerheid. En dan weer een echo erbij!

Iedereen succes met alle echo's en de nieuwelingen welkom. :D

20. Sellie

Sellie Lid

8 mrt 2006
    78
    0
    0
    dag meiden,
    Morgen heb ik een afsraak voor een 2e echo, met nekplooimeting. Ik super nerveus, wat ik bij de 1e echo helemaal niet voelde.
    Ik ben echt bang dat ik slecht nieuws te horen ga krijgen... Vooral omdat mijn kwaaltjes al die tijd zijn uitgebleven..

Nou meiden, duimen jullie voor mij?

Deel Deze Pagina