Sellie, ik duim voor je. Maar ik lees overal dat het uitblijven van kwaaltjes echt niks wil zeggen. Maar kan je gevoel ook wel begrijpen. Ik was ook niet direct miss positief voor de echo. En ik zal dat voor de volgende echo ook niet zijn. Laat je het horen als je er bent geweest? En ik denk morgen aan je. Saartje
Spannend allemaal zeg die echo's! Ik heb kwaaltjes genoeg maar ben toch ook heel nerveus voor de eerste echo. Zit er wel echt wat? Pfffff, en ik moet nog best lang wachten, tot 30 mei. We gaan het mijn ouders en schoonouders dit weekend vertellen, maar de rest moet tot na de echo wachten. En dat is zoooooo moeilijk want 2 vriendinnen van mij zijn ook zwanger. Weet niet of me dat gaat lukken dus. Prettig weekend allemaal!
hoi hoi, hier ook weinig kwaaltjes, laat ik het zo zeggen ik had erge last van zere borsten maar is nu stuk minder tot bijna niet. ik ga er nu ook vanuit dat dit er gewoon bij hoort. wel rommelig slapen en dus moe overdag. sellie; succes bij de echo, komt goed. yoda; fijn hè om je kleine tezien en het hartje te zien kloppen.. ayla; goed joh dat alles ok is. en lekker dat je zoveel echo's krijgt ik zag op de startpagina voor zwangerschap ook iets staan over gratis echo's ivm de opleiding voor verloskundige mss was dit hetzelfde!? gr saskia
@Saskia, dat zal hetzelfde zijn als waar ik heen ga, het is voor een opleiding die zullen overal wel gegeven worden. @Sellie dat zegt niets hoor het wel of niet hebben van kwaaltjes zegt niet over het wel of niet goed gaan van de zwangerschap, ik was de laatste keer supermisselijk en toch was het vruchtje al 2 weken voor de echo gestopt. Maar de kans dat dit gebeurd is kleiner dan dat het goed gaat dus daar gaan we gewoon maar van uit oké! Ik ga even wat doen ben een beetje lui vandaag doeiiii
spannend allemaal, ik ben vandaag voor het eerst geweest naar vk. gelijk ook 4 buisjes bloed afgenomen, en natuurlijk heel veel te horen gekregen. 6 juni de echo, en een gesprek over prenatale screening. waaronder nekplooimeting en bloedtest. ik heb gelijk maar even de verzekering gebeld en die vergoed gelukkig alles. maar ik vind het wel heel eng.
Hoi allemaal Ik heb twee keer gehad dat ik echt misselijk was en mijn borsten doen ook nog steets zeer. Maar verder ook nog nergens last van Ik hoop dat de twee weken snel voor bij gaan, dan kan ik van de vk horen dat er iets in mijn buik groei Liefs Manon.
Nou ik ben terug van de echo en zo onwijs blij. Het hartje klopte heel mooi en het bewoog ook al,echt super om te zien. De baby is 3.5 MM groot en ik ben 10 weken en 3 dagen dus dat klopt wel met me eigen berekening, maar op de echofoto's staat 10 weken en 4 dagen maar soms rekende ze 3 dagen en soms weer 4 dagen dus ik hou het maar op 3 dagen. Ik moest wel bijna huilen toen ik het zag was zo zenuwachtig die vrouw zag het ook aan me,me hart zat gewoon helemaal in me keel. Ik heb 2 foto's gekregen,ik zal zo even kijken of ik het er op kan zetten. We zijn ook gelijk langs Johan zijn broer en vriendin gegaan en daar hebben we het aan verteld. Ik gaf de foto's in haar handen en ze was helemaal verbaasd ze zei echt waar en toen ging ze lopen gillen Ik word tante heel erg leuk was dat. Ik heb ook allemaal boekjes gekregen om te lezen ze was ze heel toevallig aan het opruimen. Ben ook langs me moeder geweest ook even laten zien en ik heb een kopie voor haar gemaakt. Ze vond het erg leuk en ze zei volgens mij word het een meisje nou ik heb ook zo'n idee dat het een meisje word maar we zien het wel zolang het maar gezond is en goed groeit dat is het belangrijkste.
@ Vales, Gaaf hé, zo'n echo. Fijn dat alles goed is. Wij hebben het nu ook aan onze beste vrienden verteld. Zij zijn zelf al jaren bezig om zwanger te raken. Ze zijn het afgelopen half jaar in het ziekenhuis voor behandeling geweest, helaas zonder resultaat. Voor hen vind ik het dus wel zuur dat wij goed nieuws kwamen vertellen. Maar ze wisten dat wij ook al een jaar bezig waren en dat we 2 miskramen hebben gehad. En als goede vrienden gunnen ze het ons natuurlijk van harte. Maar ik gun het hen ook zo. Had het echt super gevonden als de behandeling was aangeslagen en we nu samen zwanger waren geweest...helaas. Wat is het een slecht weer trouwens. Ik al helemaal blij dat wij maandag een weekje naar Cuba vertrekken. Kijken we op internet, is het daar ook slecht weer. Wel warm (30 gr), maar vanaf dinsdag verwachten ze regen en onweer :x In de boekjes staat dat het daar in mei gemiddeld maar 5 dgn regent, zul je net zien dat dat de dgn zijn als wij daar zijn. We zullen zien en hopen maar de de voorspellingen niet uitkomen.
Dag allemaal.. Nou gisteren mijn 2e echo gehad. Ik ben echt opgelucht!! Het hartje klopte prima (168 p/m). Volgens mijn berekening 11w 1d, echo meette 12w 1d! Volgens de gyn. moest ik wel de 11w en 1d aanhouden, omdat niet exact terug te halen is of en wanneer de (vroege) eierprong is geweest.. De meting gaf ieder geval een kleintje aan die goed groeide. (5.2 cm) Ook de uitslag van de bloed en nekplooimeting werd doorgenomen. 1:28088 kans op baby syndroom van down.. Nou meiden, ben ontzettend blij.. Voor degene die nog een echo krijgen: heeeeel veel succes, hoop ook dat jullie blij en opgelucht bericht krijgen....
hoi hoi vales@ gaaf joh dat alles goed was sellie@ voor jou ook zeg maarre dan ben je wss al wel 12wk toch want anders zou het babietje toch nog maar 4, zoveel zijn? alleen maar beter weer een weekje minder lang wachten enne fijn dat de kans zo klein is toch? gr saskia ps enne als het zo is zijn we ong tegelijk uitgerekend
bij mij kwam altijd uit de echo dat ik minder lang zwanger was, terwijl ik voor mijn gevoel toch echt wel verder was. bij de eerste bleek bij de geboorte dat de placenta erg verouderd was omdat die waarschijnlijk te lang had gezeten. had ik het toch goed gehad. bij de 2de was het hetzelfde geval met de echo, en hebben ze toch de wat vroegere datum aan gehouden. dus ik ben benieuwd wat er nu uitkomt.
Ja het is echt geweldig zo'n echo,zit ook de hele tijd naar me echofoto's te kijken Wat fijn dat bij jou ook alles goed is Sellie. Ik heb wel last van mijn buik na de echo,ze moest ook heel hard duwen. Is dat normaal dat het dan nog een beetje zeer doet? Het is wel al een beetje minder dan gisteren.
Ik (we) heb op 1 mei een termijn echo gehad, was zo bijzonder ookal zie je eigenlijk nog niets....het hartje hebben we horen kloppen, toen hield ik het niet meer droog. Zo gek, het was eigenlijk een "ongelukje" (ofwel kadootje), maar je raakt er zo snel gehecht aan.... Het gaat eigenlijk heel goed, ben niet misselijk, wel snel moe. Als ik (te) veel doe, heb ik last van een harde buik. Maar verder...als een zonnetje!
zo, mijn eerste 12 weken zitten er nu op!! Echt een fijn gevoel... Gisteren wezen shoppen en hele leuke zwangerschapskleding gekocht bij prenatal. Zit nu toch wel lekker, ik heb wel voor heupbroeken gekozen, ben ik al jaren gewend, en die broeken met zo'n groot bovenstuk kan ik niet aan wennen. Die zitten straks als mijn buik echt dik is waarschijnlijk wel lekker. verder voel ik me nog steeds erg goed, ik mag gewoon niet klagen. Af en toe wat moe, maar vergeleken mijn vorige zwangerschap voel ik me echt super. En nu maar lekker groeien.....
Hoi Sellie, Wat gaaf dat je bij de echo direct de uitslag van de nekplooimeting te horen kreeg. Wij gaan 31 mei naar het ziekenhuis voor een nekplooimeting. Ik vind het erg spannend. Hoi iedereen, Hoe is het bij jullie eigenlijk? Hebben jullie al van die meegroei BH's? Ik merk dat mijn BH's echt te klein aan het worden zijn. Fijn weekend! Marjoleinch
Ik heb al een paar weken zwangerschaps-BH's. Vind het echt veel prettiger zitten. Mijn borsten zijn al zo gevoelig. Als ik mijn oude BH's draag heb ik er nog meer last van.
mijn bh`s passen nog wel, alleen de 1 zit wat lekkerder dan de ander. positiekleding is nog een beetje vroeg voor me, maar heb al wel een lekkere broek met rekbare bovenband gehaald.
Mijn beha's pas ik nog, mijn broeken gaan wel wat strakker zitten. Loop er thuis dus vaak ook heel sexy bij in mijn joggingbroek!