december 2006 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door duikster, 28 mrt 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ik ga na 't weekend aan mijn man vragen of hij onze echo ook even wil inscannen. Dan kan ik hem er ook bij zetten.

Vales, ons baby'tje bewoog niet op het moment van de echo. 't Moet echt wel super zijn als je dat ziet. Misschien volgende keer... binnen 2 weken.

Saartje

2. noura

noura VIP lid

27 apr 2006
    8.819
    0
    0
    wat leuk al die echo`s. ik moet nog wachten.... 6 juni pas

3. toontje

toontje Lid

24 mei 2006
    45
    0
    0
    ziekenverzorgster
    Swolgen (limburg)
    zijn jullie ook zo emotioneel ik ben echt een wandelende hormoonbom op het moment en moet om elke scheet janken

4. Otje

Otje Fanatiek lid

10 apr 2006
    4.703
    0
    36
    Hallo (aanstaande) mama's,

Ik was eventjes afwezig. We zijn namelijk maandagochtend vertrokken naar Eurodisney en gisteren heel laat thuisgekomen. Het was echt supermooi en leuk en geweldig enzovoorts...

Verder gaat met mij alles goed. De misselijkheid wordt minder al heb ik het wel nog soms. Vanmiddag nog... maar hoef gelukkig niet meer te spugen.

Ik kan trouwens nog steeds mijn normale broeken aan. Zitten jullie allemaal al in de zwangerschapskleding of dragen jullie ook nog de normale kleding?

Jammer idd dat sommige echt lang moeten wachten op de echo. Ik heb er nu 2 gehad maar dat was om even zekerheid te geven voor 1 of 2 kindjes in mijn buik. Het is er dus 1. Voorlopig krijg ik geen echo meer. Tussen de 18 en 20 weken (dus over ongeveer 8 weken) krijg ik een screeningsecho in het ziekenhuis om te kijken of ons ukkie helemaal gezond is. Ben zo benieuwd en kan bijna niet meer wachten. Wij willen ook graag weten welk geslacht het wordt en met een beetje geluk kunnen ze dat zien bij die echo. Willen jullie het ook weten of juist helemaal niet?
    Ik zal binnenkort ook mijn echo scannen zodat ik 'm in m'n album kan zetten.
    Vales: Ik heb even jou echo zitten bekijken... grappig hoor.... ziet er echt bijna het zelfde uit als bij mij!

Tot gauw weer. Ik ga even lekker op de bank hangen met mn mannetje!

Gr Otje

5. Sellie

Sellie Lid

8 mrt 2006
    78
    0
    0
    Hallo allemaal,

Dag Vales, ik snap je zorgen hoor. Hier nog een die blijft tobben, of het goed is en goed blijft..

Ik heb mijn zorgen ook kenbaar gemaakt bij zowel de gyn als de vk.
    De gyn vertelde dus dat de kans op een miskraam na 12 wkn met 50 % afneemt. En de andere 50% komt voor bij een chromosomale afwijking ''ofzo''.
    De vk zei dus dat een goed uitslag van een nekplooimeting ook de kansen op een miskraam verkleint.. Als slot eindigde ze met: " maar goed, zeker weten doe je nooit, de kans blijft bestaan..."

Ja, dat is ook zo...pffff....
    Maar ja we moeten maar positief blijven en vooral op de gezondheid letten...

6. Ayla

Ayla Fanatiek lid

29 dec 2005
    1.049
    0
    0
    Nou een beetje laat maar was gisteren erg moe dus heb niet gecompjoetert. Woensdag een pracht van een echo gehad, ik was 8weken en 6 dagen en hij bewoog wat af! Was errug bewegelijk vond de echografe en dat schijnt een erg goed teken te zijn, alles zat er ook op en aan voor zover je dat kunt zien met 9 weken dus ik ben helemaal gerustgesteld. De echografe zei dat als een vruchtje al zo veel en goed beweegt dat de kans dat er nog iets misgaat minimaal is :) Dus ik ben blij!

Verder gaat het goed wel moe en af en toe misselijk maar lang niet zo erg als eerst dus de acu werkt nog steeds nu maar hopen dat ik rond de 12 weken vaarwel kan zeggen tegen die misselijkheid... als een normale zwangere!

Ik ga weer krijg het ineens erg koud en dat is niet bevordelijk voor mijn misselijkheid heel gek maar dat reageert gewoon op warmteverschillen :(

Spreek jullie vanavond weer!

7. manon

manon Bekend lid

27 dec 2005
    837
    0
    0
    Rotterdam
    Alya ;) ik weet ook presies wanneer mijn eisprong was ;)

Ja toen ik zwanger was van mijn zoontje heb ik er ook maar 1 gehad.

En toen heb ik zelf wel ee n pret echo laten maken ;)

Ik vind het eigenlijk wel een beetje raar dat het per provintie verschild :(:

Maarja niks aan tedoen ;)

Liefs Manon.

8. noura

noura VIP lid

27 apr 2006
    8.819
    0
    0
    ik ben ook nog steeds zo moe, en ook wel emotioneel. niet dat ik overal om brullen moet, maar ik merk wel dat sommige dingen me meer aangrijpen dan normaal. ik heb gister march of the penguins gekeken en het was zo zielig.
    vanmorgen waren mijn bloedtesten terug gekomen, en alles was goed. ik was deze week vaak heel licht en draaierig in mijn hoofd maar mijn hb was 8,5 dus dat is goed

verder pas ik ook nog in mijn gewone broeken, sommige van vorig jaar passen niet meer zo goed maar dat komt omdat ik verschrikkelijk veel al gesnoept heb. maar ik mag niet klagen met mijn maatje 34.

ik merk ook dat ik af en toe niet meer zo weeig in mijn maag ben. het is er soms nog met vlagen. maar overgeven heb ik nooit last van gehad.

9. Molly

Molly Fanatiek lid

4 dec 2005
    1.456
    0
    0
    Bij mij wordt de misselijkheid ook stukken minder, heb er nog maar af en toe last van. Wel heb ik last van stemmingswisselingen en ben ik nog gauw moe (ga zo maar weer even een tukkie doen denk ik!)

10. duikster

duikster VIP lid

13 nov 2005
    5.714
    73
    48
    Geodemorgen dames,

ik heb vanochtend saman met mijn man heerlijk een blik kunnen werpen op onze uk. Hij was zo aan het springen en bewegen dat de echografiste hem niet kon meten. Dus is toen ook nog een vaginale echo gemaakt waar je toch meer en duidelijk beeld kreeg. Toen kon ze ook pas meten en de baby was zo'n 6 cm, keurig kloppend met een zwangerschapsduur van 12 weken en 3 a 4 dagen, zoals ook klopt met mijn banner. Dus het kan nog altijd een sinterklaasbeeb worden!!

Karin

11. ElviraR

ElviraR VIP lid

28 okt 2005
    5.134
    0
    0
    Fijn Karin dat de echo klopte! Nu kun je helemaal gaan genieten! :)

12. duikster

duikster VIP lid

13 nov 2005
    5.714
    73
    48
    ga ik ook zeker doen Elvira!!

13. Molly

Molly Fanatiek lid

4 dec 2005
    1.456
    0
    0
    Wat heerlijk he Karin! Nu vind ik het wel jammer dat ik al zo vroeg een echo heb gehad (bij 8 weken). Toen was het namelijk echt nog maar een vlekje van 1.51 cm. Je hebt er wel lang op moeten wachten, maar je ziet wel gelijk een stuk meer bij 12 weken. Maar acht 18 juli mag ik ook weer en dan moet het toch echt al duidelijk een mensje zijn!

14. Suusje76

Suusje76 Bekend lid

8 apr 2006
    723
    0
    0
    Hoi meiden!

Ik ben weer bijna beter. Alleen nog erg verkouden en veel hoesten, maar dat gaat wel de goede kant op. Dat valt niet mee zeg, ziek zijn en zwanger zijn tegelijk. Ik ben een paar hele dagen gewoon kwijt, kon niks. Ik had vanwege de griep geen trek in eten, maar omdat ik niet at werd ik misselijk vanwege de zwangerschap. :( Tja, dilemma en heb me dus gedwongen om wel wat te blijven eten.

Toch ben ik woensdagochtend naar de verloskundige geweest. En helaas, wat ik wel had verwacht is nog niet gebeurd: ik heb nog geen echo gehad!!! Over twee weken (! :cry: :( ) pas krijg ik een echo. We hebben in Deventer (nog) geen echocentrum en alles moet in het ziekenhuis. Daarom krijg je er alleen één bij medische noodzaak of pas met zo'n 13 weken. (Tenzij je een nekplooimeting wilt, dan krijg je hem met 12 weken, wij hebben niet voor een nekplooimeting gekozen.)
    Vanwege het ontbreken van een echocentrum krijgen we ook geen tweede echo met 20 weken, zonder medische noodzaak. Helaas....

Volgens de verloskundige ben ik nu 11 weken en 1 dag, precies zoals ik zelf ook dacht en op 14 december uitgerekend. Wel heb ik vier buizen bloed moeten achterlaten voor onderzoek. En als klap op de vuurpijl kregen mijn man en ik aan het eind met de doptone ons kindje te horen. Het hartslagje! Heel snel en zachtjes! Zo ontroerend, dat ik het niet droog kon houden. We hebben ons de hele dag in de wolken gevoeld! Nu de echo nog!

Toch hebben we besloten om het nu aan iedereen te vertellen. Het hartje klopt, dus de kans is klein dat er nu iets niet goed is. (Met de echo zou kunnen blijken dat er een ernstige afwijking is.) Als het dan alsnog weggehaald moet worden of wat dan ook, dan moet ik dat maar delen met de rest. Beetje lastig, maar denk dat dit het beste is.

Vandaag hebben mijn man en ik gewinkeld en we zijn er helemaal uit: we gaan een Quinny Buzz kopen met Maxi Cosi! Het was erg leuk om te oriënteren en om met de wandelwagens door de winkel proef te rijden. We hebben er helemaal zin in gekregen om de praktijk uit te gaan oefenen. Effe wachten dus nog..... ;)

Dat was het weer even. Het is een heel verhaal geworden, maar dat krijg je als je zolang niet komt. Voor alle andere meiden die een echo hebben gehad: leuk om allemaal te lezen en de fotootjes te zien!

Groetjes Suusje

15. Jolanda

Jolanda Fanatiek lid

26 jul 2005
    3.281
    0
    0
    Noordwolde Friesland
    Wat fijn dat het allemaal zo goed gaat bij iedereen zeg!!

Ik doe mijn best om bij te blijven met lezen, maar goed, als moderator moet ik ook wel heel veel lezen he ;)

Hier gaat alles tot zo ver goed.
    Ja misselijk, en draaierig, want ik heb telkens een erg lage bloeddruk 58/47 enzo.
    Komende dinsdag hebben wij de nekplooimeting, deze doe ik eigenlijk meer voor de echo dan voor de meting, toch een bevestiging dat de kleine nog leeft ( de angst van de miskraam de vorige keer blift wel spoken merk ik).
    Dus we zullen zien, ben erg benieuwd.

Ik ga echt proberen meer hier te schrijven de komende periode.

Fijn dat het met jullie allemaal goed gaat meiden!!
    Veel december kindjes straks!!!

Liefs

16. patricia24

patricia24 Actief lid

27 jan 2006
    439
    0
    0
    hengelo overijssel
    hoi

hoe groot is de kans nu nog dat het mis gaat?

ik heb voor 2 weken terug mijn eerste echo gehad en alles zag er goed uit, het hartje klopte goed gelukkig.
    maar toch knaagt me dat gevoel of het nu wel goed blijft gaan.
    ben nu 10 weken zwanger, misselijkheid is sinds 3 dagen veel minder geworden, soms wel een zeurderig gevoel in de buik, en als ik me te snel beweeg krijg ik een steek in me rechter lies/buik. ( bandenpijn???).

wie kan me een beetje geruststellen??

groetjes patricia

17. Jolanda

Jolanda Fanatiek lid

26 jul 2005
    3.281
    0
    0
    Noordwolde Friesland
    De misselijkheid word rond deze periode vaak minder hoor, ik denk niet dat je je daar teveel zorgen over moet maken.

En die steken in de liezen zijn idd vast en zeker bandenpijn, en dat is ook een goed teken ( tenminste zo zie ik dat) dat betekend dat je baarmoeder aan het groeien is en meer aan je banden gaat hangen, en dat voel je met niezen.

Angst hou je toch denk ik, ook als je de eerste periode voorbij bent, stiekum blijf je ongerust.

Maar ik zou als ik jou was lekker proberen te genieten, je hebt immers een heel mooi hartje mogen zien kloppen!!

Liefs

18. mirretje

mirretje Actief lid

19 mrt 2006
    189
    0
    0
    Sorry, ik ben er ook niet zo vaak, maar lees wel altijd alles even bij :D .
    Wat leuk dat er al zoveel meiden een echo hebben gehad, al die verhalen, wij mogen maandag om 10 over 11 voor intakegesprek en daarna een echo..........
    Kan me helemaal voorstellen dat als je het hartje hoort je het niet droog kunt houden........lijkt me zoooooo emotioneel.
    Nu is het nog zo onwerkelijk(op de kwaaltjes na dan, ben een lopende hormoonbom :confused: ,hi,hi).

Iedereen het beste gewenst en voor degene die ook nog voor de eerste echo moeten(of de tweede natuurlijk), veel succes en geniet ervan!!

Liefs Mirretje.

19. Mootje1985

Mootje1985 Actief lid

24 mei 2006
    360
    0
    0
    Geen
    Nijverdal
    Ik weet nu ander half week dat ik in verwachting ben en ik ben blij blij blij, ik heb mijn eerste echo ook gehad, maandag wist ik het en we wisten niet hoe ver ik al was, dus dinsdag mochten we voor de eerste echo!!! Nou toen was het dus al 8 weken, maandag mag ik om 13:00 uur weer, ik verheug mij er nu al op maar ik ben stiekem wel een beetje bang, stel je voor!! Maar goed we gaan er maar gewoon van uit dat alles nog steeds goed is! We hebben het hartje zien kloppen en maandag mag ik hem nog een keer zien, en de volgende keer kan ik hem ook horen!! Dat lijkt mij echt pas gaaf!!!!
    Ik ben 26 december uitgerekend, mijn moeder is overleden en die was altijd op 25 december jarig en nu zegt mijn vader, OOO Dat wordt vast 25 december hahahah nou we zullen zien hé!!

20. Molly

Molly Fanatiek lid

4 dec 2005
    1.456
    0
    0
    Nou, we hebben net onze eerste babyshop sessie achter de rug. Erg leuk om door die winkels heen te lopen. We hebben nu ook al helemaal gezien hoe we ons kamertje willen gaan doen, alleen de meubeltjes zijn wel erg aan de prijs, we houden de krantjes maar even in de gaten voor eventuele aanbiedingen. De kinderwagens vielen ons een beetje tegen, we hebben nog niet echt een hele leuke gezien, maar we moeten ons ook nog helemaal laten voorlichten, we willen natuurlijk zo'n alles in 1 wagen. Verder mijn eerste zwangerschapsbeha's gekocht (erg sexy maar niet heus!) en een leuk zwangerschapstruitje). Ik krijg nu echt al zin om de kamer helemaal te gaan klaarmaken!

Deel Deze Pagina