Nee hoor die lijn kun je eerder al krijgen, bij mn eerste kreeg ik een lijn met 7 weken al en met de 2de helemaal niet! Dus kan alle kanten nog op. Het gekke is dat mn eerste zoon heel blank is en blauwe ogen heeft en de 2de erg donker is. @Guppie, fijn zeg dat alles zo goed gaat! Ik voel me nog steeds belabberd ga dus weer op de bank liggen weet anders niet wat ik met mezelf aanmoet... ik baal voelde me laatst zo goed
Hey hey Ik voel me best wel goed alleen ben ik zo moe en dat begint om 2 uur, dan is het even weg en dan heb ik het weer na het eten Ik wil zo graag naar de vk, alleen al om te horen ,,ja je bent zwanger hihi Nog even geduld Liefs Manon.
Hoi Saar, Even nog over die bruine streep: In mijn vorige zwangerschap kreeg ik hem pas laat toen mijn buik al aardig aan de maat was. Nu had ik hem met tien weken al staan. Hij is niet elke dag even goed zichtbaar trouwens. Nou de buik begint nu echt te groeien zeg. Je kan nu echt zien dat ik zwanger ben, en zie mensen echt kijken naar mijn buik. Ze denken misschien nog ; zo die wordt steeds dikker... maar wacht maar het stopt nu echt niet meer . ik voel me helemaal goed, geen klachten. allemaal veel plezier met de komende echo's, geniet ervan.
Joepie!!! Ik ben net terug van mijn eerste echo en alles was okee! Pfff wat een opluchting! We konden al armpjes en beentjes zien en zelfs de middenhandsbeentjes waren al te zien wauw! Een kloppend hartje, verder nog geen beweging te zien. Ben 1 dagje verder dan we dachten, dus moet mn banner effe aanpassen. Voor degenen die nog moeten, de inwendige echo is niet eng! Nou en als ik, enorme angsthaas, dat zeg dan is het zo hoor. Haha. Ik was wel heel blij dat ik een vrouwelijke gyn trof trouwens, toch fijner dan een man op de een of andere manier. Ik ga lekker genieten vanmiddag
Ik heb ook nog even een vraagje..... Hoelang slikken jullie de foliumzuur?? Tot de 10 weken of langer?? Ik heb nu al van alles gehoord!! Wie kan mij het vertellen??
hoi hoi, tijdje niet geweest nu ff een update; bij ons is alles oke, zo zijn gangetje, mijn buikje begint heeeeel langzaam iets te vertonen (kijk maar in mijn album, kunnen jullie oordelen ). ik heb geen zwangerschapsstreep tot nu toe, enne over het dichte ledikantje, het schijnt wat ik heb gehoord dat deze dichte ledikantje weer helemaal in opkomst zijn ivm veiligheid mbt klemzitten van beentje enz. 8) . voor degene die weer een echo hebben gehad fijn voor jullie is helemaal geweldig hè!!!! ik heb afgelopen vrijdag het hartje gehoord 160/170 hartslagen per min. mijn volgende afspraak is 24 juni. tot later iedereen gr saskia ps enne ik blijf het foliumzuur gewoon slikken tot het potje op is en dan heb ik nog een multi staan speciaal voor tijdens de hele zwangerschap en slik ook mumomega (vetzuren)
Hoi meiden! Alles goed zo te lezen! Heerlijk al die echo's en bezoekjes aan de vk! Met mij is alles oke. Ik voel me redelijk goed (alleen nog wat nasleep van de griep). Gisteren heb ik mijn collega's verteld dat ik zwanger ben! Ze waren allemaal erg enthousiast, maar waren niet verbaasd. Ik had op een feestje al eens niets gedronken en een aantal zagen het al aan "mijn vormen". Wel gaat het nieuws als een lopend vuurtje rond. Binnen afzienbare tijd wist de hele afdeling dat ik zwanger ben. Ik vind het heerlijk die (tijdelijke) aandacht en interesse. dat waait wel weer over. @ Arwen: in Deventer heb ik in de Proosdijpassage een winkeltje gevonden met positiekleding. De kleding bij Miss Etam paste mij niet (te kort (geen lengtematen) en daar ben ik zeer geslaagd met twee broeken voor in totaal 100 Euro! Prijs viel dus reuze mee. Een spijkerbroek en een beige katoenen broek voor de zomer. Ik ga er zeker weer terug naar toe. @Mootje: Foliumzuur moet je tot en met de 10e week blijven slikken, daarna niet meer. Ik maak de pillen gewoon op en daarna ga ik over op vitaminepillen. @Saar: bij mij is geen zwangerschapsstreep te herkennen! @Renske: Welkom bij de decembermama's! Meiden, tot horens maar weer en veel plezier allemaal met de leuke dingen zoals echo's, babywinkels enz. Groetjes Suusje
Bij mij begin je het nu ook te zien, ik krijg er al commentaar over op mijn werk! Ach, ik vind het alleen maar leuk, van mij mag iedereen het weten! Vorige week dacht ik dat mijn misselijkheid over was, maar de laatste paar avonden heb ik er weer behoorlijk last van. Vandaag had ik een paar flinke scherpe steken in mijn zij en nu voel ik nog steeds af en toe steekjes, dat zal toch niets ernstigs zijn? Leuk om te horen, dat zo'n beetje iedereen nu de 1e echo heeft gehad, echt bijzonder. Voor degenen die m nog moeten krijgen; heel veel plezier!
Hoi iedereen. Ben nieuw hier op dit forum en wil even zeggen dat ook ik een decemberbaby verwacht. Morgen krijg ik een echo, dus dat is best spannend vinden wij. Je hebt dan echt zekerheid. De verloskundige denkt dat ik rond 22 december ben uitgerekend, maar omdat ik onregelmatig ongesteld was, kan er een verschil van 6 dagen zitten. Duimen jullie voor mij morgen.
Hallo allemaal, Ik ben een tijdje niet op het forum geweest en heb nog niet alles terug gelezen. Zo te horen gaat alles goed hier?! Wij zijn gisteren terug gekomen uit Cuba.....Lange reis!!!!! Door het lange zitten echt ontzettend veel vocht in mijn onderbenen en enkels. Ik had net olifantenpoten, das iets minder dus Verder (naast het ontzettend slechte eten!!!!) een leuke vakantie gehad. We hebben gezwommen met dolfijnen....echt zoooooo gaaf!!! We werden zelfs door 2 dolfijnen (elk met hun snuit onder 1 voet) uit het water geduwd en zo enkele meters rechtopstaand "gesurft"....GAAAAF!!! Nou dat even wat betreft mijn vakantie. Ik kom later weer een keertje alles bijzlezen. Ga nu eerst even eten. Mijn vitamines weer een beetje aanvullen.
wow Noralien, wat lijkt met dat gaaf, zwemmen met dolfijnen. Ik ben jaloers. En nu maar snel van dat extra vocht af.. Suusje, ik heb het gisteren ook verteld op mijn werk. Erg leuke reacties gehad. Ik ben bij ons op het werk (snel groeiend bedrijf) de eerste die zwanger is, dus mijn hoofd van de afdeling had wel zoiets van er zal nog wel beleid op ontwikkeld moeten worden. Ik dacht: daar zijn wettelijke regels voor..... Ach we horen het binnenkort wel van hem. Ik gebruik trouwens multivitamine met foliumzuur en wil dat ook gewoon blijven gebruiken de rest van de zwangerschap. Karin
IK heb vandaag mijn eerste gesprek gehad met de verloskundige....poeh, tis best erg, maar ik vindt haar helemaaaal niet aardig.....vriendlief had hetzelfde . Alles goed, alleen de kleine liet zich niet horen met de doptone. Ik heb gelezen dat dit vaker voorkomt, omdat 11 weken nog wel wat vroeg is om te luisteren. Donderdagmiddag proberen we het weer, kunnen we dan weer geen hartslag ontdekken dan krijg ik nog een echo. Probeer me niet te veel zorgen te maken, maar ja, het blijft een beetje knagen....ik meld me wel weer als ik donderdag geweest ben!
Hoi, Ik lees bij anderen dat het bij 10 weken al lastig is om gewone kleren aan te kunnen. Ik heb zelf nergens last van. Mijn gewicht is nog helemaal niet veranderd en ik ben ook niet dikker geworden. Is dat normaal? Zijn er meer die nog helemaal geen gram aangekomen zijn? Ik heb normaal gegeten, niet misselijk geweest en voel me helemaal goed. Morgen heb ik mijn 2e echo en ik ben best een beetje zenuwachtig. Ik heb de laatste paar dagen wel af en toe steken in mijn buik als ik plotseling opsta en een beetje het gevoel alsof er een steen onderin mijn buik ligt. Herkennen jullie dit gevoel? Ciao Marjoleinch
ja ik heb ook soms het gevoel of er een hard iets in mijn buik zit. gister schrok ik nogal want bij het opstaan wat bruine afscheiding (lekker onderwerp) maar verder de hele dag niet meer, en ook geen buikpijn ofzo. tja wat betrefd het hartje horen, ik weet nog wel bij mijn vorige zwangerschap dat we daar kwamen en ook niets hoorden. dat kan omdat het nog zo vroeg is. wij hadden pech en moesten gewoon wachten tot het volgende bezoek uiteindelijk konden we het toen wel horen.
ik had gister nieuwe foliumzuur moeten halen, omdat ik er doorheen zat. maar vanwege werk kon dat niet, dus ik moet dat vandaag doen. als ik tot 10 weken slikken moet is het voor een paar dagen, maar ik denk dat ik het toch maar doe.
Hoi Marjoleinch, ik ben ook nog geen gram aangekomen hoor!! En ik ben zelfs al iets verder. Ik vind het eigenlijk alleen maar prettig!! Ik heb ons beebje afgelopen vrijdag zien spartelen en doen, dus dat zit wel goed. Als je in boekjes enz. kijkt dan zie je ook dat je in de 1e 16 weken geen gewichtstoename hoeft te hebben, dus maak je geen zorgen. Daarna komt het langzaam op gang door de groei van je kindje. Eerder aankomen kan, maar hoeft dus helemaal niet. Raomi: als je de VK echt niet aardig vindt, overweeg dan of je daar wel wilt blijven. Het is echt heel belangrijk dat je je prettig voelt als je straks ligt te bevallen!! Karin
@noura: Ik had het ook maar voor 2 weken... Ik wist dan niet dat is zwanger was maar het kan verder geen kwaad dus ik zou het gewoon doen!!
Noura, ik neem multivitaminen voor zwangeren (omnibionta prenatal) en daar zit foliumzuur in. Deze vitaminen zijn voor heel de zwangerschap en voorr de bortsvoedingsperiode. Dus anders kan je zo'n vitaminen gaan halen, kan je die nadien gewoon doornemen. 't Is maar een idee'tje. Raomi, ik zou ook een vk zoeken die ik leuk vind. 't Is toch een periode waarin je je goed moet voelen en als je bij vragen en twijfels je niet goed voelt bij haar, dat lijkt me maar niks. Marjoleinch, ik heb ook last van een steen/bol in mijn buik. Als ik op mijn buik lig, voel ik het soms en zit het vervelend. Ook die steken heb ik ook. Ik denk dat het de baarmoeder is. Ik heb gisterenavond last gehad van mijn linkertepel. Precies dat er met een naald werd ingestoken. Precies op de tepel naar binnen toe. Het was een brandend gevoel. Nog iemand hier last van? Saartje