Hoi Suusje, veel plezier vanmiddag. Ik ben eigenlijk nauwelijks misselijk, maar heb de laatste week juist wat meer moeite met pasta, pizza en zo en dan met name van de sauzen. Dus ik ben braaf aardappelen, groenten en vlees aan het eten, waar ik normaal niet zo kapot van ben.... Overigens ben ik ook nog niet aangekomen hoor... anderzijds zitten mij broeken wel strakker. Karin
Goedemiddag dames..i Hoi suusje, bedankt voor je bezorgdheid Veel plezier met de echo!! Ik kom even weer om de hoek kijken..het gaat met mij op het moment wel goed, wel heel moe maar dat neem ik dan maar voor lief..van het weekend weer boven de wc gehangen brr(Sorry) en zondag tot 16 u in bed gelegen en toen ging het weer goed pfff is wat hoor..dus ben nu heel blij dat het weer wat beter gaat, veel ups and downs..Mijn zoon is heerlijk een lange weekend bij ons geweest, zo genieten..Mischien is het wel een beetje me eigen schuld, dat ik nog misselijker werd,we zijn de kermis opgegaan..voelde me al niet echt lekker maar toch even de simulator ingeweest pff werd daar net de 8 baan gedraaid..kwam er waggellend en groen van misselijkeheid weer uit :S ,je hebt wat voor je kind over he Verder heb ik op het moment wel zin ook in pasta's of die aarappelovenschotels mmm ook die hamkaaschips en tuckoekjes gaan er op het moment wel in Krijgen jullie ook om de 2 ur trek? ook savonds heb ik dat rond 22u knorrende maag.. Ik probeer nu ook wat meer fruit ed te eten al is dat nu niet iets is waar ik zin in heb pfff maar j moet wel ff ik draag opzich wel zwangerschapskleding maar ik ben een aantal kilo's afgevallen dus ja nu passen mijn gewone broken even weer.. We hebben verder nog niet echt iets gekocht zoals een kinerwagen, we wachten nog even. Maandagochtendvroeg mogen wij weer voor een echo!!! lijkt me super! is het in het ziekenhuis ook zo dat je een videoband mee kan nemen?? anders nemen we 1 mee kan zowiezo wel.. volgende week naar de verloskundige..ben benieuwt.. Ik ga lekker van het mooie weer genieten.. Tot later dames!!! Liefs XXX
haha heel herkenbaar arwen, ik heb ook steeds weer trek, en word heel snel trillerig. maar ik probeer toch niet meer aan alle lekkere trek toe te geven. liever ook wat gezonds tussendoor. en ook niet meer hele potten rolmopsen, daar ben ik goed misselijk van geweest achteraf. maar heb er nu wel weer zin in. gister hebben we het nieuws aan de kindjes verteld. ze vonden het zo leuk. nou voor iedereen die nog een echo moet heel veel plezier ermee! en die week is zo om.
ik heb me trouwens net aangemeld voor een gratis echo bij de knov. over 2 weken is dat. leuk nog een keer de beeb zien.
Ik ben gisteren voor de tweede keer na de vk geweest. Heerlijk, ik heb het hartje horen kloppen..... Bij ons word je niet meer gewogen, alleen op het einde van de z.w schap. Ik mag als ik 17 weken ben een afspraak maken voor de screeningsecho. Ik kan mijn eigen kleren nu echt niet meer aan, ben nog maar even bij prenatal wezen shoppen voor wat nieuwe broeken. Ik ben trouwens ook samen met een vriendin zwanger zij is drie dagen na mij uitgeteld, heel erg gezellig zo samen zwanger. Ik ben de laatste dagen wel smiddags erg moe, vanmiddag ook echt even een dutje moeten doen. Volgende week hebben we op het wer een alternatieve vakantie voor de bewoners, we gaan allemaal uitstapjes maken, ik moet 5 dagen van 8 uur werken, regelmatig mee met lange aktiviteieten zoals de efteling... Ben erg benieuwd of ik het een beetje ga trekken...
noura, 't is daar waar ik zo'n bang voor heb. Dat je daar zo staat. Lijkt me verschrikkelijk! Dus ik zit hier nu met een glaasje spa rein en een fruityoghurtje. Niet zo lekker, maar dubbel zo gezond. Dus zal het voor ons kleine hummerltje ook wel heel goed zijn. Ik ga morgen mijn echo's scannen (ondertussen al 3) en in mijn fotoalbum plaatsten. Zeven juli mag ik terug voor de volgende echo en volgende week naar de vk en de week erop naar de vroedvrouw. Ik weet nog steeds niet goed hoe ik wil bevallen dus wij gaan nu overal heen ter info. Saartje
hey hey Ik kan gelukkig alles eten, tuurlijk heb ik wel meer trek in lekkere dingen Net als Mc donelds maar ik heb tegen mijn eigen gezegt je mag 2 dagen in de week rotzooi eten en de rest van de dagen gewoon gezond Want je heb je eigen er niet alleen mee, maar ook je baby Nou en als ik tussen de middag trek krijgt neem ik een koekje waar je lichaam ook wat aan heb, dus daar zitten koolhydraten en eiwitten in en nog veeeeeel meer Ik word alleen misselijk als ik niet eet, en dat hoeft niet eens veel tezijn gewoon een boterham met kaas. Maar ik ben wel al 5 kilo aan gekomen Maar echt niet van patat of zo Liefs manon.
Gister zijn we voor de tweede keer naar de verloskundigenpraktijk geweest. Mijn bloedtest was helemaal goed, ijzergehalte en glucose was prima en bloedgroep is AB positief en dat betekent dat er ook geen risico voor mij is voor wat betreft de resusfactor. Nadat er eerst even een vriendschappelijk praatje was gehouden en de uitslagen van het bloedonderzoek waren gegeven mocht ik op het bed gaan liggen. De verloskundige ging eerst voelen en kloppen op mijn buik en daarna ging hij met de doptone de hartslag proberen te horen. Ukkie was lekker druk zei hij, maar uiteindelijk konden we het hartje horen. Het klonk net als een rijdende trein (maar dan onder water), zo snel ging het. Als je goed luisterde kon je mijn hartslag ook op de achtergrond horen en die ging juist heel langzaam. Wij waren er stil en ontroerd van, zo mooi..... Na dit alles ging de verloskundige nog even bloeddruk meten en die was erg laag: 90/60. Veel lager dan de vorige keer toen was het 120/60. Voor ukkie niet erg gelukkig, maar voor mij kan het vervelend worden, want ik kan duizelig worden en zelfs flauwvallen. Ik moet er dus wel een beetje om denken dat ik meer gaat zitten en echt moet doen wat mijn lichaam mij verteld. De volgende afspraak staat voor 29 juni 2006, lekker snel weer, maar dat komt omdat we de week er na op vakantie gaan, dus wou ik liever nog voor de vakantie even een keer op controle. Gelukkig was dat geen probleem. Verder mogen we een afspraak maken voor de 20 weken echo, dus ik heb allemaal leuke dingen om naar uit te kijken! Joepie Liefs Marjolein
Hoi allemaal! Wij zijn vanavond bij de VK geweest. Bloeddruk gemeten enzo. Was allemaal goed. En 2 weken geleden heb ik bloed laten prikken in het ziekenhuis en dat was ook allemaal goed. Ons kindje doet het ook goed geloof ik. We hebben geen echo gehad maar ze gingen wel luisteren met zo'n doptone. Het hartje was helaas niet duidelijk te horen (waarschijnlijk zat ons ukje nog achter het schaambeen) maar er waren wel wat 'plopjes' te horen en de VK zei dat dat ons kindje was wat aant bewegen was! Zoooo leuk om te horen!! Over 4 weken, 6 juli, heb ik de volgende afspraak. Dat duurt nog lang maar kijk er nu al naar uit! Gr Otje
Hoi meiden, Nou de echo was super! Het was even wachten (een kwartier te vroeg en een half uur uitloop), maar het was absoluut de moeite waard!!! Ik ging met volle blaas liggen, maar nadat ze het apparaat op mijn buik hadden gezet, moest ik hem toch eerst even legen! Tja, ik had niet in de gaten dat mijn blaas al zo vol was. Daarna was het geweldig! Ik ben precies 13 weken en 3 dagen (2 dagen verder dan gedacht), het kindje is 7 cm en het maagje was goed gevuld met vruchtwater! Het bewoog er flink op los en alles zat er aan! Zo leuk! Ook hebben we het hartje gehoord! We kregen een foto mee (en nee Arwen, een videoband is niet mogelijk). daar moeten we het mee doen, want zonder medische indicatie krijgen we nu geen echo meer. Voor een 20 weken echo zouden we misschien naar een andere stad moeten gaan. Dat heeft te maken met de capaciteit in Deventer, maar vanaf september is er een echocentrum en kan het voortaan wel. Helaas ben ik dan al ruim 20 weken voorbij. Ik voel me helemaal geweldig en had bergen energie gisteravond. Noura: jij krijgt een gartis echo bij knov???? Wat is dat? Dat wil ik ook wel! Meiden, allemaal succes verder en tot horens! Groetjes Suusje
Hallo allemaal, Wat leuk zeg om al die verhalen terug te lezen. Fijn dat het zo goed gaat hier. Voor mij is het alweer een tijdje geleden dat ik op het forum was. Ik mag over 2 weken weer naar de verloskundige. Ik hoop dat we dan het hartje kunnen horen. Maak me soms best zorgen. De symptomen zijn zo'n beetje weg (alleen af en toe wat misselijk van de honger) en dan haal ik me wel eens dingen in mijn hoofd of alles nog wel goed is (is eigenlijk geen reden voor, de echo van 8,5 week was helemaal goed). Over drie weken weer een echo Ik hoor hier dat sommige al wat kilo's zijn bijgekomen. Ik kwam er gisteren achter dat ik juist 3 kilo ben afgevallen. In Cuba ben ik 1 kilo afgevallen doordat het eten daar heel slecht was, maar daarna dus ook nog 2 kilo. Heb het even bij de VK nagevraagd en ik hoef me geen zorgen te maken. Vond het toch wel een beetje vreemd hoor. Heb tijdens mijn zwangerschap niet een keer gespuugd of zo, maar dit komt blijkbaar wel vaker voor. Verder alles zijn gangetje hier. Meiden die binnenkort een echo krijgen...veel plezier.
hoi suusje, ja die gratis echo kan je krijgen bij het opleidinscentrum knov voor verloskundigen. tel. 030 2294299. omdat mensen daar opgeleid worden zoeken ze natuurlijk zwangere vrouwen. je moet tussen de 11 en 24 weken zijn geloof ik. maar ik weet wel dat ze al aardig vol zijn, dus als je zou willen zou ik snel bellen. ik moet 22 juni. en ze zitten bij het station dus je kan met de trein.
Ik heb gister ook een echo gehad, de tweede. Er was zoveel meer te zien nu! Echt heel ontroerend, en....ik ben een week verder zwanger! Dus 10 december uitgerekend in plaats van 16.
Gefeliciteerd Raomi!! Gebeurd het dan vaker dat ze de 1e keer niet goed de datum berekenen, ik lees het nu hier vaker dat ze bij de 2e keer een aantal dagen ernaast zitten.. Dat lijkt me super leuk..geniet ervan.. Wij vinden het heel erg spannend maandagochtend om 8.15 moeten we er zijn..kan haast niet achten. Als ik het zo lees gaat het na de 13e week ook sneller met het groeien van de baby..mm voor je het weet is het al weer week 20 Gefeliciteerd dames!! Liefs XXX
bij mij staat ook op de (derde) echo 5 december, ipv 10 december, (dus ben ik zogezegd al meer dan 14 weken), maar de gyn zei om er geen rekening mee te houden omdat dit bij elke echo gaat verschuiven. Bij mijn tweede echo staat idd ook 12 december ipv 10. Dus ik reken gewoon op 10 december verder en we zien wel. Saartje
Nou, gisteren is mijn knoop al van mijn werkrok gesprongen ,de groei zit er dus in! Kreeg vandaag een brief van het kinderdagverblijf, we staan op de wachtlijst, 3 maanden voor mijn gewenste begindatum horen we uiterlijk of we daar kunnen komen ja of nee, lekker vaag dus. Ik ga me dus maar bij meerdere kinderdagverblijven inschrijven, anders heb ik straks geen plek. Hebben jullie dat allemaal al geregeld?
bij mijn heeft ze het kindje bij de echo een paar keer gemeten, en de ene keer was ik 2 dagen verder en de andere keer 1 dag, in ieder geval is de uitgerekende datum gewoon 31 december. knallend het nieuwe jaar in