december 2006 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door duikster, 28 mrt 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. noura

noura VIP lid

27 apr 2006
    8.819
    0
    0
    wat lief dat iedereen vraagt hoe het gegaan is.
    het was een hele lange middag, als je moet wachten.
    maar toen ik daar kwam, zei ze wel gelijk dat zelfs als de echo goed bleek te zijn dat dat nog geen garantie is. toen ze ging kijken zagen we gelijk ons beebje diep in slaap. af en toe zwaaide die met een piepklein armpje. maar ze zag ook wat stolseltjes in de baarmoeder, die mischien het bruinverlies konden betekenen. voor nu zag het er goed uit, maar het was geen garantie. juist doordat ze dat zei, ben ik nog steeds onzeker.

ik heb ook gelijk maar gevraagd wanneer ik zeg maar veilig zit, dat is na week 12, 13 en helemaal na de 3 maand. maar zelfs dan kan het nog wel eens misgaan.

in ieder geval zag ze nog wat, en dat was dat de placenta heel laag zat. dit willen ze in de gaten houden, en in week 28 zeker nog eens controleren.

nou ayla, ik las dat je je gister wat beter voelde, wat goed zeg. hopen dat dat doorzet. want ik weet dat het zo vervelend is als je niets kan en je hebt 2 kindjes rondlopen.
    die 2 van mij zijn ook al flink gebruind, staat prachtig want ze hebben bruin haar. krijg je met van die halfjes , 1 dag zon en ze hebben al teint.

2. Ayla

Ayla Fanatiek lid

29 dec 2005
    1.049
    0
    0
    Welke mix zijn jouw kindjes Noura?

Ik voel me vandaag dus nog beter dan gisteren!! Jippiiii!! Ben zelfs nog niet misselijk geweest heb heerlijk ontbeten lekkere boterhammen met tomaat en 1 met wortelrasp héérlijk en gezond natuurlijk, heb ik nu denk ik wel nodig :rolleyes: Volgens mij ben ik de afgelopen tijd ook afgevallen dus moet nu gaan eten! En hopelijk blijf ik het eten lekker vinden. Ga zo met de jongens naar buiten hoop dat het zo nog opklaart die 2 weten ook niet wat ze overkomt mama ineens weer op de been :confused:

Noura fijn dat de echo iig een goed beeld gaf hopen dat het zo blijft!

Duikster je hebt het er maar druk mee hé al die weekendjes weg.. heerlijk! Geniet ervan nu het nog kan! Wij gaan waarschijnlijk van de zomer in zo'n strandhuisje zitten in Vlissingen, een hele week zon zee en strand! Hmmm nu zo sterk blijven anders zit het er niet in.

Spreek jullie later!

3. noura

noura VIP lid

27 apr 2006
    8.819
    0
    0
    half marokkaans, half nl. en jou kindjes dan?
    maar wat fijn dat je je weer goed voelt, ik heb dat ook de laatste dagen mogen beleven. behalve dat ik nu dan onzeker ben, en denk ik de griep ga krijgen. neus zit dicht, heb hoofdpijn en keelpijn.

ik heb net ook lekker gegeten, lekker roggebrood met kaas en wat beschuitjes met jam. en karnemelk mmmm ben ik verzot op laatste weken.

4. Ayla: leuk dat alles beter gaat. Hopelijk is het nu echt achter de rug (kan ook wel he, je bent toch zo goed als 12 weken).

Vales: geniet van je huisje.

Noura: leuk van de positieve echo, wel niet zo leuk van de negatieve vk. Ik vind wel dat ze je met een goed gevoel mag laten buiten stappen. Ik begrijp dat je nog onzeker bent, maar probeer toch maar te genieten.

Wij gaan deze avond om 8u naar de vk. We gaan eens luisteren of polyklinisch of thuisbevallen iets voor ons zou zijn. Even wat info vragen. Ik hoop toch dat ze ons ook het hartje laat horen. Als ik jullie allemaal hoor, doen vk dat toch, dus hopelijk Belgische ook! :)

Daarjuist een paar zwangerschapskleren gewinkeld. Ik draag nu niets anders meer.

Saartje

5. Ayla

Ayla Fanatiek lid

29 dec 2005
    1.049
    0
    0
    @ Noura mijn jongens zijn marokaans/indonesisch/nederlands, we zijn allebei gemixed, dus dubbelop hier! Dus jij bent marok? Leuk! Ik dus ook.

@Saar, het is beter dat de vk realistisch blijft en geen valse hoop geeft, daar heb je namelijk op het moment dat het mis gaat helemaal niets aan!
    Beter dat ze het een beetje in het midden houd anders klap je je toch maar vast aan wat ze gezegd heeft en dat kan dan hard aankomen als dat niet uitkomt.

Nou vandaag weer een topdag nog beter dan gisteren ben zelfs niet eens misselijk geweest dit heb ik nog nóóit meegemaakt bij mn andere zwangerschappen! Dus mss heb ik nu de mazzel dat ik vanaf de 12 weken van mijn zwangerschap kan genieten... eens moet toch de eerste keer zijn hé ;) Dus duim voor me dat het zo blijft!

Ik ga even kijken wat er verder nog te beleven valt op het forum doeii

Oh ja morgenvroeg een ECHOOO!! Ben benieuwd ergens knijp ik em wel omdat ik zo ziek geweest ben vind het toch eng... Maar goed we zullen zien!

6. Molly

Molly Fanatiek lid

4 dec 2005
    1.456
    0
    0
    Duikster, bedankt voor de tip, wij dachten eigenlijk dat het bij gastouderschap niet gebruikelijk was dat er meerdere kinderen bij zouden zijn, we gaan deze optie ook maar eens bekijken!

Gisteren zijn we voor de 2e keer naar de verloskundige gegaan en hebben we het hartje geluisterd, net een klein locomotiefje, echt super! Verder waren al mijn uitslagen goed en is de kans dat het misgaat nu nog maar heel erg klein!

Daarna zijn we gelijk door gegaan naar het gemeentehuis om mijn vriend als vader te erkennen, dus dat kunnen we ook weer afstrepen van het lijstje!

7. Ayla

Ayla Fanatiek lid

29 dec 2005
    1.049
    0
    0
    Molly mijn oudste heeft ook een tijdje bij een gastouder gezeten was helemaal goed, hij was de eerste die ze had maar daarna had ze er nog 3 soms 4 bij, dus das een gezellige bende! Heb is echt veel makkelijker dan een creche vind ik je mag je kind vaak zelfs brengen als ie niet helemaal lekker is en je wordt niet iedere keer als ie eens 38 graden "koorts" heeft van je werk gebeld... dat gebeurde mij nogal eens erg irri had ie een snotterneus en 38 gr, bij thuiskomst was er al niets meer aan de hand :rolleyes: Het is vaak ook veel flexibeler dan een creche. Echt aan te raden hoor.

En Vales nog gefeliciteerd was ik net vergeten. Goed joh zo ruim voor de kleine er is tijd om alles in orde te maken.

8. keizerin

keizerin Niet meer actief

Dank jullie wel allemaal.
    We hebben vandaag intakegesprek gehad en het huis is nu van ons.
    We krijgen maandag de sleutels inplaats van donderdag dus dat is erg fijn.

Ik heb vandaag echt hele erge steken in me buik en rug gehad kon bijna niet meer lopen van de pijn en ik liep in de karwei dus erg vervelend,ik denk zelf dat het bandenpijn is en dat ik teveel doe op een dag,vind het wel een beetje eng maar ik denk dan maar de baby is aan het groeien.
    Ik sta en loop ook de hele dag dus ik ga ff zeggen op mijn werk of ik wat rustiger aan wil doen maar dat is vast geen probleem.

9. danili

danili Bekend lid

22 mei 2006
    808
    0
    0
    hallo, ik ben er achter hoor, ik hoor toch nog net aan bij de december mama's....zit wel op het randje...30 december uitgerekend!

10. danili

danili Bekend lid

22 mei 2006
    808
    0
    0
    enneh even een wedervraag voor de gastouder dames...hoe zit het dan, als de vaste gastouder zelf ziek is? Krijg je dan een vervangend adres? Hoe zit dat dan? Want als je voor een KDV kiest, dan heb je sowieso nooit problemen met opvang als de leidster ziek is!!Hooguit een andere leidster, maar je kunt er wel zeker van op aan, dat er opvang is!

11. @ayla: ja, je hebt daarin wel gelijk, maar ik vond dat ze heel negatief over kwam, zo te horen aan het verhaal. Al zeggen dat een positieve echo nog niets wil zeggen, voor je de echo hebt gehad, vind ik toch ook niet zo goed de middenweg houden. Maar inderdaad, ze moet ook iet overdreven positief en rooskleurig zijn, want als het dan misgaat krijg je helemaal een slag in je gezicht.
    Pfff moeilijk hoor, volgens mij, vk zijn. En al die zwangere vrouwen die bij 1 minder woord, direct het ergste horen (ik dus!!! :) ).

Vandaag dus eerste bezoek aan de vk. Kwamen we daar, zat er al iemand anders die op net hetzelfde moment moest. Blijkbaar was haar electronische agenda uitgevallen en waren al haar afspraken gewist. Ze had dan al haar patienten terug opgebeld, maar omdat ik nieuw was, had ze mijn gegevens alleen maar in haar agenda zitten en waren die dus gewist.

Niks gehad dus, maar we mogen volgende week terug!

Saartje

12. duikster

duikster VIP lid

13 nov 2005
    5.714
    73
    48
    tja, dat is effe navragen. Als je het via een bureau regelt kan er vaak iets geregeld worden. Bij een vriendin van mij kunnen ze op dagen dat de gastouder ziek is naar een KDV wat bij dezelfde organisatie is aangesloten. Bij een andere vriendin van mij had de gastouder zelf zwangerschapsverlof en is er in die maanden door het bureau andere opvangouder geregeld. Dat zijn dus dingen die je effe na moet vragen dat scheelt per bureau.
    Succes met de keuze. Overigens vind ik inderdaad ook een groot voordeel dat als je kindje niet helemaal lekker is je niet om de haverklap van je werk wordt gebeld.

Karin

13. noura

noura VIP lid

27 apr 2006
    8.819
    0
    0
    ik ben niet marok, mijn mannetje wel.
    maar ik ben nog steeds blij om te horen dat je niet meer zo misselijk bent. fijn zeg, kan je eindelijk gaan genieten ayla.

ik was gewoon van plan om thuis te gaan bevallen, maar nu die placenta zo laag zit, moeten ze dat eerst in de 28e week nog een keer gaan bekijken. ik hoop dat die dan naar boven gegroeid is. want vind het ziekenhuis helemaal niks, laat staan een keizersnee.

nou ik ga nu naar mijn werk, ben nog wel wat grieperig, maar even doorbijten.

14. neeltje

neeltje Fanatiek lid

17 feb 2006
    3.289
    0
    0
    hey meiden,

ik ben er weer even, mag om 13.00 naar de verloskundige voor onze eerste echo, ben op het moment een bonk zenuwen!!!
    vind het doodeng! zou alles wel goed zijn etc.
    zullen ook de hormonen wel zijn denk ik, ik huil om iedere scheet!!

ik laat vanmiddag wel horen hoe het was!!!

15. Ayla

Ayla Fanatiek lid

29 dec 2005
    1.049
    0
    0
    Nou vandaag heb ik mn derde echo alweer! Moet er wel voor naar Bilthoven maar goed is te doen vanaf hier. Voelde me gisteren al heel goed word ik vanmorgen heerlijk wakker, geen misselijkheid te bespeuren, denk eigenlijk dat de acupunctuur toch gewerkt heeft en dat er een virus spelbreker geweest is. Ben al blij toe zag mezelf al gaan net als de vorige zwangerschappen! Mijn man ook trouwens... arme arme, die heeft hier al die tijd alles op zich genomen. Hoop toch van harte dat het deze keer niet meer hoeft. Maar zoals ik me nu voel zie ik het wel zitten.

Nou ga me ff klaarmaken om te gaan, laat zo wel even weten hoe het was, ben zooo benieuwd!! Doeiii

Oh en Gastouders moeten voor vervanging zorgen als ze ziek zijn of anderszins afwezig de mijne had een vriendin die kon invallen en die deed het ook goed, kwam dan eerst af eerst een paar keer meelopen zodat de kids haar kenden, en als dan mevrouw ziek was dan kwam zij, of bij vakanties ed. Was goed geregeld hoor.

Doeiiii

16. neeltje

neeltje Fanatiek lid

17 feb 2006
    3.289
    0
    0
    ik heb een feestje!!! alles is goed gelukkig!!!!
    12 weken en 2 dagen!!!!

heb een foto in m'n album gezet !!!

17. Ayla, geniet van je echo!

18. duikster

duikster VIP lid

13 nov 2005
    5.714
    73
    48
    heerlijk Neeltje!!

Karin

19. noura

noura VIP lid

27 apr 2006
    8.819
    0
    0
    leuk zeg neeltje dat alles goed was! en leuk ayla dat je weer voor een echo mag.
    ik mag volgende week ook weer, toevallig ook in bilthoven hahaaha

ik voel me een stuk beter nu. niet meer zo grieperig. gelukkig want ik moet straks nog werken.

20. Suusje76

Suusje76 Bekend lid

8 apr 2006
    723
    0
    0
    Hoi meiden!

Ik ben gisteren bij een infoavond geweest van een organisatie in deventer die zowel gastouders als kdv's heeft. Zij gaven heel duidelijk aan dat gastouders bij ziekte of bij vakantie (dat gebeurt natuurlijk ook) de ouders zelf voor hun kind vervanging moeten regelen of zelf thuis blijven. (In tegenstelling tot wat Ayla beweert dus.) Dit is voor ons dus absoluut geen optie..... Daar wordt een kind niet voor een paar dagen in een kdv gestopt als die het niet gewend is, want dan wordt het kind gillend gek. Bovendien gaven zij aan dat de groepen in het kdv net zo groot zijn als bij een gastoudergezin, dus voor de kleinschaligheid hoef je dat ook niet te doen.
    Daarnaast heeft deze organisatie een andere mening over zieke kinderen: als kinderen ziek zijn (ook al hebben ze 39 graden koorts) maar nog wel in de groep kunnen functioneren mogen ze gewoon blijven. Als er geen land mee te bezeilen is, kijken ze het even aan en anders bellen ze op. Als een kind echt zo ziek is, kun je hem/haar ook niet bij de gastouders laten zitten.

Mijn tip is dus: informeer gewoon bij de diverse organisaties hoe het werkt en maak dan een keuze. In geld scheelt het niets. Alleen bij flexibele werktijden en onregelmatige diensten is een gastouder een groot voordeel, dat kan bij de kdv's meestal niet.

O ja, wat ook goed is om te weten: bij een gastouder of oppas die niet via een organisatie werkt kun je volgens mij geen geld van de belasting terug krijgen. Dat scheelt heel veel geld. En wat het voordeel van een kdv is: het is all-inclusive. De luiers, het eten, het speelgoed alles wordt door hun geregeld, je hoeft zelf niets mee te nemen!

Het is een heel verhaal geworden, maar wellicht een belangrijke bijdrage in de afwegingen.

@Neeltje: geniet ervan nu alles goed is!

Groetjes Suusje

Deel Deze Pagina