december 2006 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door duikster, 28 mrt 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lianne

lianne Bekend lid

19 nov 2005
    893
    0
    0
    groepsbegeleidster
    Ik heb goed nieuws!!

IK HEB DE BABY GEVOELD!!!!!!!!

Gisteravond lag ik op de bank en ineens zei ik tegen Wim, ik voel de baby.

Vanavond lag ik met met dochter op de bank en ineens was de baby erweer.
    Nu weet ik het zeker, ik herken het gevoel van de vorige zwangerschap.
    Heerlijk, ik ben helemaal blij ervan, nu wordt het allemaal nog leuker.

Zijn er al meer meiden die het voelen of denken te voelen?
    Het is nog erg vroeg, maar vooral bij tweede of volgende zwangerschappen kan het.

2. ik voel vanalles in mijn buik, maar denk dat dat mijn darmen zijn, want ik denk dat het nog wat vroeg is om al iets te voelen. Zeker omdat dit mijn eerste zwangerschap is.

Wel heb ik gisteren een harde buik gehad. Ik schrok heel hard van iets. En ik voelde op hetzelfde moment mijn baarmoeder samentrekken, net dat ik een steen in mijn buik had. Vandaag gevraagd aan een moeder van een kindje bij ons, die ha is, en ze zei dat dat kan. 't Is vroeg, zei ze, maar bj schrikken gebeurt het al wel meer.

Echt fijn voor je dat je nu de baby voelt, geeft toch weer meer een band. Geniet ervan.

Saartje

3. ilonas

ilonas Lid

24 nov 2005
    90
    0
    0
    medewerker sociowoning

4. Ayla

Ayla Fanatiek lid

29 dec 2005
    1.049
    0
    0
    Dit klopt ook niet nee, je kunt zelfs je ouders inschakelen en dan krijg je daar geld voor, dus een gastouder ook. Als je een contract met de gastouder afsluit dan is dat gewoon geregeld.

En wat betreft de opvang dat werkt dan bij iedereen anders lijkt mij, ik vertelde mijn ervaring met mijn gastouder dit is uiteraard niet de regel.

Nou gisteren een uur!! naar de kleine gekeken :D Geweldig zo mooi was hij/zij. Alles erop en eraan prachtig gewoon zal even kijken of ik de foto binnenkort kan plaatsen.

@Noura het is echt heel leuk in Bilthoven, gezellig zelfs! Ze kijken uitgebreid en laten je vollop genieten. De leerares wilde zelfs even kijken voor me wat het geslacht is maar toen ging meneer/mevrouw met haar/zijn rug naar ons toeliggen haha de hele tijd lag ie perfect! Flauw hé dus mss kun jij het al zien als je dat wilt. Je moet wel een klein kussentje meenemen je ligt er namelijk niet zo prettig en moet steeds naar rechts kijken waardoor je nekpijn krijgt dus ff een kussentje mee!
    Veel plezier alvast.

Ik ga weer toedels!

5. noura

noura VIP lid

27 apr 2006
    8.819
    0
    0
    oh wat leuk, ik wist wel dat ze een uur de tijd namen, en ik ben heel benieuwd. mijn mannetje vroeg van de week al of ze konden zien wat het werd, ik had echt zo iets van dombo dat is nog te vroeg.... mannen pfff.... en we waren daar omdat ik klachten had.... komt die met zo`n vraag.

het lijkt me wel heel leuk als ze kunnen zien wat het word, en dat alles nog even heel goed word nagekeken vind ik ook wel erg prettig. nog 6 dagen dan mag ik.

@lianne, wat leuk dat je al wat kan voelen. het klopt dat je met een 2e zwangerschap al eerder wat voelt. maar dat ligt ook aan of hoe je placenta en kindje ligt. sommigen voelen met 14 weken al wat. mijn vk zei dat ik waarschijnlijk ook snel wat ga voelen, omdat de placenta naar achteren zou gaan liggen. nu blijkt dat die naar onder ligt. nu hopen dat die straks meegroeit naar boven anders kan het nog lastig worden.

ik voelde gister wel een keer een heel hard trekkerig gevoel in mijn buik, zou dat ook een harde buik dan geweest kunnen zijn....

6. Ayla

Ayla Fanatiek lid

29 dec 2005
    1.049
    0
    0
    Nou heb de 12 wekengrens gepasseerd!!!! Jeeeeaaaahhh! :D

Ben vandaag alleen erg moe maar ben gisteren dan ook heel druk geweest voor het eerst sinds ik beter ben, heb ff wat vers opgebouwde reserves opgebruikt volgens mij :(

@Danili nou welkom bij de decembermama's!

@Noura, zo'n dombo is die man van jouw dus niet ;) Bij mijn 2de konden we het duidelijk zien met 11 weken. Je moet met deze termijn wel mazzel hebben dat die er precies goed voor gaat liggen natuurlijk.

7. ayla, hoe leuk dat je zo'n fijne echo hebt gehad. ik ben wel jaloers op jullie superlange echo's. Ik heb dan wel elke 4weken een echo, maar hij duurt maar enkele minuten. Maar ja, je kan niet alles hebben!

Saartje

8. Arwen

Arwen Actief lid

23 jan 2006
    228
    0
    0
    Secretarieel/administratiefmedewerkster
    Deventer
    Hallo dames hier weer een berichtje sinds een lange tijd..we zijn verleden maandag naar het zieknhuis geweest voor een echo en dat was zo superdepupper gaaf!! het bewoog heen en weer, draaide rondjes en bewoog lekker mer de armpjes mmmm zaligheid he hihi maar nu bleek dat ik een aantal dagen verder heen ben als eerst, wel 3 dagen verder! dus nu ben ik volgens deze echo 13 december uitgerekend, ik hou het lekker op 13 december :D maar afwachten hoe het met de echo van de 20 weken is mmmm super!
    verder gaat het heel goed met me, vorige week tijdens het vuurwerk kreeg ik spontaan last van darmkrampen hihi net of de kleine het niet leuk vond die harde knallen hihi
    Tja en verder heb ik eigenlijk niet veel nieuwe nieuws ;)

Mijn pc is naar de maker en krijg die pas over anderhalf week terug dus ik zal nu niet zo vaak meer reageren :( dus no worry's ;)

Tot de vlgende keer dames

liefs XXX

9. noura

noura VIP lid

27 apr 2006
    8.819
    0
    0
    hahaha, ja ayla ik las ook al zoiets bij de topic waar je je vraag aan de verloskundige stellen kan. daar was ook een echoscopiste die meende het gezien te hebben. daar antwoorde de vk op dat het te vroeg was.
    ik ga het zeker vragen in ieder geval, ben heel benieuwd, en kan niet wachten om lekker weer naar de beeb te gaan kijken.

volgens de echo ben ik nu 12 weken, en volgens onze eigen berekening die we ook aanhouden ben ik dat zondag.

10. noura

noura VIP lid

27 apr 2006
    8.819
    0
    0
    arwen wat leuk dat alles goed was met de echo, lekker genieten.
    ik heb nu het idee, nu we zo richting de 3 maanden gaan, dat het echt gaat beginnen, straks gaan we het voelen, je gaat het zien, het word gewoon steeds echter. en voor een heleboel is de misselijkheid straks weg plus alle andere kwalen. heerlijk toch

11. Arwen

Arwen Actief lid

23 jan 2006
    228
    0
    0
    Secretarieel/administratiefmedewerkster
    Deventer
    Hoi Noura, ja klopt nu is de periode aangebroken dat ik meer ga genieten, ook steeds de echo aan het belijken, ons kleine wonder!! mmmm kan haast niet wachten haha

Liefs XXX

12. noura

noura VIP lid

27 apr 2006
    8.819
    0
    0
    ja ik kan ook niet wachten, ik heb het vanavond aan nog een vriendin verteld. zo langzaamaan kan ik het nu gaan vertellen aan iedereen.
    wat wel gek is, want in het begin wou ikhet van de daken schreeuwen en moest ik mijn tong er zowat afbijten, en nu ik het kan gaan vertellen vind ik het wel leuk om het nog even ons geheimpje te laten zijn. raar he.

13. Suusje76

Suusje76 Bekend lid

8 apr 2006
    723
    0
    0
    Hoi!

Arwen: leuk dat je echo zo mooi was. Nu genieten maar!

Dat doe ik zelf ook met volle teugen. Iedereen mag het nu weten (en weet het volgens mij inmiddels ook wel) en ik voel me redelijk goed. Wat last van het warme weer, maar ik blijf een beetje binnen, dan gaat het best goed.

Gisteren zijn we babykamers wezen kijken. In Neede (dorp in de Achterhoek zit een hele grote zaak met veel keus. We hebben wel wat moois gezien, maar gaan volgende week eerst naar de Babymax in Veenendaal.

Jullie al druk aan het rondkijken naar leuke dingen?

Groetjes Suusje

14. ik ben een keer met men schoonmoeder gaan kijken. Met m'n man ben ik nog niet geweest. Die winkelt helemaal niet graag. En al zeker niet om alleen maar te kijken.

15. noura

noura VIP lid

27 apr 2006
    8.819
    0
    0
    ik ben nog niet echt aan het rondkijken. het enigste wat we hebben gehaald is de kinderwagen. maar wij zitten ook nog midden in een verbouwing, en gaan volgende maand eerst nog op vakantie. daarna gaat het winkelen denk ikwel beginnen.

ik ben de 12 weken grens gepasseerd!! ik ga donderdag eerst nog voor een echo, en als dan alles goed is, dan ga ik het van de daken schreeuwen.

ik ben van het weekend tante geworden, mijn broer heeft een zoontje gekregen. gister wezen kijken en het is zo`n frummel. ik sta er toch steeds weer van te kijken hoe klein ze steeds weer zijn. en ik kan het al helemaal niet voor stellen dat er over een half jaar bij ons ook zo`n kleintje bij komt.

16. melliemel

melliemel Fanatiek lid

31 aug 2005
    2.081
    0
    0
    hoi hoi,

noura; geweldig hè als je nagaat dat je over 6mnd dit zelf mee gaat maken?!
    arwen; lekker voor je dat de echo goed was, op naar de 20 wkn echo.

ik ben nu toch weer een beetje gespannen voor de as afspraak met de vk, ik denk dat dit elke keer komt omdat ik me dan onbewust druk ga lopen maken ofzo? maargoed as vrijdag weer vk en dan hartje luisteren, wie vind het ook elke keer weer spannend?

gr saskia

17. Melliemel, ik weet helemaal wat je bedoelt.

Ik dacht dat dat na 12 weken wel zou beteren, maar niet dus. Ik heb op 13 weken en een beetje een echo gehad, alles oke.
    Nu mag ik morgen voor een bloedtest naar het ziekenhuis en daar gaan ze dan voor de eerste keer het hartje laten luisteren. ZENUWACHTIG!

Ongelooflijk! En mijn man maar zeggen dat ik moet genieten, maar dat doe ik ook, alleen ben ik zo snel aan het stressen.

Geniet er in ieder geval vrijdag, dat ga ik morgen ook doen.

Saartje

18. wendytje

wendytje Lid

10 jan 2006
    17
    0
    0
    interieurverzorgster
    breda
    jaja hier ook een decembermama :D
    had vorige mijn eerste echo en was uitgerekend op 18 december.
    toen ze gingen kijken naar de grote van de baby bleek het nog niet de grote te hebben voor een babytje van 12 weken
    ik ben dus nu 8 dagen terug gezet.
    dus in plaats van 18 december uitgerekend te zijn is de datum nu 26 december
    wel voor ons een leuke datum natuurlijk want er is natuurlijk geen leuker kerstkado

19. duikster

duikster VIP lid

13 nov 2005
    5.714
    73
    48
    spannend hoor wendytje!! Geniet er lekker van

shoppen.... nee ik ben nog niet zo heel erg bezig. Wij gaan spullen van de kinderkamer van mijn man gebruiken. Daarnaast gaat mijn broertje een commode maken. Een kinderwagen hebben we wel besteld
    en zwangerschapskleding.. die heb ik grotendeels geleend. Ik ben sinds afgelopen vrijdag echt overgestapt op zwangerschapsbroeken... Mijn eigen broeken zitten echt te strak....

Maar ik geniet volop al heb ik met dit warme weer wel wat sneller dan normaal vermoeidheid en lichte misselijkheid. Ach het zonnetje is lekker, maar een paar graadjes minder mag ook.

Ik heb afgelopen vrijdag de afspraak voor de 20 weken echo gemaakt. Deze gaat op zaterdag 29 juli plaatsvinden, de dag na mijn mans verjaardag!! Ik heb er nu al zin in, maar moet voor die tijd nog naar de VK en de Gyn.. Het wordt druk in juli...

O ja, de babykamer daar moeten we misschien in die tijd ook maar wat rommel uit gaan halen en langzamerhand gaan denken hoe we dat willen gaan vormgeven/inrichten...

Karin

20. noura

noura VIP lid

27 apr 2006
    8.819
    0
    0
    @ saskia ja iedere keer is het weer spannend om naar de vk te gaan. ik mag donderdag voor een echo, dus ben weer een beetje in spanning

@ wendy, altijd spannend de dag dat je uitgerekend bent, bij ons is dat 31 december, maar ja voor hetzelfde geld het dat het 2 weken later er nog niet is... en dan is het januari. haha we zien wel. niets zo onvoorspelbaar als de dag dat je kindje ter wereld komt.

Deel Deze Pagina