Hallo allemaal, Otje bijzonder he als je je kindje voelt!! Ik had het vandaag voor het eerst... tijdens mijn opleiding. Ik was er gelijk niet meer bij, ondanks dat het best interessant was. Onze kleine vond ik natuurlijk veel interessanter!!!! Ik natuurlijk goed opletten of ik de beeb vaker voelde en ja nog een keer!!!! Wat een heerlijk gevoel. Toen ik net thuis kwam tegen mijn man verteld. Deze legde gelijk zijn handen op mijn buik en wilde ook, maar volgens mij moet hij nog effe geduld hebben, want ik voelde de beeb alleen binnen in mij.... Karin
Ja Duikster, super he? Mijn man zei ook meteen; laat me eens voelen. Dus hand op mijn buik. Maar hij voelde niks. Dat duurt toch nog wel een stukje langer maar nu kunnen wij alvast genieten!! Hoe lang ben jij zwanger trouwens? Gr Otje P.S. Rustig hier, iedereen voetbal aan t kijken??
wat leuk zeg dat jullie allemaal al wat kunnen voelen, ik moet nog geduld hebben. maar ik mag over een paar uurtjes de beeb weer zien. ik denk dat de reden waarom je met borstvoeding meer hulp krijgt omdat dat veel meer tijd in beslag legt. ook zal de baby in de gaten gehouden moeten worden omdat je niet kan zien hoeveel er in gaat. dat is wat ik denk hoor. maar goed, ik ben ook behoorlijk uitgebreid verzekerd dus zal het ook wel terugkrijgen. en anders hoef ik niet perse zo veel uren hoor, dan komt mijn schoonzus wel. net zo gezellig, of nog gezelliger. daar gaan ze ook een beetje van uit he, dat je mantelzorgers hebt. het is niet meer zoals vroeger, dat een kraamhulp ook veel in huis deed, ze hoeven nu veel minder te doen. nou ik ga me zo even aankleden en dan ga ik rustig aan richting bilthoven. spannend! tot later
Goedemorgen! @Noura ik heb de vorige keren ook Yunio gehad. Heb er goede ervaringen mee. Nog steeds vergeten te bellen maar manlief zou me er vandaag aan herinneren. Ik kan niet wachten tot de kraamtijd begint... erg hé en ik ben pas 13 weken Maar vind het zo'n leuke tijd, vooral in de winter, ik heb bewust "gepland" (ben erg makkelijk zwanger dus dan kan dat) om rond het eind van het jaar te bevallen allebei mn kids zijn eindejaars en deze dus ook. Heerlijk met je kleine keuvelen onder het kerstlicht alles donker en koud buiten maar het hele gezin binnen heerlijk! Kan dus niet wachten @Otje, dat bv moeders meer tijd krijgen is niet zo gek hoor, die tijd is nodig om de bv goed te laten opstarten en als je kv geeft dan heeft de kv niet zo veel te doen. Ben eigenlijk wel benieuwd of iedereen verder de keuze al heeft gemaakt tussen de borst en fles? @Duikster en Otje wat fijn dat jullie de kleine al gevoeld hebben! Zie ineens hoe het al opschiet, Otje je screeningsecho over 4 weken al Nu maar hopen dat de rest van de tijd ook zo omvliegt Nou ga even rondstruinen op het forum eens kijken wat er allemaal gebeurd is... doeii
ik had de baby twee dagen niet gevoeld en ineens gisteravond was het er weer. Wat een ander babytje dan mijn dochter zeg. Het is nu al een wildebras, hij is zeker wel 10 minuten erg actief geweest. Mijn man heeft het ook goed gevoeld, hij kon de juiste plek aanwijzen waar de baby zat. Na 10 minuten was mijn buik gewoon hard van het drukke babytje. Wat je precies voelt is moeilijk te zeggen, maar je herkend het wel direct.. kriebels , plopjes, draaingen ik voel van alles. Bij mijn vorige zw heb ik dit pas ver in de twintig weken gevoeld, en begon het heel rustig. Het zal ook zeker aan het kindje liggen, mijn dochter is nu ook nog steeds een rustig meisje.
Ik vond het voelen als kleine belletjes die uiteenspatten in je buik, net als het gevoel dat je hebt als je bellenblaasbellen tegen je arm of zo krijgt. Later worden het plopjes en véél later krijg je beurse ribben Net naar de VK geweest en het hartje gehoord, héérlijk weer een bewijs dat alles goed gaat Ben ff op de weegschaal gaan staan en ben natuurlijk niets aangekomen weeg nog steeds 60 (met kleding aan) Ben net verschrikkelijk met mn neus in de boter gevallen! Kwam langs een tweedehands zaakje, hadden ze allemaal nieuwe zwangerschapskleding! Bijna allemaal zomerspul maar er hingen ook spijkerbroeken van Noppies, voor 7,50!! Er hing er maar 1 in mijn maat dus meegenomen natuurlijk Nou ga even monster 2 in bed leggen dan kan ik ook een tukkie gaan doen
Sjeetje, nu al gevoeld? Ik voel helemaal niks...misschien ook wel, dat ik niet weet dat dat het is.... Als het niet meer de eerste is weet je ook hoe het voelt natuurlijk.
ik vond ook dat de eerste bewegingkjes op knappende belletjes leken. het is een hele vreemde gewaarwording, maar wanneer je het een paar keer voelt dan weet je het, dit is het kindje. ik ben net terug uit bilthoven, en het was er zo leuk, en net zoals ayla al zei heel gezellig ook. ik heb uitgebreid naar de beeb kunnen kijken. die overigens heerlijk lag te slapen in het begin. dus hij moest eerst wat wakker worden. anders konden ze nog niets meten. maar na een paar keer hoesten kwam er beweging in. ongelofelijk wat je al veel kan zien, de vingertjes en elleboogjes en knietjes. ook het neusschotje en oogjes. verder hebben ze het hartje bekeken en dat zag er goed uit. en de nekplooi was ook goed. in september mag ik nog een keer als ik wil. wat betrefd borst of flesvoeding, ik denk dat ik voor borst ga. ik wou het bij de eerste niet, en bij de 2de heb ik het toch geprobeerd. en ik heb ervan genoten. 9 maanden heb ik het volgehouden tot mevrouw ging bijten. dat heeft ze een paar keer gedaan, en dat was niet prettig. maar ik denk dat ik nu weer voor de borstvoeding ga.
Wat fijn dat je echo zo goed en leuk was!! Geen nekpijn gekregen? @Raomi ik heb deze kleine nog niet gevoeld hoor, maar heb er al 2 lopen dus weet het ondertussen wel Noumi dat bijten is zo afgeleerd hoor, als deze kleine weer gaat bijten dan heb ik wel tips dan heeft hij/zij het zo afgeleerd Heb net een lekker dutje gedaan alleen jammer dat die kleine weer wakker werd had wel wat langer mogen zijn. Voel me trouwens vandaag weer redelijk dus wie weet gaat het weer de goede kant op!
hallo, gisteren hebben we beslist om voor een thuisbevalling te gaan. Ik was al langer voor, maar mijn man niet. Bij ons is dat echt niet de evidente keuze. We mochten dan ook het hartje horen bij de verloskundige en we hoorden weer ons baby'tje stampen. De verloskundge zei dat het een wildebras is. Maar ik voel nog niks. Ze dacht ook dat ik al 16 weken was (en 1 dag dus vandaag) aan de hand van de echo van 2 weken geleden. Nu gaan we wel niet meer naar de gyneacoloog, en hebben we dus geen echo meer om de 4 weken. Maar bij de gyn ben je op 15 minuten weer buiten en hier was het echt een uur. Veel praten en vragen stellen en dat vind ik toch ook belangrijk! We hebben dus nu nog 2 echo's. Eentje op 21 weken en eentje op 34 weken. Ik heb nog wel een afspraak staan voor binnen 2 weken, maar weet niet wat ik moet doen. Mijn man zegt afbellen omdat we dan 3 weken later terug moeten, maar ik vind het wel leuk zo'n extra echo. Dus ik weet het nog niet goed. Ik ben zo blij dat we nu voor de thuisbevalling gaan. Hopelijk reageert de rest van de wereld ook zo blij! Saartje
Thuisbevalling is geweldig!! Heb het allebei gehad zh én thuis maar thuis bevalt het echt beter! Geen gedoe geen gereis heen en weer, heerlijk relaxed! Ben ook bevallen onder de kerstverlichting de vorige keer was echt een belevenis Waarom liep je eigenlijk bij de Gyn Saar? Wel fijn dat je nu naar de vk kunt. Is veel persoonlijker denk ik. En de afspraken bij de vk worden nu ook maar zo'n 10 minuten hoor, alleen de eerste afspraak is lang.
hallo, in België is het normaal om direct naar een gyn te gaan. Dus er was niet echt een reden om daar te gaan. De verloskundige zei dat ik toch steeds een uur moest tellen. Deze keer duurde het zelf langer omdat er ook een dossier moest gemaakt worden. Ik ben ook helemaal overtuigd dat thuisbevallingen ontspannender zijn. Ik kan niets vergelijken, want het is de eerste keer. Maar mijn gevoel geeft dit aan. Misschien is het bij ons ook onder de kerstverlichting! Als ik mijn boom dan vroeg zet! Ik zou wel graag in zo'n kinderbadje willen bevallen. Heeft iemand hier ervaring mee? De vk zei wel dat vele moeders er bij de eerste bevalling toch weer uit komen. Saartje
nou ayla ik vond 9 maanden lang genoeg hoor, het was ook wel een goed moment om te stoppen. ik vond de thuisbevalling ook het fijnste. maar die van mij gaan heel snel, na een uur geboren, dus ik denk dat ik het ziekenhuis mischien niet eens haal. en dan zie ik het niet zo zitten om met van die heftige weeen in de auto te zitten. haha ik heb geen stijve nek gekregen, gelukkig. het leuke is wel dat ik in september nog een keer mag.
Oh Saar zie nou pas dat je uit belgie komt! Maar je bent geen begische of wel? Want meestal haal ik dat wel uit het taalgebruik is me bij jou nog niet opgevallen. Dan is een thuisbevalling in jouw omgeving ook niet écht normaal te noemen, succes met ze te overtuigen Ik weet niet of zo'n bad echt aan te raden is. Het is erg duur om te huren en je weet niet eens zeker of je hem zult gebruiken en ook niet of je dat op dat moment prettig vind. Idd komen veel vrouwen er tijdens de bevalling weer uit, kun je beter in je eigen bad gaan liggen als je die hebt. En mijn bevallingen gingen net als Noura razendsnel, de vk heeft al geoppert dat mijn man maar even moet leren hoe hij de baby vangt als die eruit vliegt Dus zou niet eens tijd hebben om erin te gaan zitten zelf. En de boom moet je sowieso vroeg opzetten (wanneer was jij nou precies uitgerekend ben het ff kwijt) want je weet nooit wanneer die kleine besluit eruit te komen. He Noura jij mag ook in sept weer, de hoeveelste? Ik de 6de.
hallo, normaal is het voor 10-12, maar de vk dacht eerder 5-12. Dus daar ergens. Het bad zou zij meebrengen en dat zat bij in de prijs (ongeveer 100 euro zelf betalen, de rest zou de ziekenkas terugstorten). Maar ik vroeg me af of het leuk is om in te bevallen of dat je er eerder verkrampt in zit. Maar als ik zo snel beval, is het natuurlijk ook heel goed. Ik ben echt Belgische. Maar als ik jullie verhalen gelezen heb en dan zelf iets wil typen, dan begin ik al zoals jullie te schrijven! Inderdaad het overtuigen gaat nog iets zijn. Ik had aan mijn schoonmoeder al eens laten horen dat ik voor thuisbevallingen was, en ze zei dat dat is omdat ik er niks van ken. Als je al eens bevallen bent, kies je resoluut voor het ziekenhuis volgens haar en wil je daar graag 5 dagen blijven. Maar dat denk ik nu niet. Mijn eigen moeder vind dat ik maar normaal moet doen (en dus naar het ziekenhuis moet gaan). Gelukkig denkt mijn man er (nu) hetzelfde over. Saartje
Maar kraamzorg dat kennen jullie niet hé? Heb je wel iemand die dat kan komen doen of zijn er wel bureau's te vinden daar? En 5-12 is idd een beetje vroeg voor de boom Dat wordt bevallen met pepernoten en marsepein! @Noura, 9 mnd is idd heel mooi! Maar dacht even dat je nog niet wilde stoppen.
Kraamzorg hebben we hier ook. Ik heb de keuze tussen een zelfstandig bureau en kraamzorg van het ziekenfonds. Die van het ziekenfonds is goedkoper, maar die werken niet in het weekend en niet op feestdagen. En de service zou iets minder zijn, maar dat weet ik maar van horen zeggen. We gaan nu binnenkort eens navragen hoeveel juist het prijsverschil is, zodat we kunnen beslissen, want bij 24 weken zou je dat toch moeten aangevraagd hebben.