december 2006 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door duikster, 28 mrt 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ayla

Ayla Fanatiek lid

29 dec 2005
    1.049
    0
    0
    Hier in nederland moeten we al heel vroeg de kraamzorg regelen hoor. Anders heb je kans dat er geen hulp geleverd kan worden.

2. Molly

Molly Fanatiek lid

4 dec 2005
    1.456
    0
    0
    Wat leuk dat jullie al iets hebben gevoeld! Ik zit er echt met smart op te wachten, maar nog geen schoppende voetjes! Wat betreft die 3,50 eigen bijdrage kraamzorg; dit staat standaard in die brieven. Bij mij stond het ook en ik heb het nagevraagd bij mijn verzekering en ik heb 100% dekking, dus geldt die 3,50 niet (VGZ uitgebreid aanvullend).

3. noura

noura VIP lid

27 apr 2006
    8.819
    0
    0
    ik kan ook niet wachten tot ik de kleine voel bewegen. maar heel lang zal dat bij ons ook niet meer gaan duren.
    mijn dochter is van 3 januari, dus het kan ook nog op haar verjaardag, of onder de kerstboom of onder het vuurwerk.

ja ayla 9 maanden is lang, en ik kon niet stoppen, ik vond het geven van bv zo prettig. maar eigenlijk was ze ook al best wel groot, en eens moest ze er toch ook wel af. dus het moment dat ze haar tanden er in ging zetten en er breed bij ging lachen was het moment daar.

ik mag 6 september, voor de 4e. maar ik krijg ook nog een 20 weken echo bij mijn eigen vk. en met 28 weken nog eentje omdat de placenta heel laag ligt. dus hopen dat die nog mee naar boven groeit.

ik ga straks naar mijn neefje van 1 week oud, even knuffelen. en beschuit met muisjes eten.

5 dagen ziekenhuis vind ik best wel lang, moet je dan ook heel de tijd in bed liggen? want ik was altijd al best wel snel weer op de been. en dan lijkt het me toch wel lekker dat je in je eigen huis kan rondstruinen.

4. noralien

noralien Fanatiek lid

7 jun 2005
    2.734
    1
    0
    Wormerveer
    @ Noura, wat fijn zeg, zoveel echo's. Is toch iedere keer weer genieten!

Gisteren voor het eerst het hartje horen kloppen bij de vk. Wat een gaaf geluid zeg :D . En wat een opluchting weer een teken van leven te krijgen. Maakte mijn hele dag goed.
    Volgende week donderdag de 2e echo. weer iets om naar uit te kijken ;)

5. Ayla

Ayla Fanatiek lid

29 dec 2005
    1.049
    0
    0
    Hé Noura, jij ook op 6 september! Mss liggen we straks nog naast elkaar ;)

Noralien fijn hé het hartje horen! :D

Ik ga weer de mannen zijn weg, dus ik kan lekker rusten heb niet zo goed geslapen. Ik heb elke nacht ellelange ingewikkelde dromen, ik ken het wel van de vorige keren maar ik ben zo intensief aan het dromen dat ik moe wakker wordt... niet leuk dus. Het zijn geen enge dromen meer die had ik vooral bij de eerste maar gewoon héle vreemde :(

Ik moet trouwens nog steeds de kraamzorg regelen... ga ik eerst even doen! Doei

6. melliemel

melliemel Fanatiek lid

31 aug 2005
    2.081
    0
    0
    hoi hoi,

ik heb ook weer het hartje horen kloppen vandaag, fijn hè nouralien.

ik voel de kleine al zo'n 2 wkn maar wist (durfde het niet te geloven)in het begin niet of dat "dit gevoel' de kleine was. maar is nu nog duidelijker en langer. het is een drukteschopper. was gisteren bijzondere verrichtingen op de motor aan het doen; voelde ik een plopje, mss wel van hé ik wil ook meedoen hihi :) . en nadat ik klaar was en dus thuis op mijn gemak zat ja hoor weer, echt leuk.

de vk zij dat het afhing van je postuur en van de ligging van je placenta, het voelen dus zeg maar.

gr saskia

7. pff, moet even stoom aflaten.

Gisteren bij mijn schoonouders gaan vertellen dat we gekozen hebben voor een thuisbevalling.

Blijkbaar was dat al doorgebriefd door mijn schoonzus. Had ze verteld: 'ik kan niet begrijpen dat ze zo'n risico willen nemen, nu het eindelijk eens goed gaat (we hebben 2 misvallen gehad voor deze zwangerschap!). '
    Ik ben zo kwaad. Ik veroordeel haar keuze's toch ook niet als die anders zijn als de mijne.

Ik zou zo graag eens één iemand horen uit mijn omgeving die positief is. Straks ga ik naar mijn ouders en het daar eens vertellen, maar die gaan ook niet positief zijn. Of ze moeten me verrassen.

Maar die opmerking van mijn schoonzus is me echt in het verkeerde keelgat geschoten. Net of we een slechte keuze nemen die ons kindje in gevaar gaat brengen. Ik zou nooit bewust zo'n keuze's maken, wie doet dat nu.

Saartje

8. noura

noura VIP lid

27 apr 2006
    8.819
    0
    0
    wat vervelend dat ze je keuzes niet gewoon willen respecteren. ze snappen toch ook wel dat je zelf ook geen risicos gaat nemen, laat staan dat je vk je een thuisbevalling laat doen als dat niet verantwoord is.
    mensen kunnen soms kwetsend zijn, soms bewust en soms onbewust. ik probeer me daar niet meer al te druk om te maken. ik maak mijn eigen keuzes en hoef ze niet te verantwoorden.

ik werd vanmorgen wakker en dacht nog dat het lekker weer zou worden, nou er is geen zonnetje te zien. ik heb slecht geslapen zeg. ik ga savonds doodmoe naar bed, en word dan zowat ieder uur wakker. om 5 uur lag ik klaar wakker.

ik ga straks lekker een harinkje eten, hmm heb ik ineens zin in.

9. Noura,

ik ga proberen om me er ook niet meer druk in te maken. Mijn man en ik hebben de keuze bewust genomen omdat we er van overtuigd zijn dat het de juiste is voor ons. Ik ga zo denken. En niet meer luisteren naar de rest.

Hopelijk slaap je snel weer beter. Zou ook niks voor mij zijn, zo elk uur wakker! Rust vandaag maar goed uit en geniet van je harinkje. :)

Saartje

10. lianne

lianne Bekend lid

19 nov 2005
    893
    0
    0
    groepsbegeleidster
    saar; vervelend zeg zo'n reaktie.
    Mensen kunnen er best anders over denken, maar die opmerking slaat natuurlijk nergens op.

Inderdaad gewoon jullie eigen gevoel volgen...

Hopelijk reageren jou ouders anders!

Succes Gr Lianne

11. melliemel

melliemel Fanatiek lid

31 aug 2005
    2.081
    0
    0
    hoi saar,

laat ze idd lekker L#$%$ên. sommige mensen (zo denk ik er dan maar over) zijn gewoon jaloers dat jij die keuze maakt. en wat noura al zegt als de vk het ook goedkeurd is er niets lekkerder dan thuis bevallen lijkt mij hoor. geniet lekker van jullie keuze.

ik ga strakkies ff sporten en vanavond verjaardag vieren van mijn mannetje. heb heeele lekkere brownie-caramel taart gemaakt met pecannoten mmmmmmmmmmmm.

gr saskia

12. Molly

Molly Fanatiek lid

4 dec 2005
    1.456
    0
    0
    Zo, ik ben vanochtend in alle vroegte met mijn moeder naar de lapjesmarkt geweest om een stofje voor de wieg te zoeken. Op de markt dus niet geslaagd :( Gelukkig hadden we bij de Kwantum meer geluk en vond ik daar het stofje wat ik mooi vind! Ook hebben we het dekbedovertrekje en de klamboe van het merk Star van de Babyplanet besteld. Wel wat duur, maar mijn vriend en ik vonden dit allebei zo mooi, dat ik het toch gedaan heb. en we hebben onze babykamer via marktplaats op de kop weten te tikken, dus daar hadden we een voordeeltje mee. Langzamerhand hebben we dus alles al zo'n beetje gekocht of besteld. Kan niet wachten om het kamertje klaar te gaan maken (het wordt wit met oranje en turkoois)

13. keizerin

keizerin Niet meer actief

Wij hebben vandaag de babykamer en kinderwagen besteld bij Babydump.
    Ik krijg er een autostoeltje bij en een box,ik mocht ook een andere box uitzoeken en dan kreeg ik 99 euro korting op die andere box dus we hebben een andere uitgezocht en we hoeven maar 30 euro bij te betalen.
    We hebben ook gelijkt alles voor in het bedje besteld dus daar zijn we ook klaar mee.
    Ze ging de bon uitschrijven en het bedrag bij elkaar op tellen en toen kregen we ook nog eens 50 euro korting omdat we er heen waren geweest met de auto dus dat vonden we erg leuk,alles word de 1ste week van september bij ons bezorgd.
    Als we nog iets willen hebben dus bijvoorbeeld een badje dan mogen we bellen en word dat bij de bon geschreven en ook gewoon bezorgd of als we langs komen en we het niet gelijk willen meenemen kan het op de bon geschreven worden,ik vind het een hele goeie winkel ze hebben ook echt alle tijd voor ons genomen en alles uitgelegd.

Morgen gaan we weer verder in onze nieuwe huis,we gaan vrijdag al verhuizen en moeten nog heel veel doen dus ik zal wel niet zo vaak hier kunnen kijken al wil ik dat wel.

En Saar doe maar gewoon lekker wat je zelf wilt en laat ze maar lekker kritiek hebben jullie doen wat voor jullie het beste is.

14. noura

noura VIP lid

27 apr 2006
    8.819
    0
    0
    nou ik ben weer vroeg wakker vandaag. eerder kon ik altijd mijn bed niet uitkomen, nu moet ik oppassen dat ik niet al om 6 uur wakker ben.

wat leuk zeg, iedereen die al bezig is met de babykamer. wij zijn nog bezig met de verbouwing. eerst moet er een vaste zoldertrap geplaatst worden, en dan nog moet de zolder helemaal vertimmerd gaan worden. maar als het eind oktober maar klaar is. ik ga eerst lekker op vakantie over 3 weken.
    verder hebben we het bedje al, daar hebben mijn broer en ik ook in gelegen. en ik heb een wieg die ik ga bekleden. de vloer hebben we ook al, en het enigste wat we nog hebben moeten is een commode.

15. Hallo meiden! Alles goed hier?
    Ben vanmiddag na 2 weekjes zonnig Zuid Frankrijk terug in nat druilerig Nederland. Bah zeg! Maar altijd weer fijn om weer thuis te zijn.
    Heb deze vakantie lekker lui gedaan, heerlijk hoor.
    Tot mijn grote schrik paste ik nog maar 2 van de korte broeken en rokjes die ik had meegenomen :confused:
    Er begint zich nu echt al een buikje te vormen. Had ik niet verwacht omdat ik redelijk dun en lang ben. Dus deze week maar eens even shoppen voor nieuwe kleren...
    Dinsdag mag ik voor het eerst naar de VK (echo had ik in het ziekenhuis), best spannend want de kwaaltjes die ik had zijn wat afgenomen. Je gaat je toch afvragen of het nog wel goed gaat daarbinnen.

Ik ga straks even bijlezen!

16. noura

noura VIP lid

27 apr 2006
    8.819
    0
    0
    wat leuk dat je zo`n fijne vakantie hebt gehad. helaas is het weer hier weer druilerig ja..
    ik begin nu zelf ook zin in de vakantie te krijgen.
    vanacht heb ik weer redelijk lekker geslapen, vanmorgen was ik niet wakker te krijgen, en als ik vrij ben en kan uitslapen ben ik wakker om 5 of 6 uur :( nu moet ik werken en kan ik niet wakker worden. gaat lekker.
    prettige dag allemaal

17. Otje

Otje Fanatiek lid

10 apr 2006
    4.703
    0
    36
    Zo, even een kort berichtje van mij! Moet zo weer werken en ik ben snipverkouden en hardstikke moe. Bah bah.
    Hebben jullie trouwens ook al opgemerkt dat de opruiming is begonnen? Wij zijn zaterdag bij Prenatal geweest en vanalles goedkoop gekocht.

Tot gauw weer... moet gauw weg want anders ben ik nog te laat.

Gr Otje

18. Ayla

Ayla Fanatiek lid

29 dec 2005
    1.049
    0
    0
    Voel me vanmorgen goed nu maar eens hopen dat het zo blijft. Heb gisteren even een home spa gehouden heerlijk lang in bad gelegen, mn wenkbrauwen gedaan en daarna zelfs mn nagels gevijld en gelakt, dat was écht lang geleden dat ik me daar goed genoeg voor voelde. Dus nu heb ik iig geepileerde wenkbrauwen en mooi gelakte nagels :D Dat doet een mens weer een beetje goed.
    Ga zo een partij kleding ophalen, een grote berg zwangerschapskleren (erg dure merken) en nog normale kleding. Ik heb die vrouw op mp "ontmoet" zij koopt nogal graag kleding en verkoopt die dan weer aan mij als ze erop is uitgekeken of ruimte moet maken in haar kast. Is helemaal mijn stijl en maat en nu is ze ook nog hoogzwanger, wat een timing! Ze heeft dus ook nog veel winterspul dat neem ik nu over.

En nu ook nog een kinderkamer op de kop getikt via MP héél goedkoop en nog mooi ook. Heel donkerbruin en de commode met matglas in de lades. Nu straks de zolder nog afmaken dan kunnen wij naar de zolder en de kleine krijgt onze kamer. Weet nog niet goed hoe ik die wil hebben maar nu met die donkere meubels kan ik best wel los gaan qua kleur denk ik.

Ik ga even verder kijken.... en oef mn kleine verschonen die loopt net langs pfff, doei

19. noura

noura VIP lid

27 apr 2006
    8.819
    0
    0
    wat leuk dat je zo lekker geslaagd bent met kleding. ik vind mp zelf ook altijd leuk om rond te struinen, heb er net een paar leuke buikbanden gekocht.
    verder was ik afgelopen vrijdag in prenatal, en heb daar een positiebroek gepast, nou die was veel te groot.

ik heb zoiets leuks, mijn vriendin/collega zit op de kunstacademie en die kan zo mooi tekenen en schetsen en die vroeg ik of ze voor ons een schets wil maken voor op het kaartje. nou dat vond ze zoooo leuk, ze was helemaal enthousiast. dus ik ben helemaal gelukkig, want ik wil gewoon een uniek kaartje.

trouwens over vermoeidheid gesproken, ik heb het ook weer te pakken hoor. en mijn wenkbrauwen zien er ook niet uit, maar ik heb er de fut niet voor.

20. Suusje76

Suusje76 Bekend lid

8 apr 2006
    723
    0
    0
    Hoi!

Hoeze druilerig weer? Hier in het oosten is het al dagen droog, op een klein te verwaarlozen regenbuitje gisteren na. Het is nog steeds erg benauwd weer. Ik moet maar eens een korte positiebroek gaan aanschaffen, want als het zulk weer blijft en op vakantie ook, dan wil ik wel een korte broek hebben. Om nu op vakantie in Noorwegen tijdens wandelingen in een rok te gaan lopen :rolleyes: ?!

Afgelopen zaterdag zijn mijn man en ik naar de Babymax geweest in Veenendaal. Dat is echt een geweldige zaak! Mooi, groot, veel keuze en heel goedkoop. We hebben een babykamer uitgezocht (we wilden wit, maar zijn nu uitgekomen op wit, oranje met lichtbruine boven- en zijpanelen). Ook hebben we een witte box met lade besteld. We wilden persee die en die zijn op Marktplaats niet te vinden/krijgen, dus dan maar nieuw. Alles wordt half september geleverd, dan kunnen we in augustus eerst de babykamer schilderen en klaar maken.
    Ook heb ik in de uitverkoop bij Misse Etam voor 20 Euro een broek en een leuke blouse gekocht!

Verder mag ik volgende week eindelijk weer naar de vk! Ben zo benieuwd weer.

@ Saar: Laat je niet van de wijs brengen door je familie en alle risico's waar ze op wijzen. In Nederland bevallen de meeste vrouwen al jaren zonder problemen thuis (mijn moeder beviel 30 jaar geleden zelfs al gewoon thuis van mij!).

Groetjes Suusje
    Inderdaad goed om nu te profiteren van alle opruimingen!

Deel Deze Pagina