december 2006 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door duikster, 28 mrt 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. hallo iedereen,

bedankt voor jullie lieve berichtjes. We gaan ons inderdaad niet van de wijs laten brengen. Gisteren had ik het aan mijn ouders verteld. Mijn vader en stiefmoeder reageerde enthousiast, mijn stiefvader ook, mijn moeder een beetje terughoudend en mijn grootvader (??!!) superenthousiast. Dus dat viel reuzegoed mee.

Gisteren hebben we onze eerste aankoop voor de baby gedaan: een superleuke broek! 't Kan zowel voor een jongen en een meisje en 't is echt een leuk model. Ik ben er zo blij mee. Ik heb er gisteren in de zetel nog naar zitten kijken.

Meubels hebben we nog niet, maar het begint wel te kriebelen, zeker als ik jullie verhalen allemaal lees.

Nog een fijne dag voor iedereen.

Saartje

2. lianne

lianne Bekend lid

19 nov 2005
    893
    0
    0
    groepsbegeleidster
    babykamertje zit er voor ons niet in.
    We hebben ons huis nu te koop staan, want we hebben maar 2 slaapkamertjes.

Helaas gaat de verkoop van huizen niet echt vlot op het ogenblik, en ik ga er maar vanuit dat we nog geen groter huis hebbben in december.

De baby gaat dan zolang in een mini bedje op onze slaapkamer, en de commode zet ik wel op het overloopje.
    Je moet roeien met de riemen die je hebt.

Ik heb de meubeltjes nog van onze dochter, white wash, dus als we dan straks een nieuw huis hebben kan ik me dan lekker uitleven.

Gelukkig is het niet mijn eerste, want dan is het nog specialer om een leuk kamertje te maken.
    Ik vind dat nu ook minder belangrijk, ik heb gewoon erg veel zin in een klein babytje.
    Mijn dochter is nu al zo lief tegen de kleine in mijn buik, zingt liedjes en geeft het kusjes echt geweldig ik smelt gewoon als ze zo doet.

Maar ik had bij haar ook dat supergevoel met een kamertje uitkiezen, dus geniet er allemaal maar lekker van.

groetjes.

3. Ayla

Ayla Fanatiek lid

29 dec 2005
    1.049
    0
    0
    Nou vandaag weer goed :D Mss gaat het nu eindelijk eens voorbij!?

Nou gisteren mn nieuwe kleren opgehaald, en toen ik aan het passen was viel me ineens op dat ik eigenlijk wel een buikje heb al :confused: Dat was bij de vorige keren écht niet! Heb een hele zwangerschapsgarderobe nu, allemaal mooie kleren, de vorige keren vond ik dat eigenlijk niet zo belangrijk had maar 1 positiebroek en kon sommige dingen van mezelf nog aan tot op het einde. Maar nu denk ik dat het iets harder gaat :rolleyes: Dus kan mezelf weer vertonen strakjes.

Vond trouwens een leuke site met positiekleding http://www.positiewinkel.nl/ Was allemaal de helft van de oorspronkelijke prijs, en dat scheelt nogal :confused:

Ik ga weer doei!

4. Heerlijk hè om lekker rond te kijken voor meubeltjes enzo. Bij ons in de buurt zit een meubelmaker die een ledikant, commode en kledingkast maakt voor samen 199 euro. En echt heel mooi, beetje strak. Je moet alleen nog zelf verven of lakken, maar dan kan je helemaal zelf de kleur kiezen. Denk dat we daar voor gaan.

Vanochtend voor het eerst bij de VK geweest, super zeg! Ze had het hartje heel snel gevonden en we hoorden het zo duidelijk, echt heel mooi. Alles was goed alleen mijn bloeddruk was hoog, maar dat kwam waarschijnlijk omdat ik zo zenuwachtig was of alles wel goed zou zijn. Over 4 weken nog eens meten. Ik ben ook zo's stresskip :(

Meteen vanochtend maar kraamzorg geregeld en een afspraak gemaakt met het gastouderbureau. Nu lekker genieten, ik heb bijna geen kwaaltjes meer.

5. Wannabemom, leuk eh, dat hartje horen. Ik vond het het mooiste geluid van de wereld!

Saartje

6. Arwen

Arwen Actief lid

23 jan 2006
    228
    0
    0
    Secretarieel/administratiefmedewerkster
    Deventer
    Hoi hoi, hier is alles op het moment goed..
    Ik ben de laaste tijd behoorlijk emotioneel, gauw huilen als er iets op tv is, of wat snauwerig en dan later verdrietig..hevig dromen en dan zo dat ik er de gehele dag aan loop te denken..maar acht hoort erbij..
    Lijkt me wel erg rot dat ik ergens in de stad ben ofzoiets en dan ga huilen, zal vast wel eens gebeuren ( hoop het niet)
    Heb gelukkig een lieve vriend die me dan troost en alle begrip heeft, das zo lief..dan voel ik me rot als ik m afsnauw, ik ben me er op dat moment niet eens van bewust..

Wij hebben nog niet echt gekeken, zo nu en dan eens maar op dit moment staat het op een laag pitje..ben er zo mee bezig geweest dat ik het even laat zitten en een maandje ofzo wacht..mischien na de echo..we hebben het er aan tijd..
    Zelf hebben we laatst leuke gezien en we hebben wel een idee wat voor ledikantje we willen..De kleur van het kamertje weten we nog niet zeker..komt wel..
    Ook vinden we het niet eenvoudig om de juiste keuze te maken in de kinderwagens, het zijn me er toch veel pffff

Verder kan je denk ik wel een beetje zien dat ik zwanger ben, van de bovenkant lijkt het al heel wat..ik zeg nu zo..een beetje van mezelf en een beetje van de baby ;)
    Het groeit in deze periode wel heel snel he :D

ik moet nog een afspraak maken voor een echo van 20 weken mag denk ik wel opschieten anders wil het niet meer.....maar ja die in deventer is een 3d en weet neit goed waar ik dan moet zijn denk dat ik de verloskundigepraktijk even moet bellen...straks kan het niet meer:(

Nou ik ga zo ff koken..ik lees straks wel wer een beetje mee...

Liefs XXX

7. duikster

duikster VIP lid

13 nov 2005
    5.714
    73
    48
    He Ayla, wat een leuke site zeg!! Ik heb een korte broek besteld. Nou maar hopen dat hij snel komt!!

Bij mij gaat het de laatste dagen effe wat minder. Ik ben erg moe, heb gister zo'n beetje voor het eerst in mijn zwangerschap mijn maaginhoud naar buiten laten komen en ik heb elke keer krampen / trekkingen in mijn buik. Ik vermoed dat dit de banden zijn die oprekken, maar fijn is anders. Ik moet langzamerhand ook een andere slaaphouding gaan zoeken, want mijn buik begint echt tegen te sputteren als ik er op wil gaan liggen!!

ACh ja, we doen het er maar mee.

Karin

8. noura

noura VIP lid

27 apr 2006
    8.819
    0
    0
    ik ben ook best emotioneel, ik kan ook heel chagereinig worden, zo van het 1 op het andere moment. en ik voel me de laatste dagen zoooo moe, ik kom nergens meer toe, wil slapen, en moet mezelf van de bank slepen. ik heb net het eten klaar, maar dat is het wel voor vandaag.

dat dromen herken ik wel, ik heb van de week de hele nacht over voetbal gedroomd :confused: zelfs toen ik er nog een paar keer uit moest om te plassen droomde ik daarna weer over voetbal......nou ja.

ik ga nu maar lekker eten, doei doei

9. Ayla

Ayla Fanatiek lid

29 dec 2005
    1.049
    0
    0
    Ja die dromen, ken het wordt doodmoe wakker s'morgens omdat ik zo intensief gedroomd heb.

Nou net mijn maaginhoud weer eens geledigd, tjsa 2 hele dagen niet ik heb nu ff niets te klagen ;)

Die bandenpijn is geen pretje hoor als je zwanger bent van de eerste kan flink pijn gaan doen, waar je op moet letten is als je moet hoesten of niezen (vooral als je ligt!) dat je dan je benen optrekt, anders ga je door het dak!

Ja idd een leuke site hé, ik heb gelukkig niets meer nodig dus hoef er niets te bestellen. Heb nu het volgende in de kast:

Zwart driekwart vest in vorm
    Turquois kort vestje van in vorm
    Zwarte blouse met striklinten van tete-a-tete Spijkerbroek van Miss Etam, driekwart model Zwart/witte stretch tuniek met striklinten promiss Zwart witte mouwloze blouse gebloemd Zwart rokje van menonove Bruine stretch broek (winter) linique Zwarte driekwart broek miss etam Zwarte linnen rok H&M Zwarte linnen overslag jurk H&M Zwarte overslag truitje met striklinten invorm Zwart basis t shirt van In vorm
    een spijkerbroek Noppies en nog een tuinbroek

ik ga de kleine roept doeii

10. Molly

Molly Fanatiek lid

4 dec 2005
    1.456
    0
    0
    Het dromen herken ik ook, bij mij zijn het alleen ook geregeld nachtmerries, waarin in echt schreeuwend wakker wordt. Daarnaast voel ik nu sinds een paar daagjes weer allemaal steekjes en dingetjes, terwijl ik de laatste weken juist helemaal niets meer voelde. Mijn buik begint ook echt de goede vormen aan te nemen nu, je kunt het nu echt duidelijk zien dat ik zwanger ben!

11. Ayla

Ayla Fanatiek lid

29 dec 2005
    1.049
    0
    0
    Dat had ik bij mn oudste ook erge nachtmerries, gek genoeg bij de 2de niet en nu dus ook niet. Wel erg vreemde dromen en heel druk, maar niet meer eng.

12. Otje

Otje Fanatiek lid

10 apr 2006
    4.703
    0
    36
    Haha die dromen soms. Ik heb vannacht ook weer zo raar gedroomd. Ik was ergens in een of andere sporthal en er stond een minitentje en we moesten er met 4 personen in. Het moest echt, waarom weet ik niet. Dus 2 erin en toen moest ik erin maar ik had al een hele dikke buik dus toen ik erin zat kon de 4e er amper bij! Idiote droom toch??

Gr Otje

13. Otje

Otje Fanatiek lid

10 apr 2006
    4.703
    0
    36
    Hoi meiden,

Misschien is het bij jullie al bekend maar ik zeg het toch even. Op www.beebiesite.nl kan je een eigen site aanmaken en je kan er foto's plaatsen, dagboek, enzovoorts. Je hebt een gratis versie en ook verschillende soorten betaalde versies. Ik heb zelf ook een site aangemaakt dus als je nieuwsgierig bent klik je even onder mijn berichtje op "www".

Groetjes Otje

14. guppie

guppie Lid

3 apr 2006
    22
    0
    0
    Hallo allemaal,

Ben heel lang niet op de site geweest, dus het werd de hoogste tijd. Vandaag naar de VK en dan voor het eerst naar het hartje luisteren. Buik groeit lekker dus het zal allemaal wel in orde komen. Ga nu eerst maar eens even op de positiewinkel site kijken naar een leuk koopje!

groetjes

Guppie

15. Leuke site heb je Otje! Ik ben aan het klooien geweest op web-log.nl maar krijg het nog niet zoals ik hebben wil. Ik heb wel een msn space, hier staat nog niets over mijn zwangerschap maar dat zal binnenkort wel komen (ivm lezende collega's die het pas morgen gaan horen). Ik zal hem ook even bij mijn www zetten.

16. noura

noura VIP lid

27 apr 2006
    8.819
    0
    0
    http://www.mooiverpakt.nl/ hier staat ook leuke kleding, vooral leuke jeans. en heel betaalbaar.

ik was vanmiddag even aan het vakantie shoppen, we gaan over ruim 2 weken, en moet dan toch iets hebben waar ik in groeien kan. maar wil wel iets wat er leuk uitziet. dus ben ook een leuke positieboutique ingelopen. heel leuk spul van betaalbaar tot heel prijzig. maar helaas was niet alles wat ik leuk vond er in mijn maat. in ieder geval ga ik van de week nog even bij h&m kijken.
    ik heb nu 2 leuke linnen broeken met elastische omslagband, kan ik heerlijk in groeien en het zit ook nog super.

morgen middag moet ik voor het eerst naar de vk, spannend, ik hoop dat ze het hartje kunnen vinden.
    vandaag voel ik me niet zo moe, dat is mooi meegenomen. maar de afgelopen dagen kon je me echt opvegen.
    ik heb nu een lekkere pizza gemaakt en die staat nu in de oven, het ruikt hier hmmmmmmmm

wij hebben het nu iedereen verteld, vrienden familie en collegas. de collegas die het nog niet hebben gehoord die horen het wel via via. dit nieuws gaat meestal heel erg snel.
    nou ik ga even kijken of er nog meer interessants is op het forum

doei doei

17. duikster

duikster VIP lid

13 nov 2005
    5.714
    73
    48
    grappig, ik hoef inmiddels niemand meer te vertellen dat ik zwanger ben, het wordt mij gevraagd!! De afgelopen week is mijn buikje ineens echt vorm gaan krijgen. Ik merk dat ook wel aan pijn/kramp onder in mijn buik, da's dan wat minder. Ook ben ik de laatste dagen snel moe en heb ik soms het gevoel dat het minder soepel gaat dan ik gewend ben. Ik ga dus echt merken dat ik zwanger ben en dat heb ik tot nu toe - zonder kwaaltjes - nog helemaal niet gehad!!! Volgende week weer naar de verloskundige.

Vandaag en morgen wordt er bij ons hard gewerkt in huis. ER komt een dakkapel op, hele dag herrie om me heen en al vanaf half acht 's ochtends mensen over de vloer.....

Ach na morgen hebben we er iets moois voor terug, maar volgende week beginnen de schilders met alle kozijnen binnen en buiten, dus het zal nog wel effe druk blijven. Dan is wel alles mooi voor de bouwvak af en kan mijn man op zijn gemak de zolder gaan aftimmeren. En dan in augustus ..... vakantie.

Ook nog gehoord gisteren dat de zus van mijn man eind augustus -voor ons plotseling- gaat trouwen, dus ik zal ook nog ergens nette positiemode moeten gaan zoeken... Ach ja, het was een hele verrassing... en relatief snel. We zijn gelukkig wel net van vakantie terug.

Karin

18. Juut

Juut Actief lid

13 sep 2005
    396
    0
    0
    Drechtsteden
    Nou meiden,

Lang niet gesproken, maar dat heeft ook zijn reden. Zie dat het met de een minder gaat dan met de ander, maar gelukkig genieten de meesten wel van de zwangerschap. Hier heeft helaas de aankondigingen van de zwangerschapsvergifiting weer ingezet. Hoge bloeddruk, eitwitten in de urine, bloedneuzen, enz enz. het bekende ritueel. Veel te vroeg natuurlijk, hopelijk redden we het nog een lange tijd zonder ziekenhuis, maar goed, we weten dat we waarschijnlijk wel daar een tijd gaan verblijven. Ik hoop dat het met iedereen goed gaat, mocht ik niet zo vaak online zijn, dan is het omdat ik veel rust!
    Veel succes en geniet er vooral van, ondanks alle tegenslagen die iedereen meemaakt!

Groetjes
    Juut

19. Juut,

hopelijk hou je het lang vol zonder het ziekenhuis.

Saartje

20. duikster

duikster VIP lid

13 nov 2005
    5.714
    73
    48
    pff Juut dat is wel heel vroeg!! vervelend zeg. Ze zullen je wel goed in de gaten houden en ik hoop dat je het nog een tijdje mag redden zonder ziekenhuis. Veel sterkte!!

Karin

Deel Deze Pagina