Vervelend zeg, dat je dit al weet nu, dat je naar het ziekenhuis moet... Ik ben deze week ook weer naar de VK geweest, hartje weer gehoord ! Mijn bloeddruk is prima (115-65) en ik ben nog maar 2 kilo aangekomen....was keurig zei ze. De kwaaltjes komen nu wel, kan in enen pijn in mijn kont (??) botten hebben, en ik heb een stuk huid aan mijn heup wat constant trekt (??). Verder verschrikkelijk emo, alle emoties zijn intenser. Heb me gister na het nieuws van de twee meisjes in Luik echt zo rot gevoeld, en toen ik thuis kwam en mijn vriend zag was ik direct aan het huilen. En zo moe, moe, moe....gisteravond als toetje ook nog hartkloppingen toen ik eindelijk op bed lag, en ik droom ook zo raar....
Hallo dames.. Jeetje JUUT das optijd..ik hoop dat je nog lang zonder het ziekenhuis kan en van je zwangerschap kan genieten.Lijkt me heel naar om de halft van je zwangerschap in het ziekenhuis rond te lopen..het is dan niet anders en het natuurlijk het beste, maar toch..Ik wens je veel sterkte meid!! Ik ga binnenkort eens een zwangerschaps BH kopen want mijn eigen begint toch wel erg straks van alle kanten te zitten pff laat staan me ondergoed brr rolt steeds naar beneden( van me buik af) Ja denk dat je nu al kan zien Die emoties ken ik ook mar al te goed..was laatst DE SOAP atwt aan het kijken en was die meid aan het huilen omdat haar ventje in het ziekenhuis was gemept, trane stonden in me ogen pff.. Ja en dan ook die meiden die net gevonden zijn he jeeeetje ook dan heb ik tranen in me ogen Voor die tijd kon ik overla wel vrij goed tegen maar nu..alles is zo intensiever en maak je alles wellicht ook intensiever mee dat je het verwerkt in je slaap..het gaat bij mij soms ook nergens over tsssss Maar het is hopelijk tijdelijk!! hihi Verder gat het op het moment wel goed.. Dames veel plezier bij de verloskundige en geniet ervan!! Liefs XXX
Noura: das idd een erg leuke site! Ik heb er net een jeans besteld en een tuniek, samen voor 31,-! Geen geld toch? En ben vanochtend in de stad geweest en heb een witte zwangerschapsbroek met shirtje gekocht bij Miss Etam. Voel me er helemaal happy in want zie er gewoon lekker zwanger uit! Juut: Ik hoop dat alles nog een beetje rustig blijft bij je en dat je niet in het ziekenhuis terecht komt. Is dit je eerste kindje? Vanavond gaan we kijken naar een 2e hands babykamer! Ben heel erg benieuwd. We hebben 'm op marktplaats gezien en we gaan even kijken of het iets is. Ik moet zeggen dat de nieuwe babykamers erg duur zijn en we hebben nog zoveel nodig dat ik het helemaal niet erg vindt om het kamertje 2e hands te nemen. Die mensen wonen in Baarle Nassau en daarna rijden we nog even langs de Babysuperstore in Tilburg. Dus vanavond lekker babyshoppen. En zaterdag ga ik shoppen met een vriendin. Leuk nu met die opruiming! Tot gauw weer. Groetjes Otje
ik heb de laatste 2 weekjes last van kleine kwaaltjes als spierpijn in mn buik,harde buik,2 puisten op mn gezicht die wel aanvoelen als n steenpuist,mn draai niet kunnen vinden met slapen,oorlog met mn kussen s nachts en die moeheid!t is nu al n heel pakket en we moeten nog 5 maanden!maar ja t hoort erbij zeggen ze!en dan heb ik t nog niet over mn kledingkast!wat niet meer bijna past!nou ja heb ik weer n reden om te gaan shoppen nu ik t nog leuk vind,voor t voetbal hebben we de babykamer aan een kant knaloranje geverfd alleen de vloer moet nog gedaan worden,maar na t verlies van nederland kan ie geen oranje meer zien!hihi ik hou nu op met mn geklaag en ga nu effe lekker genieten van t zonnetje, gr sam
goh juut wat vroeg, ik hoop dat je heel lang nog zonder ziekenhuis kan. ik weet niet zo veel van zwangerschapsvergiftiging af, maar hoop dat je ons ook op de hoogte houd. leuk he otje, ik heb er ook een jeans besteld, voor nog geen 20 euro. heerlijk toch. ik heb vandaag een leuke linnen broek aan, met een tuniekje, en je ziet een beetje buik. wel grappig, want ik ben nu nog op zo`n niveau dat ik zelf kan bepalen wat ik wel of niet wil laten zien. ik kom eigenlijk net terug van de verloskundige, en het was zo gezellig, het was dezelfde als ook mijn zoon en dochter op de wereld heeft helpen zetten. heel leuk dus, lekker geklept. en natuurlijk de buik gevoeld, baarmoeder zat halverwege al. en het hartje, prachtig om te horen, en hij was al flink aan het schoppen dat kon je horen. ik sta nu bovenaan de lijst voor de 20 weken echo, daar beginnen ze mee in augustus, en ik word terzijnertijd gebeld wanneer ze weten op welke dagen ze gaan beginnen. wel fijn dat dit ook geregeld is. vandaag ben ik gelukkig niet zo moe, maar ik moet wel opletten dat ik niet te veel doe, anders kom ik mezelf tegen. ik wou dat bij ons de verbouwing klaar was, gaat pas na onze vakantie beginnen, half augustus hoop ik. en als er iemand geen geduld heeft ben ik het wel.
Hoi hoi ik heb ook een afspraak gemaakt bij de echocentrum..11 augustus gaan we voor een 20 weken echo Suusje, ik kon gewoon naar de 3d echocentrum in deventer want die is mag ook echo's van 20 weken maken. Ik had begrepen dat er het in almelo eo alles vol zat dus ben k blij dat hier toch 1 zit he dus je kan er gewoon een afspraak maken hoor.. Heb er nu al zin in Liefs XXX
Goh het begint erop te lijken dat ik vanaf nu eens een normale zwangerschap heb!! Heb bijna geen last meer van de misselijkheid, het is nog wel aanwezig en ben af en toe op het randje om te spugen maar daar blijft het bij. Eindelijk!! Voel me ook goed, draag ver3 mnd positiekleren al En gisteren vroeg een kennis die ik buiten tegenkwam of ik zwanger ben... haha zal het dan nu eindelijk ook eens zo snel te zien zijn voor de buitenwereld!? Ja het is de derde dus dat wil dan wel. Juud wat schrikken zeg dat dat nu al begint! Is daar een speciale reden voor, ik heb er namelijk nog nooit van gehoord dat het al zo vroeg begint. Ik duim voor je dat je maar lang lekker thuis je zwangerschap uit kunt dragen! @ Otje ik vind die nieuwe kamers ook erg duur. Soms op het belachelijke af zelfs! En bij mp vind je mooie spullen hoor, vaak is zo'n kamertje ook nog eens voor maar 1 kind gebruikt, dus is vaak zo goed als nieuw. Niets mis mee hoor, ik heb eigenlijk alles 2de hands, vind het een sport om mooie meubels vinden voor weinig. Het enige wat is over een tijd nieuw wil gaan kopen is een bankstel. Ik ga even kijken op het forum en dan eten koken... of bestellen ben ik nog niet uit
Lekker Ayla, dat je weer wat beter voelt. Juut wat vervelend zeg! Niks aan als je zolang in het ziekenhuis moet. Slapen jullie ook zo slecht? Ik word elke nacht wakker en kom dan minimaal het eerste uur niet meer in slaap. Word er gek van want overdag weer moe. Ik hoop dat dat binnenkort wat beter gaat. Ik ga ook eens even op die kledingsite kijken. Doei fijne avond iedereen!
Thanks meiden, Uhm even de vragen beantwoorden: Nee, is mijn tweede kindje en ja daar had ik bij 35 weken acute zwangerschapsvergifiting. Uhm nee, komt inderdaad niet vaak voor (2 x zwangerschapsvergiftiging), maar tja, voor de statistieken is het blijkbaar goed dat er uitzonderingen zijn., Ligt aan de placenta heb ik begrepen uit het verhaal En ik voel me redelijk, dus no worries yet. Ken jullie emo gevoelens zeker, vooral nu het weer warmer weer wordt, lijkt wel of dan de hormonen gaan koken, alles wordt in het extreme getrokken!! Groetjes
Even snel een berichtje van mij! We hebben de babykamer gekocht via marktplaats. Gisteravond zijn we gaan kijken hij is echt heel leuk en zag er nog goed uit. Is voor 2 kindjes gebruikt maar dat zag je er echt niet aan af. Echt hele leuke mensen ook. Ze hadden nog een traphekje over, of we daar iets mee konden. Ja das goed dachten we. Dus ik zei; wat willen jullie daar voor hebben? Oh dat mag je zo meenemen! Dus nu hebben we een prachtige babykamer en een traphekje voor 275 !! Zo, nu moet ik stoppen... moet werken. Doei! Gr Otje
leuk kopen is dat he via mp? Ik vind het ook altijd een sport om leuke dingen voor weinig op de kop te tikken. Kinder kleding en speelgoed beuren zijn bij ons ook twee keer per jaar, daar kan je ook voor erg weinig mooie spullen kopen. Ik heb een prachtige maxi cosi compleet met alles voor 20 euries! Gaaf toch? Wij hebben gisteren kijkers voor ons huis gehad die oprecht belangstelling hebben, misschien kunnen we dan toch nog een nieuw huisje kopen voordat de baby er is...zou toch wel fijn zijn. Ik heb nu lekker vakantie, 24 juli mijn screenings echo, kan niet wachten ben toch zo benieuwd wat het gaat worden. Succes allemaal met het warme weer pfffffffff
Hallo Allemaal, Ik ben gisteren in het ziekenhuis geweest voor mijn 2e echo. Erg leuk, om te zien hoe ons kleintje alweer gegroeid is. Hij/zij draaide helaas steeds het kontje naar ons toe. De echoscopiste heeft nog geprobeerd om het te laten draaien door mij te laten hoesten en eens op mijn buik te duwen. Zo grappig...zij duwt met een vinger tegen mijn buik, zie ik op het scherm dat mijn baarmoeder indeukt en dat het koppetje van de kleine aan de kant wordt geduwd. Hij/ zij reageerde er wel even op, maar was niet van plan te draaien Volgens de echo ben ik 2 dgn minder ver, maar dit hoeft niet aangepast te worden. Het kindje lag ook met het hoofdje gebogen waardoor het iets kleiner wordt bij het opmeten. Daarna heerlijk gaan babyshoppen met mijn moeder. Zij woont 240 km hier vandaan en was gekomen om mee te gaan naar de echo. We hebben een maxi cosi uitgezocht, deze krijgen we van haar. En we hebben de babykamer besteld bij babydump die we op internet al gezien hadden en erg mooi vinden. Deze wordt in week 42 bezorgd. Al met al een heeeerlijke babydag gehad Groetjes Noralien
Ha meiden! Was ik weer effe. Had genoeg te doen op mijn werk en thuis en eigenlijk is er ook niet zoveel te melden. Alles gaat goed, mijn buik groeit goed en ik heb in de uitverkoop nog een korte broek gevonden! Toch wel makkelijk op vakantie! Nog een dikke week en dan gaan we eindelijk weg! Heerlijk vier weken vrij! Wie gaat er nog meer op vakantie? En waarheen? @ Juut: sterkte met de zwangerschapsporblemen. Hopelijk valt het allemaal mee. @ Arwen: het 3-d echocentrum doet volgens mij geen medische echo's, terwijl een 20 weken echo daar wel voor bedoeld is. Maar in ieder geval wel leuk dat je op die manier die 2d echo kan krijgen! Krijg je die ook van de verzekering vergoed? Groetjes Suusje
goedemorgen allemaal, het is weer lekker warm vandaag. ik hoop dat jullie allemaal wat kunnen slapen snachts. ik word nog steeds regelmatig wakker, en zie er wel tegenop als het van de week 34 graden word. dan is het natuurlijk helemaal niet meer uit te houden in huis. op zich is het niet zo erg, alleen als je er smorgens weer vroeg uit moet i.v.m. de kids en het werk dan duurt een nacht wel erg kort. en nu ga ik lekker even in het zonnetje zitten. doeiii
Hallo allemaal, pff wat een warmte he..niet uit te houden, lekker maar op debank blijven en in de buurt van de ventilator Alles gaat op het moment goed, voel de kleine al licht bewegen mmmm doet goed om te voellen dan weet ik dat alles tot nu toe goed is Suusje ik heb geinformeerd bij de verloskundige en die verzekerde mij dat hij zijn diploma's heeft voor de 20 weken echo en ik heb die man gesproken en hij zei zelf ook dat hij verzorgende is met de juiste dilploma's. Hij heeft m nog niet zo lang gehaal dheb ik begrepen maa rik ga er vanuit dat de verloskundigenpraktijk hier zeker over geinformeerd hebben..en ik heb het hem nog gevraagd dubbel check Ja de echo word vergoed door mijn zorgverzekeraar.. Weet je wat zo medische echo kost? rond de 93 hoop geld he..we moeten het wel eerst zelf betalen en dan declaren bij de verzekeraar.. Dus ja 11 aug en mijn zoon gaat mee, die kijkt er zooooo naar uit hihi heerlijk ik ga gauw weer naar beneden want ik smelt weg pfff tot de volgende keer!! liefs XXX
ik zat net op de bank met een boek tegen mijn buik, en ineens een plopje.... en toen nog 1.... ik had er eerst niet zo`n erg in, maar na een paar van die plopjes, ik weet niet hoe het te omschrijven bedacht ik me ineens dat het de kleine wel eens kon zijn. verder ben ik helemaal moe en duf van de warmte die in huis hangt, ik zou bijna even de auto in stappen om af te koelen in de airco.
Wat een warmte he, ik word er helemaal lamlendig van. Mijn buik is al goed te zien, ik schrik er zelfs van als ik langs een winkelruit loop en mezelf zie! Ik voel ook van alles trekken en steken, maar de baby zelf heb ik volgens mij nog niet gevoeld. Ik had vandaag erg last van hoofdpijn en erg futloos, maar dat zal wel met het warme weer te maken hebben. Ik heb me van de week al opgegeven voor een zwangerschapscursus, deze begint in week 25 ongeveer. Succes allemaal!
Goeiemorgen! Wat een warmte... pffff... maar we hebben het weer overleefd dit weekend! Zaterdag ben ik naar een vriendin gegaan samen met man en dochter. Mijn dochter heeft lekker gespeeld met hun zoontje in een zwembadje in de tuin. En de moeders (vriendin en ik) zijn gaan shoppen. Was erg leuk maar we hebben het door de warmte niet heel lang uitgehouden. Gisteren zijn we geweest zwemmen in Wanroy (geloof dat het ergens op de grens tussen Noord-Limburg en Brabant ligt). Het was erg druk bij aankomst maar toen je eenmaal op je plekje zat had je eigenlijk weinig last ergens van. Dus de hele tijd in de schaduw gezeten omdat mijn man en ik allebei snel verbranden. En af en toe gezwommen en door de speeltuin gewandeld die er ook bij is. En ik ben me toch verbrand! Snap er niks van. Maar ja, gewoon stom he? Had de zonnebrand in m'n tas zitten.... En vandaag... vandaag moet ik werken. Daar heb ik dus écht geen zin in. M'n man is al de deur uit en ik ga zo mijn dochter naar m'n ouders brengen die met haar gaan zwemmen. Heerlijk!! Ik wil ook!! Maar de plicht roept. Nog 2 weken werken (6 dagen) en dan mogen we genieten van 2 weken vakantie. Die zullen wel omvliegen... Verder alles goed in de zwangerschap. Soms denk ik dat ik mijn kleintje voel bewegen en soms ook een hele tijd niet. En omdat ik het laatst zo duidelijk heb gevoeld denk ik nu soms: het zal toch wel goed zijn? Maar het schijnt heel normaal te zijn als je ook even niets voelt dus daar houd ik me dan maar aan vast. Nog een paar dagen... want donderdag mogen we weer naar de verloskundige! Leuk! Groetjes Otje en sterkte met de warmte, dames!!
Jeetje, dat jullie de kleine al voelen! Nou ik nog niet hoor. Ik heb vorige week alleen een middag gehad dat ik kriebels op mijn huid enkele centimeters onder mijn navel voelde. Ik weet niet wat dat is, maar ik heb geen plopjes o.i.d. gevoeld. Ik voel alleen wat pijnscheuten onderin mijn buik bij mijn liezen, zullen de banden wel zijn?!? Ik moet nog een weekje werken en dan heerlijk 4 weken vakantie! Daarna moet ik me ook maar eens opgeven voor zwangerschapsgym of -yoga. Ik weet het nog steeds niet wat ik moet doen. Met de warmte is het goed uit te houden. Heerlijk gekoelde ruimte met airco (heb zelfs een bloesje over mijn jurk aan omdat het anders te fris is). En in huis valt het nog mee (25 graden en 's nachts lekker alles open en doortochten). Maar goed, we hebben ook een goed geïsoleerde nieuwbouwwoning.... Arwen: goed zeg om te weten dat we dus ook daar terecht kunnen voor een 20 weken echo. Wellicht doen wij dat dan ook! En tot slot: morgen weer naar de verloskundige voor de 2e keer! Spannend om weer het hartje te horen! Groetjes Suusje
Suus je hoeft je geen zorgen te maken dat je de kleine nog niet voelt hoor! Het is je eerste en dan is rond de 20 weken normaal. Voor Noura en ik is het al de derde en er zijn er nog een paar die voor de 2de keer zwanger zijn. Om je kind zo vroeg te voelen is eerder uitzondering dan regel! Nou ik vind die warmte eigenlijk wel lekker, ik hoef niet in de volle zon te zitten want dat trek ik niet meer, maar een lekker plekje in de schaduw heerlijk! Nu mijn misselijkheid wat aan het wegebben is (laat het maar wegblijven deze x!) vermaak ik me prima met de jongens, heerlijk naar de speeltuin, ze hebben daar ook een zwembadje dus ze spetteren wat af. Zijn ook flink bruin geworden al, dat belooft wat van de zomer, vooral de kleine is natuurlijk deze zomer voor het eerst echt in de zon die wordt volgens mij poepiebruin! De oudste is ook al flink op weg, zo mooi vind ik dat zo'n lekker bruin koppie Wij verbranden gelukkig allemaal niet, niet snel iig daar moeten we nogal wat voor doen, dus daar hoef ik voor de jongens niet zo bang voor te zijn. Natuurlijk wel zonnebrand ed maar nu ze al een beetje gebruind zijn is het risico eigenlijk al weg. Nog 1 week en dan heeft de oudste vakantie, hebben jullie kids al vakantie of ook nog niet? Aan de ene kant wel lekker maar aan de andere kant pfff al die weken die druktemaker om me heen Ik ga even verder kijken op het forum!