december 2006 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door duikster, 28 mrt 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Raomi

Raomi Actief lid

4 mei 2006
    130
    0
    0
    Ik voel de kleine ook nog steeds niet...maar goed dat komt allemaal nog :D !

Ik heb echt van de 'normale' zwangerschapskwaaltjes geen last, maar die emoties...ben al snel wat van de mik en in paniek, maar het is is nu weer raak. Te veel hooi op de vork genomen, en ben eigenlijk de hele dag een beetje aan het proberen door ademhalingsoefeningen mezelf rustig te houden zodat ik niet ga piekeren......Heerlijk als je op een kantoor werkt, waar iedereen zo bij elkaar naar binnen valt....
    Zo! Dat is er ook weer uit, voelt lekker om je even te kunnen uiten.

Net even de horoscoop van ons kindje gelezen, nou het wordt een super leuk kind wat dol op dieren is (gelukkig heb ik een halve kinderboerderij). Heb er nu wel zin in, maar ja, eerst nog even een paar maandjes (en dan jaartjes) wachten!

2. noura

noura VIP lid

27 apr 2006
    8.819
    0
    0
    ik ben dus niet de enigste die het warm heeft ... hahaha
    tja ik vind het zelf ook vroeg om nu al te voelen, maar het was toch wel heel herkenbaar vergeleken met de vorige zwangerschappen. en daar voelde ik ook al vroeg bewegen.
    mijn oudste heeft ook al vakantie, hij heeft vandaag de boeken in moeten leveren, en de jongste heeft vrijdag haar laatste schooldag. nog 11 dagen en dan gaan we lekker op vakantie. heerlijk.

ik moet wel zeggen dat ik nu al last heb van spataders, het ziet er ook niet uit met blote benen. vrijdag kan ik even bij de huisarts langskomen, hoop dat hij wat goed advies heeft voor me.

3. lianne

lianne Bekend lid

19 nov 2005
    893
    0
    0
    groepsbegeleidster
    ben net terug van de verloskundige, heerlijk om het hartje weer te horen kloppen.

Mijn baarmoeder was al erg groot zit al precies zonder mijn navel dit is eigenlijk bij twintig weken pas zo.

Mijn dochter heeft deze week al vakantie, alleen is het nu een beetje te warm om echt iets te ondernemen.

Ik moet ook zeggen dat ik weinig puf heb het warme weer valt me erg zwaar.
    Donderdag gaan we naar de efteling, gelukkig gaat mijn man dan mee, dan hoef ik niet meer terug te rijden.

Dochter heeft er erg veel zin in.
    Allemaal succes met de hitte!

Groetjes

4. melliemel

melliemel Fanatiek lid

31 aug 2005
    2.081
    0
    0
    hoi hoi,

hier ff snel een berichtje van mij, hier gaat alles goed de kleine laat zich nu al regelmatig voelen en beweegt dus lekker.

over 1,5 week vakantie jahooo, echt zin in.

daarvoor naar de vk en naar het echobureau voor 3/4d echo echt benieuwd.

enne ik ben erg blij dat ik het dan uitzonderlijk vroeg voel hoor, geeft mij elke dag weer zekerheid dat het goed zit, voor iedereen die het nog niet voelt ik hoop voor jullie dat het niet meer lang duurt.

gr saskia

5. duikster

duikster VIP lid

13 nov 2005
    5.714
    73
    48
    Hallo dames,

hier nog een die last heeft van de warmte en weinig doet. Ik heb alleen wel een vervelend neveneffect van de warmte. Mijn huid wordt heel erg droog en de schilfers hangen eraan. En ik heb echt niet in de zon gezeten dat ik nu al aan het vervellen ben.....

Verder ga ik morgen weer naar de VK en daar heb ik wel zin in.

Karin

6. Suusje76

Suusje76 Bekend lid

8 apr 2006
    723
    0
    0
    Hoi!

Ik ben vanmorgen weer bij de vk geweest (voor de 2e keer) en het was een kort bezoek maar wel weer leuk. Alles was goed, mijn bloeddruk, de resultaten van mijn bloedonderzoek en ook het hartje klopte er lustig op los. Ook bij mij was de baarmoeder flink gegroeid, tot 1 cm onder de navel. Niet zo verwonderlijk dat ik dus ook al een echt buikje te krijgen! En ik ben pas een halve kilo aangekomen...

Volgens mijn vk was het gekriebel dat ik vorig week ter hoogte van mijn navel voelde wel de kleine! Alleen daarna heb ik niets meer gevoeld. Volgens haar kan dat gewoon.
    Het besef dat ik leven heb gevoeld komt wel als ik het een volgende keer duidelijker ga voelen. Tja, ik weet natuurlijk ook niet wat ik moet voelen.

Op 16 augustus mag ik weer komen.

Groetjes Suusje

7. Fijn suusje dat alles okee was! Ik vind 4 weken best een lange tijd tussen de bezoekjes aan de VK (moet nog 3 weken wachten ) :(

Die warmte wordt nu me wel een beetje te gek hoor, op het kantoor waar ik werk is geen airco, dat is echt wel afzien. Er komt niet zoveel uit onze handen.

En duikster, mijn huid is de laatste tijd juist wat vetter. Ben ik wel blij mee, want ik had altijd zo'n krukdroge huid met schilfertjes.

Sterkte allemaal met de hitte, ik ben geloof ik wel erg blij dat ik hoogzwanger ben in de winter.

8. Duckie

Duckie Fanatiek lid

1 jun 2006
    1.410
    0
    0
    hallo allemaal,

Ik heb hier al heeeeeeel lang niet meer geschreven maar volg jullie verhalen nog met regelmaat en heb me voorgenomen hier eens wat vaker te schrijven ;) . Heb de laatste tijd weinig energie gehad vanwege misselijk zijn en overgeven. Helaas is het nu, en ik loop al tegen de 17 weken aan, nog steeds niet over. Zit al weken ziek thuis en langzamerhand begin ik er rekening mee te houden dat ik de hele zwangerschap ziek zal blijven. Maar ik hoop zoooooo dat het nog overgaat.

Wat leuk dat sommige van jullie het kindje al hebben gevoeld. Ik heb dat nog niet , tenminste , dat denk ik. Lag vorige week in bed en toen voelde ik wel wat kriebelen in mijn buik ook, zoals iemand hier ook omschreef. Weet niet of het het kindje was. Heb ook regelmatig steken in mijn buik, maar geloof dat dat bandenpijn is. Weten jullie of het met overgewicht c.q. dikke buik van jezelf langer kan duren voor je het kindje voelt?

Hier zit er iedere keer vier a vijf weken tussen de bezoekjes aan de verloskundige. Ik vind het iedere keer nog zo spannend dat ik er niet echt van kan genieten. Maar wat is het toch geweldig om het hartje te horen en je baby op een echo te zijn.
    Eind juli krijg ik de 20 weken echo, ben zo benieuwd.

Ik heb trouwens sinds ik zwanger ben ook een veel drogere huid.

9. noura

noura VIP lid

27 apr 2006
    8.819
    0
    0
    wat zijn er al een boel hier al 18 weken, al bijna op de helft. dan klinkt 14 weken nog zo kort. maar al met al vind ik het wel snel gaan.
    hier is het ook nog steeds zo warm, pff.... en vandaag ook nog eens een heel huis vol visite i.v.m. met verjaardag van mijn zoon.
    vanacht ben ik bijna opgegeten door de muggen.

gister was ik even op het andere filiaal van mijn werk, waar ik gelukkig nooit zo veel ben. want daar is geen airco, en daar binnen was het 38 graden. het ging me echt een beetje draaien voor mijn ogen. eigenlijk niet normaal als je in die temperatuur werken moet.
    ik was wel blij dat ik daarna lekker in de airco werken kon.

mijn huid is ook best wel droog, ik moet nodig even een goede bodybutter of iets halen. of een lekkere baby olie.

duckie wat vervelend dat je je nog steeds zo rot voelt. deze temperaturen werken natuurlijk ook niet bevordelijk. ik hoop toch dat je je snel beter gaat voelen.

10. Raomi

Raomi Actief lid

4 mei 2006
    130
    0
    0
    Wat ook erg lekker is, is de mama-lijn van Zwitsal. Ik heb de buikcreme, heerlijk zacht en ruikt ook nog eens lekker!

Mijn huid is niet droger geworden, eerder vetter, vooral in het gezicht..(lees, grote rode vlekken/pukkels)

11. Arwen

Arwen Actief lid

23 jan 2006
    228
    0
    0
    Secretarieel/administratiefmedewerkster
    Deventer
    Hoi hoi dames, ja wat een warmte he hopelijk is het gauw voorbij..die hoofdpijn van de warmte word ik ook al een beetje moe..

Duckie wat is een dikke buik?je bedoeld dat of je een dikke buik hebt het van de buitenkant kan zien of niet??of dat je het voelt van de binnenkant?
    De binnenkant kan zje zeker voelen alleen moet jehet doorkrijgen dat het d baby is..die is in het begin n og ni et zo sterk en zal je het voelen(zo voel ik het dan) alsf je darmen wat beween..het is ni et zo vaak maar ja instinctief denk ik dat je wel weet dat het de baby is..
    De 1e paar keer dat ik het voelde dacht ik : nee kunnen niet me darmen zijn want daarvoor is het e vaak..net of de baby draaide zo apart gevoel maar ook moeilijk te bschrijven...
    En van de buitenkant..durf ik je niet te zeggen..sorry mischien kan je dat aan je verloskundige vragen???

Vandaag heb ik maar eens een buikband uit de kast gehaald en aangeprobeerd..zit wel fijn..vrij strak maar ovr de hel buik ipv een gedeelte..ik heb vanmezlef al een aardige buik maar de vorm begint anders te worden, ik krijg wat ovale buik dus het lijkt al heel wat.
    Ik durfde het erst neit aan..nu al doen?? maar er zijn meer die rond deze tijd een buikband droegen dus ik probeer het ook eens;)
    Zijn er meer die het al dragen??

Liefs XXXX

12. duikster

duikster VIP lid

13 nov 2005
    5.714
    73
    48
    Hallo dames,

Duckie, moed houden hoor!! Een vriendin van mij heeft ook de eerste 4-5 maanden thuis gezeten en ging zich toen beter voelen en is weer gaan werken. Het lijkt alleen een beetje de omgekeerde wereld. Ik hoop dat het voor jou ook zo mag gaan.

Ik heb gisteren huidolie gehaald om mezelf eens goed in te gaan smeren want ik wordt gek van al die schilfers.

Gisterenavond lagen wij op bed en ik lag zoals gewoonlijk weer op mijn buik, wat eigenlijk niet meer gaat....
    Onze kleine ging dan ook protesteren en ik voelde hem meerdere keren bewegen. Toen ik dit tegen Frank zij, stak hij zijn hand tussen het matras en mijn buik en jawel.... ook hij heeft voor het eerst onze kleine gevoeld!!!!!!!!!!!. Ik vind dat wel heerlijk, we kunnen steeds meer samen gaan delen in plaats van dat ik zeg wat ik voel of ervaar!!!!!!!!
    Vanmiddag weer naar de VK.
    Ik heb trouwens de laatste dagen ook flink last van mijn banden en mijn rug. Dat is wel vervelend.

Karin

13. Raomi

Raomi Actief lid

4 mei 2006
    130
    0
    0
    @ Arwen; heb gister ook al eentje gepast, volgens mijn vriend kon het best, maar ik heb het gevoel dat ik nog een dikkere buik moet hebben.....

14. hallo allemaal,

pff, hier eentje die verschrikkelijk veel last heeft van de warmte. Ik kan er sowiezo al niet tegen, maar nu... precies nog erger! Ik ben ook heel blij dat ik pas in de winter hoogzwanger zal zijn.

Vandaag zag iemand voor de eerste keer dat ik zwanger was!!! Zonder dat ik iets moets zeggen. Ik begrijp het niet goed dat mensen het niet zien, want ik heb echt al wel een buikje gekregen. Volgens mij denkt iedereen: oei, precies een beetje dikker geworden! Maar daarstraks dus gewoon een vrouw die vroeg hoe ver ik was. Ik stond nu wel aan de kassa van een babywinkel met 3 paar babysokjes in mijn handen, maar toch!

@arwen: ik heb hier ook een berg banden liggen, maar durf ze ook nog niet goed aan. Ik voel me er gewoon nog niet dik genoeg voor (nooit gedacht dat ik dat ooit kon zeggen :) ). Mijn man en collega's zeggen ook dat het al kan, maar ik voen me er gewoon stom mee.

@noura: ik heb ook last van spataders. Vooral op mijn linkerbeen. Het valt echt op. Maar ja, wat kan je eraan doen?

@duikster: wat fijn voor je man. Mijn man kan ook niet wachten om ons baby'tje te voelen bewegen, maar ja... hij zal geduld moeten hebben.

Groetjes, Saartje

15. Otje

Otje Fanatiek lid

10 apr 2006
    4.703
    0
    36
    Ja die warmte... ik kan er normaal al niet tegen en nu al helemaal niet. Ik zit de hele dag dicht op de ventilator. Het is vandaag constant 27,5 graden hier in de woonkamer. :oops: :oops: :oops:

Vanavond ga ik uit eten en wat drinken met een stel collega's. Heb er wel zin in maar ik zit nu al van: Hoop wel dat er airco is want ik trek dat echt niet als het zo heet is. Ach ja... we zien wel. Dan maar veel drinken. Is het restaurant ook blij met me! Haha :)

Morgen weer werken, gelukkig hebben we airco.

Ik draag (nog) geen buikband maar ik vindt dat je nu wel steeds beter begint te zien dat ik zwanger ben en dat vindt ik alleen maar leuk. Gisteren kwam ik een moeder tegen van mijn dochter d'r oude school en die had ik lang niet meer gezien. Het eerste wat ze zei is: Ben je zwanger? Dus ik kei trots: JA!! :D

Meiden, ik ga even koken voor man en dochter. Vindt het anders zo sneu. Mama uit eten en zij moeten het maar uitzoeken. Even snel iets in elkaar flansen en dat is het goed.

Gr Otje (verlangt naar een flinke regenbui)

16. Otje

Otje Fanatiek lid

10 apr 2006
    4.703
    0
    36
    Even nog iets: Morgenavond naar de verloskundige! Ben zo benieuwd weer!

17. Arwen

Arwen Actief lid

23 jan 2006
    228
    0
    0
    Secretarieel/administratiefmedewerkster
    Deventer
    yesssssssssssssssssss het regenttttttttttt spoeleeeeee mmm zalig..
    Ergens voelt het nog vroeg aan maar qua buikje kan het al wel, mijn vriend zegt nu ook joh je kan nu zien dat je een buikje heb..en het zit lekker ach waarom niet..bij mijn vorige zwangerschap had ik dit niet, ik heb nu al een aardige buik en toen kon je met 5 maand nog niet goed zien dat ik zwanger was dus ja..nu wel dus ergesn geniet ik ervan ;) dus heb de moed genomen om er 1 te proberen hihi

nou ik ga lekker voor de deur zitten afkoelen..ik zweet me echt de ...... pffff straks lekker fris douche mmmmm zal ik slapen vannacht..

MEiden doe het rustig aan ;)
    Tot de volgende keer :D

liefs XXX

18. Duckie

Duckie Fanatiek lid

1 jun 2006
    1.410
    0
    0
    Hier nog geen regen hoor dames, het is hier nog steeds benauwd, dus ik hoop dat er nog een bui komt.

@Saar: ik denk dat mensen misschien wel al eerder zien dat je zwanger bent maar er niet snel naar zullen vragen. Het is namelijk wel een beetje genant als blijkt dat het een "gewone dikke buik is" ;)

Het lijkt me geweldig als mijn man dadelijk ook de kleine kan voelen, het staat op mijn lijstje voor de verloskundige, heb de 24e weer een afspraak.

19. Molly

Molly Fanatiek lid

4 dec 2005
    1.456
    0
    0
    Ik heb nog niets gevoeld van de baby, behalve bandenpijn, jammer hoor! Verder ben ik sinds gisteren ineens weer misselijk, ik dacht dat ik daar helemaal vanaf was, maar nu komt het met vlagen weer terug.

van de week bij mijn vriendin geweest die nu een zoontje van een half jaar heeft en van haar heb ik ook buikbanden gekregen, leuk hoor! Bij mij kun je het ook al goed zien.

Nou meiden, rustig aan met dit weer he!

20. duikster

duikster VIP lid

13 nov 2005
    5.714
    73
    48
    Hoi Dames,

wat heerlijk dat het een beetje is afgekoeld he!!!!
    gisteren ben ik weer bij de verloskundige geweest en onze kleine was keurig gegroeid en was flink aan het bewegen toen de VK het hartje aan het beluisteren was. Zwom telkens weg .... nu al eigenwijs....
    Maar wel heerlijk om te horen dat alles goed was.
    IK merk wel dat ik steeds meer last van mijn rug krijg en dat vind ik minder, dus dat wordt goed in de gaten houden...

Karin

Deel Deze Pagina