december 2006 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door duikster, 28 mrt 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. noura

noura VIP lid

27 apr 2006
    8.819
    0
    0
    wat heerlijk is het nu buiten, lekker afgekoeld zodat je lekker in de tuin kan zitten. veel meer kan ik toch niet doen want ze zijn aan het verbouwen boven.

en saar ik word helemaal gek van die spatader, bij mij zit die ook links. en ik heb al van kinds af aan zo`n grote, maar nu heb ik allemaal kleintjes, net een grote blauwe plek.
    maar ik heb er ook echt veel last van, het doet pijn en zet op. net of het knapt. morgen ga ik er even naar laten kijken door de huisarts. waarschijnlijk adviseerd die dan een steunkous, maar dat moet dan maar.

2. Suusje76

Suusje76 Bekend lid

8 apr 2006
    723
    0
    0
    Hé meiden!

Was ik weer even.
    Karin: vervelend van je rug! Inderdaad goed in de gaten houden! Maar jouw man heeft in ieder geval al wel het kindje kunnen voelen! Dat lijkt me geweldig!
    Ik ga zelf morgenochtend naar de huisarts. Ik heb regelmatig last van mijn stuitje en sinds dinsdagavond heb ik een erg pijnlijke linkerbil dat uitstraalt naar de achterzijde van het bovenbeen. Vandaag is de pijn in mijn bil wat minder, maar heb ik last van mijn onderrug. Het zou kunnen zijn dat het beginnende bekkenklachten zijn en aangezien we dinsdag op vakantie vertrekken om drie weken te gaan kamperen in Noorwegen, wil ik even zeker weten wat het is en wat ik moet doen. Bovenal let ik vooral op mijn houding en op afwisseling tussen lopen en zitten.

Ik heb nog geen buikbanden en wacht daarmee tot na mijn vakantie. Nu is het daar veel te warm voor en ik heb nog maar een klein buikje. Even geduld nog dus.

Noura: vervelend dat de misselijkheid weer terug komt! Ik heb bij vlagen ook wel last, vooral als ik vermoeid ben. En de vermoeidheid heeft natuurlijk alles te maken met het warme weer.

Duckie: sterkte!

Groetjes Suusje

p.s. ik denk dat ik dit weekend nog één of twee keer langs kom en dan laat ik vier weken niets meer van me horen vanwege vakantie. So no worries about me then!

3. charissa27

charissa27 Niet meer actief

hallo allemaal

ik ben vandaag precies 14 weken en 6 dagen zwanger van mijn 3de kindje.
    mijn 1e is een dochter geboren op 12 december 1999
    mijn 2de is een zoon geboren op 4 december 2002
    en van mijn 3de ben ik uitgerekend op 29 december 2006

dus dat wordt een drukke maand
    ik hoop dat ik lekker met jullie mee kan kletsen over onze engeltjes

4. Ayla

Ayla Fanatiek lid

29 dec 2005
    1.049
    0
    0
    :) Chrissa jij hebt het ook mooi gepland zie ik ;) Ik ook hoor de oudste is van november de jongste dec en nu dus weer december... vind het zo leuk bevallen in de winter! :D

5. charissa27

het is ook makkelijk ivm de baby kleertjes
    die kan ik nu weer gebruiken want ik heb nog alles

6. Ayla

Ayla Fanatiek lid

29 dec 2005
    1.049
    0
    0
    Ja dat heb ik ook lekker makkelijk! Ik heb alleen 2 jongens dus als het een meisje is dan zal ik wel wat meisjesdingen "moeten" aanschaffen.

7. Hee suusje, dat heb ik dus ook: een zeer stuitje! Ik had dat nog niet met de zwangerschap in verband gebracht. Is dat een bekend fenomeen? Ik ben ook bang voor mijn rug, had ik voor mijn zwangerschap af en toe al problemen mee. Nou ja, nog een reden om rustig aan te doen

8. nijn

nijn Lid

28 apr 2006
    99
    0
    0
    Ik heb weer een buikfoto geplaatst.

9. Ayla

Ayla Fanatiek lid

29 dec 2005
    1.049
    0
    0
    Dat zere stuitje komt door je SI gewricht, dat moet je goed in de gaten houden. Let op je houding en span je buikspieren aan als je staat of loopt. Ik heb dit ook gehad de eerste keer en dat resulteerde in bekkeninstabieliteit. Ik heb ook beel last gehad van mijn rug in het verleden. De 2de keer en deze keer geen last gehad omdat ik de houdingsadviezen van de therapeut in de gaten houd.

@Suus, je moet het echt goed laten nakijken want het klinkt als wat ik heb gehad. Straalt het ook rondom uit? Dus naar je schaambot?

Ik ga lekker slapen ben moe! Tot morgen!!

10. Juut

Juut Actief lid

13 sep 2005
    396
    0
    0
    Drechtsteden
    charissa27 & Ayla,

Ik herken het, heerlijk dat winter bevallen.
    Mijn dochter is geboren op 6 december en nu ben ik uitgerekend op 6 december!!

Ben benieuwd wanneer jullie gaan bevallen!!

11. Raomi

Raomi Actief lid

4 mei 2006
    130
    0
    0
    Hallo,

Wat een goeie berichten allemaal! Leuk om te lezen. Bij mij lichamelijk nog steeds geen klachten, geestelijk heb ik meer moeite. Hormoonschommelingen zijn niet mijn sterke kant... :( , maar gelukkig het is vrijdag, dus straks weekend!

Ik heb de beeb ook gevoeld, van die kleine plopjes! Moet zeggen dat ik er niet echt emotioneel van werd, maar het eigenlijk voor het grootste deel grappig vind....

Misschien een gekke vraag, maar; ik praat regelmatig in mijn gedachten met de beeb...wie doet dat ook?

12. Suusje76

Suusje76 Bekend lid

8 apr 2006
    723
    0
    0
    Vanmorgen ben ik dus bij de huisarts geweest en ik heb inderdaad klachten aan mijn SI-gewricht. Ik heb direct een doorverwijzing naar een oefentherapeut gehad (mensendieck) en direct gebeld. Voor mijn vakantie kan ik niet meer terecht, maar de oefentherapeute belt mij maandag op om e.e.a. even telefonisch door te spreken. Dan kan ik daarna op vakantie en na de vakantie de eerste behandeling krijgen. Ik krijg van mijn zk verzekering 12 behandelingen vergoed, dus dat scheelt.

Wannebemom: Een pijnlijke stuit wordt inderdaad in verband gebracht met zwangerschap. Onder invloed van de hormonen worden de botten week en kun je er sneller last van krijgen. Ook dit heeft te maken met het SI-gewricht volgens mijn huisarts.

Charissa: welkom!

Groetjes Suusje

13. noralien

noralien Fanatiek lid

7 jun 2005
    2.734
    1
    0
    Wormerveer
    Wat leuk zeg, dat sommige van jullie de baby al gevoeld hebben. Daar kijk ik nu echt naar uit.

Jeetje wat een hitte de afgelopen week. Ik voelde me tijdens een vergadering op mijn werk ineens heel slecht, ben maar ff naar buiten gegaan. De volgende dag weer, maar dan erger. Echt heel erg slapjes, duizelig en totaal geen energie. Ben de rest van de week ziek thuis geweest. Nu gaat het gelukkig weer iets beter.
    Gelukkig begint het een beetje af te koelen :D

14. noura

noura VIP lid

27 apr 2006
    8.819
    0
    0
    ik ben een keer in de zomer bevallen, in juli en een keer in de winter, 3 januari. en ik moet eerlijk zeggen dat het me niet zo veel uitmaakt wanneer te bevallen. mijn dochter is van 3 januari, en bij deze ben ik uitgerekend de 31e dec.

straks moet ik naar de huisarts voor mijn spatader, ben benieuwd wat die ervan zegt.

gister voelde ik de beeb al wat sterker, heel duidelijk. het leek wel of ik het ook tegen mijn hand voelde, maar denk dat dat nog te vroeg is. het is wel heerlijk om af en toe wat te voelen.

15. charissa27

hallo allemaal

ik denk dat ik af en toe iets voel in mijn buik, een soort vlindertje.
    het is heel zachtjes.
    nog wel een beetje vroeg , maar het schijnt te kunnen bij een 3de kind.
    wanneer voelde jullie voor het eerst beweging?

groetjes charissa

16. duikster

duikster VIP lid

13 nov 2005
    5.714
    73
    48
    suusje fijn dat je zo snel bent doorverwezen!! Dan loopt dat vast goed als je van je vakantie terugkomt..

Juut, hoe is het met jou... nog veel last van alle problemen en dreigende zwangerschapsvergiftiging???

Charissa welkom. Je mikt het wel uit hoor... 3 x december!!!

Nijn, mooie buik heb jij!!

raomi: dat vind ik heel normaal hoor!! Ik doe het zelf ook en bij de zwangerschapsyoga was het gewoon een onderdeel van de les om gedachten over je baby naar boven te laten komen en eventueel aan je baby door te geven. Ik zie nu al uit naar september om weer verder te gaan met de Yoga.

Ik had trouwens gisteren iets.... Ik was uit eten met collega's en op een zeker moment werd me gevraagd of ik al namen voor onze baby had. Ik gaf aan dat dit inderdaad zo was. Zei een van mijn collega's Ik vind deze twee namen voor een meisje mooi.... Waren het precies de twee namen waar wij over gedubt hebben voor een meisje en waar we er een van uitgekozen hadden!!!!!!!!!!!!!! Ik moest effe slikken en heb wijs mijn mond gehouden.....

Karin

17. nijn

nijn Lid

28 apr 2006
    99
    0
    0
    Hoi,

Tja, dat had ik drie weken geleden.
    Werd wederom tante en de naam was mijn favo-jongensnaam. :evil:

Wat voelen jullie precies.
    De een heeft het over vlindertjes, de ander over plopjes.
    Ik lijk af en toe wat gekriebel te voelen, het lijkt op mijn buik te zijn en krab dan even.
    Dit heb ik al enkele weken.
    Das toch niet de kleine.... :oops:
    Volgens de VK voel je bij de eerste niet eerder wat dan 18 weken ?!

18. keizerin

keizerin Niet meer actief

Hallo allemaal,

Ik voel de kleine ook al ik vind dat echt bijzonder en leuk :D
    Ik heb vandaag mijn zwangerkadoos gehaald bij de etos en er zitten echt leuke dingentjes in.
    Er zitten boekjes in van ouders van nu,kinderen en flair en een box van zwitsal om je babydoekjes in te doen en er zit een pakje babydoekjes in een C&A kortingsbon een etos kortingsbon er zit ook een potje sudocrem in en een pakje etosluiers met 1 euro korting op een pak luiers en nog meer informatiefolders.
    Verder zijn we verhuist en we zitten hier heerlijk en ruim,mijn vriend gaat in augustus de babykamer schilderen enz en de 1ste week van september krijgen we de kamer enz.
    Ik heb trouwens een buikfoto van mij in mijn album gezet.

En Suusje goed van je dat je er vroeg bij bent en alvast een fijne vakantie geniet er maar lekker van.

19. Molly

Molly Fanatiek lid

4 dec 2005
    1.456
    0
    0
    Ik ben morgen 18 weken, maar ik heb de baby volgens mij nog niet gevoeld. Ik voel wel steeds wat steekjes enzo, maar geen plopjes of vlindertjes zoals veel van jullie. Ik wil ook de baby voelen!!!

20. keizerin

keizerin Niet meer actief

Nijn het ligt er ook aan waar je placenta zit bij mij zit hij tegen mij rugkant dus ik voel het eerder dan bij wie de placenta tegen de buik aan zit.
    En ik heb een pretecho met 15 weken laten maken en die zei tegen mij dat ik het binnenkort kan gaan voelen,ik voelde de baby het eerst vorige week vrijdag maar toen wist ik het niet zeker en woensdag wist ik het echt zeker want dat konden mijn darmen echt niet zijn ;)

Deel Deze Pagina