Molly, misschien dat je het niet herkent of je placenta meer aan de voorkant zit. ik voelde onze kleine voor het eerst rond de 16 1/2 week en Frank heeft hem deze week ook al gevoeld, ook al heeft hij daarvoor mijn buik bijna beurs geduwd (grapje). Ook voor ons is het de eerste. Volgens de VK was onze beeb ook een echte druktemaken, ook bij het proberen te beluisteren van de hartslag van de week. Maar het komt vast, het is een heerlijk gevoel moet ik zeggen, maar soms geeft het ook wat ongemakken en die zullen vast alleen maar toenemen..... Binnenkort heb je vast ook de ervaring Karin
@Duikster, ik ga in augustus beginnen met zwangerschapsyoga. Heb er echt zin in. HEb voorheen ook gewone yoga gedaan. @Suusje, ik heb ook een beetje last van mijn stuitje. Als het te erg wordt ga ik de huisarts maar even informeren. Kom daar zoiezo iedere maandag ivm mijn misselijkheid/overgeven. Ik ben helemaal happy, want: 1) vandaag niet overgegeven, da's echt een mijlpaal!!! 2) kinderwagen EN babykamer gekocht. Ben er zo blij mee. Ben ook echt blij dat dat al gekocht is, hoef ik me daar niet meer om te bekommeren. HEbben jullie al veel baby-uitzet? Voor ons is het de eerste, dus we moeten alles nieuw kopen. Wil ook nog wel kijken of ik nog het een en ander op marktplaats kan vinden.
mijn eerste voelde ik echt wel eerder dan 18 weken, het kan wel. maar het kan ook later. mijn vk zei ook bij de echo dat ik al heel snel wat zou gaan voelen. alleen later zagen ze met een echo dat ik een voorliggende placenta heb, het kan nog zijn dat dat met de loop van de zwangerschap mee naar boven groeit. in ieder geval houden ze dat in de gaten, en met 28 weken word er een extra echo gemaakt ik heb gister ook de etos doos opgehaald. zeker heel leuk, altijd mooi meegenomen die proefdingetjes.
@Duckie, Wij krijgen ook ons eerste kindje, maar we hebben inmiddels echt een flink deel van de baby-uitzet bij elkaar. De kinderwagen hebben we gekocht, het kamertje besteld, de maxicosi hebben we van mijn moeder gekregen en verder hebben we echt heeeel veel van mijn zus overgenomen zoals de box, badje met standaard, tummytub, speelkleden, wipstoeltje enz. Daar zaten ook dingen bij als een voedingskussen, borstkolf, magnetronsteralisator, speeltjes en een heleboel kleertjes. Ziet er allemaal als nieuw uit. We zijn dus al een heel end op weg. Ik wil ook vlindertjes, plopjes of zeepbelletjes in mijn buik voelen . Mijn placenta ligt aan de rugkant, dus met een beetje geluk hoef ik niet meer al te lang te wachten.
Hallo, Ik ben donderdag weer naar de verloskundige geweest. Ik had de hele week veel zin in te gaan en toen het bijna zover was vond ik het ook weer heel erg spannend. Maar alles was goed. Bloeddruk goed en ze heeft nog mijn urine getest op suiker of eiwit (ivm eventuele zwangerschapsvergiftiging) maar dat was allemaal prima. En ik was nog niets aangekomen. Ben ik wel blij mee want ben al niet echt 1 van de lichtste en wil het toch een beetje in de gaten houden. Ik lijn niet maar drink veel water nu. Niet bewust maar ook omdat ik veel dorst heb, zeker met dit warme weer. We hebben ook voor de eerste keer het hartje van onze baby duidelijk horen kloppen! Echt supermooi. Nu mag ik 19 juli naar het ziekenhuis voor de screeningsecho en 9 augustus weer naar de verloskundige. Hebben jullie ook zo'n last van maagzuur? Ik heb gisteren Rennies gekocht. Dat mag je gebruiken (maar wel beperkt) in je zwangerschap. De verkoopster was heel aardig. Heel toevallig was, dat ze zelf ook zwanger was en 4 dagen later dan mij uitgerekend! Het is dat er nog een rij achter me stond maar we stonden echt even gezellig te kletsen! Vandaag gaan we even een was doen en opruimdagje in huis doen. En morgen lekker zwemmen. Ik geloof dat het weer warm wordt. Dus vroeg de deur uit en lekker aan het water! Gr Otje
hoi hoi, ik voel de kleine al vanaf 15 wkn hoor, dus het kan wel, daarbij is dit de eerste. ze zeggen dat je het meestal sneller voelt bij een 2e of 3e. nijn; ik denk dat de vk jouw mss een beetje wilde geruststellen ofzo dat ze daarom zei dat je het pas kan gaan voelen na 18 wkn. of ze heeft gewoon de richtlijn (19-22wk) aangehouden en dat als feit beschouwd . ik ga binnenkort ook ff informeren hoe het zit met zwangerschapsyoga, daar ben ik denk ik meer in geïnteresseerd dan in de -gym. ik heb gister ook bij de etos een zwangerkadoos gehaald, erg leuk hoor. nog 1 week en dan lekker op vakantie heeerlijk heb er echt zin in, daarbij zal de week snel gaan denk ik, ik ga dinsdag examen doen voor de aanhanger (onze caravan is net iets te zwaar voor alleen rijbewijs b ), daarna die dag gelijk de caravan ophalen. in de tussen tijden naast mijn werk inladen. vrijdag naar de vk, waar ik ook weer benieuwd naar ben, zaterdag middag 3/4d echo waar ik erg veel zin in heb en dan sávonds gaan we rijden. gr saskia
Ik ben benieuwd wanneer ik iets ga voelen. Laatst dacht ik: Hee, waren dat nou mijn darmen, of was dat iets anders? Maar ik weet bijna zeker dat het mijn darmen waren, want die begonnen flink te rommelen daarna. Nog even afwachten maar. Ik ben ook van plan yoga te gaan doen. Wie van jullie heeft daar ervaring mee. Wat doe je zoal tijdens een les? Ik ga nu op de bank ploffen want na het hele huis stofzuigen ben ik helemaal kapot!
Hoi Hoi, Ook ik heb inmiddels mij zwangerkadoos van de Etos opgehaald. Hij was er eerst niet eens, alle dozen waren op. Zoveel zwangeren zijn er dus. Je hoort echt dat er heel veel zwanger zijn. Zou dat komen doordat het weer goed gaat met de economie? @Noralien: jeetke, wat heb jij al een boel spulletjes bij elkaar zeg! Zover zijn wij echt nog niet. Ook al is het ook bij ons de eerste, we hebben alleen nog maar een kinderwagen, maxicosi, babykamer en box besteld. Wel heb ik al diverse kleine cadeautjes gekregen van vriendinnen. Zojuist kreeg ik een gebootekaartje van een goede kennis van mij. Arme meid, is op maandagavond 3 juli, toen het zo verschrikkelijk heet was, bevallen. Wat zal dat zwaar zijn! Ik ben blij dat wij in de winter mogen bevallen. Ze heeft een zoon gekregen en hij heet Rens. Leuke naam! Noura: wat zei je huisarts over de spatader? Zo, nu ga ik weer verder met het huis aan kant maken. Dinsdag op vakantie en morgen word ik 30 (!) en dan krijg ik ruim 20 mensen op visite en gaan we BBQ-en. Drukte zat dus! Ik laat maandag nog wel even wat van me horen en verdwijn dan naar het hoge noorden...... (tenminste niet zo warm daar.) Groetjes Suusje.
Suusje, het is nog iets te vroeg maar al vast van harte gefeliciteerd met je 30e verjaardag! Het wordt goed BBQ weer volgens mij. Wij gaan vanavond barbecuen. Veel plezier, ook alvast voor je vakantie! @Noralien, wat een mazzel dat je al die spulletjes over hebt kunnen nemen. Hartstikke handig lijkt me zo. @wannabemom: Ik heb dus wel op gewoon yoga gezeten, maar dat is toch natuurlijk wel anders als zwangerschapsyoga. Bij ons bestaat de zwangerschapsyoga uit 3 x 4 lessen met iedere 4 weken ander thema. Volgens mij kracht, ontspanning en ademhaling. Iedere 4e week is er een partnerles. Wat ik met gewoon yoga heb ervaren is dat je met je ademhaling heel veel kunt doen en ook pijn onder controle kunt krijgen. Daarom lijkt het me juist met een bevalling heel erg fijn.
Ja we hebben inderdaad al veel. Maar mijn zus had plaatsgebrek en wij kunnen het straks goed gebruiken, vandaar. Zelf hebben we eigenlijk alleen nog maar de kinderwagen gekocht en het babykamertje besteld. Ik heb eigenlijk nog niet zo nagedacht over zwangerschapsgym of -yoga. Het is misschien wel heel erg goed, maar ik heb er altijd zo'n zweverig gevoel bij.
Hoi Hoi, duckie, ik doe ook al zo'n 3 jaar gewone yoga en heb nu al een maand zwangerschapsyoga achter de rug. In de les wordt er met name aandacht besteedt aan houding, hoe je weeen op kunt vangen, wat je kunt doen om pijn bij weeen af te laten gaan tussen de weeen door en wordt er aandacht besteed aan zaken die je nu al kunt doen om je bloedsomloop goed te houden en om eventueel de pijn bij vocht vasthouden te verminderen. Ademhaling is bij al deze zaken heel belangrijk. Ik moet zeggen ik vind het erg prettig. Ik ervaar Yoga en zwangerschapsyoga niet als zweverig, maar dat ligt ook aan de yoga vorm die je doet. Er zijn er namelijk wel bij die zweverig zijn. Een vriendin moest bij de zwyoga bv. gedichtjes voor haar kind gaan maken en deze dan hardop voordragen en had het gevoel weinig nuttige zaken te leren. Het kan dus heel verschillend zijn. zo misschien een beetje duidelijk wat ik yoga bij mij inhoudt. Karin
hoi hoi allemaal wat zou ik ook graag een babykamer willen kopen. maar we hebben er nog een en die is al bijna 18 jaar oud maar nog steeds goed. ik heb hem 7 jaar geleden van mijn tante overgenomen en er hebben al 4 kinderen ingelegen. hij is heel mooi wit met hartjes en je kunt het dus met vanalles aankleden in alle kleuren. zo nu ga ik maar weer eens naar mijn bedje toe. weltrusten allemaal groetjes charissa
Ik geloof dat ik gisteren voor het eerst het kindje heb gevoeld! Ik voelde een soort gebubbel in mijn onderbuik en ik weet zeker dat het niet mijn darmen waren. Daarna heb ik het niet meer gevoeld helaas, maar volgens mij was het wel de baby!
goedemorgen allemaal, allereerst gefeliciteerd suus! en een hele fijne dag vandaag! en ja die spatader, er is niet veel aan te doen, behalve dan in beweging blijven, en wisseldouches kunnen helpen. maar ik heb wel zo`n charmante set steunkousen gekregen. het is alleen een beetje lastig want ik loop veel op slippers, en dat wil niet met zo`n kous. molly, wat leuk, dat zal vast de baby geweest zijn. nu ga je het waarschijnlijk steeds vaker voelen. als ik druk ben voel ik niks, en wanneer ik erop zit te wachten ook niet. als ik het voel is het altijd onverwachts, wanneer ik ontspannen ben. en natuurlijk nog niet zo veel, maar dat zal in de komende weken steeds meer gaan worden. nog 5 dagen en dan ga ik ook lekker op vakantie, heerlijk naar zee.
suus, een fijne verjaardag. Wij gaan vandaag eens kijken in een babywinkel. We zijn gisteren ook naar een geweest en hebben een paar dingen gekozen. Nu zijn we aan het prijzen vergelijken. Saartje
Suus, van harte gefeliciteer met je verjaardag!!! Ik denk ook steeds dat ik de baby voel, maar ik twijfel heel erg of het zo is. Vannacht werd ik wakker en voelde ik ook van alles borrelen in mijn buik. Ik twijfel dan nog of het de kleine uk is. Gisteravond van een vriendin een hele leuke trappelzak gekregen. Echt lief. En ze had haar oude kinderwagen bij. Mijn moeder gaat 1 dag oppassen en kan die dan gebruiken. Ook dat is natuurlijk heel erg fijn. Ik lijk echt grotendeels over mijn misselijkheid heen. Alleen 's ochtends ben ik niks waard, maar 's middags en 's avonds gaat het beter en ik heb al drie dagen niet meer overgegeven. Morgen moet ik terug naar de huisarts, ben benieuwd wat hij er van vindt. Ik heb zelf het idee dat ik nu ook wat minder rust hoef te nemen en dat zou betekenen dat ik eindelijk weer wat zelf in huis kan doen en misschien wel weer halve dagen kan gaan werken. Zou fijn zijn. Fijne zondag nog allemaal en Saar veel plezier met winkelen.
Ik denk ook dat het vast de baby is geweest Molly. Die kleine van mij was gisterenavond/nacht echt heel erg druk,ik lag steeds mijn hand op een andere plek van mijn buik en dan ging de baby er elke keer naar toe en gaf me dan een paar flinken schoppen de baby bleef tot 2 uur bezig maar dat vond ik helemaal niet erg ik vond het alleen maar leuk dat de baby zo op mijn handen reageerde. Ik ga het ook steeds beter voelen mijn vriend voelt het alleen niet hij ging gisteren wel proberen maar voelde niks. @ Suus gefeliciteerd met je verjaardag en maak er een leuke dag van.
Suus gefeliciteerd meid en nog vele vele jaren erbij!!Je hebt vandaag geluk met het weer he hihi is de hele dag droog geweest, vast een eerlijke dag Vandaag hebben we een kinderwagen gehaald via marktplaats, 125 (Quiny Fashion) soort groenig, een kinderwagenbak met buggy in 1 en de maxicosi hadden we zelf dus was echt een koopje, nu nog een voetenzakje voor de maxicosi en we zijn daar mee klaar Nu alleen de kinderkamer nog.. Ik vind die strandkinderkamer zo ontzettend mooi dus wil denk ik de kamer als thema strand.. Zit helemaal in te denken hoe ik het zal aankleeden, samen met mijn zoon (8Jaar) iets met schelpen te maken ofzo..je kan er zo veel van halen..mmm krijg er steeds meer zin in.. Ik vind het ook kei lief van mijn vriend dat hij soms het idee heeft van "mag er nu wel komen"hij heeft er zo zin in..super gewoon.. Hij vind het ook jammer dat hij de baby nog niet kan voellen en ik zo nu en dan wel..maar nog even geduld.. Wat ik ook erg grappig vind is dat de baby niet echt van trommel of harde knallen houd..toen met de Deventersvurwerk kreeg ik spontaan last van de buik (soort van kramp), en toen met het harde getrommel van trommels (deventer op stelten)kreeg ik precies hetzelfde en toen we er bij weg liepen ging het gelijk beter hihi grappig toch of mischien toeval?? Nou dames ik heb denk ik alweer genoeg getypt..ik wens iedereen een hele fijne avond toe Liefs XXX