december 2006 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door duikster, 28 mrt 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Otje

Otje Fanatiek lid

10 apr 2006
    4.703
    0
    36
    Suus: Gefeliciteerd met je 30ste verjaardag! Wat een leeftijd alweer he? Hihi. Mag ik wel zeggen. Ik word 21 juli aanstaande 30!

Arwen: Zo leuk he om bezig te zijn met babyspullen? Via marktplaats vindt je echt superleuke dingen. Wij hebben de babykamer via MP gekocht. Gaan we a.s. zondag ophalen.
    Even over die voetenzak van de maxicosi: Wij hebben een nieuwe maxicosi gekocht en ze vroegen of we er een voetenzak bij wilde. Die was dus 65 €! Vond ik enorm duur. Dus hebben we die via MP gekocht, voor 15 € incl. verzenden. Leuk he?

We wilden vandaag gaan zwemmen bij een natuurplas hier in de omgeving maar omdat het zo bewolkt was zijn we gaan zwemmen bij de Tongelreep in Eindhoven. Mijn dochter had een vriendinnetje meegenomen. We waren er al om 10.15 uur en toen was het nog lekker rustig maar later werd het steeds drukker. We hebben wel heerlijk gepoedeld in het water en rond 16.45 waren we het moe en zijn we gegaan. Superleuke zondag gehad.

Morgen werken, dinsdag en vrijdag werken en dan.... vakantie! 2 Hele weken. Eigenlijk helemaal niet genoeg maar ja. Op 21 juli (op mijn verjaardag) vertrekken we voor 1 weekje naar Zeeland, naar Roompot Beach Resort. Iemand wel eens geweest?

Gr Otje (die nu op de bank gaat ploffen, moe van het zwemmen)

2. hallo,

wij hebben vandaag een kinderwagen besteld. De queeny buzzy. We moesten de draagmand en maxicosi niet bijbestellen, want die kunnen we lenen van mijn schoonzus. Binnen 4 tot 6 weken kunnen we hem gaan afhalen.

Ik ben er echt blij mee... door zo spullen te kopen, maak je het allemaal zo echter.

Ik ga rusten, want m'n buik doet pijn. Deze morgend ook opgestaan met pijn in mijn lies en nu doet mijn bil ook pijn. Ik denk dat dit banden pijn zal zijn. Ik heb er eigenlijk wel veel last van. Ik had gedacht dat het minder zou zijn. Nog iemand die er van wakker wordt?

Saartje

3. Molly

Molly Fanatiek lid

4 dec 2005
    1.456
    0
    0
    Vandaag heb ik weer een aantal keren dat gebubbel gevoeld, steeds op een ander plekje, echt superleuk! Vandaag zijn we met het werk gaan varen en daar heb ik vol trots met mijn buikband om mijn groeiende buik kunnen showen (op het werk dragen we werkkleding en daar zie je het niet zo goed in). Kreeg dan ook veel commentaar en natuurlijk ook weer een aantal die er dan aan moeten zitten. Moet zeggen dat ik dat best vervelend vind. Familie en vrienden mogen best eens aan mijn buik voelen, maar collega's waar ik verder niet zo veel mee heb, daarvan hoeft het voor mij niet zo. Zelf zou ik dat ook nooit doen, maar goed. Iedereen vraagt ook of we willen weten wat het wordt. Ja, denk ik dan, al wil ik dat, moet ik dat dan ook aan jullie gaan vertellen?? Verder vind ik de aandacht wel leuk hoor!

4. keizerin

keizerin Niet meer actief

Ik heb ook nooit aan mijn schoonzusje haar buik gezeten ik zelf wil ook niet dat ze het doen dus doe ik het ook niet bij andere,al hoewel ik het van familie niet erg vind.
    Ik krijg ook steeds die vraag van collega's of we willen weten wat het wordt en volgens mij verwachten ze echt dat we het ze gaan vertellen....denk het niet.
    Er is ook bij mij op werk 1 collega die loopt te lullen dat ons kindje een ongelukje is ik weet alleen niet wie het is,maar ik weet het omdat iemand die nieuw bij ons is dat tegen een andere collega heeft gezegt dat ze dat gehoord had dus die ene collega zei van nee hoor het is gepland ze willen al heel lang een kleintje en toen zei die nieuwe(die zelf 30 is) Oww hoe kunnen ze daar nou voor kiezen als ze zo jong zijn nou toen die ene collega dat aan mij vertelde werd ik echt boos hoe durft ze,ze heeft me nog nooit gezien dus hoe kan je daar over oordelen als ik met haar werk krijgt ze het gelijk te horen,straks ben je heel lang bezig om een kindje te krijgen en dan word dat gezegt ik heb er gelukkig 2 rondes over gedaan maar toch dat kan je toch niet zeggen.
    En die ene collega gaat ook even voor me kijken van wie het verhaal komt dat het een ongelukje is want dat vind ik ook niet normaal dat dat gelult door diegene word,wordt daar echt zo boos om.
    Mijn vriend zegt laat ze lekker lullen maar ik vind dat zo moeilijk het doet gewoon echt pijn zulk soort dingen hoe durven ze,wat denken jullie daarover? moet ik ze lekker laten lullen of moet ik er wat van zeggen.
    Het zijn er echt 2 die zo doen en 1tje werkt er niet eens lang en die heb ik nooit gezien.
    Nou mijn verhaal is een beetje lang geworden,ik ga zo slapen.

5. noura

noura VIP lid

27 apr 2006
    8.819
    0
    0
    nou ik zou je een ding zeggen,ik had zelf wel even duidelijk gemaakt dat als iemand iets te zeggen heeft ze dat bij mij komen doen. en dan wel zo dat iedereen het horen mag, want achter je rug om is zo laag, alsof het je niet gegund is.
    zelfs al is iets een ongelukje, dan nog vind ik dat dat geen gespreksonderwerp voor anderen hoeft te zijn. laat iedereen zijn eigen leven leiden, en als ze iets vragen willen moeten ze bij je komen.

als ik jou was zou ik het oplossen, en dan loop jij in ieder geval niet meer met die boosheid rond.

6. keizerin

Ja dat vind ik nou ook,mijn vriend werkt daar ook en die zegt ja laat ze lekker lullen maar ik kan dat niet hoor,ze hebben het wel over mij en mijn kind.
    Ik weet wel dat de meeste collega's het super leuk vinden en mijn baas vind het ook helemaal geweldig dus daar ben ik wel blij mee maar als je zoiets hoord is dat toch wel erg klote vooral omdat 1tje me niet eens kent.

7. noura

noura VIP lid

27 apr 2006
    8.819
    0
    0
    ja weet je wat het is, je kan ze laten kletsen, maar ze ook voor eens en altijd duidelijk maken dat als ze willen kletsen ze dat maar over zichzelf of een ander moeten doen.

het word al weer lekker warm vandaag, ik ben net thuis vanhet werk en ik ben helemaal kapot. gelukkig hoef ik alleen voor mij en mijn dochter te koken.

8. Ja Vales, je vriend heeft gelijk. Laat ze lekker gaan, je weet zelf toch hoe het wel zit. Verhalen gaan soms hun eigen leven leiden als ze van mond op mond gaan. Probeer je erover heen te zetten, je hebt er niets aan als je je er druk over maakt. Lekker blijven genieten hoor!

Ik ga morgen even informeren naar de yoga bij ons. Ik heb toch het idee dat ik daar meer aan heb dan gewone gym (wat voornamelijk gezellig kletsen is), weet alleen niet of ik mijn vriend zo ver krijg dat ie meegaat naar de partnerlessen ;) hoeft van mij ook niet zo nodig.

9. duikster

duikster VIP lid

13 nov 2005
    5.714
    73
    48
    Vales, lekker laten kletsten hoor!! Niks van aan trekken, jij weet veel beter....

maar wel vervelend als collega's zo reageren.

Molly, heelijk he dat gevoel... ik voel onze kleine nu steeds vaker.

overigens heb ik vandaag een minder prettig gevoel. Ik werd vanmorgen wakker met kramp in mijn kuiten en het is de hele dag nog niet weg gegaan. Dat is echt irritant!!!!!!!!!!!

Karin

10. charissa27

charissa27 Niet meer actief

lieve vales

ik raakte op mijn 20e zwanger van mijn dochter en dat was wel een ongelukje. maar voor mij was het een geschenk.
    ik heb veel steun gehad van mijn collega's en familie, alleen de klanten in de winkel konden erge rot opmerkingen maken.
    bij mij hielp het door van me af te bijten en trots te zijn op mijn buik.
    inmiddels ben ik 27 jaar en zwanger van mijn 3de en ik ben trots op al mijn kindjes.
    ik vind dat jij dat jou collega's best mag laten weten dat het jouw keuze was en als ze dat niet snappen dan is dat hun probleem.
    veel sterkte met de rest van je zwangerschap en geniet ervan

veel liefs charissa

11. Suusje76

Suusje76 Bekend lid

8 apr 2006
    723
    0
    0
    Alle meiden bedankt voor de felicitaties!!!!! Ik heb een geweldig leuke dag gehad, ben schandalig verwend (ook spullen en kleertjes voor de kleine) en was compleet versleten aan het einde van de dag. We hebben toen maar besloten een dag later op vakantie te vertrekken en gaan nu morgenochtend vroeg weg. Nu kunnen we vandaag nog even alles op orde maken. Ons konijn hebben we gisteravond naar mijn zus gebracht en die is dus al onder de pannen.

Ik heb in de nacht van 8 op 9 juli, op mijn verjaardag dus, de baby voor het eerst duidelijk gevoeld. Eerder voelde ik al kriebeltjes, nu echt een plopje met een beweging (ik had mijn hand op mijn buik liggen). Dat was dus een geweldig verjaardagscadeau!!!

Vanmiddag kan ik nog even bij Mensendieck langs. Dan leer ik alvast wat houdingen voor op vakantie en dan na mijn vakantie ga ik verder. Ook heb ik me afgelopen weekend opgegeven voor zwangerschapsyoga.

@Otje: Alvast gefeliciteerd met je 30e verjaardag! Aangezien ik dan in het hoge noorden zit, ben ik er niet, dus vandaar mijn felicitatie nu.

@Arwen: Ik heb ook al krampen gevoeld in mijn buik als er veel drukte was. Zou de baby dat echt kunnen zijn? Grappig dat je dat juist had met het vuurwerk (van de kermis?) en het Deventer op Stelten festijn.

@Saar: wij hebben ook de Quinny Buzz, Leuk is die he? Welke kleur hebben jullie? Wij hebben de oranje gekozen, omdat alles voor ons kindje in oranjetinten wordt.

Het is een heel verhaal geworden, tot zover laat ik het even hierbij. Ik moet nog een boel doen in huis en pakken enzo, dus....
    Voor iedereen die nog met vakantie gaat: allemaal een hele fijne vakantie en geniet ervan en rust goed uit :) :)

Groetjes Suusje

12. keizerin

Dank jullie wel allemaal voor de steunende woorden.
    En Charissa genieten doe ik zeker wel vind het heerlijk om zwanger te zijn en nu helemaal nu ik die kleine echt goed voel.
    Ik was vanmiddag op mijn werk en kreeg ff een flinke schop en ik moest zo lachen en iedereen dacht dat ik gek geworden was :)

Ik denk dat als ik haar zie dat ik gewoon even tegen haar zeg van,je kan ook gewoon naar mij komen hoor als je wat hoort van mensen over mij weet je gelijk zeker of het waar is en over dat je me te jong vind is jou probleem.

Zo maar nu heb ik er geen zin meer om er woorden aan vuil te maken ik ben allang blij dat jullie naar me wilden "luisteren" doet me erg goed :D

@ Suusje fijne vakantie ga er maar lekker van genieten.
    @ Duikster ik heb sávonds veel last van mijn kuiten ze zijn heel zwaar echt irritant ik leg ze dan maar even op een kussen dan gaat het wel wat beter.

Ik ga niet aan zwangerschaps yoga of gym doen ik ga gewoon zwemmen dat vind ik altijd wel leuk.
    Ik ga straks een maanwieg ophalen die ik gisteren op marktplaats heb gezien als ik hem heb maak ik er wel even een foto van en zet hem wel in mijn album.

13. suusje,

wij hebben de zwarte gekozen. We kunnen van mijn schoonzus de draagmand en de maxicosi lenen (ook Queeny, maar een andere reeks, maar 't past) en die was ook zwart.

Ik voel onze baby ook steeds meer en meer en steeds duidelijker. Gisteren heb ik een hele dag moeten werken en toen ik 's namiddags even ging zitten, kreeg ik direct twee schopjes. Ik vind het zo leuk.

Saartje

14. keizerin

Ja ik heb mijn maanwieg :D
    Ik zal straks even een foto maken en in mijn album zetten.

15. fijn Vales, leuk he, als je de spulletjes voor de baby kunt verzamelen.

16. keizerin

Ja echt heel erg leuk.
    Ik heb hem voor 100 euro gekocht en hij is pas 4 maanden oud en er zit een heel nieuw matrasje bij die nog in het plastic zit,haar zoontje wou er niet in.

17. keizerin

Hij staat in mijn album.

18. noura

noura VIP lid

27 apr 2006
    8.819
    0
    0
    wat leuk dat iedereen nu bewegen voelt. ik merk ook dat als ik druk ben dan voel ik niets, maar wanneer ik rustig ben dan is het er vaak ineens weer.

ik heb mijn werk er zo goed als op zitten, alleen donderdag nog in de ochtend even en eigenlijk heb ik nu dus al vakantie. heerlijk. morgen de koffer in pakken en ik ben klaar om te gaan.

ik geloof niet dat ik zwangerschap gym ga doen, ik heb het bij de andere 2 ook niet gedaan, omdat ik het niet echt wat vond. ik vond babyzwemmen na de bevalling heel erg leuk, je merkt dan echt dat je kindje 9 maanden in vruchtwater heeft gezwommen, zo leuk. dus dat ben ik wel weer van plan om met de kleine te gaan doen.

19. Ayla

Ayla Fanatiek lid

29 dec 2005
    1.049
    0
    0
    Mooie wieg Vales. En flinke buik trouwens al die foto had ik nog niet gezien.

Ik denk dat ik mss naar joga ga of zo, al is het alleen maar om ook met deze zwangerschap bewust bezig te kunnen zijn. Zo thuis lukt me dat niet. Of zwemmen maar dat ligt eraan de avond dat het is komt niet zo goed uit nl. Mss in een ander bad.
    Ik heb de vorige keren ook geen cursus gevolgd, de vorige keer ben ik een paar keer naar cursus geweest maar dat was eigenlijk alleen om contact op te doen in de buurt we waren hier net komen wonen. Maar alle andere vrouwen waren járen ouder dan ik, was de 1na jongste. Echt heel erg allemaal waren ze tegen de 40 of zo. Dus niet echt contact opgedaan met andere meiden uit de omgeving. Ook had ik niets aan de cursus, ja had het al eens gedaan op mijn manier en dat is me uitstekend bevallen (leuk woord toch hé ;) ) dus heb het weer zo gedaan en was toen binnen 3.5 uur klaar met de klus.

Ik ga straks op pad met de kids spreek jullie later!

20. keizerin

Ja hé mijn buik gaat erg hard volgens mij word ik gigantisch :)
    Ik heb ook 2 keer s'nachts groeipijn gehad en dan werd ik de volgende dag wakker en je zag dan gewoon dat mijn buik gegroeid was.

Ik ga straks naar de verloskundige,ik moet er om half 5 wezen heb er wel weer zin in.

Deel Deze Pagina