december 2006 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door duikster, 28 mrt 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. duikster

duikster VIP lid

13 nov 2005
    5.714
    73
    48
    fijn Vales, dat de VK meedacht, dat is in elk gevel een geruststelling met het oog op je toekomstige maanden en je bevalling straks. Geeft toch vertrouwen. En veel plezier bij de pretecho

karin

2. noralien

noralien Fanatiek lid

7 jun 2005
    2.734
    1
    0
    Wormerveer
    Hoi hoi,

Ik schrijf niet meer zoveel in dit topic, maar las net ff een stukje terug.
    @Vales, daar moet je idd geen genoegen mee nemen hoor. Fijn dat je VK er nog moeite voor heeft gedaan.

Ik heb vandaag een extra echo gehad vanwege een bloeding eerder deze week. Ze konden op de echo geen oorzaak vinden. Waarschijnlijk dus gewoon een gesprongen adertje.

De echoscopiste was in eerste instantie behoorlijk bot. De uitgerekende datum die de VK aanhoudt verschilt van de datum v.h. ziekenhuis. Hier viel ze mij op aan :(
    We vroegen of het geslacht al te zien was. Hierop antwoordde ze dat ze daar niet naar ging kijken omdat het waarschijnlijk nog niet duidelijk genoeg te zien zou zijn om met zekerheid vast te kunnen stellen.
    "Het is misschien wel te zien, maar dan moet ik daar moeite voor doen"(>>ja, doe dat dan, 't is je werk :x ). Ze zei dat we daar bij de volgende echo maar naar moesten vragen.
    Halverwege de echo draaide haar humeur een beetje bij. Alles gecontroleerd, zag er allemaal goed uit.
    Uiteindelijk zei ze dat ze wel 1 poging wilde wagen......het is een meisje. Ze was er 100% zeker van. Ze liet ons zien dat er 2 schaamlipjes te zien waren.
    Zó leuk om te weten wat 't wordt :D :)

3. manon

manon Bekend lid

27 dec 2005
    837
    0
    0
    Rotterdam
    hoi hoi ;)

@Raomi ik vind het zelf ook er leuk :p ik heb natuurlijk al een zoontje en nu komt er dan een meid :p

@Lianne bedankt jij ook proficiat :p

@Vales ik hoop dat de volgende echo beter gaat, mijn oma heeft dus een hazenlip en ik vroeg dus ook gelijk of hij daar naar wilde kijken :confused:
    En dat heeft hij dus ook gedaan :p

Mijn kleine meid is ook erg druk, en ook met de echo was ze zo druk bezich ;)
    Maar toch heeft die man alles kunnen zien wat hij wilde zien.

Maar hij had er ook wel geduld voor dat zag je wel (gelukkig)
    Wat ik gewoon niet snap is dat hij het niet voor 100% mocht zeggen :rolleyes:

Maar dat geeft niet ik heb dus ook een afspraak gemaakt voor een pret echo 4 september gaan we.

We mochten ook aan staande vrijdag maar ze zei dan is de baby nog zo mager, dus dan maar als ik 24 weken ben.

Liefs Manon.

4. Juut

Juut Actief lid

13 sep 2005
    396
    0
    0
    Drechtsteden
    hi meiden,
    Na lange tijd rust, gaat het dan nu weer iets beter. Medicijnen helpen enigzins, maar dit gaat een zwangerschap op bed/bank worden!

vales, ik wil tegen je zeggen dat ik ook een 20 weken echo heb gehad, maar ook toen zag de echoscopiste niet alles (gezicht niet en ze miste een voetje ...schrik)
    nu mag ik met 22 weken weer terugkomen, dan doen we alles weer opnieuw. Ze zei namelijk duidelijk dat ze echt alles moest zien om zeker te zijn dat de belangrijkste afwijkingen gevonden zouden worden.

Hoop dat je toch nog een extra blik erop krijgt, we hebben tegenwoordig al die middelen!

5. Lientje

Lientje Fanatiek lid

24 nov 2005
    4.063
    0
    0
    Financieel advies
    Zeeland
    Ben net voor de 20 weken echo geweest. Alles was goed. Moet wel over 2 weken terug omdat ze niet alles konden zien. We weten ook nog niet wat het is. Maar wat ze bekeken hebben was goed op schema.

6. Lientje

Lientje Fanatiek lid

24 nov 2005
    4.063
    0
    0
    Financieel advies
    Zeeland
    Ik vind het wel jammer dat ik nog niet weet wat voor geslacht het is. Voor het kopen van de babyspulletjes en uitzoeken van behang enzo is dat wel handig. Had er toch een beetje naar uitgekeken. Nou ja die 2 weken zijn zo om.

7. duikster

duikster VIP lid

13 nov 2005
    5.714
    73
    48
    He het gaat nu snel met al die echo's!! Morgen zijn wij aan de beurt. Ik hoop zo dat alles goed is... maar wij willen niet weten wat het wordt, dus daar maken wij ons al niet druk om.

Karin

8. Otje

Otje Fanatiek lid

10 apr 2006
    4.703
    0
    36
    Hallo allemaal!

Ik ben zojuist terug gekomen van een weekje Zeeland en het was echt superleuk. Lekker weer gehad natuurlijk al was het soms wel erg heet. Veel gezwommen en veel aan zee geweest.

Met de baby gaat geloof ik alles wel lekker. Ik voel af en toe wat bewegen en ik geloof dat ons kleintje het errug naar zijn/haar zin heeft gehad in de vakantie want m'n buik is ineens kei gegroeid. Ben echt trots! En op vakantie zoveel lieve kleine leuke baby's gezien! Kan niet wachten om volgend jaar lekker met ons viertjes op vakantie te gaan.

Ik hoop dat alles goed is met iedereen hier? Ik heb nog niet terug gelezen. We zijn nog druk bezig om de rommel van de vakantie op te ruimen en zometeen gaan we onze 2 poesies ophalen die ook 1 weekje op vakantie zijn geweest in een pension.

Groetjes en tot gauw van Otje

9. hallo,

wij zijn net terug van ons weekje vakantie. Het was superfijn. Alleen overdag was het soms wat te warm, maar daar gaan we nu niet over zeuren. 's Nachts was het inderdaad heerlijk koel en ik heb dan ook zàlig geslapen.

Ons baby'tje is superactief in mijn buik. Mijn man heeft hem nu al een paar keer kunnen voelen.

Maandag hebben we onze 20-weken echo. Ben wel een beetje zenuwachtig.

In onze vriendenkring is er vorig weekend iemand bevallen met 27 weken van een tweeling. Niet zo goed natuurlijk en eentje van de jongetjes is helaas overleden. Morgen gaan we naar de begrafenis. Pfff, ik zie er als een blok tegenop, maar wil toch graag gaan om haar te steunen. Het andere kindje ligt in het ziekenhuis te vechten.

Niet zo'n leuk verhaal, maar wou het hier even kwijt.

Saartje

10. manon

manon Bekend lid

27 dec 2005
    837
    0
    0
    Rotterdam
    hoi Saar lekker he een weekje er tussen uit ;)

Geniet maar lekker van je echo :p

he :) wat rot zeg :( gecondoleerd :( echt erg en dan ook nog 1 van een tweeling.
    Ik hoop voor je vriendin dat het andere kindje een vechter is.

Erg goed van je dat je haar wild steunen.

strekte :)

liefs manon.

11. neeltje

neeltje Fanatiek lid

17 feb 2006
    3.289
    0
    0
    @Saar sterkte vandaag meid! dat is niet niks!!

ben net terug van een weekje aan zee, heerlijk genoten en de kleine is al behoorlijk druk! heerlijk!!

ik kom nu ook meer hier lezen en posten, ik ben niet meer zo ziek en voel me echt zwanger! m'n buik groeit goed en is nu al weer behoorlijk!!! dat had ik bij mijn zoontje ook, zal wel weer een megabuik worden,whahaha. nu ik de kleine goed voel ben ik volop aan het genieten!!

dinsdag krijgen we de pretecho en kunnen we hopelijk zien wat het geslacht is, ben zo benieuwd!! ik denk zelf heel sterk aan een meisje, die naam staat ook al vast!! de pendels zeggen allemaal een jongen.
    maakt ook niet uit, ben alleen benieuwd of mijn voorgevoel weer klopt!

12. neeltje

neeltje Fanatiek lid

17 feb 2006
    3.289
    0
    0
    @Manon, leuk joh een meid!!!

@Vales, idd een enorme hork zeg!! ik hoop voor je dat je pretecho wel duidelijk is en dat je gerustgesteld kunt gaan genieten van de 2de helft van je zwangerschap, ik duim voor je meid!!

@Noralien, fijn dat ze toch bijdraaide en je toch antwoord op je vraag hebt gehad!

@Duikster, veel plezier met de echo vandaag meid!!

@Lin, fijn dat wat ze konden zien al allemaal goed was, ik hoop voor je dat ze over 2 weken alles goed kunnen zien!

@Juut, fijn dat je je wat beter voelt meid, maar toch balen dat het een bed/bank zwangerschap wordt, sterkte.
    hopelijk zien jullie met 22 weken ook alles goed!

13. duikster

duikster VIP lid

13 nov 2005
    5.714
    73
    48
    He meiden,

al die vakantiegangers.... heerlijk hoor, maar wij hebben het nog tegeod.. Nog een weekje werken en dat drie weken vrij!!

Saar: moeilijke situatie hoor met je vrienden. Hoop zo dat het andere manneke flink blijft vechten, maar het lijkt me erg moeilijk. Veel sterkte voor hen en voor jou zelf met steunen....

enne: de echo was geweldig. Alles helemaal goed en een druk kind, dat wederom niet echt stil wilde liggen. Placenta ligt voor, maar ondanks dat voel ik al vanaf week 16 volop beweging...
    Tja enne het geslacht... wij weten het rond december!!

Karin

14. Lientje

Lientje Fanatiek lid

24 nov 2005
    4.063
    0
    0
    Financieel advies
    Zeeland
    Saar: Wat erg van dat kindje. Ik hoop dat haar andere kindje het wel overleeft.

Het lijkt mij ook ontzettend moeilijk zo'n begrafenis, zeker omdat je zelf met een (als het goed is) gezond kindje in je buik loopt. En zo word je wel met je neus op de feiten gedrukt, over hoe het ook minder goed kan gaan. Ik hoop dat je toch een beetje steun voor je vriendin kunt zijn in deze moeilijke tijd voor haar.

15. Ayla

Ayla Fanatiek lid

29 dec 2005
    1.049
    0
    0
    Jeetje Saar wat een verschrikkelijk verhaal, ik heb dit wel vaker gehoord lijkt me een ramd zwanger zijn van 2 en er maar 1 mogen houden :cry:

Met mij gaat het prima. Weinig gebeurd weinig te vertellen eigenlijk ook zijn gangetje zeg maar.

@Karin je houdt de spanning erin leuk hoor... :rolleyes: ;)

@Juut heb je wel genoeg hulp, want met kids ga je natuurlijk niet zo makkelijk liggen... is mijn ervaring :rolleyes: Iig sterkte en liggen blijfen!!

Leuk joh al die echo's die zo goed gaan en bijna iedereen die het geslacht al weet, nou we zijn bijna allemaal al bijna op of over de helft, schiet al lekker op hé. Vind het deze keer zo snel gaan, moet af en toe echt denken dat ik zwanger ben anders zou ik het nog vergeten, dat krijg je denk ik met de 3de, te druk met de al rondwandelende exemplaren ;)

Doeiii

16. Juut

Juut Actief lid

13 sep 2005
    396
    0
    0
    Drechtsteden
    Wat heerlijk om te horen dat iedereen lekker van zijn vakantie heeft genoten. Ik moet zeggen dat ik het geweldig vindt voor de mensen die in nederland vakantie vieren dat ze ook van de zon kunnen genieten. ik heb voldoende hulp, die graag die kleine meenemen naar strand, zee en speeltuin. Ben bang dat volgend jaar ze helemaal niets anders wil..

17. Ayla

Ayla Fanatiek lid

29 dec 2005
    1.049
    0
    0
    Oh lekker, kun je die ook ff hierheen sturen, heb er nog 2 die ik wel eens een paar uur of een paar daagjes kwijt zou willen ;) Als ik ziek ben dan moeten we het met zn tweetjes zien te rooien, ben dus maar blij dat ik me nu beter voel anders waren we heel ver van huis geweest. Ja geen familie hé vaak lekker maar soms lastig ;)

Zijn jullie trouwens ook zo moe?? Ben helemaal uitgeput lijkt het wel, is volgens mij door de warmte die maar aanhoudt, trok het deze week bijna niet meer, ben blij dat het nu weekend is zeg.. ga zo mn bed maar in denk ik pff Truste!

18. hallo allemaal,

bedankt voor jullie lieve woorden. Ik vond het inderdaad heel zwaar. Het was ook de allereerste keer dat ik me ongemakkelijk voelde door mijn dikker wordende buik. Het was heel aangrijpend en door de keuze van de muziek werd dit alleen maar harder. De ouders zaten er helemaal onderdoor, maar dat is maar al te normaal in hun situatie. Hun andere kindje hat net een zware operatie achter de rug en had twee hersenbloedingen gedaan. Pfff, verschrikkelijk moet het zijn.

Voor de rest gaat alles met mij allemaal heel goed. Ons baby'tje beweegt en stampt volop in mijn buik en ik voel hem/haar nu echt goed. Dat is zo'n fantastisch gevoel vind ik.

En net als duikster weten ook wij pas in december wat het zal worden. Wij gaan ook voor een verrassing, ook al wil niemand het geloven. Dan vragen ze zo: "weten jullie al wat het gaat worden?" En dan wij van nee, we gaan voor de verrassing. En dan zeggen ze zo: "jaja, zal wel, je wil gewoon niet dat we zitten te zagan." :) Tja, we weten het dus echt niet.

Maandag dus onze echo, ik heb er wel kriebels voor. Ook al lees ik hier al die superleuke verhalen (buiten enkele vervelende dokters en verplegers), ik wil het gewoon zelf!

Een fijn weekend iedereen en geniet van het mooie weer.

Saartje

19. duikster

duikster VIP lid

13 nov 2005
    5.714
    73
    48
    raar he Saar, dat iedereen maar denkt dat je het wil weten....
    Ondanks dat het moeilijk is geweest vandaag is het voor jou ook wel een geruststelling dat je kleine zo lekker beweegt en doet... Maar het klinkt alsof je vrienden nog een lange weg te gaan hebben in deze moeilijke periode... veel sterkte voor hun.

Ayla, ik heb het idee dat de warmte me langzamerhand helemaal begint op te breken. Korte nachten, vroeg wakker en veel moeite met de warmte zo wie zo. Ben dan ook blij dat ik nog maar een weekje hoef te werken en dat ik dan drie weken mag bijtanken...
    enne... dat het waarschijnlijk volgende week iets minder warm wordt. Ik kijk er naar uit...

Karin

20. Ayla

Ayla Fanatiek lid

29 dec 2005
    1.049
    0
    0
    Ik denk dat mensen het raar vinden omdat het tegenwoordig zo makkelijk is en eigenlijk ook gewoon is geworden om het te weten. Ook denk ik dat mensen vanuit hun eigen perspectief reageren, ze kunnen zelf hen nieuwsgierigheid niet bedwingen dus denken dan dat anderen dat ook niet kunnen ;) Zoals de waard is weet je wel.

Het is dat ik het de vorige keren wist, was eigenlijk niet overheen te kijken :rolleyes: Deze keer zou ik het wel een geheim willen houden maar omdat het de vorige keren zo makkelijk was, en ik het na 2 jongens wel extra spannend vind. Denk ik dat ik mijn nieuwsgierigheid niet zou kunnen bedwingen. En trouwens ik heb zo''n verschrikkelijke moeite met namen uitkiezen.... zou niet weten hoe ik dat voor 2 geslachten zou moeten doen :confused:

Deel Deze Pagina