december 2006 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door duikster, 28 mrt 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. duikster

duikster VIP lid

13 nov 2005
    5.714
    73
    48
    Ha Ha Ayla,

het is onze eerste en de twee namen hebben we al, dus degene die we niet gaan gebruiken houden we gewoon in gedachte voor een volgend kindje... maar eerst deze maar eens....

enne nieuwsgierig ben ik ook wel hoor, maar toch vind ik het ook zo bijzonder om dat pas bij de geboorte te weten dat ik het nog maar een paar maandjes bij gissen houd...

Karin

2. slingding

slingding VIP lid

9 apr 2006
    5.425
    1
    0
    verzorgende IG
    Middelburg
    wat leuk dat ik hier de vrouwen aantref die allemaal rond de zelfde tijd aan de beurt zijn om een wondertje op de werled te zetten.
    Zoals jullie zien ben ik ook net over de helft van mijn zwangerschap. as vrijdag 4 aug. hebben wij onze screenings echo wel spannend hoor.
    mijn eerste werk week na de vakantie zit er weer bijna op (nog 1 nacht van de 7 en dan gelukkig weer 8 dagen vrij) heb toch 72 uur gewerkt van de week en het wordt wel zwaarder ook omdat het allemaal nacht uren zijn.
    Jullie zullen mij hier zeker vaker terug zien (als het mag natuurlijk) erg leuk om elkaar te kunnen volgen als je allemaal het zelfde rond de zelfde tijd beleeft.

Groetjes,

Cynthia

3. neeltje

neeltje Fanatiek lid

17 feb 2006
    3.289
    0
    0
    welkom Slingding!! leuk dat je er bent!

@Ayla en Karin, ik wil wel graag weten wat het wordt maar dat iedereen dan denkt dat je het ook maar gewoon meteen aan de hele wereld verteld vind ik ook wel een beetje vreemd, net zoals bij jullie(en meer mensen die het niet willen weten)raar dat deze vragen zonder enige gene gevraagt worden.

morgen is voor ons de grote dag, ben er al helemaal zenuwachtig voor!!
    kunnen we ons schatje weer een keer zien!

4. wij zijn net terug van de 20-weken echo en alles was helemaal in orde. Pfff, toch een opluchting hoor. Ik ben altijd zenuwachtig voor ik naar de gyn of vk moet.

Na een gesprekje met de gyn zijn we wel weer aan het twijfelen over thuisbevallen. We gaan er nog eens goed over nadenken.

Nu gaan we fietsen metr ons tweetjes (drietjes :) ).

Liefs,
    Saartje

5. duikster

duikster VIP lid

13 nov 2005
    5.714
    73
    48
    Saar fijn dat alles goed was!! en veel plezier met zijn drietjes op de fiets....

Neeltje, ik ben het met je eens, als ik het al had willen weten ging ik het nog niet aan de grote klok hangen. Veel plezier morgen trouwens!!

Karin

6. slingding

slingding VIP lid

9 apr 2006
    5.425
    1
    0
    verzorgende IG
    Middelburg
    Neeltje succes morgen!
    Wij zijn vrijdag aan de beurt.

7. neeltje

neeltje Fanatiek lid

17 feb 2006
    3.289
    0
    0
    thanks Karin! ik vertel het hier wel hoor,(ben toch annoniem whahaha) dan kan ik verder m'n mond wel houden.

@Slingding, jij ook veel plezier en succes vrijdag meid!!ga er van genieten!!

8. Duckie

Duckie Fanatiek lid

1 jun 2006
    1.410
    0
    0
    Wat leuk hier al die verhalen over die 20 weken echo's. Dat is nou echt het voordeel van zo'n maandtopic, allemaal zwangeren die in dezelfde fase van hun zwangerschap zitten. Wij hebben a.s. woensdag onze 20 weken echo en ik vind het zoooooooo spannend. Ik weet niet of jullie dat ook hebben, maar ik ben toch wel een beetje bang dat er iets niet goed zou zijn ofzo. Het geslacht zou ik graag willen weten, maar mijn man wil het niet weten, dus dan ik ook niet. Hij zei van de week wel dat hij het anders wel wilde weten als het voor mij zo belangrijk is, maar als hij het niet wil weten, dan laten we het gewoon zo hoor. Dan nog maar 20 weken wachten en dan zullen we het ook zien!

Verder voel ik me eigenlijk steeds beter. Met misselijk zijn en overgeven gaat het na de middag steeds beter. Kan het overgeven beperken tot de ochtend. Zoals het er nu uitziet kan ik volgende week weer proberen halve dagen te werken. Morgen moet ik weer naar de huisarts en dan ga ik dat in ieder geval even overleggen.

Vinden jullie het ook zo leuk dat de eerste helft er al op zit. Voor mijn gevoel gaat het nu echt opschieten. HEt is wat vroeg maar hier wordt 16 aug de babykamer en kinderwagen al geleverd. Zo leuk, dan kunnen we het mooi gaan aankleden.

9. Wat vervelend duckie dat je nog steeds moet overgeven. Nu het minder wordt is het te hopen dat het binnenkort helemaal over is.

Ik geloof dat ik vanavond de kleine voor het eerst goed heb gevoeld!!!
    Tenminste...ik weet het niet zeker maar het was in elk geval een onbekend gevoel, 2 schopjes. Waar voelden jullie als eerste iets? Bij mij was het nu onderin mijn buik, bijna achter het schaambeen, zou dat kunnen?

10. Ayla

Ayla Fanatiek lid

29 dec 2005
    1.049
    0
    0
    He Slingding, tuurlijk ben je welkom! Iedereen die in dec is uitgerekend vinden we leuk ;)

@Saar waarom ga je nu twijfelen aan de thuisbevalling? Als er geen medische noodzaak is dan is er niets om je zorgen over te maken hoor. In Belgié is het zo normaal om in het zh te bevallen dat zo'n gyn natuurlijk ook pro zh bevalling is. Denk niet dat je je er te veel zorgen over moet maken. Als je naar het zh wilt of moet straks als de tijd daar is dan ben je er zo!

@Duckie wat jammer dat je je nog zo slecht voelt, ik hoop dat het bij jou niet tot het einde blijft duren zoals ik heb gehad mijn vorige zwangerschappen. Zal voor je duimen dat je snel weer van die misselijkheid af bent!

Wannabemom, dat was waarschijnlijk de baby ja! Leuk hé :D

11. duikster

duikster VIP lid

13 nov 2005
    5.714
    73
    48
    wannebemom lijkt me best waarschijnlijk dat het je beeb was. Ik voelde hem zo rond de 16e week voor het eerst. Nu blijkt met de 20 weken echo toch dat mijn placenta voor ligt, wat ik niet verwachtte omdat ze dan altijd zeggen dat je je kindje pas later voelt. Nou... inmiddels is er sprake van dagelijkse trap en bokspartijen en heb ik vannacht al de halve nacht wakker gelegen van die kleine van ons... Ik hoop niet dat dat de voorbode is voor de resterende weken....

Karin

12. Duckie

Duckie Fanatiek lid

1 jun 2006
    1.410
    0
    0
    Ik voel de kleine wel in mijn buik , maar nog niet zo vaak als ik jullie verhalen zo lees. En het is nog steeds heel zachtjes, het is echt niet zo dat ik er van wakker lig ofzo. Ik zit met smart te wachten op de tijd dat ik het wat beter zal voelen. Misschien wens ik dan wel dat hij/zij wat rustiger is ;) .

karin, ik kan me voorstellen dat je je afvraagt wat jou nog te wachten staat met die bokspartijen die je nu al hebt :p

ja, het misselijk zijn is heel vervelend en het overgeven nog vervelender, en ik heb zelf niet het idee dat ik er nog van af zal komen. Maar zolang het zich beperkt tot de ochtenden is er beter mee te leven. Het is alleen steeds een beetje uittesten wat wel en niet gaat, want bij inspanning word ik sneller beroerd. Daarom is het ook even afwachten hoe het zal gaan als ik de middagen weer zou gaan werken.

13. neeltje

neeltje Fanatiek lid

17 feb 2006
    3.289
    0
    0
    @Karin, nou meid dan kan je je lol nog op!! mijn zoontje begon ook erg vroeg (16 a 17 wk)met flink trappelen en stompen (deze trouwens ook) en ik had op het eind gekneusde ribben, dat was wel minder, maar neemt niet weg dat het wel enorm genieten blijft hoor, als ie d'r uit is ga je het nog missen hoor!

@Duckie, balen dat je nog zo misselijk bent meid, ik heb het gelukkig niet meer zo vaak, alleen heeft het nu plaats gemaakt voor het zuur, ook leuk :(

14. Molly

Molly Fanatiek lid

4 dec 2005
    1.456
    0
    0
    Ik voel onze kleine ook regelmatig, vooral net na het eten en als ik in bed lig. gisteren heeft mijn vriend de kleine ook eindelijk gevoeld, was wel bijzonder! Ik heb wel het gevoel dat ie erg laag zit, ik voel m nu steeds net boven mijn schaambeen. Met mijn laagliggende placenta vind ik dat toch een beetje eng. Met 30 weken moet ik sowieso weer een echo om te checken of mijn placenta omhoog is gekomen, zo niet dan zal ik een keizersnede moeten. Ik hoop dus maar dat de placenta nog omhoog komt. Heeft 1 van jullie dit ook?

15. neeltje

neeltje Fanatiek lid

17 feb 2006
    3.289
    0
    0
    @Molly, ik heb geen laagliggende placenta, maar ik hoop van harte voor je dat ie omhoog komt meid! een keizersnede is ook echt geen pretje.

16. Ayla

Ayla Fanatiek lid

29 dec 2005
    1.049
    0
    0
    de kans dat die placenta nog verschuift is groot hoor, mijn placenta zat de vorige zwangerschap eerst aan de voorkant en later aan de achterkant :confused:

17. manon

manon Bekend lid

27 dec 2005
    837
    0
    0
    Rotterdam
    @Molly ik hoop voor je dat je placenta nog goed komt teliggen ;)

Ik voel mijn kindje ook heel laag bij mijn schaam been, maar mijn placenta ligt goed naar achter.

@Neeltje hoe was je echo ;)

@Duckie ik voel de baby ook maar heel zachtjes, maar wel elke dag.
    Dat komt allemaal wel ;)

Liefs Manon.

18. Ayla

Ayla Fanatiek lid

29 dec 2005
    1.049
    0
    0
    Zo pagina 110 alweer... is het niet de bedoeling dat we even een nieuwe openen? Dat ken ik namelijk van een ander forum daar mogen de topics niet te lang worden... maar zie dat andere maanden al over de 200 zitten :confused:

19. Duckie

Duckie Fanatiek lid

1 jun 2006
    1.410
    0
    0
    Ja, dat ben ik ook gewend van andere fora, maar volgens mij gaan hier de topics oneindig door ;) . Als we zo druk blijven posten zitten we in december vast boven de 500 pagina's ;)

Ben vanochtend naar de huisarts geweest en die vond wel dat ik rustig aan moest beginnen en als het kan op therapeutische basis zodat ik zelf mijn uren en tijden nog een beetje in kan delen en naar huis kan als het niet gaat. Had hem wel gezegd dat ik best wel wat dingen weer onderneem en dat ik voor mijn gevoel dus weer best een paar uurtjes kan werken. Hij gaf me wel als tip mee het niet te onderschatten en rustig te beginnen.

Molly, ik hoop voor je dat je placenta nog omhoog komt. Ik heb geen idee waar mijn placenta ligt, maar dat zullen we morgen wel allemaal kunnen aanschouwen met de echo.

Neeltje, ik ben benieuwd hoe je echo is!

20. neeltje

neeltje Fanatiek lid

17 feb 2006
    3.289
    0
    0
    @Manon en Duckie, mijn echo is pas vanavond om 20.00 uur, heb wel al een beetje de kriebels hoor!!
    laat natuurlijk weten hoe het was maar dat zal pas morgenvroeg zijn denk ik!!

Deel Deze Pagina