@Neeltje wat leuk een jongen en gelukkig is alles goed Nou ik ben best veel aan gekomen maar dat komt ook omdat ik eerst met de fiets ging en nu met de brommer Ja het was gewoon niet meer tedoen mijn zoontje moet naar school en weegt 23 kilo nou met een wintje tegen pffff Ik zit zo op de 6 kilo dat er bij is gekomen als het niet meer is Maar het schommeld wel hoor, weer een kilo er af dan weer er bij hihi Ik zie het wel, ik loop misschien na de bevallig alles er wel weer af @Nijn gezellig dat je mee komt praten Liefs Manon.
@Neeltje wat leuk een jongen,ik hoop het ook vanavond te weten te komen ik moet om kwart voor 7. Ik ben 3 kilo aangekomen dus dat is wel netjes. Ik heb vandaag mijn werkgever aan de lijn gehad en hij gaat me ziek melden bij de arbo en de UWV en dan krijg ik een brief om naar de arboarts te gaan en dan maar kijken wat hij zegt. Morgen om 9.20 bij de dokter wezen ook maar eens kijken wat hij er van vind. @Otje ik ben ook nog steeds heel erg moe wel iets minder dan op het begin maar ik kan heel vaak amper mijn ogen open houden.
goed zo Vales, neem in elk geval even je rust. Ben wel benieuwd hoe het nu verder gaat lopen en hoop dat de dokter je duidelijkheid kan verschaffen. karin
hoi allemaal, hier weer een berichtje van mij, ik volg jullie wel hoor maar heb niet altijd de tijd om terug te reageren. Van de week had ik ineens 3 harde buiken in 1 1/2 uur midden in de nacht. Persoonlijk dacht ik dat dit wel erg vroeg is in de zwangerschap en ik dacht dat je ze had als je druk bezig was maar midden in mijn slaap. Voor de zekerheid de vk gebeld die vond het wel raar dat het midden in de nacht was maar het was voor mij de eerste slaapnacht weer na 7 nachten nachtdienst dus waarschijnlijk moest mijn buik er ook aan wennen dat er geen activiteit is in de nacht en als het nu over was en het kleintje zou voelen was het goed en ik mocht ook altijd langskomen al ik het niet vertrouw. als ik dit volgende week na 6 nachten werken weer heb moest ik me gaan afvragen of ik wel kon blijven werken zei ze een keer kan geen kwaad maar het moet niet steeds zijn zei ze dus we zullen wel zien. Hebben jullie ook al last van harde buiken? de vk zei dat als iemand en staand en intensief beroep heeft sneller en vroeger in de zwangerschap last van heeft dan iemand een zittend en rustig beroep heeft.
hallo allemaal, ben weer terug van een heerlijke vakantie. gisterochtend stapte ik het vliegtuig in bij bijna 40 graden en dan is het hier een heel stuk frisser wanneer je uitstapt. ik heb net alles maar even doorgelezen, had namelijk een paar weken gemist, dus was daar wel even druk mee. de bewegingen van de beeb zijn in de vakantie steeds krachtiger geworden, en het is grappig te merken hoe die zich door de buik verplaatst. af en toe zit die laag maar andere keren voel je hem in de buurt van mijn navel. het leuke is dat mijn dochtertje hem ook al heeft kunnen voelen. aankomende maandag kan ik weer naar de vk. en toen ik gister thuis kwam lag er ook een brief dat er vanwege de drukte al een afspraak was gemaakt voor de 20 weken echo. die is de 15de. spannend allemaal. @ molly, bij mij hadden ze een aantal weken terug ook geconstateerd dat de placenta heel laag zat, vandaar dat in de computer heeft gezet met 28 weken nog eens te willen kijken. ik vond dit ook heel eng, vooral omdat ik toen ook steeds bloedingen had. maar moet zeggen dat het nu heel goed gaat. @ saar. wat erg voor je en voor jullie vrienden. bij mijn eerste zwangerschap heb ik iets soortgelijks meegemaakt. mijn vriendin die tegelijkertijd met mij uitgerekend was, beviel ook tevroeg van haar tweeling. bij hun is er een meisje overleden. de ander heeft moeten vechten. de begrafenis is iets wat ik nooit meer vergeten zal. en het is heel vreemd als je er zelf met je dikke buik loopt. het andere kindje heeft het wel gered maar is zwaar gehandicapt.
Vandaag 20 weken echo gehad. En....het wordt een jongen!! Het aantal december jongens is volgens mij behoorlijk aan het toenemen. Wel toevallig hoor!
@ Vales kijk je wel uit voor die artsen :x Toen ik zwanger was van mijn zoontje had ik zo'n last van mijn rug ik kon echt niet lang staan, en mijn benen deden ook zeer daar door. Ik werd ook door verwezen naar een arts pffff wat een hond was dat en dat is nog zacht uit gesproken pfff Hij zei je bent niet ziek je kan gewoon werken zo en met die woorden werd ik weer aan het werk gezet. Ik ben ook weer gaan werken maar ben dus ook s'middags weer naar huis gegaan. En jawel ik moest weer naar die lul van een dokter en volgens mijn was dat een afgekeurde arts :x hij zei het zijn gewoon zwangerschaps kwaaltje ga maar weer werken en dan zittend werk. Nou als je in een bedrijf werkt waar je eigenlijk alleen kan staan word het nog moeilijk Toch heeft mijn baas er voor gezorgt dat ik zittend kon werken, nou dat was dus ook geen pretje :x Het bedrijf waar ik werkte was ook echt niet blij dat ik zwanger was Ze waren alleen maar aan het snauwen, en bot doen. Ik werkte al mindere dan normaal maar 3 a 4 dagen in de week. Toen ben ik door hun rommel bijna gevallen en ik zat nog niet aan de 3 maanden. Ja zeiden ze moet je uitkijken waar je loop :x Toen ben ik zo kwaad geworden, want ik had mijn kindje wel kunnen verliezen. Ik ben de dag daarna niet meer naar mijn werk gegaan. En ze hebben me ook nooit meer gezien. Wel nog contact gehad aan de telefoon dat hij mijn niet door wou betalen. En wanneer ik weer kwam werken Ik zei dat ik voorlopig niet kwam en dat heb ik tot aan mijn bevallig gezegt :x na mijn bevallig belde hij mijn weer op of ik nog kwam of dat ik ontslag nam. Ik zei ik kom noooooit meer bij jullie werken honden dat jullie zijn. Zo en dat was mijn ervaring met een baas en hun artsen :x succes Vales Liefs manon.
Vanochtend hebben we een afspraak met een lactatie deskundige gehad, ze heeft wat informatie gegeven over borstvoeding enzo, maar niet heel bijzonder. Wel weer het hartje gehoord, ze kon het nu in 1 keer vinden en het klonk veel harder dan de vorige keer. Ook weer op de weegschaal gestaan (altijd leuk), sinds de vorige keer (half juni) ben ik 3,5 kilo aangekomen en sinds ik zwanger ben nu in totaal 4 kilo. Volgens mij best netjes. Daarna zijn we doorgereden naar Prenatal, want ze hebben weer allemaal leuke aanbiedingen. We hebben een koelstra wipstoeltje gekocht die in verschillende standen te verstellen is voor maar 35 euro, er ging namelijk 25 euro korting vanaf! Ze zijn er in het roze, rood en blauw. Wij hebben natuurlijk voor een blauwe gekozen! Ook 2 slaapzakjes (met zo'n rits) voor 16,99 samen gekocht en nog wat spuugdoekjes. Ik zou de hele winkel wel leeg hebben kunnen kopen, erg verleidelijk al die leuke spulletjes!
Saar, sterkte hoor wat een verhaal zeg.... Zulke verhalen raken je als je zwanger bent nog veel meer. Ik ben vandaag weer naar de verloskundige geweest. Ik ben de laatste weken ook veel sneller moe en kan echt niet meer zonder een rustmoment in de middag. Mijn ijzergehalte even laten prikken en inderdaad het was 6.6, dus aan de lage kant. Gedroogde abrikozen, roosvice ferro, leverworst daar moet ik het iets mee opkriken. Ik heb ook veel last van harde buiken, dit is bij een 2 de zw normaal zei de verloskundige. Moet buikbanden ter ondersteuning gaan dragen. Ook werk ik geen 8 uurs diensten meer, ik werk in de verst. geh.capten zorg waar je best lichamelijk hart moet werken, veel bukken en met tilliften werken enzo. Ik hou dit echt niet 8 uur vol, gelukkig krijgen ze alle uren dat ik niet werk vergoed en kunnen er uitzendkrachten komen, maar ik vind het toch best wel moeilijk, je bent niet ziek maar zwanger. Herkennen jullie dit? Leuk trouwens al die verhalen van de 20 wk echo's allen die nog moeten veel plezier.
Weten jullie eigenlijk of je een bepaald aantal uren van je werk krijgt om naar de verloskundige te gaan? Anders gaat het me straks een hoop uren schelen. Ik doe het nu steeds van mijn overuren, maar die raken ook een keer op...
molly, je mag gewoon onder werktijd naar de verloskundige hoor, dat is zo wettelijk bepaald dus ik zou daar geen overuren aan besteden. ik word geloof ik helemaal gek. ik heb voor de vakantie de kluissleutels verstopt, en ik weet dus echt niet meer waar. ben al sinds gister avond aan het zoeken. en met die gierende hormonen word je daar niet vrolijk van. ik ben bang dat ik ze niet meer vinden ga. verder viel het mij ook al op dat er veel jongens december babys al zijn. grappig!
Het is een JONGEN!!!!!!!!!! En het zag er allemaal goed uit ze heeft echt alles nagekeken dus ik ben helemaal happy Ik had weer die vrouw die mijn 15 weken echo ook had gemaakt en die zei dat ze heel vaak klachten hoort van vrouwen die daar bij hun de 20 weken echo hebben laten maken (dat gezondsheidscentrum) Zij had er zelfs gewerkt en is daar ook snel weer weggegaan want het beviel haar helemaal niet hoe ze daar met mensen omgaan,ze zegt ook dat ik een klachtenbrief naar ze moet schrijven. Ze legde heel even het echoapparaat op mijn buik en zag al gelijk binnen een seconde dat het een jongen is wij waren allemaal verbaasd dat ze het zo snel zag,mijn moeder was mee en vind het helemaal geweldig een kleinzoon en mijn gevoel heeft het toch goed gehad en mijn dromen trouwens ook want ik droomde steeds over een jongen,mijn vriend dacht ook een jongen. Ik ga morgen even een andere banner maken. En volgens mij is december de maand voor de jongens @Manon ik ben nog nooit daar geweest bij de arbo mijn vriend wel en die zegt dat ze wel oke zijn maarja we zien het wel. Mijn werkgever vind het helemaal geweldig dat ik zwanger ben en hij wil ook dat ik minder ga werken want hij vind het alleen maar klote voor mij.
@Vales, ook een jongen!! leuk joh!!!! ik heb bij mijn zoontje vanaf 4 mnd thuisgezeten(gelegen) i.v.m. rug/bekken klachten. nu werk ik al een maand nog maar 1 middag in de week omdat het weer heel slecht gaat met mijn rug, de arts die ik nu heb zei dat ik me niet zo aan moest stellen en dat het allemaal wel mee zou vallen, maar omdat mijn bazin al gelijk vond dat ik het rustig aan moest doen heeft ze daar verder niets over gezegd, ik moet morgen weer terug komen en dan zie ik wel wat ze zegt, ik heb nu zoiets van ik neem besluiten i.o.m. mijn bazin en mijn HA en laat haar maar lullen. sterkte meid en blijf vooral naar je eigen lichaam luisteren!!
Heb ik al meisjes langs horen komen??? Bij de novembermama's hebben ze een lijstje gemaakt wie het weten en niet. Ik vond het wel een leuk idee. even een voorzetje van wat ik uit mijn hoofd weet en heb teruggezocht: jongen: Neeltje, Vales, Molly, eve meisje: noralien, manon onbekend: Duikster, Saar Aanvullingen zijn welkom!! Karin
hallo.... Ik heb al een tijdje niet meer hier gepost, maar lees wel mee. Vind het wel leuk te horen wat iedereen mee maakt die ook rond dezelfde zwangerschapsweken zitten. Ben nu ook de juli mamma's aan het volgen, alvast een voorproefje op december Ik krijg trouwens ook een jongen.... Inderdaad december wordt een jongens maand ) wel grappig....
Nynke met quote (knop rechtsboven een berichtje) kun je het lijstje er uit halen en aanvullen!! Karin