Op internet staat er dat het niet zoveel uitmaakt wanneer je de kaarten besteld als het maar niet op het laatste moment is maarja ik weet niet hoe het bij een drukkerij is. Er staat weer een nieuwe buikfoto in mijn album en ik ben toch wel weer erg gegroeid,heb ik helemaal niet door gehad. Ik ga donderdag en vrijdag 3 uurtjes werken kijken of het gaat,ik ben gewoon extra dus als ik even wil zitten kan dat en als het niet meer gaat mag ik gewoon naar huis. Ik vind ze wel erg lief voor mij op werk ze houden echt goed rekening met mij,ik mocht ook zelf weten wanneer ik weer wou beginnen dus nu heb ik nog lekker 2 dagen vrij en dan 2 dagen werken. Ik verveel me best wel thuis dus ik hoop dat ik het ga trekken die 3 uurtjes dan ben ik al erg tevreden.
Hallo allemaal, fijn dat jullie je babykamers al aan het klaarmaken zijn. Ik moet nog wachten op onze verhuis. Die gaat normaal begin oktober door, dus dan vliegen we er dadelijk in. De zus van een vriend is kunstenares en zij gaat een tekening op de muur maken. Sewwes naar de vk. Ik had van het weekend vier keer wat vochtverlies gehad. Geen hele plassen, maar toch genoeg om een proper slipje aan te doen. Ik wist niet goed wat het was. Het is kleurloos en het ruikt niet naar urine. Dus mocht ik even komen om uit te sluiten dat het vruchtwater is. De vk dacht wel dat het urine was, kleur- en reukloos omdat ik zoveel drink. Ik hoop het ook, maar denk het ook, want ik ben helemaal gerust. Tot straks, ik laat nog wel weten wat het was. Saartje
nou ik voel de baby vaak ook onderin, maar soms verschuift die ook wel eens naar boven richting navel. zit daar echt een bult. en als ik mijn hand daar doe dan voel je hem er ook tegen aan liggen... ik praat ook in hem vorm, maar dat is automatisme. ik denk dat je toch even goed moet informeren met de kaartjes, want we zitten wel in de decembermaand! ik ga mijn kaartje zelf ontwerpen, lijkt me heel leuk. en een vriendin gaat een mooie schets maken (ze zit op de kunstacademie) ik denk dat we in oktober een proefdrukje laten maken, zodat we in ieder geval de buiten kant al kunnen laten drukken. en ik ben vandaag naar de vk geweest, en het was helemaal goed allemaal. hartje klopte goed en het was weer goed aan het schoppen tegen dat apparaat wat weer mooie geluideffecten gaf. en nu over een week de 20 weken echo. spannend! en wat betrefd het babykamertje , dat moet nog even wachten want eerst moet de verbouwing af en dat kan nog wel anderhalve maand duren. wie weet zelfs langer. en nu ga ik lekker even een bordje mihoen met satehsaus eten, heb ineens trek.
@Saar het is vast urine geweest, vruchtwater heeft echt een heel aparte geur, dat had de vk vast herkent. Dus je hoeft je geen zorgen te maken. Ik ben een beetje moe dus ga even tv kijken kom binnenkort wel weer reageren heb ook niet veel te vertellen alles gaat goed. Volgende week de echo dus ben benieuwd! Groetjes!
inderdaad ayla, 't was urine. Heb er een extra beurt hartje-luisteren bij gekregen, dus ben weer supertevreden! Saartje
gefeliciteerd otje met je zoontje! weer een jongen erbij in december. best gek eigenlijk, vroeger moest je echt 9 maanden wacht tot je wist wat het werd, nu weten we het halverwege al als we willen. hoeven we niet meer zo te speculeren met al die bakerpraatjes heb net mijn ouders op bezoek gehad, en gezellig vakantiefotos doorgekeken. mijn moeder vond het hard gaan met mijn buik. en zodadelijk mijn bedje in, want moet er morgen vroeg uit. en dan woensdag weer lekker uitslapen, heeeeeerlijk
Vergeet ik gewoon door de opwinding helemaal te vertellen hoe het was De echo was echt super. Het was een mannelijke echoscopist en hij deed het echt heel erg leuk en gaf veel uitleg. We zouden nu eigenlijk maar kort een echo krijgen om alleen het geslacht te bepalen en dan over een paar weken de echte (wat langere) 3D-echo. Maar uiteindelijk hebben we 40 minuten (!!) naar ons kindje mogen kijken! Super was het. Ons kleine mannetje was goed aan het bewegen met armpjes en beentjes en dat was super. Zeker omdat ik niet zo veel beweging voel omdat mijn placenta precies tegen de voorwand aan ligt. Ik vind het echt geweldig dat we een zoon krijgen al was ik natuurlijk net zo blij geweest met nog een meisje. We hebben al een dochtertje van 8. Maar gewoon dat we het nu weten, dat voelt super! Morgen moet ik werken maar woensdag ga ik zeker iets blauws kopen!! Groetjes van een dolgelukkige Otje
echt super leuk otje! wat fijn dat het er ook allemaal goed uitzag, toch weer heerlijk steeds om je kleintje te zien. ik wou eigenlijk gaan slapen, maar belande net even op het topic van de augustus mama`s en werd daar helemaal stil van een tragisch bericht.
@Otje, gaaf dat de echo zo leuk was en dat jullie nu ook weten wat het wordt. Leuk hoor, dat jullie al aan het kamertje zijn begonnen. Wij moeten daar nog aan beginnen. We weten wel al ongeveer wat we ermee willen. Binnenkort gaan we er ook mee aan de slag. Verheug me er nu al op. Nou, zeg dat wel....slapeloze nachten. Wij zijn helemaal klaar voor de nachten die in december komen gaan We hebben in de woonkamer onder de trap een soort bench gemaakt. Hier gaat ze wel eens liggen, maar als het hekje dicht ging was het "hek van de dam". Janken, piepen en blaffen....wat een geluid kan er uit zo'n klein beestje komen zeg Dat moet je negeren zeggen ze, maar wat is dat moeilijk. Het is een volhoudertje en na een tijdje is het niet meer om aan te horen. Maar oke, gisteravond had ze een keertje gebraakt. Kan gebeuren....maar vanmorgen belde de fokker hoe het met haar was...het hele nest (8 puppy's) was ziek waarvan er 1 bloed poepte. Zij dacht aan een virus. Venga (spreekt het uit als "Benga") werd met het half uur futlozer en zieliger. Wij naar de dierenarts. Reageerde niet eens op alle honden en katten in de wachtkamer. Ze lag echt helemaal slap in mijn armen. Had ze hoge koorts, waarschijnlijk idd een virus. Antibioticumprikken gehad, speciaal voer en een poeder voor voedingsstoffen. Gelukkig zag je haar daarna opknappen. Nu is ze weer levendig, speels en reageert ze weer op haar naam. En als bonus....doordat ze de hele dag voor pampus in de bench heeft gelegen, gaat ze hier nu zonder problemen in. Ze ligt nu heerlijk te dromen, piept alleen ff als ze haar behoefte moet doen. Tja, een pup is net een baby, je hebt er heel veel werk aan en slapeloze nachten, maar ze zijn zoooo onweerstaanbaar vertederend
@Noralien, gelukkig is alles weer goed met jullie pup meid!! @Otje, gefeliciteerd meis!! een zoon wat leuk!! ik krijg straks om 9 uur mijn 20 weken echo, kan ik m'n schatje weer bewonderen!! heb er zo'n zin in!! we zijn ook nog aan het verbouwen boven, beneden is nu helemaal klaar en boven komt deze week zover af dat ik eerst mijn zoontje zijn kamer af kan maken en dan begin ik aan de babykamer, kan eigenlijk niet meer wachten om er mee te beginnen, ik heb nu al last van nestdrang!whahaha ik heb de 19 weken echo en een buikfoto van 19 weken in mijn album gezet!
Oeps, zet ik een quote neer, vergeet ik er iets bij te schrijven. Nou ja, bij deze iedereen gefeliciteerd met de positieve 20 weken echo. Fijn dat alles goed gaat!
@noura: ik heb net ook even bij de augustus mama's gekeken en ben ook erg geschrokken van wat ik daar las. Krijg het er helemaal koud van. Wat moet dat vreselijk zijn om mee te maken. Kan me voorstellen dat de andere augustus mama's het daar wel benauwd van krijgen. En ik word er zelf ook niet geruster op. Hoop echt dat de andere forums dit leed bespaard gaat blijven.
ik had het in het weekend al gelezen. Echt erg hoor bij de augustus mama's. Vind het sowieso al onmenselijk bijna hoe ze zo'n kindje proberen te draaien als ze in stuit liggen. En dan kan het dus ook nog goed mis gaan. Nu ik dit weet, zal ik zeker op letten mocht ik een stuitligging gaan krijgen. Misschien laat ik ook wel niet draaien. Ik weet het niet. Ben zelf ook in stuitligging geboren. Wij krijgen over 2 weken de babykamer. Hebben dan ook 2 weken vrij Heb er echt zin in. Ik denk dat we de kleuren turqoise en donker paars gaan gebruiken. Gaan 1 muur verven, turqoise, en wat we met het donker paars willen doen, weet ik eigenlijk nog niet. Hebben gisteren ook die boerderij dieren gekocht om op de muur te plakken. Erg leuk. @otje, leuk een zoon. Ze zijn al behoorlijk in de meerderheid
we hebben gisteren onze 20 weken echo gehad, mijn mannentje was super zenuwachtig ik totaal niet. Alles was goed ontwikkeld, het kindje was nu al 26 centimeter daar schrokken we wel een beetje van, en het weegt nu 368 gram de vk vond dit hartstikke netjes ze vond het een mooi kindje, we weten niet wat het is dat blijft nog een verassing, maar tijdens de echo ga je er toch wel op letten of je wat kunt zien, maar we hebben niks kunnen zien. Ik kan het kindje ook al 2 weken voelen en sinds vorig week heeft mijn vriend ook al licht een schopje gevoeld, ze zei ook wel jou placenta ligt aan de achterkant dus vandaar dat je het al zo snel kunt voelen. We hebben er ook een dvd van das hartstikke leuk om te zien, zij wijst dan alles aan en zo is het ook veel duidelijkere dan die foto's. patricia
Hoi Hoi, Gefeliciteerd Otje met je zoon!! Wat ik me afvroeg, klopt de chineesemaankalender wel een beetje??Volgens de kalender zouden wij een jongen moeten krijgen?ik weet het niet wat het gaat worden maar klopt het dan bij jullie wel allemaal?? Als ik kijk naar mijn 1e zwangerschap klopt het..een zoon..of kan men niet van deze kalender uitgaan?? Liefs XXX
Bij mij klopt de kalender ook. leeftijd 28, maand april ==> een meisje Maar ja, 50% kans Ik las laatst ook op het forum van iemand dat het eigenlijk wel vreemd is. Er wordt uitgegaan van de leeftijd van de vrouw, terwijl de man het geslacht bepaalt.