Ben hier een tijdje niet geweest en heb weer veel gemist zie ik. Ik voel sinds een week beeb ook regelmatig bewegen. Laatst werd ik wakker zat mijn buik helemaal naar links geschoven: VAAG! Kon toen goed voelen waar beeb zat, bijzonder hoor! Wij zullen er binnenkort ook achterkomen of de chinese kalender klopt, die geeft aan dat het een meisje wordt. Maar idd 50% kans dat het klopt en dan lijkt het natuurlijk of het heel vaak klopt. We zullen het zien....
50 % kans dat die kalender klopt! ken er genoeg waarbij het dus echt niet klopte. grappig is dat he, als je in je buik zo`n bult aan een kant ziet zitten. ik heb dat ook vaak sochtends. ik heb vanacht verschrikkelijk raar gedroomd. van alles door elkaar, werd steeds wakker en droomde dan weer. en ik word er helemaal gek van dat ik snacht 2 of 3 keer wakker word omdat ik naar het toilet moet.
Bij mij klopt de chinese geslachtskalender niet. Ik was 29 in maart '06 op het moment van zwanger worden en volgens die gegevens zou ik een meisje krijgen maar tis toch écht een jongen! Heb ook het verhaal gelezen bij de augustus-mama's, met veel kippevel. Echt vre-se-lijk gewoon... Heel erg triest Gr Otje
Bij mijn klopte hij wel. Maar inderdaad wel gek als je er over na denkt, dat ze uitgaan van de leeftijd van de vrouw, terwijl de man natuurlijk het geslacht bepaald. Ik ben vandaag op controle geweest bij de VK en alles is prima in orde. De beeb doet wat hij moet doen. Maandag moet ik naar de gyn (controle omdat ik in het ziekenhuis heb gelegen). A.s. donderdag heb ik een 2D pretecho en a.s. dinsdag de medische 20-weken echo. Ik krijg het nog druk!
hallo, Ben net terug van de vk voor de controle,op zich was alles goed maar ik moet drastisch minder gaan werken geen 6 of 7 nachten meer omdat ik vorige week na mijn nachtdienst zulke harde buiken had en ik deze week niet op krachten ben gekomen en tegen het downen aan zit. Ik moet vanavond voor 6 nachten in de nacht dus ik moet morgen iets met mijn leidinggevende gaan regelen en ik zie daar als een berg tegen op om dat ik bang ben dat hij mij een aansteller vindt omdat ik nog niet zo ver in de zwangerschap ben maar het moet mijn vk zei ook steeds tegen mijn man je hebt gehoord wat ik heb gezegd en misschien moet ik wel helemaal stoppen met werken we zien wel eerst morgen maar eens praten met mijn lg. Ben weer even van mijn zorgen af en blij dat ik hoorde van mijn vk dat niet iedereen op die roze wolk leeft in een zwangerschap.
Hi allemaal, Hier ook weer even een update. Ben niet vaak aanwezig, maar ik moet dan ook complete rust houden en ik moet zeggen dat lukt aardig. Voorlopig gaat alles "voorspoedig" op alle bekende complicaties na. Ik ga niet klagen want ik heb het augustus verhaal ook gelezen en ik mag bidden dat ons dat niet overkomt. Een roze wolk is niet aan de orde, maar ook geen blauwe, wij willen niet weten wat het wordt (jongen of meid) (dit voor de lijst op dit topic) Hoop dat verder alles goed gaat met iedereen en neem je rust, want die kleine en je eigen gezondheid staan voorop! Juut
Ik werk al sinds een week of 8 niet meer. Dat is dus al heel vroeg. Maar ja, gaat het niet, dan gaat het niet. Cynthia, als ze je een aansteller vinden, dan verwijs je ze maar naar je verloskundige. Juut: Ik heb even teruggelezen, maar kan t niet vinden. Waarom moet je complete rust houden? Wel balen als je nog zo lang moet, maar het is voor een goed doel!
Bij deze een update van het lijstje aangevuld met andere december mama's: jongen: Neeltje, Vales, Molly, eve, nynke31, Raomi, Ilona's, Otje, Batchie, Daphne82, setje, Fleur1 meisje: Noralie, Lianne, Manon onbekend: Duikster, Saar, Noura, Ayla 4 keer zoveel jongens als meiden
@ Slingding: mijn verloskundigepraktijk kan niet zelf echo's maken en dan moet je een doorverwijzing naar het ziekenhuis krijgen. Vanwege capaciteit daar doen ze dat alleen bij medische noodzaak en die is er dus niet. Helaas dus! Vinden we wel jammer hoor! Groetjes Suusje
Ik zie dat ik uit de lijst verdwenen ben. Zet mij maar bij onbekend. Hij wordt dus zo (LAATSTE VERSIE DUS): jongen: Neeltje, Vales, Molly, eve, nynke31, Raomi, Ilona's, Otje, Batchie, Daphne82, setje, Fleur1 meisje: Noralie, Lianne, Manon onbekend: Duikster, Saar, Noura, Ayla, Suusje Groetjes Suusje
ik had van mijn vk een boekje meegekregen waarin handige informatie stond, ook betreffende werk. hier stond dit stukje in: als u in nacht of ploegendienst werkt, kunt u aan uw werkgever vragen om uw werk en rusttijden tijdens de zwangerschap aan te passen. een zwangere heeft recht op extra pauzes en is in principe niet verplicht om te werken in een nachtdienst of om over te werken. deze regels gelden ook voor de eerste zes maanden na de bevalling. je zou ook even de arbeidsomstandighedenwet kunnen raadplegen. maar verder denk ik dat je werkgever vooral blij moet zijn dat jullie tijdig samen naar een passende oplossing kunnen zoeken, en dat je toch probeert te blijven werken.
De jongens zijn in december idd overtuigend in de meerderheid zie ik. Ik heb het verhaal bij het augustustopic ook gelezen. Rillingen krijg je ervan Wat ik alleen niet snap...een kindje ademt toch helemaal niet zolang het in de baarmoeder zit?! De longetjes en dus ook de luchtpijp worden pas gevuld met lucht op het moment dat het kindje geboren wordt.
noura, Voor mij ligt het nacht werken een beetje anders omdat dit aangepast werk is voor mij omdat ik handeczeem heb (misschien ergens wel eens wat van gelezen) ik kan overdag niet werken in de zorg omdat mijn handen teveel met water en zepen of soppen in aanmerking komen en dat is in de nacht bijna niet of in ieder geval minder. hoop morgen meer te weten.
jongen: Neeltje, Vales, Molly, eve, nynke31, Raomi, Ilona's, Otje, Batchie, Daphne82, setje, Fleur1 meisje: Noralie, Lianne, Manon onbekend: Duikster, Saar, Noura, Ayla, Suusje, Juut, Nijn
we hebben gisteren onze 20 weken echo gehad, wat is dat bijzonder zeg!!! heel anders dan een pretecho, met de doorsnedes en vergrotingen, alles is goed met onze spruit en ik ben weer helemaal gelukkig natuurlijk!
@ Noralien. Ik heb er even over na gedacht. Inderdaad ademt een kleintje in je buik nog niet. Maar er moet wel bloed in het hoofdje komen. Ik begrijp dat de navelstreng wel 5 keer om het nekje zat en volgens mij is de bloedsomloop naar het hoofd verstoord. Dat denk ik in ieder geval. @ Neeltje: Goed om te horen dat alles goed is. Ik heb morgen een pretecho en dinsdag de 20-weken echo. Ik begrijp dus dat het allemaal wel heel anders is, dat is goed om te horen.
ja noralien, als een navelstreng om het nekje gedraaid zit kan het kindje geen zuurstof meer krijgen. dit komt door de navelstreng maar moet naar de hersentjes. heel tragisch allemaal. de nachtmerrie vaniedere ouder.
Hallo december mama's! Ik ben eind december uitgerekend (de 28e).. Vind het erg spannend allemaal. Groetjes
Hoi Manuela, Welkom hier en gezellig dat je mee komt kletsen. Gisterenavond hadden we om 20.10 een afspraak bij de verloskundige. Alles was goed met mij; bloeddruk, urine, enz. Ze heeft me ook nog gewogen en ik ben (gelukkig) nog maar 2 kg aangekomen. Nu ben ik al niet aan de lichte kant dus voor mij is dat helemaal niet erg. En toen was het moment om naar het hartje te gaan luisteren. Maar je hoorde de baby heel goed bewegen en de VK voelde 'm ook schoppen! Af en toe hoorde ze t hartje een paar seconden maar t viel steeds weer weg door de bewegingen. Toen kregen we nog zomaar een echo! Was dus niet gepland maar de VK wilde wel even zeker weten dat alles goed was. En ja hoor, alles was goed. Op de echo was een goed kloppend hartje te zien en een ontzettend druk bewegend mannetje! 7 September is weer de volgende afspraak! Gr Otje