@Manuela, welkom bij de decembermama's!! @Daphne, veel plezier vandaag bij je pretecho meid!! we horen wel hoe het was!!
Hi Manuela, we zijn dezelfde dag uitgerekend leuk! Daph veel plezier bij je echo meid, ik moet nog een week wachter ver3!
Cynthia, ik werk ook in de zorg en werk sinds 3 weken ook geen 8 uurs diensten meer ivm harde buiken. Ik herken dat baalgevoel wel, je wilt toch eigenlijk gewoon je werk kunnen blijven doen. Mijn verloskundige zei dat het de enige verstandige manier is, gewoon het mes in de uren werk. Otje, heerlijk zeg weer even je kleintje onverwachts zien.
Hoi hoi, Welkom manuala, gezellie meer decembermama's Morgen om 17.45u hebben we een echo, heb er reuze zin in!! Hopelijk is het niet te kort, ff vlug en dan weer weg, ben zo benieuwt hoe de kleine er uitziet Ik voel m van alle kanten bewegen en word met de tijd nieuwschieriger hoe ons hummeltje eruit ziet Het is al heel wat dat ik over de 20 weken ben hihi kan me nog goed herinneren dat ik net zwanger was en dacht oooo die is al over de 20 weken pfff duurt nog zo lang, zo ongeduldig dat ik was en nu is het zover en de tijd komt steeds dichter bij Augustus is zo maand die rap voorbij gaat ivm vakantie ed, de kinderkamer bezig..tijd vliegt en voor je het weet moet je de kinderkamer klaar hebben mmm zalig idee Otje wat heerlijk dat je de kleine nog extra hebt gezien, begin je nu ook ongeduldiger te worden? hihi Daphne veel plezier bij de echo!! Hier gaat alles wel zn gangetje, wat last van de buik, darmen..wat dat betreft wou k wel weer mezelf zijn maar tis en blijft een wonder om de kleine te voelen, al is ie soms wel erg actief Liefs XXX
@Otje, dat is een welkome verassing zeg, leuk dat je hem weer hebt kunnen bewonderen!! @Arwen, veel plezier morgen meid!!
het word steeds drukker, gezellig. ik ben verschrikkelijk moe vandaag, hele dag gewerkt, en heb vandaag al een paar keer een harde buik gehad. dus denk dat ik vanavond maar eens lekker op de bank ga liggen onder een deken. want jeetje wat is het koud.
het is een heerlijk idee dat ik morgen weer uit de nachtdienst kom ipv as maandag, ik ben al weer energie aan het inleveren terwijl ik 2 dagen heb geslapen van 8 tot 16.45 uur nu nog 1 nacht en dat is precies goed. Ik kreeg nog een mailtje van mijn leidinggevende dat ik als dit niet gaat het op tijd moet aangeven want als het met mij niet gaat hebben ze op het werk er ook niks aan (lief he!) van een mannelijke leidinggevende.... ik lees wel eens andere verhalen, moet alleen nog even naar de arbo van de week.
Cynthia, echt leuk zo'n leidinggevende. Je hoort echt wel eens andere verhalen! Echt van genieten dus! Otje, leuk om je baby zo eens extra te zien. Hier ook alles goed. Vandaag de eerste keer gaan zwemmen met mijn nieuwe zwangerschapsbadpak. Ik voelde me er supergoed in! Voor de rest geen problemen. Ik ga nu wel naar de kinesist moeten gaan om mijn bekkenbodemspier te trainen. Ik ga me ook even onder m'n dekentje op de zetel leggen. Groetjes, Saartje
Ik lees van iedereen dat ze de baby al volop voelen bewegen. Ik voel nog niets hoor al twijfelde ik vandaag even of ik de baby voelde of dat het mijn darmen waren. Maar volgens mij waren het écht mijn darmen helaas. Moet ik me nu zorgen gaan maken?
Ik voelde de kleine ook pas met 20 weken voor de eerste keer. En dan pas enkele keren per dag, als ik goed oplette en rustig lag. Terwijl je hier leest dat velen dat al eerder hebben. Volgens mijn VK is rond de 20 weken en voor de 22 weken normaal. Pas sinds woensdag (21;3 weken) voel ik de kleine vaak. Zou me nog geen zorgen maken. Deed ik echter ook wel.......
Afgelopen woensdag trouwens naar de VK geweest. Hartje weer gehoord. Groei blijft iets voorlopen. Als de kleine nog meer van de curve af gaat wijken (en ik aan blijf komen) wil ze de volgende keer mijn urine op suiker onderzoeken. Heb zelf echter het idee dat dit niet nodig zal zijn. Ben wel in de eerste 16 weken flink aangekomen, maar juist de laatste 6 weken niet meer zoveel. Verder lag de kleine met 11 weken 4 dagen voor en met 21 weken 5 dagen voor, dus dat lijkt me geen extreme voorsprong.
Bedankt voor je antwoord nijn. Wat raar trouwens dat de kleine met 11 wkn 4 dgn voor lag. Normaal gesproken wordt het termijn toch aan die echo aangepast en gaan ze ervan uit dat je dan dus iets langer zwanger bent?! Dan zou de kleine nu maar 1 dag voor liggen, toch?!
De termijn wordt alleen aangepast als het langer dan 7 dagen voorligt. Ik ga nog steeds uit van onze eigen datum (langer zwanger als je eerste menstruatiedag kan toch niet )
Ja dat klopt, dat het termijn pas bij een verschil van 7 dgn wordt aangepast. Maar dan ligt je kindje volgens de 11 wknecho nu maar 1 dag voor op groei volgens mij. Dat is niet zo schokkend, toch? En wat betreft dat laatste....theoretisch kan dat wel hoor. Bij mij is dat ook het geval. Bij je zwangerschapsduur rekenen ze 2 wkn mee waarin je eigenlijk helemaal nog niet zwanger bent (de tijd tussen je laatste menstruatie en je eisprong). Als je eisprong eerder dan 2 wkn na de eerste dag van je laatste menstruatie is geweest, kom je uit op een datum die vóór je laatste menstruatie ligt. Mijn cyclus was b.v. maar 23 dgn, waardoor ik mijn eisprong op dag 9 had ipv dag 14. Als ik nu mijn zwangerschapsduur (volgens zowel de echo als de berekening op deze site) terug reken kom ik ook 5 dgn vóór mijn menstruatie uit. Beetje warrig verhaal, hoop dat het duidelijk is
Hallo! Nijn: Ik zie dat jou kleine ook iets voor ligt? Das bij mij ook maar ze passen de datum niet aan. Met een echo komt ie uit op een berekening van 22 weken en 5 dagen terwijl ik nu 22 weken en 1 dag ben maar ja, ze passen dat niet aan. Ach, we zien het vanzelf wel in december. Toen ik hier net zo aan t typen was dacht ik ineens: Goh wat spannend (en misschien ook heel rustig) zal het worden in december als iedereen op het punt van bevallen staat!!! Wie te laat? Wie te vroeg? Kijk er echt naar uit. Ik weet even niet meer wie het vroeg maar ik begin nu inderdaad erg ongeduldig te worden maar aan de andere kant moet er nog een hoop gebeuren voor dat de baby komt dus gelukkig hebben we nog even. Volgend weekend gaan we de babykamer verven. Ik ben trouwens gisteren met een vriendin gaan shoppen. Leuk is dat om nu echt naar jongensdingen te kunnen gaan kijken. Ik heb 2 leuke truitjes gekocht bij Villa Happ die erg goedkoop waren (70 % korting) en een spijkerbroekje, ook superafgeprijsd. En bij Prenatal heb ik nog een broekje en truitje gekocht van Noppies. Eigenlijk veel te duur maar zo mooi en lief! Was 35 En voor mezelf heb ik bij Miss Etam nog 2 van die lange zwangerschapstunieken gekocht. Een is er in zwart en 1 in zwart met allerlei kleurtjes erop. Ik vind ze erg leuk en zitten heel lekker en ze vallen gelukkig over mijn (dikke ) billen.... Tot gauw weer, moet nu weg... ik ga zo werken. Gr Otje
bij de 20 weken echo, met 19 weken, lag de kleine volgens verschillende berekeningen ook een paar dagen voor. De uitgerekende datum is 13 december en ze lagen nu tussen 8 en 12 december in. Het maakt me ook niet zoveel uit. Hij komt toch wanneer hij zelf wilt. Het is eigenlijk alleen belangerijk voor de 37 weken of 42 weken.... Mijn 42 ligt helaas 1 dag na kerst, dus wie weet hoe mijn kerst er gaat uit zien dit jaar. Zelf heb ik zo'n gevoel dat ie redelijk op tijd komt. Ben eens benieuwd of dit gaat uitkomen. Heb trouwens nog veel gelezen over onderwaterbevalling en ik moet zeggen dat ik er wel iets voor voel. Er is nu ook een site http://www.mamaenbabybad.nl/ waar je zo'n badje kunt kopen. Kun je hem altijd erna nog gebruiken voor de kleine in de zomer. Vind het een risico als je gaat huren en het zou dan niet doorgaan op het laatste moment. Eens vragen aan mijn VK hoe zij er tegenover staat. Het lijkt me wel zo iemand die overal voor open staat.
Noralien, ik voelde mijn eerste kindje ook pas bij 21,6. Nu de tweede al bij 15,5. Mijn eerste dochter was ook veel rustiger in mijn buik. Die kleine die er nu inzit, is echt niet te geloven, die doet me soms al echt pijn. Die kan echt wel een uur achter elkaar draaien en woelen. Heeft er nog iemand zo'n druktemaker in der buik zitten? Soms denk ik, zal ze zich wel lekker voelen? In mijn album trouwens weer nieuwe buikfoto's
Lanne, ik heb ook zo druktemakertje in me buik rond draaien, als ik achter de pc zit (dus iets voor over) dan beweegt de baby heel erg, met andere woorden hallo ik ben er ook nog, plet me niet hihi als ik plat op bed ligt op me rug voel ik m altijd bewegen, laten we zeggen als ik rustig zit beweegt de kleine meestal Hmmm hyperactief Gister in de auto maakte de baby toch een karateslag van heb ik jou daar..ik weet niet hoe ie t deed maar ik voelde een trap (of wat het was) bij de navel en flink tegen me blaas aan pfff ik schoot me daar omhoog hihi mischien draaide ie wel of ging ie koppetltje duikelen hihi En dan soms denk..Hallooo zo kan ie wel weer MAar als je m even niet voelt is het ook niet goed Dus ik herken het heel erg Lianne Liefs XXX
noralien, er zijn ook mensen die pas wat voelen bij 23 weken, dus je moet je echt niet zo veel zorgen maken het komt vanzelf. ik heb meerdere echo`s gehad en bij de eerste metingen kwam 3 dagen meer uit. bij een andere echo was het weer wat minder. ligt er ook aan wie de echo doet, en waar ze dat kruisje zetten want het is nogal preciesie werk. vandaag ben ik lekker vrij, en heb heerlijk uitgeslapen. daarna wat in huis gedaan, hele huis gestofzuigd. maar kreeg 2x een harde buik. ik heb er nu regelmatig een. en bij de andere 2 had ik ze nooit. vraag me af of er meer zijn die regelmatig harde buiken hebben? het voelt zo naar. het lijkt hier wel herfst. ik heb lekker mijn nieuwe positie broek aan. zit nog een beetje ruim boven. omdat een gewoon shirt te kort is, heb ik een buikband erbij gedaan (zit boven ook nog iets ruim) maar het staat wel leuk, en het belangrijkste het zit lekker.