december 2006 mama's

Discussion in 'Bevallingslijst forum' started by duikster, Mar 28, 2006.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Nynke31

Nynke31 Fanatiek lid

Mar 7, 2006
    1,383
    0
    0
    Limburg
    ik heb ook af en toe harde buiken. Het schijnt voor te komen bij inspanning, omdat je baarmoeder toch een spier is. Merk het als ik fiets en ik moet flink trappen of soms ook bij stofzuigen of als ik te veel gedaan heb op een dag. Het kan geen kwaad, je moet dan natuurlijk wel rustig aan doen. Alleen veel harde buiken zijn niet goed.
    Ik ga dan meestal met een warme kruik op mijn buik liggen. Lekker ontspannen. Merk dan trouwens wel dat de kleine aktiever wordt. Zal de warmte van de kruik dan wel voelen. Of misschien vindt hij het wel niet zo fijn...

2. keizerin

keizerin Niet meer actief

Gisteren heb ik 3 uurtjes gewerkt maar na een half uurtje begon ik alweer pijn te krijgen maar ik heb wel gewoon die 3 uurtjes afgewerkt.
    Ik ging daarna ff zitten en wat eten op mijn werk nou de tranen sprongen in mijn ogen van de pijn dus ben ik naar de bedrijfsleider gegaan en gezegt dat het echt niet gaat en nu mag ik gewoon thuis blijven en hij gaat achter de arbo aan want daar heb ik nog steeds niks van gehoord.
    Ik hoop echt dat de fysio gaat helpen zodat ik weer kan gaan werken want ik verveel me dood thuis.

Gisteravond wou mijn vriend ons kindje gaan erkennen stonden we daar moest je weer een afspraak maken dus ik ga straks maar even een afspraak maken.

3. noralien

noralien Fanatiek lid

Jun 7, 2005
    2,734
    1
    0
    Wormerveer
    Bedankt voor jullie reactie's. Toch fijn om te horen dat het vaker voorkomt dat je het kindje pas laat voelt.

@Noura, Ik heb al een aantal weken (eigenlijk vanaf de eerste hittegolf) regelmatig last van harde buiken. Vaak meerdere op een dag.

4. slingding

slingding VIP lid

Apr 9, 2006
    5,425
    1
    0
    verzorgende IG
    Middelburg
    mijn vk zei als je het maar bij 26 weken elke dag voelt dan is het goed het goed voelen voor het eerst ligt bij iedereen verschillen, kijk maar bij iemand die een 2de kindje krijgt enzo.
    Ik had ook last van harde buiken en ik moest van de vk minder gaan werken want het (nacht)werk kostte te veel energie en het groeien kost energie en die energie heb ik niet voor beide en door vermoeidheid en grote lichamelijke belasting en voor al de omschakelingen van dag naar nacht rirme kreeg ik harde buiken.

5. melliemel

melliemel Fanatiek lid

Aug 31, 2005
    2,081
    0
    0
    hoi hoi,

ben vanochtend naar de vk geweest en daar heb ik de vraag ook neergelegd mbt harde buiken, maar harde buiken konden ook gewoon te maken hebben met de groei van je baarmoeder of juist van het kindje. ze vertelde dat tot 20 wkn je baarmoeder cellen opbouwt en na de 20 wkn dat de baarmoeder groeit door op te rekken vandaar dan ook evt de harde buiken wanneer je rustig zit enz. mss hebben jullie er ook wat aan.
    hartje was luid en duidelijk en de kleine gaf gelijk een trap tegen de doptone toen ze hem erop zette, zo van; hƩ wat mot dat :) .
    ik heb ook weer recente foto's van mijn buik die nu toch behoorlijk begint te groeien hoor.

enne de mijne is ook errrug druk hoor.

gr saskia

6. Ayla

Ayla Fanatiek lid

Dec 29, 2005
    1,049
    0
    0
    Harde buiken horen er gewoon bij hoor. Als het tƩ erg wordt en dat merk je vanzelf en de hele dag doorgaat dan is er rust nodig. Maar ik heb bij alledrie de zwangerschappen meerdere keren per dag een harde buik, de baarmoeder oefent hier ook mee plus dat het de ontwikkeling van de baby stimuleert.

Hier is alles goed, ben druk bezig met de kleertjes uit te zoeken.. wat een werk zeg :rolleyes: heb echt tƩ veel. Heb het nu op maat gesorteerd maar wacht nu de echo af om de rest te sorteren, ja een meisje kan ik sommige dingen Ʃcht niet aantrekken ;)

7. Arwen

Arwen Actief lid

Jan 23, 2006
    228
    0
    0
    Secretarieel/administratiefmedewerkster
    Deventer
    Hallo,
    Wij zijn gister naar de 20 weken echo geweest en was echt super leuk om te zien hoe de kleine gegroeit is :D
    Helaas heb ik niet meegekregen hoe groot de kleine nu precies is maar is precies volgens schema :D
    MAar tis me een druktemaker en hij heeft er 1 uur over gedaan om alles te kunnen controleren....
    Het hield de vuistjes strak voor zijn lipjes en lag met de rug naar ons toe op de kop hihi
    Dus het was een groot zoektocht naar de navelstring..het lag met zn kontje onder mijn navel dus hij kon alles niet goed zien of vinden.
    De baby kwam echt niet van zijn plek ;) en dan deed ie heel even zijn vuistjes weg en heel vlug erweer voor...
    Maar alles was perfect :D dus dat is al een gehele geruststelling ;)
    Wij weten niet wat het is..hij vroeg het wel maar wij willen het niet weten..als het maar gezond is..
    Soms is het moelijk te zien wat nu wat is pfff
    Mijn zoon roept nu t word een jongetje maar ja..dat hoopt hij natuurlijk he ;) hij is nu 8 jaar..jaaaa meisjes zijn alleen maar vervelend haha
    We zien wel ;)

Over 2 weken naar de verloskundige voor de vakantie ff checkeeee hihi en dan het hartje horen ;)
    dan zijn we alweer een heel eind he ;)
    Ik ga ff verder de was doen..

doei doei

liefs XXX

8. lianne

lianne Bekend lid

Nov 19, 2005
    893
    0
    0
    groepsbegeleidster
    arwen, fijn dat alles goed was.

Ik heb bijna de hele dag harde buiken, en moet er nu op mijn werk ook echt wat mee gaan doen.
    Ik werk in de zorg, en zou hulp van invalkrachten krijgen, maar er zijn geen invalkrachten te krijgen.
    Ik werk i.p.v. 8 uur nu 4 uur, maar je propt gewoon al je werk in die 4 uur waardoor ik helemaal bekaf ben.

Soms kan ik bijna niet meer lopen van de harde buiken, lijkt me toch niet helemaal goed.

Als ik dan thuis kom en lekker op de bank ga liggen met een warme waterzak, begint het kleine meiske echt te protesteren, denk ik dan want ze gaat dan enorm te keer , draaien schoppen etc.volgens mij houd ze niet van die warmte.

9. nijn

nijn Lid

Apr 28, 2006
    99
    0
    0
    Voel de kleine nu twee weken.
    Wordt ook steeds drukker, vooral als mijn mannetje de hand op mijn buik legt :) .

Ik zie wel wanneer de kleine komt.
    Ben de 17e uitgerekend.
    Hoop echter wel op een bevalling voor de kerst.
    Lijkt me niet echt wat een kerstkind (sommige mensen vinden het geweldig, ik niet :evil: ).
    42 weken is echter 31 december, ook niet zo geslaagd (dan is ook nog de kleine van mijn broer geboren :( ).
    Dus iets voor op de groei (en mogelijk iets eerder dan 17 december) vind ik niet erg.

Heb zelf af en toe last van harde buiken.
    De laatste nachten heb ik last van (banden)pijn aan de linkerkant, kan er niet meer echt lekker op liggen.
    Gebruiken jullie met slapen al zo'n voedingskussen.
    Zo ja, hoe leg je deze dan neer ?

Wat een verschil met die buikfoto's !!!
    Sommige decembermama's hebben een buikje die ik al met 8 weken hard.
    Nu ben ik ook al flink gegroeid :oops: .

Lees nog even verder, misschien tot later.

10. Daphne

Daphne Fanatiek lid

Jan 1, 2006
    4,615
    0
    0
    Roosendaal
    Ik meld mij weer! Ik heb een aantal dagen flinke hoofdpijn gehad en achter de pc zitten was gewoon teveel. Inmiddels heb ik de 2D echo achter de rug en ik moet zeggen: het was geweldig. De kleine is volgens de echoscopiste echt super druk. Hij oefent al de koprol in mijn buik. Er staan foto's in mijn album!!

Naast dat het allemaal heel mooi was, heeft de echoscopiste geen rare dingen kunnen ontdekken, dus dat is mooi. Overigens mag ik dinsdag voor de officiele 20 weken echo, dus dan wordt het nog eens goed nagekeken. De kleine is nu 14 cm lang, van kop tot kont en van top tot teen is dit 25 cm. Ow, en het was nog steeds een mannetje :D

Ik heb overigens nog geen last van harde buiken, gelukkig. Het klinkt niet zo prettig, dus van mij mag het nog wel wegblijven.

@Nijn: Ik wil ook geen kerstkindje hoor! Ik hoop dat die van mij blijft zitten tot 2007. Het liefst de 8ste ofzo, als alle drukte omtrent de feestdagen een beetje voorbij is.

@Lianne: Zoveel harde buiken (nu al!!) lijkt me niet goed hoor. Ik zou contact opnemen met de verloskundige. Ik ben natuurlijk niet deskundig, maar volgens mij is vier uur werken voor jou gewoon teveel.

@Noralien: Ik hoop dat jij je kleintje ook snel mag gaan voelen. Die van mij draait echt rond in mijn buik af en toe. Volgens mij is hij dan aan t koppeltje duiken ofzo. Alles verschuift dan vanbinnen :p

11. neeltje

neeltje Fanatiek lid

Feb 17, 2006
    3,289
    0
    0
    goedemorgen dames, ben ik weer even.

ben goed ziek geweest, koorts en overgeven en krijg nu steeds meer pijn in m'n rug/bekken, lopen wordt nu ook steeds pijnlijker. ga morgen even langs de HA voor een verwijsbrief van de fisio.
    ben nu ook wat minder online omdat zitten ook steeds maar even gaat.

ik voel de kleine spruit al vanaf week 17 maar dit is dan ook wel de 2de, dus herken ik het denk ik ook wel eerder. nu voel ik hem sinds een week of 2 pas iedere dag. mijn zoontje voelde ik ook pas met de 19 of 20 weken.

@Arwen, fijn te horen dat alles goed is met de kleine!

ik heb verder niet alles terug gelezen maar wens iedereen die nog een echo gaat krijgen heel veel plezier ermee en natuurlijk voor iedereen dat ze hun kleintjes goed en veel mogen gaan voelen!!

12. Otje

Otje Fanatiek lid

Apr 10, 2006
    4,703
    0
    36
    Goeiemorgen!

Ja we zitten natuurlijk wel in een feestmaand waarin we moeten bevallen he? Ik ben 14 december uitgerekend. Dus dat kan met Sinterklaas worden of met Kerst of Oud en Nieuw!!??? En mijn vader is 28 dec. jarig. Zou ook nog eens kunnen. Ik heb al een dochter van inmiddels 8 jaar en van haar was ik 30 december uitgerekend. Ook zo'n cruciale tijd he? Kon ook op elke feestdag geboren worden in december. Maar het werd uiteindelijk 16 dagen later na 30 december: Ze is geboren op 15 januari en dat vind ik helemaal niet erg!

Ons kleintje wordt nu ook steeds drukker in de buik en mijn man heeft het gisteren kunnen voelen. Geweldig vond ie dat!

Gr Otje

13. goedemorgen allemaal,

vandaag een dagje hard werken voor 't school voor de boeg. Ik heb namelijk 1 herxamen en dat is binnen 2 weken, dus ik zal er eens in vliegen. Hopelijk kan ik mijjn school en werk blijven combineren met ons baby'tje, want die komt natuurlijk op de eerste plaats.
    Maar ik dacht zo... eerst nog eens even kijken op de site en dan ben je vertrokken he. :oops:

@Daphne82: wat een leuke echo's van het snoetje van je baby seg. Wij hadden ook het snoetje gezien bij de 20weken echo, maar we hebben er geen afdrukken van. Echt superleuk!
    @Lianne: wat herkenbaar van die warmwaterkruik. Ik had gisteren mijn kersenpittenzakje op mijn buik gelegd. Helemaal onderaan. En ons baby'tje begon direct te stampen. Precies of hij die zak er wou af stampen.
    @Nijn: ik slaap al even met een kussen. Normaal slaap ik altijd op mijn buik, maar ik leg het kussen zo dat ik niet op mijn buik kan rollen. Ik lig op mijn zij en leg het kussen tegen mijn buik. Een been eronder, het andere erover en ik houd het ook vast met mijn armen. Ik moet wel zeggen dat ik 's morgens wakker wordt zonder kussen. Dat ligt altijd ergens op de grond.

Iedereen een leuke zondag. Is het in Nederland op 15 augustus ook moederdag? De grootmoeder van mijn man zei gisteren tegen mijn man en mij dat ook bijna-moeders een cadeautje verdienen met moederdag. Ik ben benieuwd! :)

Saartje

14. noura

noura VIP lid

Apr 27, 2006
    8,819
    0
    0
    goedemorgen allemaal,

lianne, ik denk dat de mate waarin jij harde buiken hebt toch echt een teken is dat je het rustiger aan moet doen. ik zou zeker de vk hierover op de hoogte stellen.

melliemel, wat een klein buikje heb jij nog! en je bent al verder dan mij.

daphne, wat leuk dat alles er goed uit zag met de echo. ik heb gelijk de fotos even bekeken, want aangezien wij even ver zijn heb ik dan een idee hoe het er bij mij vanbinnen uitziet ;) maar ik mag dinsdag ook voor de 20 weken echo. ik vind het heel spannend. ik vind het alleen jammer dat mijn man er niet bij kan zijn ivm met werk.

15. slingding

slingding VIP lid

Apr 9, 2006
    5,425
    1
    0
    verzorgende IG
    Middelburg
    hallo allemaal,
    We zijn nu zeker allemaal op de helft?

@He, nijn
    ik wil ook het liefst geen kerstkindje want of heel je kot zit vol omdat iedereen het wel makkelijk vindt om het bij ons te vieren of je hebt niemand omdat ze ergens moeten vieren of ze komen 's morgens vluchtig langs, en het is een hele leven lang, sinterklaas is dan nog tijdelijk tot ze een jaar 10 ofzo en dat wordt dan nog wel eens op verschillende dagen gevierd. maar ja je hebt niks voor het zeggen.
    Ik gebruikte al een voedingskussen (bodypillow) voor ik zwanger was omdat het erg lekker ligt als soms leg ik hem in mijn rug tot net na mijn knieholtes en dan trek ik hem tussen mijn benen (ik gebruik voor mijn hoofd een gewoon kussen) of ook voor mijn buik naar beneden en zo tussen de benen door, maar je moet gewoon zelf uitvogelen wat voor jou hett lekkerste isen misschien is het ook niks kan ook.

@lianne,
    Bij mensen in de de zorg (of actief lopend of lichamelijk belastend) werk doen komen harde buiken eerder voor dan bij mensen die een zittend beroep hebben zei mijn vk. ik had namelijk ook veel last van pijnlijke harde buiken, ik ben ook minder gaan werken.
    Je moet echt goed op je zelf passen want anders ga je er straks zelf onder door dat je probeerd al je werk te blijven doen in 4 uur. en dan kan je straks helemaal niet meer werken en wie schiet hier wat mee op? jij niet en je werkgever niet want dan moet hij iemand voor hele dagen zoeken en jij ligt over vermoeid op bed.
    Het heeft mij ook even moeite gekost om de knop om te zetten.
    Nu zie ik het mooie er wel van in dat ik nu ook nog een beetje energie over heb voor andere (leuke) dingen en niet alleen werken en slapen en hoog nodig huishouden.
    Stap op tijd naar je leidinggevende toe!

Het is wel een heel verhaal weer geworden maar er zijn nu ook zoveel december mamma's op deze topic wel erg leuk.
    De laatste gaan nu ook zeker voor de 20 weken echo?!?
    Succes allemaal!

Dames, ik wil mij ook even excuseren voor het feit dat er in mijn berichten wel eens typ fouten ziten want ik heb een lichte vorm van dislexie en daardoor zie ik mijn fouten niet en aangezien er hier geen spellingscontrole op zit...

16. nijn

nijn Lid

Apr 28, 2006
    99
    0
    0
    Ik vind het (als juf) erg meevallen.
    Zie wel eens stukjes op andere fora, die nauwelijks te lezen zijn hoor ;) .

17. melliemel

melliemel Fanatiek lid

Aug 31, 2005
    2,081
    0
    0
    :) :) ja voor mijn doen heb ik nu echt al een behoorlijke buik hoor en groeit het echt enorm maar zal nog wel erger worden (niet dat ik het erg vind hoor)

gr saskia

18. noura

noura VIP lid

Apr 27, 2006
    8,819
    0
    0
    ik vind het ook reuze meevallen hoor, en we lezen er wel door heen ;)

ja wij gaan dinsdag voor de 20 weken echo.. vind het zo spannend..

en vandaag ben ik 20 weken! dus op de helft, en dan is nu iedereen over de helft :)
    als bij ons de kleine met kerst komt vind ik het nog niet eens zo erg, maar oud en nieuw lijkt me een stuk minder. en mijn dochter is van 3 januari dus er mag eigenlijk wat mij betrefd wel een week of 2 tussen zitten.

19. noralien

noralien Fanatiek lid

Jun 7, 2005
    2,734
    1
    0
    Wormerveer
    Jaaahhhh.....Ik voel de kleine sinds gisteravond bewegen. :) :D :)
    Ze liet meteen een aantal keer voelen dat ze er was en vanmiddag heb ik haar ook weer een paar keer gevoeld. Echt zo gaaf dat ik haar nu voel (al stelt het eigenlijk mog weinig voor), heb er even op moeten wachten, maar dat maakt niets uit.

Wij krijgen a.s. woensdag de 20-wknecho. We hebben 3 wkn geleden een extra echo gehad, maar kijk er toch weer naar uit.

Mij maakt het eigenlijk niet zoveel uit wanneer ze geboren gaat worden. Ik ben 23 dec uitgerekend volgens de berekeningen. Volgens de 12-wknecho 25 dec. Mijn vriend is 14 dec jarig, mijn schoonmoeder 31 dec en mijn zwager 5 dec.
    Als ze maar gezond geboren wordt, mag ze komen wanneer ze er klaar voor is (al heb ik dat liever met 38 wkn dan met 42 wkn als ik heel eerlijk ben ;) )

20. Daphne

Daphne Fanatiek lid

Jan 1, 2006
    4,615
    0
    0
    Roosendaal
    @Noura: gefeliciteerd met de het op de helft zijn he! Wat jammer dat je man niet mee kan voor de echo. Laat hem maar een mooie foto zien straks.

@Noralien: wat goed dat je de kleine nu ook hebt voelen bewegen. Je hebt gelijk hoor: als het maar gezond is. Maar als het dan toch gezond is, dan liever niet op een feestdag, hihi.

Share This Page