december 2006 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door duikster, 28 mrt 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sellie

Sellie Lid

8 mrt 2006
    78
    0
    0
    Hallo allemaal,
    Dat is lang geleden dat ik hier ben geweest zeg.. Ik ben er 5 wkn lekker tussen uit geweest. Een heerlijk vakantie gehad. Moet morgen weer beginnen, helaas....!

Ik heb vorige week een echo laten maken in het buitenland en weten we nmiddels ook dat we een dochtertje krijgen, super gaaf. Ik heb mij wel zorgen zitten maken, omdat ik tot een aantal dagen geleden de kleine nog niet voelde. Tijdens de echo zagen we de kleine zo druk bewegen, dat dit mij wel weer geruststelde.
    Sinds een aantal dagen voel ik de kleine erg vaak.. Zo een mooi teken: word er weer aan herrinnerd dat ik zwanger ben..

2. keizerin

keizerin Niet meer actief

Mij maakt het echt niet uit wanneer de baby komt ik wou zelf heel graag een decemberbaby(en is nog gelukt ook) omdat ik helemaal weg ben van de decembermaand is echt de gezelligste maand van het jaar over lichtje enz heerlijk,ik verheug me er echt op ik begin al in de zomer met ik wou dat het december was :) en nu heb ik dat nog erger :) kan niet wachten tot de baby er is.
    Mijn vriend is zelf op 27 december jarig mijn moeder op 4 december en Sonja heeft mij gependeld op 5 december maarja we zien het wel wanneer de kleine komt.
    Ik hoop wel voor de 25ste als ik 2 weken overtijd loop moet ik namelijk op de 25ste bevallen en dat is dan wel naar op 1ste kerstdag en dan wil ik het liefste met de kleine onder de kerstboom zitten maar aan de ene kant je kan geen mooier kerstkado wensen :D

@Noralien wat fijn dat jij nu ook je kleine hebt gevoeld.

3. Daphne

Daphne Fanatiek lid

1 jan 2006
    4.615
    0
    0
    Roosendaal
    @Vales: als je echt overtijd loopt, zullen ze je wel voor de kerst inleiden. Volgens mij zijn de artsen ook graag thuis met kerst ;)

4. keizerin

keizerin Niet meer actief

Ja inderdaad had ik nog niet aangedacht :oops: :)

5. Daphne

Daphne Fanatiek lid

1 jan 2006
    4.615
    0
    0
    Roosendaal
    Hehe, denk ik met je mee. Misschien heb ik het wel mis hoor, maar ik denk het zo.

6. Karina

Karina Fanatiek lid

31 mrt 2006
    1.987
    0
    0
    Mamma & masseuse
    Rotjeknor
    Ze zullen idd niets inplannen met de feestdagen, geloof ook niet eens in het weekend, tenzij het noodzakelijk is (dit heb ik weleens gehoord hoor, pin me er niet aan vast), er zijn op die dagen gewoon minder mensen ingezet!!!

Ik zit ook met die dagen in mijn hoofd hoor en bijna twee jaar geleden hoopte ik ook niet dat het op de feestdagen geboren zou worden, mijn dochter is uiteindelijk op 15 december 2004 geboren (op de verjaardag van mijn oma, dat vind ik wel erg leuk, soort van afsluting van 4 generaties ofzo, vind dat wel heel bijzonder, ze leeft ook nog)! Nu heb ik dus nog een dag waarop het minder uitkomt, hihi, het liefst een weekie ertussen, maar ja je hebt het niet voor het zeggen hĆØ en idd gezondheid is het belangrijkste!

7. noralien

noralien Fanatiek lid

7 jun 2005
    2.734
    1
    0
    Wormerveer
    @Sellie, Lekker zeg, 5 wkn vakantie.
    Fijn dat je de baby nu ook voelt. Ik voel haar ook pas sinds een paar dgn. Heb er ook echt op zitten wachten hihi.
    Leuk trouwens dat je weet dat het een meisje wordt. De meisjes zijn niet zo goed vertegenwoordigd in de decembermaand ;)

8. eve

eve Fanatiek lid

26 apr 2006
    4.525
    0
    0
    Den Haag
    Hallo allemaal,

Ik ben op 21 december uitgerekend. Kans op een kerstkindje is dus best groot. Vond dat eerst ook niet zo'n fijn idee. Is voor het kind toch niet echt leuk als z'n verjaardag samenvalt met de kerst. Zelf vind ik het niet erg hoor. Was vorige week in het ziekenhuis om de verloskamers te bekijken. Kreeg daar een rondleiding van een verloskundige die vertelde dat de kerst bij hun juist een favoriete dienst is. Ze maken het dan extra gezellig. Op oud & nieuw daarentegen werken ze niet graag.....

9. slingding

slingding VIP lid

9 apr 2006
    5.425
    1
    0
    verzorgende IG
    Middelburg
    Hallo,

Het is in ieder geval wel fijn dat dan de vk het een leuke dienst vindt met kerst, alleen balen als het dan oud en nieuw is dan moet je maar hopen dat je niet moet bevallen of dat ze goed kunnen verbloemen dat ze het niet leuk vinden.

Mijn man heeft gisteren na veel pogingen de kleine voor het eerst gevoeld zomaar 3 schopjes of stompjes, heel apart en bijzonder vond hij het.
    Ik ga het nu ook wat beter voelen, alleen voel ik het eigenlijk pas goed als ik op mijn rug in bed lig.

Het lijkt wel herfst buiten wat een weer, dan lijkt het helemaal zo december maar helaas het duurt nog even.
    Gisteren alles na gekeken wat ik nog nodig heb voor de uitzet, en op een paar lakentjes en hydrofiel luiers na heb ik het een eind.

10. Suusje76

Suusje76 Bekend lid

8 apr 2006
    723
    0
    0
    Iedereen voelt nu wel zo ongeveer de baby bewegen. Leuk is dt zeg. Ik maak me inmiddels zorgen als ik de baby een dagje niet/nauwelijks voel. Gisteren was ik bijvoorbeeld zo druk (babykamer behangvrij gemaakt) dat ik niets gevoeld heb. 's Avonds zat ik me echt af te vragen of het nog wel goed zat. :(

Maar inmiddels alweer een aantal malen de baby gevoeld. Morgen ga ik voor de 3e keer naar de verloskundige en weer het hartje horen! Ik wil dat weer zo graag. Ik denk ook dat we toch maar een afspraak gaan maken voor een pretecho. Iedereen heeft minimaal 2 echo's gehad en ik nog niet, en ik ben wel heel nieuwsgierig.

Toch willen we het geslacht niet weten. Alle kennissen/collega's en familie van ons zetten hun kaartje op een meisje. De ƩƩn zegt dat ze dat aan mijn gezicht kunnen zien, de ander zegt dat ze het aan mijn figuur kunnen zien, weer een ander beweert dat de naam die je het eerste weet, dat dat geslacht het wordt (komt ook heel vaak uit). En wij wisten de meisjesnaam als eerst.

Hoe zit dat bij jullie? Als jullie weten wat het wordt: gokken de mensen dan goed? In ieder geval dachten wij zelf dat het een jongetje zou worden (gezien het moment van conceptie tijdens de vruchtbare dagen), maar we gaan nu steeds meer twijfelen. Wel spannend zeg!

Groetjes Suusje

11. Daphne

Daphne Fanatiek lid

1 jan 2006
    4.615
    0
    0
    Roosendaal
    Bij mij dacht ook iedereen dat het een meisje ging worden. Had iedereen het mooi mis, hihi.

12. bij mij denken de meeste ook aan een meisje. Eerst dacht ik dit ook, nu denk ik eerder een jongen.

Maar deze nacht heb ik gedroomd dat ik aan het bevallen was (op 5 minuten trouwens, en ik voeld er niks van :) ) en het was een meisje.

We zullen wel zien. Als het maar gezond is...

Saartje

13. noralien

noralien Fanatiek lid

7 jun 2005
    2.734
    1
    0
    Wormerveer
    Bij mij dachten de meeste dat het een meisje zou worden, klopt dus idd.
    Maar wij hadden nog geen meisjesnaam, terwijl we wel al een jongensnaam hadden. Bij ons ging dat dus niet op :(

14. Daphne

Daphne Fanatiek lid

1 jan 2006
    4.615
    0
    0
    Roosendaal
    Noralien, dat hebben wij ook min of meer. De meisjesnaam waren we helemaal over uit. We hadden ook een jongensnaam, maar daar waren we niet 100% zeker over. Sinds bekend is dat het een knulletje wordt, heb ik eerst getwijfeld of ik de naam nog wel mooi vond. Na een halve week was ik eruit en wil ik er bij blijven. Nu twijfelt mijn hubbie. Hij heeft een andere leuke naam gehoord, maar die is hij vergeten. En hij kan er maar niet opkomen.

Ik wil wel weten wat die naam is, maar ik wil ook graag gewoon beslissen. We hebben nog tijd zat natuurlijk, maar ik geloof dat ik van duidelijkheid houdt, haha.

15. Arwen

Arwen Actief lid

23 jan 2006
    228
    0
    0
    Secretarieel/administratiefmedewerkster
    Deventer
    Ik hoop op een meisje, we hadden eigenlijk direct al een naam ervoor..en we vinden die zo gaaf!
    Maar ergens ben ik er bijna van overtuigt dat het een jongen word, waar we ook wel een leuke naam voor hebben bedacht..maar ja je weet het niet..
    Onze kleine reageert ook erg op de vader hihi als hij zijn hand op mijn buik legt of er tegen begint te praten dan gaat het flink bewegen..vind het heel leuk..
    De mening over wat het gaat worden is verschillend, mijn moeder zegt dat het een jongetje word, mijn vader zegt dat het een meisje word (ze hebben al 2 kleinkinderen wat een jongen is, is te begrijpen) en mijn zoon zegt dat het ook een jongetje word, vriendin zegt dat het een meisje word maar gaat nu twijfelen..
    Als het maar gezond is, ik kan haast niet wachten :D

Gister lag ik met mijn buik tegen mijn vriend zijn rug, toen begon de baby enorm te bewegen en te trappen of boksen ik dacht dat moet hij toch voelen?maar mijn vriend heeft niets gevoeld maar ik vond het wel erg grappig ;)

Ik heb ook de 20 weken echo in mijn album geplaatst :D en ik zal kijken of ik een buikfoto kan plaatsten..

Liefs XXX

16. Otje

Otje Fanatiek lid

10 apr 2006
    4.703
    0
    36
    Wij hadden eigenlijk al voor de zwangerschap de jongensnaam al en de meisjesnaam kwam iets later. Ik vond de meisjesnaam ook geweldig maar die jongensnaam ben ik ook erg blij mee. Ben heel benieuwd hoe alle babys straks gaan heten hier en hoe ze eruit zien! Leuk toch? Nog een maand of 4-5... dan zijn ze allemaal geboren. Raar idee he?

Ik heb trouwens net voor de spiegel ook een foto van mijn buik gemaakt. De foto is ietwat onduidelijk door de spiegel maar je ziet het wel. Het wordt al echt een flinke buik.

Gisteravond lagen we in bed en begon de baby ineens heel erg duidelijk te schoppen. Dus mijn man de hand op mijn buik en hij voelde het ook heel duidelijk. Echt super dat hij het nu ook kan voelen.

Gr Otje

17. Arwen

Arwen Actief lid

23 jan 2006
    228
    0
    0
    Secretarieel/administratiefmedewerkster
    Deventer
    Ja super he Otje, heeeft jou baby dat ook dat hij heel erg beweegt onder de dekens en als je wilt kijken dat hij stopt??? bv als iemand wil voelen (zoals mijn zoon) en hij beweegt en mijn zoon legt zijn hand erop dat ie stopt? owow tis me dr 1tje ;)
    Het is zeker een apart idee dat iedereen over 5 maand al een kindje heeft..
    Mijn zoon is 1 maand te vroeg geboren dus ergens houd ik daar rekenschap mee, het zijn nog maar 4 maanden he :D heb er zo zin in..ons kleine hummeltje vast houden...

Liefs XXX

18. Ayla

Ayla Fanatiek lid

29 dec 2005
    1.049
    0
    0
    Aders ik wel... kijk helemaal uit naar de kraamweek die vind ik zoo heerlijk! Ik krijg geen hemwee straks naar zwanger zijn (dit is de laatste) maar wel naar de kraamtijd *zucht*
    En bevallen dat vind ik ook leuk... dacht dat ik nu een fijne zwangerschap zou hebben maar ben sinds een paar dagen weer misselijk, heb al 3 dagen achter elkaar weer moeten spugen... bleeeh hopen dat het tijdelijk is dan maar :(

Mijn oudste zoon heeft de kleine laatst gevoeld, "ooh" zegt ie "mijn zusje kietelt mij!!" hij is ervan overtuigd dat het een zusje is, hij wil de babykamer volgeschilderd hebben met bloemetjes, en als we weten dat het een meisje is dan wil hij jurkjes voor haar gaan kopen :) Wie weet heeft hij gelijk... we zullen zien woensdag... vind het wel heel spannend nu, want als het een meid is dan moet ik me helemaal omschakelen en heel veel kleertjes gaan uitzoeken :confused: Veel kleertjes zijn echte jongens dingen en vind toch dat ik haar daar niet in kan laten lopen. De thuisdingen als boxpakjes ed dat maakt natuurlijk niet uit maar een donkerblauwe spencer om maar iets te noemen is niet echt voor een klein meisje :rolleyes: Maar we zullen zien... heb wel alle kleertjes de afgelopen dagen op maat uitgezocht en alle babydingen overal vandaan gehaald.. sjee wat hebben we veel zeg na 2 kids verzamel je echt van alles! :confused:

Ik ga weer ga cake bakken met mn zoon, chococake...mmmmhhh (als ik niet al te misselijk ben kan ik em zelfs eten ;) )

19. noura

noura VIP lid

27 apr 2006
    8.819
    0
    0
    nou mischien weten wij morgen ook wat het word, want ik heb geen idee eigenlijk. en nog niemand die zegt dat ze denken wat het word. wel dat ze willen weten of wij het weten?

maar eerst dacht ik een jongen, ik wou graag een jongen, en toen had ik zoiets van het word een meisje. maar nu weet ik het niet meer.

wat betrefd namen, ik ben daar nog niet zo mee bezig. ik schrijf wel namen op die ik mooi vind, maar ik weet van mezelf dat ik nogal veranderlijk ben dus wacht nog wel even.

ik heb vandaag mijn eerste pakje gekregen, een mevrouw waar wij vaak voor werken. vond ik zo lief, en ze wil ook wat slofjes voor me breien. superlief.

en ayla, ik heb ook wel zin in chocolade cake...mmmmm

20. Daphne

Daphne Fanatiek lid

1 jan 2006
    4.615
    0
    0
    Roosendaal
    Ow Noura, wat spannend morgen. Ik krijg morgen ook weer een echo, de officiele 20-weken echo. Gelukkig hebben we al gezien dat alles goed zit tijdens de pretecho.

Deel Deze Pagina