december 2006 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door duikster, 28 mrt 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. melliemel

melliemel Fanatiek lid

31 aug 2005
    2.081
    0
    0
    hoi hoi,

nouralien; fijn dat jij de kleine nu ook voelt

noura; veel plezier morgen met de echo

otje; mooi buikje hoor.

ben erg benieuwd wie er van jullie allemaal nog meer een buikfoto in zijn album heeft staan ;)

saar; idd als het maar gezond is dat is het allerbelangrijkste

suus76; altijd weer leuk hè het hartje horen! enne ben zelf ook erg benieuwd of de meeste mensen gelijk hebben, (bij ons denken de meeste een jongen) mijn man denkt een meisje we zullen zien.....

morgen lekker naar babyplanet ga ik ff kijken voor een 'lodger bunker'. dit is een soort kleed waar je de kleine inwikkeld en in de buggy kunt doen, te gebruiken tot 3 jaar errrug leuk, je hebt er ook een wrapper van die kun je gebruiken als speelkleed en wikkeldoek ook erug leuk.

gr saskia

2. Daphne

Daphne Fanatiek lid

1 jan 2006
    4.615
    0
    0
    Roosendaal
    Ik heb ook een buikfoto staan. Zal er zo nog ff een nieuwe in zetten. Kan sinds vandaag een buikband aan, jeee!

3. Arwen

Arwen Actief lid

23 jan 2006
    228
    0
    0
    Secretarieel/administratiefmedewerkster
    Deventer
    Ik heb net even vlug een buikfoto gemaakt met mijn telefoon, kijken of het zo lukt, anders maak ik wel een andere..volgens mij begint het buikje al aardig te komen ;) zoals bij velen :D

LiefsXXX

4. Arwen

Arwen Actief lid

23 jan 2006
    228
    0
    0
    Secretarieel/administratiefmedewerkster
    Deventer
    Noura hoe was de echo??

Ik heb m geplaatst hoor, me buikfoto ;)

Liefs XXX

5. noura

noura VIP lid

27 apr 2006
    8.819
    0
    0
    hooooi,

ik ben helemaal opgelucht, want op de echo zag alles er mooi uit! wat geweldig wat ze allemaal kunnen zien, hartje, niertjes, maagje, hersentjes, blaasje, ruggetje, alles is bekeken en gemeten en was allemaal gelukkig goed.
    ik had vanacht zo slecht geslapen, omdat ik er toch wel erg mee bezig was.
    in ieder geval ben ik even bezig geweest om alle echo foto`s in te scannen (ging eerst niet) en heb ze nu in mijn album zitten. buikfoto had ik er al in staan.
    er is ook nog naar de placenta gekeken, en hoewel die tegen de achterzijde zit, zit er nog steeds een stukje heel laag bij de baarmoedermond. daar lopen ook nog bloedvaten dus het word nog in de gaten gehouden.

en natuurlijk het geslacht........ het kan bijna niet anders want ook dit word weer een decemberboy!
    ik heb gelijk maar een stoer pakje gehaald! nu heb ik straks 2 zoons en een dochter, heerlijk.

6. Suusje76

Suusje76 Bekend lid

8 apr 2006
    723
    0
    0
    Hoihoi!

Ik ben weer helemaal happy! Heb de kleine weer volop gehoord! En alles was weer in orde. Bloeddruk (ondanks mijn dropvreetbuien) lekker laag, buik groeit goed. Ik voel de baby vooral bewegen onderin, bij mijn liezen. De vk zegt dat het dan vooral met de voetjes naar beneden toe ligt.

Daphne: ook ik heb sinds een week buikbanden aan! Staat zo ontzettend leuk, heb er meteen vier (!) gekocht. Leuk is dat he?

Noura: wij krijgen ook volop cadeautjes. Voor mijn verjaardag heb ik de eerste rompertjes en slabbetjes, sokjes en knuffeltjes gehad. Afgelopen weekend bracht mijn schoonmoeder badspeeltjes en een pluche speelbal mee. Scheelt alweer om zelf te kopen dus.

Groetjes Suusje

7. noura

noura VIP lid

27 apr 2006
    8.819
    0
    0
    leuk he, cadeuatjes. mijn neefje is nu 8 weken en mijn schoonzus zei al dat als wij ook een jongen kregen kon al het spul mooi door naar ons. geweldig.

8. Daphne

Daphne Fanatiek lid

1 jan 2006
    4.615
    0
    0
    Roosendaal
    @Arwen: Mooi buikje hoor!!
    @Noura: Ik zie dat ze bij jullie een duiderlijker apparaat hadden. Het zijn hele mooie foto's geworden. Nogmaals gefeli met je knulletje.
    @Suusje76: Mooi dat alles goed gaat. Ik voel de baby veel links en hij ligt ook steeds daar met zijn voetjes. Hoewel hij ook wel draait, van van de week lag hij daar met zijn hoofdje of kontje, ik voelde een hele bobbel. Ik heb nog maar 1 buikband. Als ik salaris krijg moeten er toch meer komen hoor!

Ik ben overigens net een oud gebouw in de wind. Alles kraakt. Gisteren avond stond ik op van de bank en knakken mijn enkel, knie en heup. En ik heb al weken last van mijn onderrug en stuitje (zwakke plek, heb ik ooit gekneusd).

9. noura

noura VIP lid

27 apr 2006
    8.819
    0
    0
    ja ze hebben zeker mooie fotos gemaakt, de kleine lag heerlijk op zijn duimpje te sabbelen. de vk en ik hebben er hartelijk om moeten lachen. ik moet wel zeggen dat ik een heel fijne vk heb die alle tijd nam om me alles uit te leggen en te laten zien. je kon zien dat ze er zelf ook plezier in had.

ik leef nu helemaal in de 7de hemel...

10. melliemel

melliemel Fanatiek lid

31 aug 2005
    2.081
    0
    0
    arwen en daphne; mooie buikjes hoor.

noura; wat een geruststelling hè als je dit hebt gezien? en beter dat ze je iig goed in de gaten houden, en nog een jongen erbij errug leuk.

daphne en suusje; een buikband zit er helaas voor mij nog niet in, staat gewoon echt nog niet, baal baal maargoed zal binnenkort wel verandering in komen en dan sla ik er ook een aantal in. vind ze altijd zo leuk staan bij zwangere vrouwen.

ik merk dat ik qua buik nu echt snel groei (lijkt wel met de dag te groeien) binnenkort gaat mijn vriendin weer een bellypaint maken ben erg benieuwd met het verschil van de vorige keer.

gr saskia

11. Daphne

Daphne Fanatiek lid

1 jan 2006
    4.615
    0
    0
    Roosendaal
    @Melliemel: Jij bent inderdaad nog goed slank zeg. Maar straks schiet je buik er ineens uit hoor!! Komt helemaal goed met jouw buikje!!

12. noura

noura VIP lid

27 apr 2006
    8.819
    0
    0
    ja melliemel je hebt nog een slank buikje, maar het kan ineens met zo`n groeispurt gaan.

ik heb ook een buikband, maar draag hem niet over een shirt. ik draag hem onder mijn shirts,die een beetje kort worden. of meer als rokje, een beetje gerimpeld. want moet zeggen dat alleen boven in dat die nog net iets ruim zit.

13. lianne

lianne Bekend lid

19 nov 2005
    893
    0
    0
    groepsbegeleidster
    nou ik heb contact met de verloskundige gehad over mijn harde buiken.

Was volgens haar toch een teken zeker veel rustiger aan te doen.

Met mijn leidinggevende gebeld en besloten dat ik me terug trek uit de zorg.

Ik ga nu vervangend werk op de woongroep doen..
    Er ligt altijd veel werk ,dus op die manier kan ik toch mijn steentje bijdragen.

Mijn leidinggevende reageerde heel lief, ga nu wel weer genieten van je zwangerschap en ga je niet schuldig lopen voelen, dat is zonde van de mooie tijd, jij bent net zo goed misbaar in het team als iemand anders, en ga maar lekker andere taken doen.
    Deed me zo goed.

Ik draag nu ook graag buikbanden.

Ik draag nu op aanraden van de verlosk. ook speciale buikbanden, die je onder je kleding draagd en die je buik en rug ondersteunen.
    Zitten ook wel lekker.

Wat een verschil in dikte van buiken he?

Die van mij is nu nog dikker dan bij mijn vorige zwschap.

Er was leuke opruiming dus volop meisjes kleertjes uigezocht met mijn dochter.
    Mam kijk dit is schattig voor mijn zusje riep ze steeds.
    Veel roze aangeschaft, vond Izanka ( mijn dochter ) zo mooi.

14. Nynke31

Nynke31 Fanatiek lid

7 mrt 2006
    1.383
    0
    0
    Limburg
    ik draag mijn buikband ook onder mijn shirts. Vooral ook omdat sommige broeken niet mooit zitten bovenaan en mijn shirts ook te kort worden.
    Bovenaan zijn ze bij mij ook nog wat groot. Ik neem ze aan de zijkant in met een veiligheidspeld. Ziet toch niemand.

Noura: leuk een jongen.
    mooie foto's. Het maakt toch wel veel uit, zo'n apparaat. Vind mijn 20 weken foto's niet zo mooi.
    Zal ze ook in mijn album zetten.

15. Ayla

Ayla Fanatiek lid

29 dec 2005
    1.049
    0
    0
    Leuk Noura! Een jochie :D de meiden zijn wel in de minderheid hé... ben benieuwd wat er morgen bij ons uitkomt, vind het wel heel erg spannend nu... ga maar vroeg naar bed. Net eten besteld dat zal zo wel komen, heb best honger maar ben vandaag echt schandalig lui geweest :oops:

Melliemel, je lijkt een beetje op mij met mn eerste... helaas kreeg ik toen pas een buikje met 6 mnd, en dan nog was het voor de buitenwereld niet te zien, buikbanden of niet :(

16. melliemel

melliemel Fanatiek lid

31 aug 2005
    2.081
    0
    0
    hihi ja dat idee heb ik ook hoor komt helemaal goe. maar thnx voor je compliment

noura; ik denk idd wat ik al aangaf dat het een flinke groeispurt gaat maken zo hoor

lianne; goed dat je advies opvolgt enne, waar kun je speciale buikbanden halen die je buik en rug ondersteunen? gewoon interesse

nynke; tja dat is mss ook een idee, om ze over je broek en onder je shirt te dragen, dan kan ik mijn broeken nog aan (met de knoop open) zonder dat het raar staat...

ayla; maarre dan was jij wss slanker want met zwangerschapskleding ziet de buitenwereld het bij mij wel hoor, ze denken dan weliswaar dat ik nog maar 3à4 mnd ben maargoed ze zien het ;) :) . we zullen het allemaal zien.

gr saskia

17. Daphne

Daphne Fanatiek lid

1 jan 2006
    4.615
    0
    0
    Roosendaal
    Sjonge, er zit wel een hoop verschil in buik in de ochtend of de avond. Ik heb een foto van vanochtend en net heeft mijn vriend er ook 1 gemaakt. Ze staan allebei in mijn album. Lijkt wel of er een maand tussen zit :(

18. Otje

Otje Fanatiek lid

10 apr 2006
    4.703
    0
    36
    Leuk zeg om allemaal die buiken en echo-foto's te bekijken!

Even een vraagje: Hebben jullie ook zo'n zin in het zwangerschapsverlof? Ik ben al echt af aan het tellen. Erg he? Ik werk nu 24 uur per week, 3 dagen van 8 uur. Ik werk op de klantenservice van een energiebedrijf en vandaag was het echt zo druk! Heb echt uren hoofdpijn gehad en was ook blij toen het 18.00 uur was.... Nog 12 weken werken, dan mag ik met zwangerschapsverlof. Ik wil met 34 weken met verlof gaan. En jullie? 34 of 36 weken?

Zo, ik ga even lekker op de bank hangen. Het was een lange dag vandaag. Morgen ben ik vrij, donderdag en vrijdag werken...

Gr Otje

19. Molly

Molly Fanatiek lid

4 dec 2005
    1.456
    0
    0
    Ik wil 4 weken voor de bevalling stoppen met werken, dat komt voor mij op 10 november. tot die tijd blijf ik gewoon 5 dagen werken (zolang het gaat). Na mijn zwangerschap ga ik 4 dagen werken.

Bij ons zijn de meningen trouwens verdeeld. Een aantal mensen denkt dat het een meisje wordt en een aantal mensen denkt dat het een jongetje wordt, maar de meerderheid zegt meisje. Ik wist niet dat ik zo goed kon acteren, maar ik hou nog steeds vol dat ik niet weet wat het wordt en dat schijnt heel geloofwaardig over te komen!

Ik draag ook graag buikbanden, maar dan wel onder mijn shirtjes, anders vind ik het niet mooi staan.

20. keizerin

keizerin Niet meer actief

Hallo allemaal,

Nou de buikjes groeien allemaal goed hé,leuk hoor om al die foto's te zien.
    Ik ga volgende week weer een foto maken maar volgens mij is hij weer gegroeid tenminste mijn moeder zei dat toen ze me gisteren zag.
    Ik kan ook al een buikband om.
    Bij ons denkt iedereen een jongen en vooral op werk denken ze een jongen maar Johan kan goed liegen hij zegt alleen maar ik zeg niks :)
    Er denkt nog maar 1 iemand dat het een meisje is tenminste dat ik weet.

Vanmiddag heeft mijn vriend ons kindje erkend en we kregen gelijk een formulier mee die we moeten invullen voor het gezag.
    We zijn ook gelijk naar prenatal geweest,mijn vriend had een 50 euro bon van zijn werk gekregen,ze worden bij ons op werk getest door een persoon maar je weet niet wie het is en wanneer ze komen.
    Ze testen de service en het kwaliteit van het eten(hij werkt bij de mac als manager)en hij had 99% gehaald dus daarom heeft hij die bon gekregen.
    Maar daar hebben we dus even babyspullen van gehaald bij de prenatal je bent alleen zo door de 50 euro heen :)
    Ik heb 3 hoeslakens gehaald voor de wieg en 3 voor het ledikantje een kruik en spuugdoekjes en een speeltje voor de baby nou en toen was de 50 euro alweer op,maar toch wel leuk als je het gratis hebt gekregen :D
    Morgen moet ik weer om half 5 naar de verloskundige,heb wel weer zin om het hartje te horen.

Deel Deze Pagina