december 2006 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door duikster, 28 mrt 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lianne

lianne Bekend lid

19 nov 2005
    893
    0
    0
    groepsbegeleidster
    Hoi melliemel, die buikbanden zijn van het merk anita ze heten babybelt.
    Ik heb hem van een vriendin gekregen, maar w.s verkoopt prenatal zoiets wel.
    Het geeft fijn steun aan je buik en je rug.

2. Ayla

Ayla Fanatiek lid

29 dec 2005
    1.049
    0
    0
    @Melliemel... maar die babybelt banden heb jij niet echt nodig denk ik ;)

3. Sellie

Sellie Lid

8 mrt 2006
    78
    0
    0
    Suus, bij mij zei bijna iedereen dat het een jongen zou zijn. De een zag het aan de vorm van mijn buik, de ander aan mijn gezicht, de ander weer aan mijn humeur enz.. Heel gek, maar ik ging er op een gegeven ogenblik in geloven dat we een jongen zouden krijgen.... haha..
    Nou mooi mis, het wordt dus een meisje.. tenminste dat is mij verteld! Behalve mijn man had gelijk: hij had vanaf het begin gezegd dat hij voelde dat het een meisje zou worden.. leuk he..

4. noralien

noralien Fanatiek lid

7 jun 2005
    2.734
    1
    0
    Wormerveer
    Zooo zeg....is bijna niet bij te houden, dit topic :)

@Lianne, fijn dat je leidinggevende zo goed reageerde en dat er iets geregeld kon worden. Ik werk zelf ook in de zorg (verstandelijk gehandicapten) en mijn ervaringen zijn ook goed. Toen ik mij ziek moest melden ivm mijn zwangerschap werd er ook zo gereageerd, "maak je maar niet druk om het werk, dat wordt wel opgelost". Fijn idee!!

@Otje, ik kijk ook zo uit naar het zwangerschapsverlof. Er zit nog een vakantie tussen en ik hoef eigenlijk maar heel weinig te werken omdat ik eerder veel te veel gewerkt heb. Ben nu aan't aftellen tot mijn vakantie en daarna hoef ik nog maar een paar weekjes te werken. Verheug me er zooo op.... :D
    Hoe vaak krijg je nou de kans om 16 wkn vrij te krijgen ;)

Vanmiddag mijn 20 wkn-echo. Ben wel weer benieuwd.
    Ik ga tóch weer naar het geslacht vragen....even kijken of het nog steeds een meisje is ;)
    Hoop dit keer wel weer iemand te treffen die er plezier in heeft om de echo te maken, de vorige was best wel bot en dat verpest toch wel een beetje de sfeer. Moet juist heel leuk zijn tijdens de echo vind ik.

5. Nynke31

Nynke31 Fanatiek lid

7 mrt 2006
    1.383
    0
    0
    Limburg
    @noralien: veel plezier bij de echo...

Ik kijk ook uit naar mijn zwangerschapsverlof. Heb eerst vanaf vrijdag 2 weken vrij, ben er echt aan toe. ff bijslapen :) en dan moet ik nog 8 of 10 weken werken. Ik wil zo lang mogelijk doorwerken, dus tot aan 4 weken, maar weet niet of ik dit ga redden. Omdat ik nu al erg moe ben. En dan werk ik al 1 uur minder per dag, mijn recht op extra pauze neem ik niet tussen door. Is niet handig vind ik zelf. Maar eens afwachten na de vakantie.

Heb echt zin in mijn vakantie. De babykamer komt maandag en die gaan we dan in elkaar zetten. Verder gaan we de kamer nog een kleurtje geven en nog allemaal spulletjes kopen die nog nodig zijn. Heb alleen nog maar kleertjes gekocht.

6. Daphne

Daphne Fanatiek lid

1 jan 2006
    4.615
    0
    0
    Roosendaal
    Ik zit al een hele tijd thuis en zal ook thuis zitten tot en met de bevalling. Ik moet zeggen dat ik me best vermaak. Ik zie er zelfs tegenop als ik denk dat ik in februari (jeetje, dat duurt nog eeuwen) weer zou moeten gaan werken.

@Noralien: veel plezier met de 20-weken echo.

7. noura

noura VIP lid

27 apr 2006
    8.819
    0
    0
    ik heb net vakantie gehad, maar ben er weer aan toe.
    verder weet ik nog niet of ik het geheim kan houden dat het een jongetje word, ik heb de neiging om er met iedereen over te gaan kleppen.
    vanmiddag komt er iemand kijken voor de verdere verbouwing vande zolder, en dan hopen dat er een beetje schot in komt, want ik wil aan de gang met de babykamer.

gister ben ik eens wezen kijken naar borstkolven. zijn behoorlijk prijzig zeg. ik ga me dus eerst maar eens verdiepen in persoonlijke ervaringen.
    je hebt de handkolven en de electrische. die laatste zijn dan ook weer 3x zo duur. maar je bespaart natuurlijk wel op kunstvoeding, en bij mijn dochter heb ik 9 maanden gevoed dus dat is best lang.
    en zo`n electrische kan je nader hand ook weer verkopen. maar ben er nog niet over uit.

en het klopt dat de foto erg mooi is geworden, maar ik zag dat de vk er ook erg veel plezier in had om de echo te maken. en het was zo leuk om die kleine op zijn duimpje te zien sabbelen, erg leuk dan ook dat ze er 2 fotos van gemaakt heeft.

@ayla, ben benieuwd wat er bij jou uitkomt. allereerst hoop ik dat alles gezond is. maar ben ook benieuwd naar het geslacht.

8. Otje

Otje Fanatiek lid

10 apr 2006
    4.703
    0
    36
    Hallo mama's (to be)

Hebben jullie je ook aangemeld voor zwangerschapsgym of yoga of iets anders? Of ga je het juist niet doen?

Gr Otje

9. Daphne

Daphne Fanatiek lid

1 jan 2006
    4.615
    0
    0
    Roosendaal
    Ja, ik (lees: wij) gaan de cursus samen bevallen doen. En ik ga op zwangerschapszwemmen. Hiermee mag ik morgen beginnen en ik heb er super veel zin in.

10. eve

eve Fanatiek lid

26 apr 2006
    4.525
    0
    0
    Den Haag
    Ik begin op 5 september met zwangerschapsyoga. Is in de verloskundigenpraktijk, dus lekker in de buurt. Ben normaal niet zo'n yoga etc type maar dit leek me toch wel een prettige manier om me voortebereiden op de bevalling. Bovendien komt er nog een verbouwing aan en denk dat ik dan heel veel zal hebben aan ontspanningsoefeningen!

Ze zeggen wel es dat de kans groot is dat je er tijdens de bevalling niks aan hebt. Maar het idee dat ik nu ontspannen de bevalling tegemoet kan gaan dmv oefeningen vind ik al een prettig idee.

11. noura

noura VIP lid

27 apr 2006
    8.819
    0
    0
    ik ga helemaal niets doen. heb me bij de eerste opgegeven voor gym, maar toen ik daar kwam zag ik allemaal oudere vrouwen, en ik voelde me er totaal niet bijpassen. dat ik rechtsomkeert heb gemaakt.
    ik denk dat het ook gewoon niets voor mij is. het zuchten en puffen en opvangen van de weeen ging me bij de vorige 2 goed af,dus zal deze keer ook wel goed gaan.
    en verder ben ik blij als ik savonds thuis ben, dus heb ook niet zo`n zin om nog weg te gaan.

12. Daphne

Daphne Fanatiek lid

1 jan 2006
    4.615
    0
    0
    Roosendaal
    @ Eve: Ik ken ook mensen die bij de eerste geen cursus deden en bij de tweede wel. En zij zeggen er juist heel erg veel aan te hebben gehad. Het zal er ook wel aan liggen hoe je zelf bent.

En als je al bij de eerste een cursus hebt gedaan, dan weet je misschien niet wat je er aan had. Misschien heb je je toch wel beter kunnen ontspannen e.d. Ik heb zoiets van, het is gratis en baadt het niet, dan schaadt het niet.

13. noralien

noralien Fanatiek lid

7 jun 2005
    2.734
    1
    0
    Wormerveer
    We hebben de 20 wkn-echo vanmiddag gehad.
    Was weer heel erg leuk om naar te kijken.
    Toen ik zag dat we dezelfde echoscopiste hadden als vorige keer, baalde ik een beetje. Maar blijkbaar lag het er toen toch an dat we de laatste van de dag waren of zo. Ze was nu echt heel erg vriendelijk en nam alle tijd voor ons.
    Alles zag er goed uit. Het enige wat ze niet kon zien was het aangezicht (evt. hazelipje, ze lag met het gezichtje tegen mij rug) en de aansluiting van de vaten op het hart. Het hart zelf zag er wél goed uit.
    Ook nog even naar het geslacht gekeken...het is nog steeds een meisje :D

Ik ben er ook over aan't denken om op zwangerschapsgym en -zwemmen te gaan. Maar ja....ik schuif het steeds voor me uit, en voor je het weet is het te laat :(

14. Nynke31

Nynke31 Fanatiek lid

7 mrt 2006
    1.383
    0
    0
    Limburg
    ik heb ook nog aan die cursus samen bevallen gedacht, maar vond hem te duur. bijna 200 euro. Zwangerschaphaptonomie heb ik ook nog aan gedacht, maar dat zit helaas 40 minuten rijden bij mij vandaan en werd ook niet vergoed door de zorgverzekeraar.
    Nu ga ik 5 september beginnen met zwangerschapsyoga. Ben benieuwd, het lijkt me wel leuk. En is het niks stop ik ermee.
    Wil ook nog gaan zwemmen. Maar moet nog informeren waar en hoe laat. Heb zo'n idee dat dit 's ochtends is en dan kan ik niet. Misschien wel straks als ik thuis zit, heb ik er tijd voor en dan is gewichtsloosheid misschien wel fijn :)
    Voor mij hoeft het ook niet zo. Denk ook wel dat het zonder lukt. Maar wil het wel proberen. Misschien leer ik er toch iets van en het lijkt me ook leuk om met andere zwangere ervaringen te delen en wie weet houd je er nog vriendschap aan over.

15. lianne

lianne Bekend lid

19 nov 2005
    893
    0
    0
    groepsbegeleidster
    Noura, fijn dat je nu een wat gezelliger contact had met die dame van de echo.

Ik heb vorige zwangerschap yoga en zw.zwemmen gedaan, en n.m. aan de yoga heel veel gehad tijdens de bevalling.
    Deze keer ga ik er niet weer heen, heb er niet zo'n zin in.

Wel start ik volgende week met een cursus borstvoeding , deze duurt 2 avonden van 2 uur en zijn kleine groepjes max 7 dames.
    Aangezien ik vorige keer nogal naief aan de borstvoeding begonnen ben, had ik erg last van kloven, en daarnaast heb ik lastige tepels voor een babymondje, dus dat vind ik wel de moeite waard om daar iets beter op voorbereid te zijn.

Maar zeker bij een eerste kindje is het erg leuk om die zwangerschapscursussen te volgen.

16. Ayla

Ayla Fanatiek lid

29 dec 2005
    1.049
    0
    0
    Nou de echo was helemaal goed!! :D ZE was lekker bewegelijk (zoals altijd) en liet zich van alle kanten goed bekijken, alles zit erop en eraan, en werkt prima.. ik ben dus helemaal blij :D

17. keizerin

keizerin Niet meer actief

Ow Ayla wat leuk een meisje had je zoon het toch goed hé :D
    Ik ga gewoon zwemmen samen met mijn vriend verder ga ik niet op yoga of gym ofzo.
    Ik ben vandaag bij de verloskundige geweest en ik had vandaag echt een super aardige vrouw zij mag mijn bevalling wel komen doen :D
    Ze nam echt de tijd voor me,mijn bloeddruk was weer goed en mijn baarmoeder is ook goed gegroeid toen ze voelde zei ze ik zou je op 24 weken schatten maar toen meten ze en toen kwam hij op 23 dus dat is goed.
    Toen gingen we het hartje luisteren en ging die kleine er weer lekker tegen aantrappen :)
    Volgende afspraak is 13 september.

18. melliemel

melliemel Fanatiek lid

31 aug 2005
    2.081
    0
    0
    hoi hoi,

nou het is idd bijna niet bij te houden zeg, maargoed ik heb nog niet echt gekeken wanneer ik met zwangerschapsverlof ga, maar wil zolang mogelijk doorwerken zodat ik daarna meer dagen heb ;) . we zien wel

over de cursussen ik heb zelf gedacht aan mensendieck leek me wle interessant maar er was al een cursus bezig waar ik niet meer bij kon want ze waren al over de helft van de cursus. als ze er weer een start zou dit met genoeg aanmeldingen begin oktober beginnen, kon net aan zij ze. ik kijk wel nog verder en zwangerschapszwemmen lijkt me idd erg interessant. (hou heel erg van zwemmen)

noralien; fijn joh dat de 20 wkn echo zo goed was en dat het nog steeds een meisje is :)

noura; ik heb inmiddels ook best wat geinformeerd en naar het schijnt is een elektrische kolf het fijnst, uit mijn omgeving vinden ze de kolf van medela het fijnst tov de avent. mss heb je hier wat aan

ayla; gefeliciteerd met 'haar' alvast.

nou kijk van de week wel weer hoeveel er bij is geschreven!!!!

gr saskia

19. Suusje76

Suusje76 Bekend lid

8 apr 2006
    723
    0
    0
    Ik heb mij opgegeven voor zwangerschapsyoga. Ergens tussen de 22e en de 26e week start de les, wanneer er een groep vol is. Ik heb nog niets gehoord, maar dat zal niet lang meer duren. Ik heb bewust voor yoga gekozen omdat ik van gym hoorde dat het alleen maar een praatklubje was. En over yoga heb ik positieve verhalen gehoord.
    Misschien dat ik af en toe nog ga zwemmen, maar dan moet ik eerst positiebadkleding kopen..... :(

@Ayla: leuk! Weer een meisje erbij. Goed voor het evenwicht.
    @Noralien: misschien was de echoscopiste vorige keer uit d'r hum vanwege maandelijkse ongemakken, haha ;) :D In ieder geval goed dat ze nu een stuk leuker was. En natuurlijk dat het goed is met de baby!!!!

Suusje

20. neeltje

neeltje Fanatiek lid

17 feb 2006
    3.289
    0
    0
    ik ben nu ook al thuis i.v.m. bekkenklachten, ik kan niks meer pijnloos doen zeg maar en ga morgen naar het ziekenhuis voor fysio en mag verder eigenlijk niet veel doen. maar de kleine doet het goed en daar gaat het om!.
    volgende week weer naar de verloskundige, kan ik het hartje weer horen!

Deel Deze Pagina