December 2007 mama's deel 2

Discussie in 'De mama's' gestart door johana79, 21 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. olga

olga VIP lid

26 mei 2006
    10.528
    0
    0
    woerden
    Hallo, ik meld me hoor! Niks aan de hand hier...

Senna heeft vanacht heerlijk geslapen en is nu ook gezellig. Hoop dat dit de hele dag zo door gaat!

Dee, fijn dat je vanmorgen al bij de VK terecht kan. Maar ze maken nu nog geen echo denk ik....daar is het iets te vroeg voor toch?
    Bij je schoonmoeder dus goede verhalen en ook bij Britt, dus dat geeft wel hoop!

2. olga

olga VIP lid

26 mei 2006
    10.528
    0
    0
    woerden
    Britt, Jan dus weer aan het werk...zal wel even pittig zijn voor jou totdat de kraamhulp er is. Jij bent ook nog aan het herstellen natuurlijk.
    Wel lekker dat Roan het tot nu toe zo goed doet. In 's morgens vroeg een erg wakker mannetje dus. Toch knap dat Sam nog door het gehuil van zijn broertje heen slaapt. Ben bang dat dat bij Senna wel een probleem gaat worden, vooral vroeg in de morgen. Als hij niet meer diep slaapt, wordt meneer van elk geluidje wakker...

Loopy, goed dat je thuis blijft vandaag. Zou even bij de drogist of HA navragen wat je mag innemen tegen keelpijn.

3. Jufffie

Jufffie Niet meer actief

*zwaaaaaaaaaaaaaaaai-

Dagje Brussel was heerlijk, alleen was ik opeens zo emo en stil!
    Gister was het 6 weken geleden dat Noah geboren werd. Ik mis hem zo erg en heb zitten janken in de auto. Manlief en rijden en mij troosten en knuffelen!
    Vannacht heel naar gedroomd en werd met een angstaanval wakker.

Vandaag gaan mn man en ik Jay zo op de opvang dumpen en dan naar het LUMC voor een zeer belangrijk gesprek. Ik laat hier niks over maar stuur mije en PM en ik vertel waar het over ging en wat er gaande is.

Kus

4. Jufffie

Jufffie Niet meer actief

DEE, ik hoop zo dat alles geod verloopt.

Ik heb helaas nare ervaringen met het bloedverlies tijdens de zwnagerschap. Dit lijdde 2 keer tot een vroeggeboorte! Maar ik ben een zeer zeldzaam geval. Want ik bloed al 3 jaar aan één stuk door! Sinds de zwangerschap van Jay!

5. Jufffie

Jufffie Niet meer actief

Vandaag zou ik 23 weken zwanger zijn! Zo oneerlijk!
    Nog één week dan had Noah kans op leven!
    Volgende week zal het weer moeilijk zijn!

6. olga

olga VIP lid

26 mei 2006
    10.528
    0
    0
    woerden
    Ik denk trouwens dat er bij mij niks spontaan gaat gebeuren hoor, maar dat ik eind van de week gewoon ingeleid ga worden.
    Gisterenavond weer die gruwelijke pijn van een draaiend koppie. Ik kan dan gewoon helemaal onderin mijn bekken het hoofdje voelen draaien en duwen. Tegelijkertijd afzetten met het kontje, wat het nog erger maakt. Je zou denken dat ze er al bijna is, maar helaas heeft ze nog een pittig stukje naar de uitgang voor de boeg.

7. olga

olga VIP lid

26 mei 2006
    10.528
    0
    0
    woerden
    Juffie, ondanks dat je gisteren emo was, is het denk ik wel lekker geweest om even met zijn drietjes weg geweest te zijn.
    Je mag me altijd pb'en maar dat weet je wel!

8. olga

olga VIP lid

26 mei 2006
    10.528
    0
    0
    woerden
    Sorry trouwens over dat gezeur van die rotte steken en pijn....

Ik herken dit namelijk niet van bij Senna en aangezien ik verder geen last van voorweeen of iets dergelijks heb, moet ik daar maar over klagen...

Is er iemand die dit wel herkent? Ze kan soms een uur lang zo bezig zijn...

9. Britteke

Britteke Fanatiek lid

16 dec 2006
    3.613
    0
    0
    Pfff typ ik net een heel verhaal... druk ik verkeerd ALLES WEG!!

nou ga ik maar weer dan

10. Britteke

Britteke Fanatiek lid

16 dec 2006
    3.613
    0
    0
    Olga, Heerlijk een gezellige Senna in de morgen. Kan al zo schelen voor de rest van de dag he. Jan is vandaag weer voor 4 daagjes aan het werk gegaan en dan is hij lekker een weekje thuis. Hij wilde de kraamhulp niet in de weg lopen en zo heb ik straks nog een extra weekje verzorging :). Lief he??
    Vanmorgen was goed te doen. Sam werd pas om 10 voor 8 wakker en de kraamhulp is hier om half 9 dus tegen dat Sam aan het ontbijten was kwam zij binnen en heeft ze lekker voor mij een ontbijtje gemaakt :p. Ik moet zeggen dat ik me ook best wel goed voel hoor... Probeer wel goed mijn rust te pakken en heb de kraamvisite nog even niet toegelaten :D.
    Die steken herken ik enorm en ook ik had ze niet bij Sam. De avond dat mijn vliezen braken was het trouwens enorm. Veel pijnlijke steken en gedraai in mijn bekken. Ik hoop voor jou dat het ook een voorteken is...

Jufffie, kan me voorstellen dat het een moeilijke dag voor je was maar gelukkig heb je er toch nog van kunnen genieten. Succes vandaag in het LUMC en je mag me altijd PB'en of bellen he!! Dikke knuffel!!

11. Britteke

Britteke Fanatiek lid

16 dec 2006
    3.613
    0
    0
    Was gisteren trouwens nog aan het kijken voor ons weekje weg in juni. Waarschijnlijk gaan we naar Aquadelta in Bruinisse. Iemand wel eens daar geweest?? Het is hier in de regio wel enorm populair maar ben er zelf nooit geweest. Denk dat het vooral voor Sam erg leuk is!

Wat een heerlijk zonnetje trouwens!

Vandaag krijgt Roan zijn hielprik en gehoortest.

12. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Knuffie voor Missk!

Olga, mn schoonzusje heeft ook veel steken en last van haar dochters bolleke. Ik heb beide keren ongeveer 1 week voor de bevalling redelijk veel steken en krampjes gehad. Heb dat nooit gezien als voorweeën, maar denk dat het wel een soort van voorteken is geweest ;)

Juffie, dikke knuf voor jou! Succes met het heftige gesprek!

Loopy, volgens mij zijn er wel homeopathische dingen die je mag hebben. En idd dropjes.

Britt, fijn dat het goed gaat! En Roan onrustig inde ochtend? Geef je borstvoeding? Misschien wil hij lekker lang aan de borst liggen. Maar in het begin misschien nog niet zo prettig": pijnlijk en risico op kloofjes. Tobe heeft ook zn onrustige momentje in de ochtend. Hij slaapt wel lekker op mn borst (wil niet drinken ofzo). Maar ik slaap dus niet (echt). Wat vindt Sam van zn broertje?

Dee, dikke knuf meid ... hopelijk is het allemaal vals alarm!

13. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Succes! En dit berichtje doet me aan die van Tobe denken ... we hebben er helemaal niet bij stil gestaan dat we geen bericht hebben gehad ... En geen bericht = goed bericht! Joepie!

:)

14. Britteke

Britteke Fanatiek lid

16 dec 2006
    3.613
    0
    0
    Salapio, joeehoe!! Geen nieuws is goed nieuws he... Super!
    Ik geef idd bv en die komt nu echt goed op gang. Mega last van stuwing en mijn tepels liggen al helemaal open. Roan is van het happen en loslaten helaas... Ik heb ook het idee dat hij sochtends het liefst gewoon 3 uur lang aan mijn borst hangt maar heb daar zelf niet zoveel zin in eerlijk gezegd. Ik vind van mezelf dat ik al veel toegeef hierin maar er zijn grenzen hihi.
    Vanmorgen heb ik m ook even op me gelegd in bed maar ben dan zo bang dat ik in slaap val...

15. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Als je zoveel last hebt van je tepels dan moet je dat maar niet doen ... En dat happen en loslaten is herkenbaar. Komt waarschijnlijk door je stuwing en dan krijgt ie een enorme melkstoot in zn keeltje. Je kunt eventueel met de hand een beetje afkolven voordat je m aanlegt, je kraamhulp kan je daar vast wel mee helpen. En op de borst en zelf een beetje in slaap sukkelen (wel stevige kussens in de rug) is volgens mij niet zo erg ... ik slaap dan toch maar half ;)
    \
    Ben wel een aantal keer met Tobe aan de borst (liggend) in slaap gevallen: dan was ik echt een uur 'kwijt', dat vind ik wel heel eng: ik voed niet meer liggend!

16. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Is dit voor jullie ook zo herkenbaar?

Ik ben lekker stout

Ik wil niet meer, ik wil niet meer!
    Ik wil geen handjes geven!
    Ik wil niet zeggen elke keer:
    Jawel mevrouw, jawel meneer...
    nee, nooit meer in m'n leven!
    Ik hou m'n handen op m'n rug
    en ik zeg lekker niks terug!

Ik wil geen vieze havermout,
    ik wil geen tandjes poetsen!
    'k Wil lekker knoeien met het zout,
    ik wil niet aardig zijn, maar stout
    en van de leuning roetsen
    en schipbreuk spelen in de teil
    en ik wil spugen op het zeil!

En heel hard stampen in een plas
    en dan m'n tong uitsteken
    en morsen op m'n nieuwe jas
    en ik wil overmorgen pas
    weer met twee woorden spreken!
    En ik wil alles wat niet mag,
    de hele dag, de hele dag!

En ik wil op de kanapee
    met hele vuile schoenen
    en ik wil aldoor gillen: Nee!
    En ik wil met de melkboer mee
    en dan het paardje zoenen.
    En dat is alles wat ik wil
    en als ze kwaad zijn, zeg ik: Bil!

:);):p8):D

17. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Mirre niet je *** op de grond gooien!

(gooit dr *** op de grond en kijkt hondsbrutaal)

Mirre kom even bij mama om *** te doen!

(Mirre rent heel hard weg ... gierend van de lach)

Mirre eet je bordje leeg!

NEE!

Mirre even je tanden poetsen!

ZELF DOEN!

En meestal geniet ik er met volle teugen van ... maar soms ... (behangkrabber iemand?)

18. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Vergeet helemaal twee mijlpalen te melden:

1. Tobe lachte afgelopen woensdag voor het eerst naar papa ... (ja ja naar zn vader, net als zn zus ... moeder maar de melkkoe uithangen en komt nu al op de tweede plek :D ;)) ... een dag later was ik aan de beurt.

2. Ik pas mn oude spijkerbroeken weer aan *joehoe* ... zitten wel iets aan de strakke kant, maar ze zitten wel lekker dus ik = blij (moet wel nog ruim 5 kilo af hoor ... ik heb mezelf 5 maanden gegeven ;))

19. Lindy

Lindy VIP lid

16 jan 2007
    5.390
    1
    36
    ben fulltime mama
    haj meiden

wou even komen kletsen..
    maar robin is nog steeds niet lekker.
    arme ventje gister z`n goede dag gehad en vandaag
    weer terug bij af :(..
    Spugen en nog eens spugen,..
    onwijs huilen.. alleen maar bij me willen liggen zo sneu..
    hij heeft ook weer onwijze spuitluiers.. om het uur zo zielig..
    Net de ha maar weer gebeld en moet hem kleine beetje laten drinken.. en dan weer even recht op en dan proberen in slaap te sussen.. maarja zo ben je zowat de hele dag alleen maar met hem bezig.. Van mij mag dat ROT virus wel weer weg gaan..
    Ben zelf ook helemaal niet lekker.. :(

gelukig net met demy even naar buiten geweest..
    er is vannacht een kalfje geboren aan d eoverkant :D.
    zo lief.. helaas een stiertje.. dus zal hij niet lang blijven..
    Demy is nu even met papa boodschappen doen :)..

Straks naar de fysio hoop dat robin gewoon lekker nog even doorslaapt :) kan ik nog even wat doen..

Olga zet hem op meid :)..

ik kom vanavond wel ff bij lezen en reageren :D..

20. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Sterkte Lindy en beterschap voor je zoontje ... knuffie!

Deel Deze Pagina