December 2007 mama's deel 2

Discussie in 'De mama's' gestart door johana79, 21 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MamavEsmee

MamavEsmee Niet meer actief

Sanneke.. ik zou ook een tas met leuk speelgoed/ snoepjes, koekjes, broodjes, drinken, fruit meenemen..:D En last van lekkende borsten.. best vroeg i.d.

Olga.. Beroerde nacht dus.. En nee, natuurlijk geen bitterbal genomen tzzz..:D

Juffie.. wat moeilijk voor je..

Johanna.. Esmee kan ook zo lekker drommerig haar beker melk schuinhouden, alles nat!;) Veel plezier bij je vriendinnetje.. EN geslaagd voor een spijkerjasje, leuk!

Ik ga zo lekker de bovenverdieping soppen! Gisteren de badkamer en de bedden gedaan, dus met een lap, stofzuiger en dweil er door!

2. Jufffie

Jufffie Niet meer actief

Zometeen om 11 uur zal de arbo-arts bellen. Ben zeer benieuwd!

3. Jufffie

Jufffie Niet meer actief

Jay wil graag een keuken hebben. Ik heb ebsloten om die pas voor haar 3e verjaardag te halen. Ze krijgt nu van mij een houten loopfiets.
    Verder ben ik nu heel erg dat ik haar te veel verwen met speelgoed etc. Ben bang dat ze straks alles heeft en alles zo vanzelfspekend vindt.

Verder wil ik van de week mini-loco voor haar halen! We moeten haar woordenschat en taalontwikkeling gaan uitbreiden en stimuleren.
    Vandaag krijg ik via de post de uitslag van het psychologisch onderzoek die Jay heeft ondergaan in het LUMC!

4. MamavEsmee

Juffie.. vandaag dus de uitslag! Spannend. En dat keukentje is echt gaaf!!

Boven is alles weer lekker schoon en fris. Esmee heeft op bed zitten puzzelen en spelen. Helaas regent het hier nu.. Dat wordt dus niet naar buiten..;)

Na een week thuis heb ik ook wel weer zin om te werken. Het weekend nog lekker vrij, maandag weer slaap..

5. Jufffie

Jufffie Niet meer actief

De arbo-arts belde vandaag!
    Ik vertelde haar wat er gaande is en zij wil mij nog niet aan het werk zetten. Ik moet wel op korte termijn ff terug naar mijn klas om contact te houden met mijn leerlingen en collega's. Ik vind dat best zolang ik mag bepalen hoelang ik daar blijf.

6. Miep en Miep

Miep en Miep VIP lid

27 mei 2007
    8.944
    0
    0
    Judith..nou ik kan er niet echt peil op trekken wanneer ik het krijg..dat is t vervelende..
    Ik hoef niet eens druk te zijn t kom zo ineens opzetten…;)
    Jari krijgt idd al fruit en groente…tot nu toe als ie wakker was en dan een half klein potje per keer.. ;)
    Het was idd heerlijk weer! Beter als vandaag..t regent nu alweer de hele dag!
    En aan de sop geweest? Hier ook!;)

Loopy weer goedgekeurd!!! Fijn meid!!

Johanna al een leuke zomerjas gehaald! Leuk!!Ik ga eerst maar eens kijken wat er nog tevoorschijn komt van Mika.;) en of ie dat dan past natuurlijk.:p.

Sanneke..mm tips voor in de trein..idd zo’n magisch tekenbord is wel leuk!
    Voor de rest weet ik t ook niet echt..

Olga..slechte nacht gehad meid! Vervelend hoor! Dan rust je al niet meer uit hè..
    Dikke knuffel meid!!

Juffie..das wel een heel leuk keukentje!!;) zet je toch wat anders op zolder..;)
    Kan je afwisselen…doe ik ook..

Hier ook aan de poets geweest..lekker rommelen.
    Mika vermaakt zich prima..alles ligt bezaaid onder auto's enz..;)
    Zometeen komt mijn zus hier eten..dan gaan we vanmiddag even samen boodschappen doen als Jan weer thuis is..

Ik vind het ook best spannend of Jari een helmpje krijgt of niet...1 april is de meting....nog even afwachten hè..;)

7. olga

olga VIP lid

26 mei 2006
    10.528
    0
    0
    woerden
    Juffie, ga je toch voor de loopfiets i.p. een 12 inch! Het keukentje is ook erg gaaf, maar een mooi vooruitzicht als 3e verjaardagskado toch!
    Je hebt ook Bambino loco trouwens, dat is nog de stap voor mini loco. Maar ik denk dat het best nog wel lastig is. Misschien heeft de orthopedagoog/logopedist nog tips om thuis de woordenschat te oefenen?

Sanneke, Senna vindt de trein helemaal geweldig en gaat zitten en staan op de banken om naar buiten te kijken. Af en toe wat door het gangpad hobbelen doet hij ook wel. Verder inderdaad wat kleurtjes/stickertjes/boekjes meenemen en natuurlijk iets te drinken en snoepen. Succes in ieder geval en veel plezier bij je ouders!
    Oh en lekkende borsten had ik ook rond die tijd af en toe in de nacht.

Judith, hier ook regen...Maar Senna is bij schoonouders dus kunnen die lekker de hele dag met hem binnen zitten! Alles weer gepoetst dus....vind het zo knap van Esmee dat ze zich dan lekker zelf blijft vermaken!

8. olga

olga VIP lid

26 mei 2006
    10.528
    0
    0
    woerden
    Miep, Mika vermaakt zich ook al zo goed als jij aan het poetsen bent!
    Moet zeggen dat het bij Senna ook wel een stuk beter gaat hoor met zelf spelen/rommelen.
    Nog anderhalve week tot de meting...spannend. Daarna krijg je eerst een gesprek/uitleg bij waarschijnlijk een revalidatiecentrum dat helmpjes aanmeet en kun je altijd nog de beslissing nemen voor wel of niet. Een helminidicatie betekend niet perse dat je het ook moet doen. Er zal natuurlijk wel een bepaalde marge zijn waarin het ernstig wordt aangeraden en dan is de keus snel gemaakt natuurlijk.

9. MamavEsmee

Miep.. ah.. ook alles weer lekker schoon! Spanned, wachten tot 1 april.Dat is al best snel. Jari al lekker aan het smikkelen.. Gaat het goed? Gezellig dat je met je zusje boodschapjes gaat doen..

Olga.. Esmee vermaakt zich over het algemeen best goed. We wisselen samen spelen en alleen spelen af. Ik benoem het ook naar haar.. Mama gaat nu: Esmee gaat. En dit werkt toch wel!
    Senna vandaag dus toch naar je schoonouders.. Wel fijn voor jou, al nerveus voor maandag?

Vanmorgen had sassa een pleister want ze had bloed op haar knie. 3 x raden wat Esmee nu op haar spijkerbroek heeft zitten!:D

10. Jufffie

Jufffie Niet meer actief

Ik bedoelde de bambino loco. Mini loco had ik als kind. Vond het zo leuk!
    Ik ga het wel aanschaffen voor Jay. Oefening baart kunst.
    En van die oefeningen kreeg ze van de psycholoog voorgeschoteld.

Ik ga maandag een afspraak maken met de pedagoog. Ff kijken of zij een adresje heeft. Maar eigenlijk heeft het LUMC egzegd dat ik contact moest opnemen met onze kinderarts hier in DH. Ga dat maar ff doen denk ik!

11. olga

olga VIP lid

26 mei 2006
    10.528
    0
    0
    woerden
    Juffie, wat ook goed bruikbaar is voor vergroten van woordenschat/taalontwikkeling zijn b.v. lotto's/memory. Die van Dick Bruna staan heel herkenbare alledaagse plaatjes op. Je kunt ze dan ook gebruiken in combi met voorwerpen en er zelf andere spelletjes mee verzinnen.
    Of boeken met 'praatplaten' waarin je Jay kan vragen om 'dingen' aan te wijzen.
    Maar goed, je bent zelf juf dus zul je zelf ook een heel scala aan ideeen hebben denk ik....

12. olga

olga VIP lid

26 mei 2006
    10.528
    0
    0
    woerden
    Judith, ha ha Esmee met een pleister op haar knie! Gisterenavond liet Senna een scheetje en toen begon hij ook gelijk over Toto....Jan snapte er eerst niks van.

13. olga

olga VIP lid

26 mei 2006
    10.528
    0
    0
    woerden
    Mijn mams was net even op de koffie en kwam gelijk de spulletjes van de Hema brengen die ze voor me had gehaald.

Zo even de was ophangen en dan maar eens wat eten. Heb nu alweer onwijze trek....

14. olga

olga VIP lid

26 mei 2006
    10.528
    0
    0
    woerden
    Juffie, goed dat de Arbo arts toch lijkt te begrijpen dat werken nu nog even geen optie is. Je hebt niet zo heel lang voor die klas gestaan uiteindelijk toch? Maar goed, even langs gaan kan inderdaad geen kwaad.
    Aha je bedoelde ook Bambino loco...

15. Jufffie

Jufffie Niet meer actief

Woordenschat is denk ik prima. Alleen ze benoemt de dingen niet of alleen met het woordje 'die'.
    Spraak is erg slecht en haast onverstaanbaar. Ze heeft moeite met het uitspreken van heel veel letters en de stand van de tong is ook niet juist bij het praten.

Pfffff en dat terwijl ik de hele dag aan het praten ben, dingen aan het opnoemen ben, heel overdreven de woorden uitspreken, tig kere herhalen etc. Soms word ik er zo moe van!

De laatste tijd gaat het iets beter maar toch wil er een beetje hulp bij hebben.

16. Jufffie

Jufffie Niet meer actief

Erg kort een paar weekjes maar hoor!
    Maar ik msi het onderwijs wel hoor, alleen de dingen erom heen niet hoor!:)

17. Jufffie

Jufffie Niet meer actief

DEE, Hoest met het bleodverlies? En de kwaaltjes al begonnen?

18. olga

olga VIP lid

26 mei 2006
    10.528
    0
    0
    woerden
    Juffie, aha oke...het gaat dus meer om de mondmotoriek/uitspraak dan de woordenschat...
    Heb je al eens met een logopedist om de tafel gezeten? Vanuit mijn werk weet ik dat een logopedist ook veel tips en oefeningen voor thuis mee kan geven. Maar je moet het maar net willen....weer met Jay ergens naartoe gaan. Kan me namelijk voorstellen dat dat ook een beetje gaat tegenstaan.

Dee, zooo Jurgen heeft niet stil gezeten wat betreft een nieuwe auto! Spannend welke het gaat worden!

19. olga

olga VIP lid

26 mei 2006
    10.528
    0
    0
    woerden
    En nu ga ik echt wat eten!

Deel Deze Pagina