@olga; dikke knuffel voor jou! vervelend dat Senna zo moeilijk slaapt momenteel! vraagje, waarom heb je hem nog een slaapzak aan? @Sanneke; arme niels, de waterpokken! en gefeliciteerd met je neefje! @tv kijken; hier smorgens als we net beneden zijn (wereld is mooi, sprookjesboom) daarna gaat hij uit. en dan savonds sesamstraat. en natuurlijk soms even tussendoor als het even beter uitkomt. @loesie; lekker gewinkeld! @ gisteravond ben ik bij jonathan in bed gekropen, dat vond hij prachtig! hij had een lol, mama lapen? was echt even heel gezellig. Ik heb een besluit genomen over de bv, ik ben met afbouwen begonnen, heel langzaam, een voeding per week over naar de fles. dat heeft ze zometeen ruim 3 maanden bv gehad. ze vond het gisteren geloof ik niet zo leuk, een fles dus we moeten allebei wennen maar samen komen we er vast uit heb ik haar verteld en bovendien heb ik echt het idee dat het terugloopt, ze plast niet meer elke luier en dat deed ze voorheen wel. gisteren met mijn schoonmoeder was gezellig, ikheb lekker even verjaardagsboodschappen kunnen doen in mijn eentje en toen ik thuis kwam was ze druk aan de poets, was de was opgevouwen en hing de nieuwe er al. heerlijk zeg! verder natuurlijk ook over de bv gehad en ze steunde mee heel erg dus dat was ook fijn. mijn eigen moeder is in die dingen wel eens een beetje lastig, je moet doorzetten! en niet 'zomaar' opgeven oh ja en afbouwen deden ze vroeger niet aan... ik moest maar een tabletje vragen aan de huisarts en dan mijn borsten afbinden en vooral minstens een week niet drinken dan was ik er in 1 keer af eh mam gelukkig leven we in een andere tijd
Alieke, knuffie meid! Ik snap heel goed hoe je je voelt! Heb er zelf ook wel n btje last van. Ookal voel je je moe, misschien toch wel lekker om te beginnen met sporten, daar krijg je ook wel weer positieve energie van. Ik ben nu n paar weekjes begonnen en voel me daar wel iets fijner bij. Wil het liefste meteen resultaat natuurlijk maar daar moet ik nog even geduldig voor zijn. Mve, ben niet zoveel (lees NIET) op het afvaltopic te vinden haha! Volgens mij "heb ik daar geen tijd" voor.. Vul wel elke dag m'n calorie'tjes in, goed om te weten hoeveel overal in zit. Heb je nogb meer tips? 8) Knap hoor dat jij al zoveel kwijt ben! Olga, pfff ik word er al moe van als ik je verhaal lees...Weet zo hoe je je moet voelen! Misschien is het voor Senna ook raar allemaal, mama met een dikke buik (waardoor je ook minder kan en anders doet misschien) Hoop echt dat het snel beter gaat. Britt, bij jou ook niet echt ideaal het slapen...Huggie! Hoe gaat het verder? Heb je al een mooi bol buikje? Salapio, gaat het weer n beetje met je meis? French wat voor dieet volg je? Goed hoor, al zoveel kwijt! Je moppie weer lekker verwend. Oma heeft wel smaak als ik het zo lees.. Leuk te lezen al die slaap ritueeltjes, hier ook hoor! Elke avond heerlijk badderen, verhaaltje lezen of kletsen: lekker de dag doornemen of de volgende dag.. Gerda al even niet gehoord? Loopy, erg moe wijffie? Heb je al een datum voor de 20w echo? Het gaat nu opschieten allemaal he?! leuk hoor! Juffie, hoe is het met jullie?
Oohh ik lees dat er veel kids slaap probleempjes hebben! Het zal dan wel een fase zijn?? (hoop ik!) @ Anti-conceptie. Ik ben in staat om alles te gebruiken zolang mijn lichaam het allemaal goed doet maar helaas, het gaat verder dan dat. Ik hop dat we snel erachter zijn wat er in mijn buikje omgaat. Vanmiddag naar de dokter. Vind het best spannend.. Ze gaat sowieso inwendig onderzoek doen en daarna moet ik naar het zh om bloed te laten prikken. Ik ben benieuwd.
Nannaf, de knoop doorgehakt dus?! Goed hoor! Fijn zo'n schoonmama.. (ik mag ook niet klagen...) Hier 1 snottebellenbende, we zijn ALLEMAAL verkouden, van die sexy rode randjes onder de neusjes haha!8) Liv is nu naar de PSZ, wel even getwijfeld want ze was net beter (ooronsteking) maar ze vind het zo leuk en het is maar n paar uurtjes. Ik ga even aan m'n digitale fotoalbum van Jenna verder. xx
Ja klopt, het sporten heb ik altijd heerlijk gevonden. Daarom kan ik niet wachten om gewoon even voor mezelf iets te doen. Natuurlijk ook leuk als je wat kilo'tjes mee pakt maar ook om even goed bezig te zijn. Hahaha sexy rode randjes onder de neus *proest* Beterschap! Enneuh, leuk zo'n digitaal fotoboek! Heb ik voor dana & Loïs ook. Via de hema??
Lees veel over slechtslapende en NEEzeggende kindjes . Mirre sliep altijd al slecht overdag, nu heel wisselend (maar nooit in dr bed, alleen in de wagen). Als ze niet slaapt dan wordt haar peuterpuberbui ENORM in de middag. Maar haar afkoelplekje op de gang werkt heel erg goed. Ze lijkt het zelf ook prettig te vinden om even af te koelen ... Wel heeft ze ook echt last gehad van de afgelopen dagen: mama ziek, papa ziek, allebei wat minder geduld *schaam*. Bij het naar bed gaan, is ze ook weer heel hard aan het gillen (echt boosheid). Maar Mirre gaat haar bed niet uit, dus valt binnen 1-10 minuten in slaap. Over het algemeen slaapt ze snachts door. Vanochtend wel al om 6u wakker ... Tips voor slecht slapen: - als het probleem opgelost is met een ledikant, dan zou ik daar voorlopig voor gaan - ik zou niet 6x per half uur terug gaan. Tenzij je kindje zichzelf pijn gaat doen natuurlijk. Misschien gaat Senna (toch?) na een kwartiertje (of langer) toch weer in zn bedje liggen? Dit wel van te voren uitleggen natuurlijk - ik zou zelf niet snel met middeltjes gaan werken. Waarschijnlijk is het een fase ... (TUF ) - als je kindje lekker slaapt bij jou in bed: heerlijk toch! Ik zou willen dat Mirre lekker bij ons zou slapen, maar dat is nooit een succes geweest: ze wil dan boek lezen en springen en spelen ... Verder beterschap voor alle zieke mamas en babys. *** Ik zit duidelijk in een ander hormoonveld: moet overal om janken en ben zo labiel als de pest. Voelt Mirre natuurlijk haarfijn aan ... Ik ga nu nog ff een half uurtje liggen en dan Mirre ophalen van de speelzaal.
gister longfoto's gemaakt en bloedgeprikt bij danielle..de bikkel vond het allemaal prima! Ze lijkt geen longontsteking te hebben volgens de foto's dus dat is goed nieuws. Bloeduitslag krijgen we morgen. Feit blijft dat het beter gaat met de antibiotica en dat ze niet zichzelf is dus er is wel iets aan de hand. Ze ligt nu ookalweer op bed zo moe is ze. heel zielig. Ik hoop maar dat ze iets vinden dan weten we wat er is. Roel gaat langzaam aan de goede kant op, zijn flessen blijven redelijk binnen dus dat scheelt een hoop. Hij heeft overdag alleen niet altijd zo'n zin om te slapen maar goed dat vind ik nog niet zo erg. Tja alles ligt op bed dus heb ineens veel tijd over om mijn huis te poetsen..daar zit nog wat achterstallig werk in, haha.
Morgen, Sinds vannacht is hetw eer erg gaan rommelen. Ben net nara de gyn geweest en mn baarmoedermond is weer wat verweekt. Verder mag ze niet inwendig friemelen. Ze vertrouwde het niet en wilde perse dat ik 's avonds om 20u weer meld op de verloskamers. Daar gaan we weer dan en ik heb zo'n voorgevoel dat het weer een opname wordt!
Sanneke gossie..Niels de waterpokken..hopelijk niet teveel last ervan? French..al lekker afgevallen wat voor dieet doe je? Loesie..Nicky lekker wezen logeren? En jullie allemaal verkouden..hè bah! En niet geslaagd voor bhs..hier net zo hoor..ik vind voor de kids shoppen zo leuk hè.. Judith..ah gossie..Esmee met haar vingertje vast en paps denkt dat ze zeurt.. En nog geslaagd bij Intratuin? Olga..en hoe is het vannacht gegaan in het campingbedje? Hopelijk goed.. En zeker is het niet fijn dat ze huilen en overstuur zijn..maar goed..als er toch niks is.. Dan houdt het gewoon een keertje op..toch? Ninien..ja zekers..achteraf kan je lachen maar op dat moment heb je t wel even benauwd hè..zou ik ook hebben hoor! Dee..Estelle aan t puberen.. Nannaf..goeie keuze meid! En gister even lekker je schoonmams geweest om te helpen!heerlijk! Alieke..succes bij de dokter! Essebes allemaal verkouden beterschap! Salapio..meid alweer 38 weken geweest..wat gaat t snel!!! Johanna..ben benieuwd of er wat uit de bloedtest komt..en fijn dat Roel zn flessen weer binnen houdt!! Juffie..sterkte.. Hier liggen de kids weer even op bed...heb net even bijgelezen..en ga zo maar even een wasje opvouwen want ik hoor dat de droger klaar is.. Wat een ijzel gister hè...t was hier een ijsbaan..heb zitten lachen om de caprioolen van de fietsers die hier voorbij gingen.. Maar gelukkig niks ernstigs gebeurd.. Mijn ouders kwamen nog langs met kadootjes voor de kids..tja altijd leuk hè!! nou tot laters..eerst even gauw vouwen voordat het weer tijd is dat ze eruit moeten...
Olga.. Senna is dus uiteindelijk in het campingbedje in slaap gevallen? Slaapt hij bij de oppas al in een groot bed? Misschien is hij er nog niet aan toe. Dee.. i.d. je denk bij een huilbui alleen maar.. daar gaan we weer! Ik merk nu ik een paar dagen bij huis ben en consequent handel de driftbuien , boosheid een stuk minder lang duurt. Ik leg haar ook uit waarom iets niet mag en geef een alternatief.. Jij mag wel: .... dit lijkt te helpen! Ben benieuwd naar het broekje! @ tv. hier staat de tv veel aan.. maar ze kijkt alleen naar zandkasteel, sprookjesboom en sesamstraat.. Maar tv heeft geen invloed op haar speelgedrag . Ze vermaakt zich zonder ook uitstekend. Nannaf.. wat gezellig, even bij Jonathan in bed liggen.. Wij gaan voor het naar bed brengen van Esmee ,in ons bed nog even lekker spelen.. Vind Esmee ook leuk.. Ze maakt er dan helemaal een rollen spel van.. Papa en mama kusje, slapen, wakker, slapen.. haha Wat fijn dat je zoveel steun krijgt van je schoonmoeder! Je moeder van de oude stempel.. Ess.. tips.. Zorg dat je weinig snaai ( koek/snoep) in huis hebt en lekker veel wortels/tomaat en komkommer.. Matig met aardappels en Pasta en mager vlees/vis.. Maar dat weet je wel toch? En geduld hebben.. Ben inmiddels 2 maanden bezig en 9 kilo kwijt.. Het gaat lekker zo! Beterschap met de rodeneuzen club! Alieke.. laat je even weten hoe het bij de dokter was? Salapio..weer aan de beter hand? Gaat het inmiddels goed met Mirre op de PSZ? En nog lekker even getukt? Succes met je hormonen! Johanna.. wat een bikkel is Danielle! Hopenlijk is er snel uitslag van het bloed.. Juffie.. sterkte! Miep.. Wat lief dat je ouders langs kwamen met cadeautjes.. Ijzel is gevaarlijk he? Langs de weg op mijn werk vriest de straat ook altijd snel aan ( smal steegje voor fietsers) Hoevaak daar wel niet scholieren etc onderuit gaan.. Auw... Ja.. goed geslaagd bij Intratuin!! ****** Vanmorgen naar intratuin geweest.. Goed geslaagd.. oa. nieuwe planten.. mooi stukje voor optafel en een nieuwe bloempot en kaarsen.. Ben er erg blij mee! Esmee was vanmorgen lief.. Uittesten omdat mijn zusje mee was maar eenmaal duidelijk wat wel en niet mag ging het prima.. Vooral de vissen en de cavaaas ( cavia's ) vond ze prachtig! Eenmaal thuis alle planten vervangen, gesopt, gezogen en gedweild.. Eten staat klaar en de honden moeten nog uit.. Maar het regend/ sneeuwt.. Anders straks maar even als Esmee uit bed is.. Lopen we even naar schoonouders..
judith, het zijn gelukkig buitjes. Hier is het zonneschijn en regen afgewisseld. Niels heeft echt heeel veel waterpokken en barst van de jeuk. Arm kind. Heeft ook maar 3 kwartier geslapen en was vanmorgen ook al om kwart voor 6 wakker. Hij heeft ook veel (grote) blaasjes in zn haren, zo zielig. Ik heb hem net al in een zemelenbad gehad maar hij was er niet zo van gecharmeerd... Straks ff kijken of er nog iets anders is.
Ninien, wat een leuk slaapritueel heb je met Nina! Maar owee als het even iets anders gaat.....nou het zal ondertussen wel helemaal in je systeem zitten toch! En van die slaapzak binnenstebuiten is een optie, maar Senna is zo smalletjes dat hij hem ook gewoon via het hoofdgat uitwurmt. (eerst zijn armen eruit en dan de rest van zijn lichaam) Dee, ook al zo'n schattig ritueel. Leuk om te lezen wat iedereen zegt en doet met zijn kindje. En Estelle 15 minuten zelf met een boekje/speelgoed in de weer....vind dat best lang eigenlijk. Senna wil alles samen doen en als dat niet kan, is zijn concentratie/spel echt super kort. Hoewel...ik kan hem nu wel eventjes aan tafel laten kleuren in zijn kleurboek van Cars zonder dat ik er de hele tijd bij ben. Zit dan wel heel dicht in de buurt hoor en hij kletst dan ook voortdurend tegen me. Sanneke, hoe is het met Niels zijn waterpokken? Zit hij erg onder en heeft hij veel last? Salapio, labiel persoontje momenteel....hier nog eentje. Ik ben al zo'n gevoelsmens en nu helemaal. Alles komt drie keer zo erg binnen volgens mij. Zit ook regelmatig een potje te janken... Slapen bij ons in bed wil ik zoveel mogelijk proberen te voorkomen. Zie me straks al iedere nacht liggen met een baby aan de borst/fles en een peuter tegen me aan en jan ergens aan het andere eind van het bed....In de ochtend vind ik het prima en ook heel gezellig als hij bij ons komt liggen. Dan is het inderdaad wel snel stoeien en gek doen, maar ook dat is leuk! Nu dus even het campingbed neergezet op zijn kamer en daardoor heeft hij wat afbakening. Kan hij niet met spulolen in zijn kamer gaan sjouwen en als hij het eindelijk opgeeft ligt hij in ieder geval in zijn bed. Hij stond namelijk steeds al binnen een minuut weer op de gang of bij zijn deur te huilen en roepen. Paar keer ook echt lang door laten huilen (drie kwartier) maar hij kan niet meer zelf goed in zijn bed gaan liggen en bedenkt dat volgens mij ook niet. En een kind dat zooooo overstuur is breekt je hartje....getsie kan nu gewoon weer huilen als ik het zo opschrijf. Nannaf, die slaapzak droeg hij nog omdat hij altijd snel boven de dekens lag en het 's nachts best koud is op zijn kamer. Fijn dat je schoonmoeder achter je staat over de BV. Goed om te weten dat iemand je steunt en begrijpt! Miep, waarmee hebben je ouders de kids verwent?
straks naar de vk, dan is jan thuis om op niels te passen. Ik moest vanmorgen maar omdat niels dus wp heeft mochtie niet mee, dus afspraak maar verzet. Vanmorgen zou ik Jan zn brood ff nabrengen met de auto want we hadden niks meer in huis. Dus ik zette niels in het stoeltje met de sleutel tussen mn tanden, ging hij op slot door mn tanden met de centrale deurvergrendeling. Daarna gooide ik de sleutels op de voorstoel, gewoonte, doe ik altijd omdat ik mn handen zo vol heb (je voelt hem al aankomen natuurlijk...) en deed niels'deur dicht. Ik loop om de auto heen om erin te stappen... deur dicht. Ik schoot volledig in paniek: Niels erin (gelukkig met zn speen en ernie) en ik buiten. Gelijk Jan gebeld en die zei er direct aan te komen, duurde al met al 20 a 25 minuten. Maar wat een stress zeg. Niels had gelukkig zn speen en begon na een poosje wel te huilen, maar ik stond aan de andere kant van het raampje dus dat scheelde. Ik probeerde hem nog de vergrendeling eraf te laten halen maar hij snapte het niet en schreeuwde boos: NEE, NEE. Jan had een auto van een collega geleend en ik belde mn moeder voor morele steun Die was heel rustig en heeft de tijd volgekletst. Echt superlief.