slaapritueel hier verschilt per avond maar wel met dezelfde elementen. En jan doet het volgens mij wat anders. Wij doen meestal: Beetje drinken, papa een kus geven en dan uitkleden, verschonen en pyjama aan. Dan vit. D en tanden poetsen, dan rolgordijn dicht en muziekje van zn muziekschildpad aan. Dan verstopt achter de gordijnen (hij blijft leuk) papa roepen en even groepsknuffel doen. Dan zing ik een zegenliedje voor hem en dan in de slaapzak, zingen en slapen.
Sanneke, oei ik lees het al....Niels zit helemaal onder en heeft er veel last van. Vroeger werd er toch mentalpoeder op gedaan ofzo? Judith, nou Senna slaapt al bijna drie maanden in zijn peuterbed en het is juist vanaf het begin heel goed gegaan. Bij de oma's wel in een ledikant, maar dat moet ook wel want beiden hebben geen traphekjes en dat is een beetje gevaarlijk met een kind wat zelf zijn bed uitkomt he! Juffie, hebben ze je laten blijven in het ziekenhuis? Krijg je nog meer van die injecties? Uit je verhaal krijg ik het idee dat het nog niet echt aanslaat of wel? Is Jay weer koortvrij en opgeknapt? Kussie! Johana, de kids weer aan de beter hand dus. En Dani heeft het ziekenhuis allemaal prima doorstaan, knappe meid. Geen longontsteking...hoop dat de oorzaak snel duidelijk is.
@sanneke; oei wat zal jij in de rats gezeten hebben! gelukkig allemaal goed gekomen! ach ja zwanger he heb ik ook gedaan in het begin van mijn zwangerschap van Naomi, gelukkig niet met J erin en kan me voorstellen dat dat stres x2 is! succes bij de vlos!
Sanneke, ohhhhh nee he! Dat zou mij ook zo kunnen overkomen! Snap dat je helemaal in de stress zat. Je stond dus niet bij huis begrijp ik? Maar ja, als dat wel zo was geweest had je moeilijk Niels alleen kunnen laten en zelf weer helemaal naar boven gaan om reservesleutel te zoeken. Lief dat je mams je er doorheen gekletst heeft en dat Jan toch redelijk snel kon komen.
de huissleutel lag ook in de auto en ik stond beneden bij de flat, dus was wel thuis. maar de buurvrouw met de reservesleutel was aan het werk. Wat ontzettend rottig van het slapen van senna. Ik kan me voorstellen dat je je wanhopig en moe voelt. Maar t is een fase, echt waar. knuffie
Pfff vanmorgen op mijn werk konden ze gelijk aan mijn afgepeigerde gezicht zien dat ik er doorheen zat. Gelijk van 9 tot 11 een pittig gesprek met een ouderpaar, onze leidinggevende en gedragsdeskundige gehad. Gelukkig was mijn collega er ook bij, want waar ik de vorige keer heel helder en duidelijk in gesprek kon gaan, heb ik me deze keer wat meer op de achtergrond gehouden. Ik kon gewoon niet goed helder denken en mezelf verwoorden.... Hierna nog even met elkaar over uiteenlopende dingen in gesprek en op een gegeven moment 'brak' ik gewoon. Dat hadden ze die ochtend allemaal al verwacht en direct werd er unaniem voor mij besloten dat ik niet meer zou komen werken. Ze vonden het allemaal al wonderbaarlijk dat ik het zo lang heb volgehouden in deze enorme chaotische en zware situatie op het werk. Maar ja....het is ook moeilijk om te weten dat je de boel in een puinhoop achterlaat. Daarbij is 1 collega al tijdelijk ziek en begint er volgende week een nieuwe collega en komen er twee invallers voor mij. Dat betekent dat mijn andere collega drie personen moet inwerken en de groep draaiende moet zien te houden. Ik heb afgesproken dat ik thuis de komende week nog het een en ander aan handvatten uitwerk voor de nieuwe collega's en volgende week donderdag doe ik nog even een laatste uurtje tijdelijk 'afscheid' nemen van de groep.
olga, wat lief dat je collega's goed aan jouw gezondheid denken ondanks de drukte. Nogmaals een dikke knuf
Om half een ben ik naar huis gegaan....Nou ja, ik ben even gaan shoppen ha ha! Bij de Bart Smit nog een sesamstraat puzzel voor Senna gekocht. Bij de Zeeman een Cars pyama en ondergoed voor Senna gekocht (beide nog een beetje te groot) en voor baby meisje een leuk spijkerbroekje en shirtje voor heel weinig geld. Soms hebben ze er net iets leuks tussen hangen.... Daarna zag ik bij de Brouwers nog een lief zomerjurkje en shirtje van Bakkaboe (ik kende dat merk helemaal niet) dus ook maar gelijk gekocht! Meisje heeft nu al een kast vol volgens mij! Ook nog roze vlaggenlijn (voor straks buiten bij de deur) en kleine knijpertjes (om de kaartjes aan op te hangen)gekocht. Alsof het jullie interesseert wat ik allemaal gekocht heb....kan ik ook wel zeggen welke boodschappen ik heb gedaan hi hi!
Mijn leidinggevende en een collega hadden er al eerder op aangestuurd, maar toen wilde ik het nog proberen en kijken of het rust zou geven om wat meer buiten de groep te werken. Kan dat moilijk toegeven en loslaten....
Maartjeh, al eventjes niet meer gehoord....hoe is het? Sam, nog steeds erg druk met werken meid? Arka, laat je ook nog eens weten hoe het met jullie gaat en hoe de zwangerschap verloopt!
Ik ga even een wasje aanzetten en over een half uurtje mijn kleine lieve ik-wil-niet-slapen-monster ophalen!
@sanneke: ik moet wel lachen om jou verhaal...jij op dat moment niet natuurlijk! leuk verhaal om op te schrijven @olga: wat een lieve collega's! enne lekker geshopt...ik vind het leuk om te lezen wat je gekocht hebt hoor! enne...bakkaboe verkopen ze ook bij de jola...ik weet niet of die bij jullie in de buurt zit?
olga, lekker geshopt dus! ik kan nog niet shoppen want we hebben nog geen ruimte en ik wil ook eerst weten wt het is voor ik lekker ga shoppen. Voor een jochie hoef ik zowieso niet zoveel. jan komt alweer naar huis, werkt altijd tot 4 uur. Kan ik om half 5 mooi in mn eentje naar de vk en daarna nog ff bij de boekwinkel kijken en iets van antijeukpoeder halen. Gaat net iets makkelijker dan die natte insmeermeuk. k Heb de dvd van Niels 2e levensjaar maar aangezet. vindtieook leuk en heeft ie wat afleiding. Hij is echt megablond geweest in de zomer zeg!
French, nee ik ken geen jola....Maar vond dat ze wel geinig spul hadden van Bakkaboe. Niet alles was mijn smaak. Sanneke, aha jullie willen dus toch ook het geslacht weten! Wisten jullie het bij Niels eigenlijk ook? Ik had in de kleine maatjes echt niet zoveel kleertjes van Senna trouwens. Enne...deze baby wordt wel in een heel ander seizoen geboren he....dus je mag echt wel wat shoppen!
French..alleen niet meer snoepen dus.. Judith..goed geslaagd bij intratuin!!Altijd even leuk hè! Sanneke..arme Niels zo'n last van de waterpokken....gossie..dikke knuffel!! en succes bij de vlos!! olga..wat fijn dat je nu niet meer hoeft te werken..heb je die stress niet meer!! En vanmiddag even leuk geshopt!!effe ontspannen!! Mijn ouders hadden voor Mika een nieuwe outfit van Esprit meegenomen en een vrachtwagen en Jari een nijntje autorammelaar. ik kreeg vanmiddag nog een kraamkadootje...die octopus van Lamaze..erg leuk!! Van een tante en oom die nu zelf al een tijd in de ziekenboeg zitten en t maar aan mijn mams hebben meegegeven.. Ga er even eentje in bed gooien...
ik lees veel over slaapproblemen. vervelend. heb er ook last van hahaha maar dan tijdens het werk. kan amper mijn ogen open houden
Sanneke....Ik heb hier uit voorzorg voor de waterpokken POXCLIN gekocht, allen hebben ze het geen van 2en nog gehad Dat is een schuim waar je het lijfje mee insmeert en dat desinfecteerd en verzacht de jeuk en verkoelt
Sanneke.. i.d. buien.. maar ze beginnen steeds als ik net naar buiten wil .. Tussen de druppels door gelopen! Jeetje wat een verhaal met de autosleutel.. Ben ook een typ wat dat zal overkomen.. Nog niet gebeurd * klopt af op hout* Succes bij de vk.. Olga.. In het begin was het slapen dus geen probleem. Omdat je aangeeft dat slapen bij de oppas wel goed gaat.. vandaar dat ik het vroeg.. ( probeer mee te denken ) En lekker geshopt. Heb toen ze kleiner was ook veel kleding van Bakkaboe gehad.. Zit soms best leuk spul tussen! Fijn dat je collega's goed met je meedenken! Geeft jezelf vast een stuk meer rust... wetend dat er geen druk meer achter je werk zit.. Miep .. de octopus is leuk!!! Lief dat je dat gekregen hebt,.Vervelend dat je tante en oom ziek zijn.. Loopy.. slaapze! Ninien.. dan is Nienke laat met waterpokken of niet? *** Tussen de druppels door naar schoonouders gewandeld..Die waren gelukkig thuis.. Ze kunnen zo druk doen met Esmee.. Leuk hoor maar net was het echt te gek.. En ze " luisteren " dan niet wanneer ik zeg. DIt is TE voor Esmee.. En ja hoor. Esmee rennen en gek doen en maakt toch een schuivert op de vloer.. Huilen natuurlijk! En dan zegt schoonma.. Ja, ze doet ook wel druk he? * GROM* :xDat zeg ik net.. Verder zijn ze wel lief hoor! Zal het vlees eens op zetten.. De rest is al klaar..
Goedeavond allemaal Heb net een hoop gelezen. @juffie' Heel veel sterkte meid. Beebje houd je vast. @sanneke Beterschap voor Niels @essebes, Jan, Liv en Jenna Beterschap @Johanna Wat een opluchting dat Dani geen longontsteking heeft. Morgen hopelijk meer duidelijkheid. Fijn dat Roel ook aan het opknappen is. @Olga Lekker verlof nu. Heerlijk. Wat balen van de slaapproblemen. Hopelijk slaapt hij in het campingbedje wel. Jesse slaapt sinds een week tussen ons in. Hij is erg ziek sinds zondag en wordt steeds wakker en is dan in paniek. Naast mij licht ie veilig en rustig. @SALAPIO Fijn dat jullie weer een beetje opknappen. Het is bijna zo ver he ? @Miep de kindjes weer lekker verwent. @Nannaf Stoppen met BV ! Knap hoor dat je het al zo lang hebt volgehouden met een peutertje om je heen. @loopy Gaat het bij jou nog allemaal goed ? Slaapritueel: eerst uitkleden, verschonen en PJ aan. Dan Vitamine D en tandjespoetsen. Dan gaan we samen een boekje lezen op Jesse zijn bedje. Daarna gaat de slaapzak aan. Dan zwaaien we naar de schilderijtjes ( Momo, Dicky en Gina, Jesse zegt dan de naam) Dan lopen we naar de babyfoon en zet Jesse het muziekje aan. Daarna leg ik hem in bed aai hem over zijn bolletje en fluister nog wat lieve woordjes tegen hem en ga ik weg. Hij huilt dan eigenlijk nooit. Overdag slaapt Jesse van half elf tot half twee. Eigenlijk tot nu toe weinig slaapproblemen. Zo dat waren mijn reacties voor nu