December 2007 mama's deel 2

Discussie in 'De mama's' gestart door johana79, 21 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. amber1978

amber1978 VIP lid

7 mei 2007
    5.956
    0
    0
    docente Biologie
    Somewhere
    Hier gaat het niet echt lekker. Ik zit echt niet lekker in mijn vel.
    Ik weet gewoon niet hoe het allemaal verder moet. Jan zijn bedrijf is officieel failliet. Dinsdag hebben we een brief gehad.
    Alleen op het moment moet hij nog steeds werken. We weten nog niet wat er verder allemaal gaat gebeuren. Maar zo lang als dit blijft duren ontvangt hij geen salaris. Dan misssen we toch een hoop geld. Gelukkig hebben we wat spaargeld maar het moet niet te lang gaan duren zo.

En der is een hoop stuk gegaan deze week: De voetenzak van Jesse, de duwstang van de Buzz, het traphekje en de schoenen van Thomas. Daar kan ik dan even slecht tegen. :(

Verder voel ik me nog steeds niet echt fit. Blijf maar verkouden en heb ook weer veel last van mijn gewrichten. 10 februari moet ik naar de reumatoloog. Hopelijk komt er dan eens iets uit. Gelukkig helpt de diclofenac wel wat.

Jesse is ook flink ziek. Koorts, hoesten en snotteren. Hij eet ook maar weinig het arme prulleke. Drinken doet ie wel.

Einde zeur berichtje van hier

Ik ga zo lekker onder wol bij Jesse, die ligt al bij ons in bed lekker te slapen

2. Miep en Miep

Miep en Miep VIP lid

27 mei 2007
    8.944
    0
    0
    Judith...vervelend dat je schoonouders dan effe te druk doen voor Esmee..;)

Amber..jeetje alles tegelijk...Jan's bedrijf nu officieel failliet..en toch door moeten werken..ook onlogisch..heb je niet iemand die je kent die er een beetje verstand van heeft hoe of wat t nu gaat?
    Want voor niks werken kan toch niet...;)
    En dan Jesse ook flink ziek en Jij ook niet lekker in je vel..en dan ook nog eens grote pech met spullen die kapot gaan..
    Echt een k*t tijd..:(
    Hele dikke knuffel .... hoop maar dat gauw t zonnetje weer gaat schijnen meid!!!

3. loesie22

loesie22 Fanatiek lid

29 jul 2007
    3.228
    0
    0
    verstandelijk gehandicapten
    Amber...jee mrid...dan heb je alles tegelijk he?
    echt een kl*tetijd voor jullie!
    een hele dikke knuf meid!!!

4. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ik ga mn best doen (uit mn blote vergietje ;))

Juffie, heel veel sterkte meid!

Johana, gelukkig geen lo voor Dani en Roel aan de buikgriep ... beterschap

Sanneke, o wat vreselijk van die sleutels ... ook echt iets voor mij (dus ik houd altijd mn sleutels krampachtig bij me). En heb ook wel eens gehoord van mentolpoeder, maar volgens mij prikt dat ook een beetje. Anders even naar apotheek voor advies?

Olga, verstandig hoor om te stoppen met werken. Fijn dat ze zo goed meedenken op je werk. En vervelend van het labiele. Lang leve de hormonen :D. Snap het heeeeel goed van de twijfels over bij je in bed nemen. En als Senna zn bedje niet 'terugvindt' dan is dat geen goed idee nee. En als je naast m blijft zitten en liedjes zingt? Of over zn wangetje aait? Dit werkt ook niet bij Mirre trouwens: die blijft wakker tot we weg gaan ... Of werkt het campingbedje goed? Waarschijnlijk pikt Senna ook wel wat op van jouw vermoeidheid, zwangerschap, jan zn problemen mbt werk ... Het is een slim jochie dus voelt aan dat er vanalles staat te veranderen ...

Amber, he bah wat een sh*tsituatie. Heeft Jan een beetje uitzicht op nieuw werk? En Jesse ziek ... knuffie. Wel heerlijk dat ie zo goed slaapt ... lijkt me zalig!

Judith, eerst druk maken en dan zeggen dat ze wel druk is :D (gelukkig zijn ze wel lief ;))

Slaapritueel = kleren uit, op de pot, *ongeveer om de dag in bad*, pj aan, tandenpoetsen, vissenmobiel gedag zeggen (=keihard ertegenaan slaan), muziekje van de portofoon aan, in bed, muizen goed naast zich neerleggen onder de dekens, vertrekkende ouder geeft kus, blijvende ouder geeft flesje, dan nog wat lieve woordjes en een kus + weg. Meestal even brullen.

5. MamavEsmee

MamavEsmee Niet meer actief

Miep.. en het lastige is dat ze juist zo lekker gek doen met Esmee en het zo goed bedoelen.. het zijn echt lieverds..

Amber.. jeetje wat vervelend allemaal.. Zul je altijd zien dat alles in 1 keer komt. En het werken voor Jan Lul doet mijn vader al 4 maanden.. Geen ontslag maar ook geen werk.. Je kunt geen kant op. Hopenlijk heeft je man snel een nieuwe baan! Beterschap voor Jesse!!

Loessie.. genoten van je nachtje?

Salapio.. ja bizar he opa's en oma's ..:( .. Wat een grappig slaap ritueeltje.

@ slaapritueel.. Douchen of kleren uit verschonen, wassen en pyama aan.. Speelgoed of een boekje mee naar onze slaapkamer.. Daar spelen we zo'n 10-15 minuutjes .. Daarna tandenpoetsen, in de slaapzak, dan een slokje drinken.. Dan nog even kiekeboe, komt een muisje.. Dekbed over en strak instoppen en dan nog een kusje.. Lamp uit en nog een keertje kiekeboe en dan deur dicht en slapen.. Gaat altijd zonder problemen..

Net lekker gedut op de bank.. Kom ik hel erg over als een lui schaap?:D

Nu lekker Gorden Ramsey kijken ( hebben we gisteren opgenomen)..

6. Miep en Miep

Miep en Miep VIP lid

27 mei 2007
    8.944
    0
    0
    Judith...idd t is niet verkeerd bedoeld van ze hè..dat is zo lastig dan..;)
    en een lui schaap..jaaa:D

@slaapritueel hier...had ik nog niet verteld..:p
    Tanden poetsen, pyama aan, effe knuffelen , in bed stoppen, kusje geven en weltrusten , slaap lekker zeggen...;)
    Badderen doen we elke smorgens.

er is zo de mentalist op..leuk!!!! Jan is aan t tennissen...;)

7. loesie22

loesie22 Fanatiek lid

29 jul 2007
    3.228
    0
    0
    haha, Judith je komt niet over als een lui schaap hoor...

Sanneke...oei dat was schrikken met de auto vanmorgen!!

Olga...fijn dat je collega's zo reageren! lekker de rust nemen meid!

en genoten van het nachtje?! ja heerlijk!!
    alleen snap er niks van en vind het vreselijk frustrerend....Nicky is hier iedere nacht wakker en heeft bij mijn ouders van 19.30 tot 7.30 geslapen....
    vind dat echt niet leuk!! ook als ze bij mijn schoonouders slaapt is ze 's nachts niet wakker....
    terwijl het thuis ook donker enzo is enz enz...

8. loesie22

loesie22 Fanatiek lid

29 jul 2007
    3.228
    0
    0
    miep...leuke cadeautjes gekregen van je ouders voor Jari en Mika?!

leuk om te lezen al die slaaprituelen

9. MamavEsmee

Loessie.. misschien omdat Nicky weet dat jullie toegeven? Maar snap dat het frustrerend is..;)

Miep.. Lekker de tv voor je alleen!:) Enn.. ik ben ook gewoon erg lui..;)

Morgen alvast wat hapjes voor zatedag maken.. Pittige gehaktballetjes, zalm met roomkaas en salami met paturain.. De rest maak zaterdag..

10. johana79

johana79 Fanatiek lid

22 aug 2006
    4.311
    0
    36
    beslismedewerker
    overijssel
    goedenmorgen,

pppfff wat een gehuil hier deze ochtend (mijn kids bedoel ik)..dani blijft maar zeggen dat ze moehoehoe is...en roel heeft ook geen zin om zijn mondje dicht te houden :D

slaapritueel ..opruimen, naar boven, uitkleden op het potje (voor de show ;) ) tandenpoetsen, wassen/douchen, pj aantrekken, verhaaltje voorlezen, daarna moeten we dani evne pakken..en dan gaat ze naar bed.

amber knuff..wat een rot situatie ook...beetje alles tegelijk zeg maar...koppie op meid.

olga wat lief van je werk zeg...probeer tot rust te komen!

11. Miep en Miep

Miep en Miep VIP lid

27 mei 2007
    8.944
    0
    0
    Goedemorgen! :D

12. Miep en Miep

Miep en Miep VIP lid

27 mei 2007
    8.944
    0
    0
    Loesie..wat raar dan hè..dat ze ergens anders wel zo goed slaapt..;)
    vervelend hoor!

Judith vandaag aan t happies maken..heerlijk!:) en jij lui? nou volgens mij valt dat wel heel erg mee..;)

Dee...een eigen naaimachine gekocht..super joh!!! :)
    en vanavond gezellig naar de film!!veel plezier alvast!

Johanna ah dus het is al lekker gezellig bij jullie..:D

Hier ga ik Jari effe in bed gooien en Mika in bad...die ligt nog te slapen..;)
    Tot laters...

13. MamavEsmee

Dee.. kan Estelle warm eten op het kdv? Dat is wel makkelijk! FIjn dat 8 uur werken zo goed bevalt.. En geslaagd voor een naaimachine wat leuk.. We geven de cadeautjes morgenvroeg in bed aan Erwin..;)

Miep.. Wat een schattige foto van Jari! :D Esmee zie: Oh.. kindje koud, bedje ( dekbedje) over.. :(

Johanna.. succes met de kinders..;)

We hebben net ons brood op en gaan zo ( door de sneeuw) de honden uitlaten.. Brrr...

14. French

French Fanatiek lid

13 okt 2005
    4.195
    0
    36
    ...
    's-hertogenbosch
    goedemorgen :)

hier ligt gelukkig geen sneeuw maar het regent!
    bahbah!

angelina slaapt super onder d'r dekbedje :D

@te koop: nieuw koelstra campingbedje in de kleur roze.
    nieuwprijs = 69 euro...ik vraag er 25 euro voor.
    de evt verzendkosten zijn 6,75.

dit is het bedje maar die ik heb is roze :p

15. sanneke

sanneke VIP lid

3 feb 2006
    5.476
    0
    0
    dat hebben we hier ook (heet nu kidsclin) en ik vind het niet werken. Hij is even stil omdat hij afgeleid is maar het jeukt net zo hard. Bel om 12 uur de ha maar want hij was om één uu vannacht al wakker en heeft om half 4 nog 3 kwartier geslapen maar hij is nu strontchagrijnig en barst van de pijn en jeuk. hij kronkelt af en toe gewoon. Zo zielig. Voel me zelf ook brakkie brakkie

16. MamavEsmee

Sanneke.. arme Niels.. Hopenlijk heeft de huisarts iets voor de jeuk!

French.. Mooi bedje! We hebben er al 1tje..;)

Zo.. al flink aan het poetsen geweest, ben nu gehaktballetjes aan het maken.. het ruikt hier jummie!

Strax even naar de dierenspeciaal zaak voor honden " parfum" door die regen etc gaan de honden niet echt lekker ruiken.. En te vaak borstelen zorgt voor meer haaruitval al helpt het wel tegen de geur.. Dus maar parfum kopen..:D

17. Sanneke...er is ook spul van vsm...ik weet alleen niet hoe het heet
    zal zo ff voor je zoeken
    Wat zielig voor Niels

Judith... Nienke is inderdaad laat met de waterpokken.
    Of ze moet ze al gehad hebben dat ik het niet heb gemerkt ;)
    Ik had er vroeger 2 toen ik 6 weken was, en ze zaten in mijn zwarte haar.
    Maar toch genoeg antistoffen...
    Maar ik hoop dat Nina ze niet zo laat krijgt, ik zit er niet op te wachten, maar het is beter dan op later leeftijd.

Miep... wat een heerlijk knulleke :)

Johana... Vervelend zeg dat ze allebei hangerig en huilerig zijn.
    ben heel beniewd wat er uit het bloedonderzoek komt

18. Dit spul bedoel ik Sanneke

19. olga

olga VIP lid

26 mei 2006
    10.528
    0
    0
    woerden
    Hallo!

Amber, wat een rottigheid zeg...misschien proberen iemand te vinden die er verstand van heeft en jullie kan adviseren en bijstaan. Geen geld in het laatje en wel moeten werken is wel heel bizar. Jesse ziek en zelf ook niet lekker....phoe dan valt het allemaal effe zwaar meid. Kussie!

Miep, wat een geweldig vrolijke foto van jari! Heb je die octopus met muziek in de tentakels gekregen of die met spiegeltjes en voel-dingen? Wij hadden die laatste gekregen bij Senna en ik vind hem erg leuk!

Judith, helemaal goed hoor dat iedereen meedenkt wat betreft het slapen! En gisteren bij schoonouders heeft hij dus ook officieel geweigerd om tussen de middag te gaan slapen. Ik had gezegt dat ze er geen drama van moesten gaan maken en het dan maar moesten laten. Zo hebben ze het ook gedaan.
    Schoonmoeder pikte mijn hind dat ik er niet over wil praten waar Senna bij is, goed op. Maar schoonpaps vertelde in volle glorie dat Senna niet wilde slapen....oenemeloen!

Loesie, snap dat het je frustreert dat Nicky ergens anders wel lang doorslaapt. Moeilijk om dat thuis te doorbreken...

Dee, lekker op tijd thuis uit je werk steeds...voel je je veel minder gehaast zeker?

Johana, zijn dekindjes nog zo aan het huilen?

20. MamavEsmee

Dee.. dat is wel handig.. dat er " vers" gekookt wordt voor de kids! En wat een uitgebreide machine hebt je.. Ben er nog steeds niet over uit wat mijn volgende project wordt.. Ik denk een badjasje ofzo.. Is ook wel leuk!:D

Ninien.. Hopenlijk heeft Nienke er straks niet te veel last van..;) Nina nog streken uitgehaald die je met ons wilt delen?:D

Olga.. dus bij schoonouders ook niet geslapen.. Dan weet je in iedergeval dat het probleem niet bij jullie ligt.. Scheelt weer..;) Niet slim van schoonpa om het te benoemen waar Senna bij is. Kleine potjes hebben grote oren!..;)

Britt.. Jan inmiddels weer thuis?

Vanmorgen de laatste boodschapjes gehaald en langs de dierenzaak geweest. De hondjes ruiken alsof ze net getrimd zijn! Heerlijk!!:D

Esmee is onwijs lief.. 180 graden gedraaid ten opzichte van dinsdag..

Hebben jullie kleintjes ook zo'n grote fantasie? Esmee gooit " nep " sneeuwballen.. Kook soep voor me en zegt.. Mama blazen is warm.. Mmm lekker soepje..

En Esmee let erg op details.. Ze ziet bijv dora op een pak macaroni in de supermarkt en ik denk dan waar heeft ze het over..

Wel grappig dat dit zo opvalt..

Deel Deze Pagina