December 2007 mama's deel 2

Discussie in 'De mama's' gestart door johana79, 21 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. olga

olga VIP lid

26 mei 2006
    10.528
    0
    0
    woerden
    frederike, wat een super foto´s! mooie kids en je man heeft ook een heel leuke uitstraling vind ik!

amber, he wat balen dat jan weer gezakt is...
    wat heeft jesse leuke kleren aan op de foto´s!

salapio, en...is er al een neefje of nichtje geboren? wat een drama nachten zeg....

judith, ik vind de dagen ook echt omvliegen. onvoorstelbaar dat evi al twee weken oud is. het lijkt wel gisteren dat ik nog een dikke buik had...
    het speelhuisje inmiddels buiten, leuk. jan wil er hier een zelf gaan maken.

dee, goed dat jij en jurgen even hebben gepraat en stil gestaan bij de miskraam...dat was echt even nodig he. fijn dat je vandaag thuis bent en wel een gezellige dag met je meisje hebt!

2. olga

olga VIP lid

26 mei 2006
    10.528
    0
    0
    woerden
    wil wel verder reageren, maar gaat iet zo makkelijk met een baby in mij arm...
    Evi bleef maar jammeren/huilen, dus heb haar maar gepakt anders begint senna zo ook weer...

3. MamavEsmee

MamavEsmee Niet meer actief

Nelly.. leuke dagen zo te lezen!

Olga.. een goede planning is het halve werk he?;) Erwin is ook erg handig maar nogal lui :):D

Miep.. gave schoenen! Ik wil voor Esmee allstars ( roze of paarse )

4. olga

olga VIP lid

26 mei 2006
    10.528
    0
    0
    woerden
    weet niet meer wie het vroeg, maar evi moet nog wel wat wennen aan de kunstvoeding.
    ze spuugt regelmatig en boert het steeds op, wat voor heel nare geluiden zorgt in de nacht. ook af en toe last van krampjes.

5. Miep en Miep

Miep en Miep VIP lid

27 mei 2007
    8.944
    0
    0
    Judith..ja leuk!! roze of paarse allstars!!Blijven leuke schoenen!:)

Olga..toch maar even aan t knuffelen gegaan met je meisje...ah ja zo zielig hè als ze zo huilen!!

6. olga

olga VIP lid

26 mei 2006
    10.528
    0
    0
    woerden
    Senna gaat toch ook niet slapen. Die lag eerst te kletsen, maar huilt nu ook weer.

Ik ben dus weg. Ga de kindjes inpakken en dan een stukje wandelen denk ik...

7. MamavEsmee

ik :)

Wandelse meid!

8. MamavEsmee

Leuke foto's Dee!

Ik denk dat Esmee waterpokken krijgt.. Vanmorgen had ze al wat blaasjes op haar buik.. nu ook in haar zij, borst en schaamstreek.. Ze klaagde al over pijn en had voor het naar bed gaan 38 graden verhoging.. Verder is ze wel vrolijk.. Hopenlijk krijgt ze er niet te veel last van!

Iemand goede tips tegen jeuk etc?!

9. olga

olga VIP lid

26 mei 2006
    10.528
    0
    0
    woerden
    Judith, agossie Esmee met waterpokken...lijkt me zo zielig. Heb geen goede tips voor je; Senna heeft ze nog niet gehad. Toch bijzonder want Esmee gaat ook niet naar dagverblijf of speelzaal, dus waar zou ze het opgepikt hebben?

Dee, lekkere middag gehad zo te lezen! En lieve foto's hoor! Leuke opmerking van Estelle trouwens!

Senna kan ook heel bijdehand zeggen dat hij gaat werken.
    'Ik ga even werken mama, tot vanmiddag' en dan gaat hij naar de gang en zegt hij dat hij op de scooter weggaat en zijn helm opdoet.

Ben toch best moe na een dagje alleen met twee kids...Zeker omdat ze allebei niet echt geslapen hebben vanmiddag.
    We zijn lopend/fietsend naar de speeltuin bij mijn ouders gegaan en hebben bij oma wat gedronken. Mijn zusje en nichtje kwamen later ook nog even langs en Senna kreeg een klap met een auto tegen zijn hoofd van mijn nichtje. Brullen dus en nichtje ook omdat mijn zusje haar op de gang zette...

10. olga

olga VIP lid

26 mei 2006
    10.528
    0
    0
    woerden
    Zit nog wel een beetje te klooien met de voedingen van Evi.

De ene keer drinkt ze alles achter elkaar op, de andere keer met veel moeite of ze laat 30 ml staan en soms spuugt ze een deel er weer uit. Gevolg is dat ze soms al na anderhalf uur weer honger lijkt te hebben. Maar wat doe je dan....een klein flesje geven en later alsnog een hele fles of proberen te rekken met een speentje?
    We moeten nog even een goed schema/ritme hiervoor zien te vinden.
    Ze zou 6 flessen van 100 ml mogen, maar ze wil wel meer dan 6 flessen op een dag. Wat het ook lastig maakte is dat ze tot nu toe steeds ook nog twee of drie flesjes mamamelk kreeg en dat verteerd veel sneller. Vandaag maar 1 flesje mamamelk en morgen ook en dan ben ik denk ik wel klaar met kolven, dus kunnen we echt gaan uitzoeken hoe ze het op de kunstvoeding doet.

11. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Heb nu alleen laatste pagina gelezen ...

Nichtje is geboren! Wat een mooi lief schattig meisje! En een prachtige naam (op één letter na onze meisjesnaam :D)!

Olga, je kunt toch ook flesvoeding op verzoek geven? Ik zou denk ik niet rekken en een klein extra flesje geven ... mja ik ben echt een nitwit als het gaat om fv. Accepteert ze het speentje wel? Dan is dat misschien ook ok?

12. MamavEsmee

Salapio.. Gefeliciteerd met je nichtje.. ben nu wel erg nieuwschierig naar de naam!

Olga.. Waar ze het heeft opgepakt? Geen idee.. Ze ziet wel regelmatig andere kindjes dus misschien daarvan? Lijkt me ook erg vermoeiend zo'n dag met 2 niet slapende kindjes.. Slim om even naar je ouders te wandelen!:D

Dee.. Ja, zie het.. Fijn te horen dat Estelle er niet erg ziek van is geweest.. Hoop het ook voor Esmee!;)

Ik ga lekker douchen en daarna een koppie thee drinken met Erwin!

13. johana79

johana79 Fanatiek lid

22 aug 2006
    4.311
    0
    36
    beslismedewerker
    overijssel
    wat een leuke foto's van je knappe meid dee!

ah arme esmee hopelijk zijn het geen waterpokken.

salapio gefeliciteerd met je nichtje! ben nu ook nieuwschierig, haha.

olga ik zou proberen flessen iets op te hogen (mischien heeft ze tijdstippen dat ze zowieso goed drinkt?) dan ietsje meer geven en dan wel proberen om minstens drie uur ertussen te houden. Anders kom je in die vicieuze cirkel van drinken, teveel drinken, kramp, meer drinken meer kramp..etc.... (is gewoon meedenken hoor....mischien heb je er iets aan ;) )

Hier lekker paardgereden, paarlief heeft de lente in de boel en liet dat duidelijk merken :D

14. Jufffie

Jufffie Niet meer actief

Pfff wat een drukke avond zeg!

Mijn arme meid heeft volgens mij buikgriep! In eerste instantie alleen diaree de hele dag. Echt waterig!
    Maar om 19u ging ze naar bed nadat ze heerlijk in bad is geweest, lekker ingesmeerd, nageltjes geknipt, tandjes weer schoon, haartjes gekamd en oortjes weer watervrij! Nou in 3 uurtjes al 3 keer in bad geweest omdat ze continu aan het overgeven is. Alles ruikt hier zo zuur en morgen gaat de wasmachine overuren draaien!
    Ik ga morgen ales eerst afspullen en daarna in wasmachine gooien!
    Hopelijk is ze opgeknapt en kunnen we naar de fysio gaan!

15. Nelly

Nelly Fanatiek lid

5 mei 2006
    2.955
    1
    0
    Noord-Brabant
    *stapt op pag. 348 van het terugleesbankje*

@Amber1978: leuk, een dagje efteling!

@Ayse: fijn dat Tugce niet meer uit bed klimt.
    Wat wist de kinderarts vandaag?

@Britteke: heerlijk, een indoor speeltuin om de hoek!
    Gefeliciteerd, je wordt peettante! Wat een eer!

@dianne: helaas de foto gemist. Staat ie ook op je hyves?
    't Gaat hard met de ukkies he... Fijn dat de voedingen goed gaan.
    Beterschap!

@Essebes: haha, blij met een poepluier! Fijn dat Jenna het fruit goed wegkrijgt!
    Wat fijn dat Liv helemaal bijgetrokken is en lief is voor Jenna.

@French: hier geen movieminutes.
    Hoe gaat het met je? Vertel es!

@Gerda79: hoooooooi!
    Hoe gaat het met jullie?

@johana79: aaaaaaah, leuke foto's van je kids!

@Jufffie: gezellig, je zusje uit Antwerpen over!
    Haha, en Jay wil meer cakejes. Mama maakt ze ook veel te lekker!

@Lindy: ik wil niet vervelend doen of betweterig overkomen, maar je verhaal, je gevoel klinkt erg herkenbaar... Misschien zit je tegen een postnatale depressie aan? Het is niet jouw schuld, dat je hormoonhuishouding zo overhoop ligt...
    Maar leuk om te lezen dat de kids het goed doen!
    Huh?! Stoppen met borstvoeding, als het gewoon goed gaat? Wat een *gecensureerd* huisarts!!!
    Zijn jullie naar een ander huis aan het kijken? Spannend...

@MamavEsmee: leuk een speelhuisje! Eentje van kunststof of een houten?

@Miep en Miep: ik wil in ieder geval geen tweedehands autostoeltje, je weet nooit wat ermee gebeurd is...
    Aaaaah, leuke schoentjes voor Mika!

@olga: fijn dat Senna weer een middagdutje op zijn eigen kamertje doet.
    Voeding van Evi... *zucht* Dikke knuffel!
    Ze lijkt echt op Senna, zeg.
    Da's schrikken, Senna van de trap gevallen. Beterschap!
    Was het nog gelukt om eieren te verven, ondanks Senna's baaldagje?

@sanneke: hm. Niels ook aan het rommelen met zijn middagdutje.
    Yesss, naar het huis geweest!
    Hm... Weglopertje. Da's lastig zeg. Hier blijft Annabel meestal wel in de buurt. Helemaal als er steentjes op de grond liggen. Kleine ekster.
    Beterschap voor Niels. Arm manneke.

@autostoeltje: ik neem Annabel denk ik een keer mee naar een Prenatal warenhuis, dan gaan we gewoon de RodiXR? o.i.d. passen.
    Of misschien wel een meegroeistoel, omdat de kids toch kort op elkaar zitten.

Zo, en nu verder vanaf 2e paasdag...

16. Nelly

Nelly Fanatiek lid

5 mei 2006
    2.955
    1
    0
    Noord-Brabant
    @amber1978: heerlijk zeg, je lessen al klaar voor de komende week.
    En die foto's... Echt genieten met je kids!
    Neeeeeeeee, wat balen dat je man gezakt is voor zijn rij-examen.
    Het zit jullie echt niet mee dit jaar... Heeeeeeeele dikke knuf!

@DaphneenEstelle: Wat een verschrikkelijk emotioneel dagje heb je gisteren gehad... Alles in een keer eruit... Het gaat je ook niet in je kouwe kleren zitten...
    Goed van je dat je vandaag lekker thuisgebleven bent!
    Hele dikke, dikke knuffel
    Aaaaaaaah, wat een schetige foto's van Estelle met haar maskeschapie! En die buitenfoto's, super!

@frederike80: heerlijk, die babyspam! En van grote broer natuurlijk ook. Wat een heerlijk manneke! Wat lijken ze op elkaar!
    Alleen die laatste aanwinst... Lijkt voor geen meter! Maar wel lekker decadent!

@Jufffie: wat een emotionele week weer... Hele dikke knuffel!
    Heerlijk hoor, die vakanties in het vooruitzicht!
    Aaaaaagh... Jayda buikgriep. Dikke knuf en veel beterschap! En zoveel overgeven, wat zielig... Drinkt ze nog wel goed?

@MamavEsmee: 't Gaat goed met afvallen zeg. Nu het zwaarste... Volhouden...
    Yes, de vaatwasser is er! Dat was mijn enige echte eis aan onze keuken!
    Ach, en Esmee zonder eten naar bed. Heeft ze later nog wel wat gegeten?
    Hm. Waterpokken, da's zo zielig! Ik hoop dat het gauw doorzet en dat Esmee er snel vanaf is! Annabel had geen jeuk gehad, dus tips heb ik helaas niet...

@Miep en Miep: wow, Bataviastad op 2e paasdag... Druk, druk, druk! Maar wel lekker geshopt!

@Nannaf: gefeliciteerd met de geboorte van je nichtje!
    Wat leuk dat Jonathan zo stond te swingen in de creche.

@olga: vervelend dat Jan niet zo lekker op zijn werk zit. Ik duim voor je dat hij gekozen wordt voor de nieuwe baan!
    Hier twee borstkindjes, dus geen advies voor flesvoeding...

@Salapio: Tobe groeit echt hard zeg!
    Hm. Mirre aan het spoken... Hopelijk blijft het bij een keer. Gefeliciteerd met de geboorte van je nichtje!
    Wat vliegt het bevallingsverlof he...

Hmmmm... Hoe later op de avond, hoe minder uitgebreid mijn reacties...

17. Nelly

Nelly Fanatiek lid

5 mei 2006
    2.955
    1
    0
    Noord-Brabant
    Zo, en nu ben ik ongeveer bijgelezen...

En toen...
    Tja...
    Toen had ik eigenlijk niet veel te vertellen...

Oja, nog een vraagje.
    Hebben jullie alle deurklinken omhoog gezet?
    Hier staat maar één klink omhoog. Die van de woonkamer naar de hal. Om te voorkomen dat ze zonder toezicht naar boven gaat of door de voordeur naar buiten. Op de voordeur zit namelijk op de binnenkant ook een gewone klink, maar die laat ze wonder-boven-wonder met rust. Alleen wij mogen die van haar open maken.

Pfff... En nu naar bed. Die paasdagen doen mijn darmen geen goed. 't Lijkt wel of ik een ballon ingeslikt heb. Hoewel ik eigenlijk niet extreem veel chocola heb gegeten... Zo maar even kijken of we er iets voor in huis hebben. Eveliens eerste voeding is rond half negen weer, dus dat zou geen kwaad kunnen...

Nou, weltrusten dus!

Groetjes,
    Nelly

18. Arka

Arka Fanatiek lid

2 feb 2007
    3.132
    0
    0
    Dag lieve mama's!

ik ben eindelijk met verlof en dus eindelijk tijd om me hier weer eens te komen melden, hoe gaat het met jullie?

liefs,

arka

19. johana79

johana79 Fanatiek lid

22 aug 2006
    4.311
    0
    36
    beslismedewerker
    overijssel
    goedenmorgen,

pppfff nelly jij hebt een eind gelezen!
    wij hebben hier de woonkamerklink (van kamer naar gang) vervangen voor zo'n ronde knop...dan weten we zeker dat ze niet erdoor kan (en de kat krijgt de deur zo niet open ;) )
    maar de rest van de deuren hebben we de klinken gewoon normaal staan.

20. johana79

johana79 Fanatiek lid

22 aug 2006
    4.311
    0
    36
    beslismedewerker
    overijssel
    Arka meid, wat heerlijk verlof! hoe gaat het met je?

Deel Deze Pagina