hmm ik ben steeds uitgelogd als ik wil reageren, irri zeg. salapio, geinig dat ze het doorhad. Niels doet dingen ook expres nog een keer als ik ze net verboden had, kijken of ik nog consequent ben... en vandaag doet ie dat dus de hele dag. Hij is op zich wel gezellig (behalve in de supermarkt toen hij zelf wilde lopen en van mij in de kar moest blijven zitten) dus dat scheelt wel. Ik ga nu ff een tukkie doen.
es:rot van liv de oog en oei die katten krabbel... hoe ziet het er nu uit? loopy:zoooooooooo jij bent ook alweer een eind onderwerg..voor we het weten feliciteren we je alweer haha juffie: ik wil jou ook een dikke knuffel geven en hoop dat je niet met verschikkelijk nieuws komt.... amber: jij ook een dikke knuffel wat een onzekerheid man... mika ligt nu ook te slapen na twee uur eindelijk... hij heeft zitten lullen van 12:00 tot 14:00 en toen was het maaaaaaaaamaaaaaaa uit....beneden!!!! uuuhhh nee joh.... en toen werd het huilen en ik naar zijn kamer en zit hij te snikken...mama dikie dik....aaahhhh dus ik maar even voorgelezen en nu ligt hij een half uur te slapen..ben een klein beetje bang dat hij smiddags niet meer wilt slapen... kijk het wel even aan... en vanavond gaan we voor het eerst trouwringen kijken...leuk hoor...ben benieuwd of we wat zien... verder iedereen een dikke knuffel...
Ess, hoe was het met Liv bij de HA? Hier is onze kat ook echt niet gezellig sinds Senna er is. Senna is gek van hem en wil hem snoepjes geven en aaien, maar nikki gaat er steeds als de wiedeweerga vandoor. Verder de laatste tijd zoveel miauwen en zeuren....van binnen naar buiten, naar binnnen, naar buiten, naar boven, naar beneden, eten willlen enz....word er ook een beetje gek van eigenlijk, maar ja wil hem ook echt niet zomaar weg doen eigenlijk.... Lindy, wat een lieve foto van je gezinnetje! Ondanks dat je je nog niet zo goed voelt straal je wel op de foto hoor! Miep, de tandarts dus trots op je, grote meid! Jammer dat je toch nog terug moet komen, maar liever dat dan wortelkanaal behandeling. Judith, hoe ver is je zusje inmiddels? Lief dat je al spulletjes hebt uitgezocht. Ik ga binnenkort eens bij mijn zusje tussen de baby kleertjes van mijn nichtje snuffelen! Oke, dat waren de reakties op het laatste deel van het 'oude' topic.... Johana, fijn dat je gelijk een nieuwe hebt geopend!
Op mijn werk is het momenteel echt een soort noodsituatie op de groep. Het is chaos, heftig en wankelt aan alle kanten. Bij een van mijn directe collega's is dinsdag de emmer flink overgelopen. Die zal de komende weken denk ik niet op de groep werken. En we zitten allemaal al een hele tijd op het randje zeg maar. We hebben met 5 kinderen momenteel zo'n heftig clucje bij elkaar. Allemaal probleemgedrag op hun eigen manier. Kinderen nemen dingen van elkaar over en worden heel onrustig van elkaar. Wij lopen de hele dag puin te ruimen en achter de feiten aan te lopen. Zelfs met de structuur die we er wel proberen in te houden is het gewoon aanpoten. Op een aantal dagen hebben we zelfs al een derde persoon op de groep. Maar daar reageren ze natuurlijk ook weer op en wij moeten veel uitleggen. Het is gewoon dweilen met de kraan open. Mijn verlof gaat straks in en ik laat een puinzooi achter en weet dat het heftig is voor mijn collega's. Daarbij gaat er een permanente personele wisseling plaatsvinden. Die jonge meid kan amper goed ingewerkt worden en moet gelijk al met mijn plaatsvervangers aan het werk. Ook met de ouders van 1 meisje behoorlijke strijd, want het gaat alleen met slechter met haar; is niet meer stuurbaar en laat veel ongewenst gedrag zien. We willen dat ze naar een andere groep wordt overgeplaats, waarvoor we goede redenen hebben. Wij kunnen haar niet bieden wat ze nodig heeft. Ouders willen dat pertinent niet.... Zo ik moest even spuien hoor. Het is echt onmogelijk om alles te beschrijven waarom het zo heftig is, maar het komt van alle kanten. Ik heb wel aangegeven dat ik het lichasmelijk slecht trek en ga de laatste donderdagen halve dagen werken en dan naar huis. Op maandag probeer ik de hele dag te werken (dan zijn er 4 kinderen) en op vrijdag kom ik dan een aantal uur buiten de groep werken. Hoop dat ik zo mijn laatste drie weken kan volhouden.
Ik ben dus al een uurtje thuis. Heb snel de wasmachine en afwasmachine aangezet en paar kleine boodschapjes gehaald. Nu met mijn billen op de bank en zo denk ik even liggen. Ga Senna om 5 uur bij mijn schoonouders ophalen. Zorg ik dat daarvoor het eten klaarstaat om op te zetten. Vanavond naar Yoga....heb jan vanmorgen nog eraan herinnerd! Sanneke, wat een slaapkop vanmiddag zeg! Momhairy, veel plezier met ringen uitzoeken! Mika dus ook rommelen met slaapjes...hier hetzelfde met Senna. De ene dag gaat het meestal goed en de andere dag ligt hij na drie kwartier te brullen dat hij niet meer wil slapen. Maar dan is hij eind van de middag wel vervelend van moeheid... Salapio, heb je het niet over Senna met het 'gang-verhaal'? Geweldig hoe ze kunnen reageren en uitproberen he! Juffie, o jee wat is er aan de hand lieverd? Ik denk aan je, kus!
Judith, en zijn je schoonouders al met leuke nieuwe kleertjes voor Esmee aangekomen? Dianne, oh wat rot dat het met Jan zijn werk niet wil lopen zeg...Je zou zo graag wat zekerheid hebben wat inkomen betreft. Salapio, Mirre is dus echt helemaal gewend op de speelzaal. Gaat dan toch best snel he! Volgens mij heb je het allemaal goed geregeld voor Mirre als het zover is dat jochie eruit wil. Jeetje ging de bevalling bij Mirre zo snel joh....wie weet is het nu al in drie uurtjes gepiept! Ik hou mijn mobiel in de gaten hoor! Loopy, goed dat alles weer netjes was bij de VK? Wanneer krijg je de 20 weken echo? En krijg je deze al extra vroeg i.v.m. je voorgeschiedenis? Kan me voorstellen dat het voor jou een lastig moment zal zijn.
Hey een deel 2?! huh?! Olga...doe rustig aan meid..en denk aan jezelf! Salapio....jaja, nu komt het voor jou wel heel erg dichtbij he meid?! spannend hoor! Jufffie....wat is er aan de hand meid?! Dikke knuf!! Hier net mijn eerste "uitje" gehad... ben alleen in de auto gestapt en heb een koppie thee bij mijn moeder gedronken... moest er effe alleen uit!
lekker ff uit geweest loesie! olga, heftig hoor, op je werk! sterkte en ik hoop dat je het vol kan houden tot je verlof! Niels toch maar niet wakker gemaakt. Ik dacht: als hij toch al 3 uur slaapt kan ie beter uit zichzelf wakker worden en nu zit ie heel vrolijk achter een kopje thee en een mini stroopwafeltje.
Loesie, lekker even bij je mams geweest. Doet je even goed zeker! Sanneke, ben benieuwd hoe laat Niels vanavond gaat slapen....Maar nu in ieder geval een gezellig mannetje om je heen!
Ik ga maar even afsluiten, dan kan ik echt nog effe liggen op de bank anders ga ik toch steeds spieken....
@Juffie heel veel sterkte meid !! We denken aan jullie @Es Hoe was het bij de dokter ? Hopelijk valt het allemaal een beetje mee @Miep Gets meid weer terug naar de tandarts. @Loopy Gelukkig alles goed bij de VK @Loessie Even lekker erop uit geweest. Heerlijk. Waarom is ons oude topic dicht ? Kunnen we er nog wel in lezen ? Wordt het bewaard ? Hier is het nog steeds *** we weten officieel nog niets. Iedere dag andere geruchten. Jan werkt nog steeds maar er verdwijenen steeds meer spullen daar. Hopelijk krijgt ie nog wel zijn loon (volgende week) Die onzekerheid is echt vreselijk
@sanneke Niels slaapt lekker lang zeg !! Dat doet Jesse ook wel eens. Heerlijk toch @Olga Doe maar rustig aan meid ! Heftig bij jou op het werk zeg.
Hier hebben we trowens deze week een leuke film gezien. I'ts complicated met meryl streep en alec baldwin. Vanavond gaan we Sherlock Holmes kijken. Ben benieuwd
wilde komen kletsen maar er heeft d'r 1 n spuitluier tot aan t nekkie whahaha! ze komt net fris en fruitig uit bad....
Olga.. Kan de orthopedagoog niets voor jullie betekenen? En herkenbaar dat ouders de hakken in het zand zetten.. Kunnen de kinderen geen herindicatie krijgen zodat jullie meer mensen op de groep kunnen zetten? Dikke knuf meid! Zorg is soms best heavy. Sanneke.. zo, Niels heeft heerlijk bijgepit.. Jij ook?! Loessie.. wat goed dat je even alleen bent weggeweest.. Kon daar ook zo van genieten. Al was het maar voor een uurtje. Ess.. de kleine weer schoon gekregen? Amber.. it's complicated is dus goed.. Wouden wij graag zien in de bios.. Hebben uiteindelijk voor een thriller gekozen.. Dan gaan we hem denk ik huren als hij uit komt op dvd.. Vreselijk, die onzekerheid.. DEEEEEEÉÉÉÉ waar ben je????????????????? **** Esmee ligt gewassen en gestreken op bed.. Straks nog even een wasje vouwen.. Werk belde net.. Er was weer het 1 en ander niet geregeld.. of ik niet 2 uurtjes eerder wil beginnen morgen.. Prima, maar dan ga ik ook een uurtje eerder weg!
Judith, nou de orthopedagoog zit al tot over haar oren in onze problemen hoor. De afgelopen drie maanden zoveel besprekingen over uiteenlopende problemen gehad. We liggen op zich wel op 1 lijn, maar er is momenteel zoveel tegelijk wat niet goed gaat....Zelfs mijn leidinggevende ligt soms echt wakker van onze problemen en wat het voor de toekomst brengt.