December 2007 mama's deel 2

Discussie in 'De mama's' gestart door johana79, 21 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jufffie

Jufffie Niet meer actief

*zwaai*

Erg druk hierzo! Over 4 dagen zijn we weg voor 5 weken. We gaan 3 landen bezoeken en ik verlang zooo naar het warme weer!

2. amber1978

amber1978 VIP lid

7 mei 2007
    5.956
    0
    0
    docente Biologie
    Somewhere
    Hallo Allemaal !!

Even snel uit mijn hoofd. Sorry als ik iemand vergeet.

@Olga

Ik ben er nog. Heb het op het moment erg druk.
    De laatste schoolweken dit jaar.
    Wat leuk dat Evi het jurkje al aan gehad heeft.
    Hoe bevalt het werken ?

@Miep

Leuk om jou ook weer hier te zien. Wat naar dat je nog steeds niet van je duizeligheid af bent.
    Gelukkig geniet je volop van de boys.

@Juffie

Een hele fijne vakantie meid. Geniet ervan.

@Alieke

Dana ook alweer bijna 1 jaar. Wat is dat mega snel gegaan.
    Sterkte met Lois in bed krijgen.

@Frederike

Wat een prachtige kids heb je toch.
    Die oogjes wauw !

@Sanneke

Wat vreselijk dat de poes weg is. Hopelijk komt hij toch nog terecht.
    En nog helemaal geen voortekenen ? Hopelijk is je kindje er snel.
    Ben erg benieuwd. Hopelijk niet in de hitte.

@salapio

Wat een lieve avatar heb je nu.
    En gefeliciteerd met alle babietjes in je omgeving.

@Ayse

Succes met de operatie morgen. Jesse heeft die gehad toen ie 13 maanden was en het is mij allemaal erg meegevallen.
    Na 2 uurtjes was ie alweer de oude.
    Knuff voor Tugce.

Zo dat was het wat ik onthouden heb.

Dikke knuff voor alle andere mama's

3. amber1978

amber1978 VIP lid

7 mei 2007
    5.956
    0
    0
    docente Biologie
    Somewhere
    Even een klein upje van hier.

Het is nu dus behoorlijk druk bij mij op het werk. Ik heb nog 4 lesdagen en dan is het proefwerkweek.
    Alles moet nog op tijd af. Deze week ook nog een functioneringsgesprek. Bleghhhhhhh.
    Thomas en Lieke hebben vakantie dus extra druk voor opa en oma

Afgelopen week is mijn hele klas bij mij thuis geweest om te BBQ-en. Zaterdag zijn we naar een vliegshow geweest in Gilze Rijen en zondag werd mijn nichtje Jorie 3 jaar. Al met al een druk weekend.

Morgen gaan we naar ons buurmeisje een vriendinnetje van Jesse. Kelsey zij wordt ook 3 jaar.

En we zijn het zwembad aan het vullen want het wordt warmmmmm deze week. Heerlijk.

Verder alles oke hier. Jesse is flink eigenwijs op het moment.
    Maar ook ontzettend lief. Geniet intens van mijn kleine kereltje.

Vorige week een vakantie geboekt. We gaan 10 dagen naar een camping in een grote caravan.
    Jesse zijn grote kinderwagen hebben we verkocht en van de centjes hebben we een luxe buggy gekocht en bijgelegd voor onze nieuwe tv. (zo'n platte eindelijk)

4. amber1978

amber1978 VIP lid

7 mei 2007
    5.956
    0
    0
    docente Biologie
    Somewhere
    Fijne avond allemaal

Kom van de week nog wel even spieken

5. Ayse

Ayse Fanatiek lid

16 dec 2006
    1.210
    0
    0
    begeleidster verstandelijk gehandicapten
    Utrecht
    Bedank voor alle lieve reacties.
    Ja tugce heeft vaak loopneus koorts. Hoop dat het helpt.

6. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Zwaaaaai!

Miep, leuk je weer eens te lezen :D! vervelend van de duizelingen ...

Ayse, succes!

Olga, ja dat is extra lastig he ... M is soms ook onmogelijk vanwege moeheid ... straffen heeft dan eigenlijk weinig zin. Een keer flink boos worden wel en daarna heel erg huilen en knuffelen (ja hoor, deze mama pinkt dan een traantje mee).

Sanneke, het wordt spannend!!!

7. sanneke

sanneke VIP lid

3 feb 2006
    5.476
    0
    0
    alieke, is ze inmiddels aan het slapen? Bij Niels werkt onderhandelen ook niet altijd. Poot stijf houden en laten weten dat jij degene bent die bepaalt wat er gaat gebeuren, al staat zo'n ukkie daar natuurlijk niet om te springen.

olga, geen cursus gedaan deze keer.

amber, drukdruk dus. Sterkte met de laatste loodjes. lekker dat je kinderwagen verkocht is. Wij hebben ook net zo'n platte :)

juffie, fijne vakantie!!

8. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Niet willen slapen, hier ook steevast minimaal 1x terug (tenzij ze flesdrinkend in slaap valt). Vandaag 3x, bij laatste keer boos geworden en daarna afspraak gemaakt: mama zingt nog 1 liedje, dan krijg je nog een dikke dikke kus en dan gaat mama even naar beneden en dan zelf slapen. Afgesproken? Wat ga jij dan doen? (dan zegt ze: slapen). En voor ik weg ga zeg ik dat ze maar mooie verhalen moet vertellen aan dr muis en alle andere knuffels (meer dan 10) en nog voor ik de deur dicht trek hoor ik dr zeggen: 'Muis, je moet nu gaan slapen hoor ... etc.' (hoe bedoel je kopieergedrag, ik hoor mezelf letterlijk terug) ...

Maar ik blijf me erover verbazen dat je dat overwicht dus hebt. En waarop is dat gebaseerd? Op 100% vertrouwen en liefde ofzo?

*ik stop maar want ik word emo*

**volgens mij heb ik nog steeds last van kraamtranen :D :D**

9. olga

olga VIP lid

26 mei 2006
    10.528
    0
    0
    woerden
    Evi is vandaag alweer drie maanden!!!!!

Moest zeggen dat het in slaap vallen van Senna de laatste week weer best goed gaat. Soms twee of drie keer eruit, maar soms ook helemaal niet. Ik leg hem dan zonder woorden en met alleen een dikke kus weer terug in bed.
    Gisterenavond werd hij om half 11 wakker; misschien van een droom ofzo. Daarna nog twee keer eruit, maar verder heeft hij tot half 6 geslapen en daarna nog tot half 7.

Evi is weer aan het rommelen met flesjes. Volgens mij heeft ze (alweer) meer nodig. Ze wordt nu al twee nachten wakker voor een fles. Eergisteren om half 4 en vanacht om om kwart voor 5.

Senna zit nu (eindelijk) even zelf te rommelen met de duplo. (al 10 minuten) Hij dweilt daarbij over de vloer en kletst er wat bij. Af en toe moet ik kijken of even naar hem luisteren.

10. olga

olga VIP lid

26 mei 2006
    10.528
    0
    0
    woerden
    Dee, Senna kan inderdaad heel pittig zijn. Het lastige is dat ik me soms onbegrepen voel door b.v. schoonouders en sommige vrienden. Schoonouders vinden alles leuk en gaan in alles mee. (hoewel ze ook wel regels hebben hoor) en bij vrienden gedraagt Senna zich altijd erg terughoudend.
    Ze hebben mij nog niet met een huilend en op de grond liggend en drammend kind door de stad zien gaan. Of ze geloven niet dat hij soms de hele tijd huilt en moppert en niks zelf wil doen. Dat kan zo vermoeiend en energie vretend zijn...
    Maar ik hou daarom natuurlijk niet minder van hem. Hij kan soms dus wel lekker zelf rommelen. En hij is ook heel enthousiast en lief en kan heerlijk vertellen en grapjes maken. En hij kletst zo gezellig en kan ook echt van momenten samen genieten en lachen. Hij is een jochie met twee heel verschillende kanten; beetje ingewikkeld af en toe maar oh zo leuk!

Hij is dus nu nig steeds zelf aan het spelen!!! Ik zit natuurlijk stiekem mee te kijken en luisteren!

11. olga

olga VIP lid

26 mei 2006
    10.528
    0
    0
    woerden
    Salapio, dat herken ik wel....Soms even flink boos worden helpt wel goed. Maar Senna wordt daar ook verdrietig van en ik zeg daarna ook sorry tegen hem en vertel wat er gebeurd was en dan maken we het goed met een knuffel. Zo leer je hem ook gelijk dat je sorry kunt zeggen of toegeven dat je fout zit.

Amber, zo heej wat een toffe juf ben jij! De hele klas uitgenodigt voor een BBQ! Succes met het afronden van je schooljaar.

*Senna benoemt nu de motorkap, bezinepomp, reservewiel en stuur van de vrachtwagen waarmee hij speelt!*

Alieke, Lois van slag gisterenavond...is het nog goed gekomen? Gefeli met Jan!

12. olga

olga VIP lid

26 mei 2006
    10.528
    0
    0
    woerden
    Evi is weer wakker. Ik ga haar wassen en omkleden.

Morgenmiddag kom ik weer even langs!

13. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Vandaag een superdruk dagje. Straks K a t o bewonderen en direct door naar het museum voor twee rondleidingen met studenten. M en T gaan mee. Ben benieuwd :D

14. sanneke

sanneke VIP lid

3 feb 2006
    5.476
    0
    0
    rustig hier!
    wij gaan broodje eten en dan ff tukken
    hopelijk doet niels vnadaag niet moeilijk over slapen. gistermiddag bij de oppas had ie geen zin (uiteindelijk wel geslapen) en gisteravond was het nog een jankfestijn :(
    doeidoei

15. Essebes

Essebes Fanatiek lid

7 apr 2007
    3.215
    0
    0
    MvEsmee, Bedankt voorb de codes! Helemaal super..

Sanneke, idd rustig hier maar ik kom regelmatig effe checken hoor...zekers nu jij in de laatste daagjes van je zwangerschap zit...spannend!!

16. sanneke

sanneke VIP lid

3 feb 2006
    5.476
    0
    0
    hey es!
    idd spannend, al voel ik nog HELEMAAL niks. zal wel een zittenblijvertje zijn (nog langer dan Niels heb ik het idee)
    met jou en de meiden alles goed? hope so

17. olga

olga VIP lid

26 mei 2006
    10.528
    0
    0
    woerden
    iedereen zit lekker in de tuin of op het balkon te genieten denk ik?

Vanmorgen geholpen met het zomerfeest op de speelzaal. Super leuk, maar wel vermoeiend hoor. Senna was het ook helemaal zat en toen moesten we Evi nog lopend bij schoonzusje ophalen.

Daarna in de tuin zijn fietsen gewassen met een emmer water. Morgen lekker het badje neerzetten!

Ik ben beetje gaar. Evi wil weer meer eten...Ze wordt steeds weer in de nacht wakker en redt het niet meer tussen de voedingen. Ik ga nu maar 5 keer 200 ml. geven.
    Senna is ook steeds heel vroeg, maar gaat meestal nog wel een half uurtje terug. Gisteren avond is hij tot half elf steeds wakker geweest.

18. sanneke

sanneke VIP lid

3 feb 2006
    5.476
    0
    0
    dee, idd spannend!
    ik zou lekker wachten met de kraamzorg tot na de echo. En de bestelling geplaatst bij de ooievaar, hihi.

vanmorgen bij de vk geweest. Alles weer goed. heb wel olifantenpoten maar komt door het weer. Ze denkt dat ik niet eerder ga bevallen omdat Niels het ook uitstekend naar zn zin had in mn buik. En ze schatte deze beeb op 7 1/2 pond. Nou, dikker hoeft van mij echt niet hoor! Niels was precies 7 pond.

Gister van de buurvrouw ONTZETTEND veel babykleertjes gekregen van maat 50 - 80! En ook allemaal nog mooi en sommige zelfs nog met kaartjes eraan! Net maar ff dikke bos bloemen gebracht. Ze vond het echt niet nodig dat ik dat deed :) Echt superlief! Heb wel de hele nacht over kleertjes liggen dromen.

vanmiddag even slapen en daarna bij een collega theeleuten. Zij heeft ook een zoontje van 3 maanden ouder dan Niels. Een behoorlijke beer, ben benieuwd hoe ze samen gaan spelen.

doeidoei!

19. olga

olga VIP lid

26 mei 2006
    10.528
    0
    0
    woerden
    Sanneke, wat ontzettend lief van je buurvrouw zeg! Ach...het zegt natuurlijk helemaal niets wanneer de baby komt. Kan zomaar opeens beginnen zonder dat je het verwacht.

Dee, wat leuk dat Estelle zo gek op baby's is. Dat komt dan wel heel goed uit he! Volgens mij moeten mannen inderdaad langer aan het idee wennen en wordt het pas na de 1e echo wat echter voor ze. Willen jullie straks het geslacht weten?

20. olga

olga VIP lid

26 mei 2006
    10.528
    0
    0
    woerden
    Vanmorgen het badje opgeblazen dat ik gisteren nieuw had gekocht. Is de bovenste ring hardstikke lek. Dus gelijk maar weer mee terug gegaan. Gelukkig hier op het winkelcentrum gekocht! Maar ook deze is niet helemaal lekker volgens mij. Was ook een goedkoopie, misschien ligt het daar aan...
    Senna ligt nu in ieder geval te spetteren, springen en gek te doen in het badje.

Evi was vanacht weer om kwart voor 5 aan een fles toe, terwijl ze nu alle flessen van 200 krijgt. Misschien eens kijken of ik al aan rijstebloem kan beginnen door de laatste fles?

Deel Deze Pagina