December 2007 mama's deel 2

Discussie in 'De mama's' gestart door johana79, 21 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Miep en Miep

Miep en Miep VIP lid

27 mei 2007
    8.944
    0
    0
    Judith..yep de duowagen bevalt goed..vooral als ik even alleen boodschapjes ga doen en wandel!;)
    En Esmee aan t klimmen in haar bedje..oeii hopelijk was t eenmalig.. en nog knopen gevonden die bij de rest passen?
    ah leuk leuk! De broek 2 maten kleiner!!8)

Nelly..alles goed meid..?En de vriezer nog ontdooid?

Olga..de korting geld op alles!! Dus 15% …altijd leuk toch!!
    Oh lekker joh een nachtje doorgeslapen!! Ietsje bijgetankt..;)
    Gossie arme kat..hopelijk helpen de medicijnen snel!

Dianne een mooi wiegje in huis! En bijna alles klaar!!leuk hè!!:)
    Bijna zover!!!Hoe gaat het met de pijn?

Sanneke..een druk weekend voor de boeg! Veel plezier!;)

Dee..wat een lieve foto!!:)

Johanna..ah Dani vandaag beter te pas!gelukkigg!! en Roel nu t virus te pakken..hè bah!!:(
    Dikke knuff!!

Amber..fijn dat je nu meer weet hoe en wat met Jan’s werk! En ach die conflicten zijn logisch nu toch..al die spanning..
    Idd straks een keertje samen weg..even lekker bijtanken!!
    En Jesse gaat met plezier naar de psz…leuk!!! Fijn hoor!!
    Ohh wat een leuke foto’s!! geweldig!!!! Lekker ding!!8)

2. Miep en Miep

Miep en Miep VIP lid

27 mei 2007
    8.944
    0
    0
    Gister bij Prenatal effe een aerosleep erbij gehaald..en een potje en toiletverkleiner enz..
    Met de kortingstickers...altijd leuk!!8)

Heb gisteravond even wat van die goedgemerkt plaklabels en strijklabels besteld....alvast handig voor gym en psz..;)

Vanmorgen in laten schrijven bij de nieuwe sportschool..en vanmiddag bijbehorende sportkleding gekocht..:D
    Had maatje 38,5 van sportschoenen...en nu na de 2 zwangerschappen...maat 40..:$
    Wil als t effe lukt morgen gelijk beginnen..want hij is zowaar hier op zondag los...;)

uhm...nog meer te vertellen....;)...nope niet dat ik nog zo effekes weet..:p

ohja toch...ik heb 3 heerlijke ventjes in huis..:D

3. MamavEsmee

MamavEsmee Niet meer actief

Johanna.. fijn dat alles lekker op 1 oor ligt.

Miep.. wat goed dat je je hebt ingeschreven.. Ga je onder begeleiding sporten? En goed geslaagd bij de prenatal.. fijn! Ja, geslaagd voor knopen.. Viel nog niet mee..Moet ze er alleen nog even aanzetten.. Kan ik nu nog wel even gaan doen. Kan ze morgen het jurkje aan.;)

Amber.. wat een mooi lokaal heb je! En natuurlijk een prachtig kereltje.

Heerlijk relaxed een filmpje gekeken..

Esmee was helemaal overstuur vanavond.. haar even mee naar beneden genomen.Wat gedronken en toe is ze wel weer gaan slapen.. Echter wel erg onrustig.. Te zien op de babyfoon.. Denk dat ze last heeft van dromen.

Morgenvroeg gaan we lekker naar het zwembad!

4. Lindy

Lindy VIP lid

16 jan 2007
    5.390
    1
    36
    ben fulltime mama
    #664 Lindy, 7 feb 2010
    Laatst bewerkt: 7 feb 2010
    Goede morgen meiden

Hier een redelijke nacht gehad
    robin is om 10 uur in slaap gevallen na zijn voeding en
    niet eerder wakker geworden dan 5 uur :O.
    is dat te lang? mag hij wel zolang slapen??
    ik schrok ervan..

http://www.zwangerschapspagina.nl/baby-dreumes/190172-6-wkn-oude-baby-hoelang-snachts-doorslapen.html

hij zat vol met slijm en snot arm mannetje
    heeft het zo benauwd
    dus uitje naast zijn bed luuf op zijn borst en rug
    en had gelukkig een otrivin baby neuspray in huis
    daarna is hij lekker weer gaan slapen..

Demy is ook flink aan het snotteren maar panische voor de neuspray ze begint al met huilen als ze hem ziet..

HOop vanmiddag even bij te kunnen lezen en reageren
    ga nu snel opschieten krijg straks visite :)
    mijn pa komt met zijn vriendin gezellig :D

5. Essebes

Essebes Fanatiek lid

7 apr 2007
    3.215
    0
    0
    Effies n snelle zwaai en laten weten dat de operatie goed is gegaan.
    Heb nog niet kunnen spieken, zitten nog hechtpleisters en verband op, het verband mocht er al wel af maar het heeft erg gebloed en alles zit nu aan elkaar (vies verhaaltje sorry) dus ik wacht wel even tot het eraf mag. Met douchen bleef het ook zitten.
    Ben reuze benieuwd!

6. olga

olga VIP lid

26 mei 2006
    10.528
    0
    0
    woerden
    Dee, wat een leuke foto van Estelle. Lekker vrolijk aan het kleuren. Dat Estelle het tuigje in de stoel toelaat verbaasd me....

Amber, fijn dat er iets meer duidelijkheid is omtrent Jan zijn werk. Hopen dat hij snel ergens wordt aangenomen. Oei, spanningen in die situaties herken ik wel hoor...
    Jesse zit/staat echt leuk op al die foto's. Blijft hij dan overal ook netjes vanaf? Senna zou die schedels er al afgegooid hebben denk ik...

Judith, wauw goed zeg...je broek al twee maten kleiner! Wat vindt Jan ervan...krijg je veel complimentjes? Veel plezier met zwemmen!

Miep, lekker geslaagd bij de prenatal. Ben benieuwd wat Miak van het potje vindt. Ik zou eerst alleen met het potje beginnen trouwens. Veel kindjes vinden het toilet in het begin erg eng ook met brilverkleiner...
    En vandaag dus naar de spotschool, veel plezier en succes! Je voeten flink gegroeid zeg na de zwangerschappen. Had ik na Senna geen last van. Ah drie lekkere mannetjes in huis, heel goed meid!
    O ja, dat ouder en kind gym, wat moet ik me daarbij voorstellen? Ik neem aan dat je er bij bent, maar verder niet mee doet ofzo?

Lindy, gezellig je vader op visite straks! Succes met je snotterkoppies in huis!

7. olga

olga VIP lid

26 mei 2006
    10.528
    0
    0
    woerden
    Ess, fijn dat de operatie goed ging. Spannend om straks het resultaat te zien!

Gisterenavond op verjaardag bij mijn zwager. Was gezellig, maar aan het eind van de dag zit mijn lichaam me zo in de weg. Zit in geen enkele houding meer lekker en kan daar moeilijk op de bank gaan liggen he!

Senna heeft weer goed doorgeslapen gelukkig. Denk dat het campingbedje voorlopig lekker blijft staan!

Vanavond gaan we (weer) uit eten bij de Griek met 12 volwassenen en Senna en nichtje van 7 maanden. Mijn schoonouders zijn zoveel jaar getrouwd en een oom en tante van Jan ook, dus we gaan met twee gezinnen. Ben benieuwd hoe het gaat.

8. olga

olga VIP lid

26 mei 2006
    10.528
    0
    0
    woerden
    Vanmorgen al vanaf 5 uur half wakker door het niet lekker liggen i.v.m. pijnlijke heupen/onderrug. Niet heel extreem, maar wel zo gevoelig dat ik niet meer makkelijk in slaap val. Volgens mij had ik daar bij Senna toch echt minder last van....

Gisteren na het eten is Senna knalhard met zijn stoel onmgekieperd. Keihard met zijn achterhoofd op de grond. Kind was helemaal overstuur en begon te trillen en bijna over te geven. Vond het echt eng. Maar na een half uurtje was hij weer helemaal zichzelf gelukkig.

9. Jufffie

Jufffie Niet meer actief

Het is inmiddels een week geleden dat ik Noah op de wereld heb gebracht. Om half 9 zag ik hem voor het eerst!

Ik mis hem zo erg en wat kan het gemis toch zoveel pijn doen!*tranen*

Ik heb nog steeds last van naweeen. Gister werd ik er heel naar van. Overgeven en neiging tot flauwvallen. Na een overdosis naproxen zakte de pijn. Op de wc verloor ik een heel groot stuk weefsel en leek op een stukje lever maar roze van kleur. Ik weet zeker dat het geen bloedprop is. Zou het een stukje placenta zijn? Maar die hebben ze met de hand verwijderd dus zal wel compleet zijn.
    Ik durf de verloskamers niet te bellen. Ik moet me dan gaan melden en daar heb ik heel veel moeite mee.
    Morgen heb ik een afspraak staan bij mijn gyn. Dan ga ik het anakaarten.
    Oh wat zal het moeilijk om op de poli te verschijnen terwijl ik niet meer zwanger ben en ook geen kind in mn armen heb.
    Gelukkig ben ik ingeroosterd om 16 en ik mag om 16.15u daar aankomen en gelijk doorlopen naar mn gyn. Ik wil niet geconfronteerd worden met dikke buiken.

Aangezien ik 12-7-2010 uitgerekend was gaan we begin juli voor 5 weken op vakantie. We hebben alles al geboekt!

Hele week heb ik familieleden en vrienden over de vloer gehad. Heerlijk om afgeleid te worden maar het is ook wel vermoeiend en op sommige commentaar sta je niet te wachten. Soms kan het kwetsend zijn!

Mijn ma en zusjes zijn de hele week er en die doen het huishouden en zorgen voor Jayda. verder zorgen ze ook voor al dat bezoek en het eten. Wat hou ik van ze!

10. Jufffie

Jufffie Niet meer actief

Morgen begin ik aan mijn bevallingsverhaal!
    Van de week plaats ik het!

PS Hoe graag ik jullie Noah wil laten zien. Ik doe het toch niet!
    Een 'beschermend' gevoel zegt dat ik hem met rust moet laten! Ik ga mijn gevoel volgen en daar voel mij het prettigst bij!

11. olga

olga VIP lid

26 mei 2006
    10.528
    0
    0
    woerden
    Juffie, ik denk dat het weefsel dat je verloor best een stuk van de placenta kan zijn. Bij mijn zusje is hij toen ook in de haast met de hand verwijderd en daar zijn stukjes placenta achtergebleven. De naweeen hebben er misschien voor gezorgt dat je lichaam het overgebleven stukje er zelf uit heeft gewerkt.
    Fijn dat je morgen niet in de wachtkamer hoeft te wachten en je direct door kan lopen naar de gyn. Ze denkt gelukkig goed mee wat voor jou het prettigst is in een toch al heel lastige/moeilijke situatie.

Wat zijn je moeder en zusjes toch schatten dat ze zo veel helpen en voor je klaar staan.

Knap dat je je bevallingsverhaal al wil gaan opschrijven voor jezelf. Wat zal dat een moeilijke en emotionele 'bezigheid' zijn. Hopelijk voor jou ook een heel klein stukje verlichting om het van je af te schrijven...

En meid, volg inderdaad je gevoel....(hoewel je gevoel misschien alle kanten opschiet, is je eerste gevoel vaak leidend)
    Noah* is jullie zoontje en deel alleen datgene wat je wilt met wie je dat zelf wilt.

Nogmaals sterkte en een knuffel....

12. MamavEsmee

Lindy.. lekker van genieten hoor! Volgens mij kan het geen kwaad als ze een keer een lange nacht maken.

Olga.. Erwin is best trots op mij.. Ik begin weliswaar "slank" te worden.. Hij zegt altijd. Ik vind je mooi zoals je bent maar merk wel dat hij nu lijfelijker is naar mij toe.Vaker een complimentje.. enz. Gisteren zei mijn schoonmoeder.. Je houd geen kont meer in de broek..:D Valt nog wel mee hoor!;)
    Senna een goede nacht gehad, jammer dat je zelf vroeg wakker was.. Eetsmakelijk voor vanavond.. Gezellig!

Miep.. al naar de sportschool geweest?

Juffie.. FIjn dat je familie je zo goed bijstaat!

Ess.. Laat je even een voor en na foto zien?;)

Vanmorgen lekker gezwommen.. Esmee geniet dan zo!

Daarna bij mijn ouders een bakkie gedaan..

Esmee begint verkouden te worden.. Al begonnen met luuf en veel vitamientjes ( krijgt ze normaal ook hoor ;)) Vanavond maar even een uitje onder het bed.

De was draaid al weer volop.. En vanmiddag komen mijn schoonouders een bakkie doen.

Afgelopen woensdag naar het CB geweest.. 13,8 kg en 91,5 cm lang.. Nou zeiden ze dat ik vitamini D moet gebruiken. Maar Esmee krijgt 2x per dag een voedingssupplement waar ook vitamine d in zit ( optimax) Ging in discussie met de arts maar weet nu dus niet wat te doen. Weet dat ze een teveel uitplassen maar volgens de DA zit in de optimax alles wat ze nodig hebben.:( Snap het niet meer..

13. johana79

johana79 Fanatiek lid

22 aug 2006
    4.311
    0
    36
    beslismedewerker
    overijssel
    goed en middag,

juffie wat knap dat je je verhaal op wilt schrijven en idd je moet doen waar jij je goed bij voelt. Knuff meid.

miep gaat sporten, knap hoor...ik moet ook nodig weer eens iets gaan doen. Met dit weer kanik ook niet gaan paardrijden (grond te hard) dus tja..afvallen gaat me nog niet hard genoeg.

Judith, lukt het wel om slank te worden :D knapperd!

Hier is dani helemaal opgeknapt geloof ik (ik durf het bijna niet hardop te zeggen) morgen gaat ze weer gewoon naar de oppas. Ik heb zelf de hele dag in bed gelegen..voelde me echt doodziek ..nu gaat het gelukkig weer wat beter. Roel is gewoon zijn eigen gezellige zelf :)

14. johana79

johana79 Fanatiek lid

22 aug 2006
    4.311
    0
    36
    beslismedewerker
    overijssel
    judith ik zou gewoon die multivitamine blijven geven hoor! je moet je niet laten omlullen door de cb arts. In principe is het zo dat als ze normaal eten ze natuurlijk geen andere vitamines nodig hebben (dat zal de beweegreden van de arts zijn?) maar als jij er een goed gevoel bij hebt en alles zit er in ..dan is dat toch prima?!

15. MamavEsmee

Thanx voor de bevestiging!:D

16. augustus

augustus Niet meer actief

Juffie, ik kom je nog even een dikke knuffel brengen. We hebben natuurlijk al contact gehad via de sms, maar omdat ik op vakantie was heb ik je nog niet verder kunnen berichten.
    Natuurlijk moet je geen foto plaatsen als jouw gevoel anders zegt.

Wij hebben een mapje hier thuis van Jort* met foto's. Het gekke is dat Rosalie daar altijd mee aan de wandel gaat. De baby krijgt kusjes, wordt geknuffeld, maar ze maakt het boekje niet stuk. Andere boekjes maakt ze bijv. wel stuk. Het is alsof ze haar neefje zo beschermd en lief heeft.

17. loopy

loopy Fanatiek lid

23 apr 2007
    3.564
    0
    0
    kantoor
    gouda
    Jufffie, wat goed dat je foto's hebt gemaakt. wat je ermee doet mag je helemaal zelf weten uiteraard. Noah was vast prachtig!

18. MamavEsmee

Johanna.. Ik geef de optimax dus omdat Esmee met vlagen goed en slecht eet.. Natuurlijk probeer ik dmv voeding haar de juiste voedingstoffen te geven maar soms lukt dat niet.

Esmee is vreselijk verkouden.. Ze klinkt helemaal nasaal.. Erg grappig maar vervelend dat ze hierdoor niet wil slapen..;) Verder is ze vrolijk en heeft ze volgens mij ook geen pijn ( keel/ oren)..

Nu voor de 3e keer naar bed gebracht.. Ze moet zo hard huilen. Echt zielig.. En doordat ze zo verkouden is zit binnen notime het snot overal.. Luuf, neusspray, zetpil ( tegen verhoging) en uien zijn ingebruik.. Nu de buren nog even dimmen en dan kan ze gaan slapen..;)

19. johana79

johana79 Fanatiek lid

22 aug 2006
    4.311
    0
    36
    beslismedewerker
    overijssel
    nou dan doe je het toch prima judith..lekker blijven geven hoor die multivitamine...bovendien...het is jou/jullie kind...en je mag gerust op jezelf vertrouwen :D

vervelend dat ze zo verkouden is...(weet er helaas alles van). hopelijk gaat het snel beter.

Zo ik heb net maar eens even wat vitamines tot me genomen..hopelijk gaat het nu snel beter.
    oow even Roel eten geven.

20. sanneke

sanneke VIP lid

3 feb 2006
    5.476
    0
    0
    esmee zo verkouden. t snot is volgensmij in alle hevigheid overal losgebroken. Hier ook.

Niels krijgt ook optimax en daar zit per beertje 5 microgram vit d in, das dus dehelft van de aanbevolen dagelijkse hoeveelheid en dan krijgt hij er nog 5 druppels bij. Hier dezelfde reden om vit. bij te geven want hij eet ook met vlagen goed en meestal slecht.

miep, sport ze!

juffie, sterkte met je verhaal opschrijven en fijn dat je bij de gyn zo door mag lopen.

ess, operatie geslaagd!

danielle lijtk weer beterderderder. fijn zeg!

olga, veel heupenlast. knuffie.

we zijn dus bij opa en oma geweeest. Was erg gezellig, maar k merk dat niels het na een poosje weer beu is en niet weet wat zn plekkie is. Vanmiddag na het eten teruggereden en niels ging niet slapen in de auto. die was helemaal afgedraaid en vreselijk chagrijnig. Echt geen land mee te bezeilen. Alles was nee en niet en overal had hij pijn. had moeite om mn geduld te bewaren. Hij ligt er al een poosje in en is nog aan het teuten. Hopelijk slaapt hij niet te onrustig. Doopdienst was mooi en leuk om alle familie weer te zien.
    Nu ff chillen en straks lekker vreog naar bed.

Deel Deze Pagina