Kwam nog even gluren... maar ben door Judith betrapt! Ben een beetje futloos de laatste dagen. Vandaag had ik helemaal een baaldag. Ruzie met Jan vanmorgen en dat heeft de rest van de dag flink verziekt. Ik kan daar dan zo mee in mijn hoofd blijven lopen. Sam en ik zaten elkaar ook maar in de weg. Pfff morgen weer een dag. Morgen controle bij de vlos. Ben benieuwd wat ze te zeggen heeft. Ik heb de laatste dagen best wel last van krampen in mijn onderbuik. Misschien indalingsweeen?? Geen idee, bij Sam nooit gehad. Met mijn bekken gaat het eigenlijk best goed!! Mag niet klagen, als ik maar geen gekke dingen doe maar daar wen je uiteindelijk ook wel aan. Ik duik mijn bedje in meiden. Ik hoop snel weer met jullie te kunnen kletsen, als ik wat meer rust heb gevonden in dat drukke hoofd van me haha.
Frederike, ahhhh wat schattig hoe Bente aan het spelen is en opeens al tot staan is gekomen! Judith, zwanger worden van Senna heeft hier 13 maanden geduurd. Uiteindelijk niet heel dramatisch natuurlijk, maar zo voelde het toen wel voor ons. We wilden zo graag en iedereen om ons heen had al kindjes en dan is opeens je zusje van drie jaar jonger wel heel snel zwanger. We waren net de eerste maand bij de gyn beland en de eerste hormoonpilletjes en onderzoeken gehad en toen was ik al zwanger. En nu van Meisje heel snel zwanger....binnen 4 maanden! Was wel blij dat ik na Senna nooit meer aan de pil ben gegaan hoor. Britt, fijn dat het met je bekken goed gaat als je maar rustig aan doet. Ik merk dat ik veeeel meer rust in mijn hoofd heb nu ik niet meer werk. Daar is toch een hele hoop energie in gaan zitten. Verder probeer ik nu alles over de week te verdelen en veel afspraken met vriendinnen te maken. Ik zal van de week even aan jan vragen nog wat buikfoto's te maken. Kunnen we nog even vergelijken. Heb jij een grote buik? Alieke, hoop dat je snel wat minder storm door je hoofd hebt meid....Wel alles goed met de meiden? Kussie! Misskeita, maandag alweer werken...jeetje wat gaat het snel. Maar volgens mij heb je wel iets langer verlof gehad of niet?
Hier alweer een goede nacht gehad. Heb mezelf ook niet in de weg gelegen en hoefde niet te plassen! Ik ga met Senna naar boven, want het stinkalarm is gelanceerd hier! Lekker rustig boven rommelen en om half 11 komt een vriendinnetje met kleine van 5 maanden.
@Olga: nee, niet langer verlof. Maar Sarah is natuurlijk bijna 4 weken te vroeg geboren. Had pas twee dagen verlof toen zij zich aandiende. Dus heb extra veel tijd met haar gehad. Vind het wel lekker dat ze nu 3,5 maand is als ze voor heteerst naar het KDV gaat. Hannah was pas 2,5 maand.
Sam net weg gebracht naar het kdv. Heerlijk dagje voor mama vandaag. Jan is thuis aan het werken, ook wel zo gezellig. De lucht is inmiddels weer geklaard . Olga, hier ook wel wat meer rust sinds ik thuis ben hoor alleen merk ik dat ik aardig kan stressen over de dingen die nog moeten gebeuren. (box opzetten, babykamer afmaken, adressenlijst voor kaartjes etc..). Stresskipje ben ik he?? Mijn buik is naar mijn idee wel groot maar iedereen zegt dat het meevalt en dat ik van Sam veel dikker was. Dat zou kunnen kloppen want van Sam was ik ook ruim 20 kg aangekomen en tot nu maar 9 dus dat is nog te doen he. Onze camera heeft het deze week begeven... de display is gescheurd. Zodra we een nieuwe hebben plaats ik ook een foto . Leuk!! Nu snel mijn koffie opdrinken en dan racen naar de vlos!!
Misskeita, o ja je meisje was wel erg vroeg geboren. Maar dan heb je dus alsnog maar 12 weken daarna? Oh en de kesrtvakantie viel er natuurlijk ook in en daar krijg je toch compensatie voor ofzo? Britt, hier ook het idee dat ik niet een mega buik heb. Draag volgens mij hetzelfde als bij Senna of misschien inmiddels iets groter. Maar de VK zei dat ik een mooi strak buikje had en later toen ze ging meten was hij iets groter dan gemiddeld voor deze zwangerschapsduur. Kan me bijna niet voorstellen dat er nu opeens een heel groot kind in zou zitten na Senna met zijn 2800 gram. Ik ben tot nu toe ruim 6 kilo aangekomen terwijl ik best wel snoep tussendoor; en bij Senna in totaal 15 kilo . Hoop dat ik nu niet over hetgewicht heen ga wat ik woog toen Senna geboren werd. Denk dat het ook wel scheelt dat je nu zo druk in de weer blijft met je oudste kindje en dus meer in beweging bent dat het nu wat minder hard gaat met de kilo's. Na de bevalling zou het mooi zijn als ik weer op het gewicht van voor Senna kan komen!
Britt, balen van jullie camera zeg....snel nog een nieuwe kopen he! En hier ben ik ook echt wel bezig met lijstjes van wat er nog moet gebeuren. Inderdaad de box neerzetten, de kinderwagen weer ombouwen, het ledikant vast omhoog, de wieg naar onze slaapkamer, bedklossen moeten nog gehaald, verder met adressenlijst, ziekenhuistas voor mij en logeertas voor Senna, ezn....
Nannaf....jee, dat lijkt mij ook niks om dan te moeten verhuizen! hopen dat Jan niet hoeft te solliciteren! Judith...ow in maart?! hihi, sorry...ben een beetje een warhoofd denk ik... Olga...vervelend dat je de hele dag geen smsjes kon versturen! en slapen met Senna gaat weer wat beter?! Britt...oei je camera kapot?! vervelend... gauw een nieuwe kopen voor de beeb er is he?! hihi Misskeita...maandag weer werken?! is snel gegaan he?! succes alvast!
Olga, toevallig net ook even aan de vlos gevraagd of ze niet een groot kindje verwacht. Ze denkt dat het allemaal wel meevalt. Hij zal misschien wel groter zijn dan Sam (3190gr) maar voor zover ze het nu kon zien gelukkig geen reusje. Mijn buik was lekker gemiddeld . Kleintje ligt lekker ingedaald, dat verklaart de pijnlijke steken van de afgelopen week pfff wat een pijn. Verder alles goed, hoewel ik wel een groeispurt heb gemaakt qua kilo's! Ineens 4 eraan!! Woepies!!!
Ja balen van die camera he... Maandag ben ik jarig. Had aan Jan een nieuw horloge gevraagd maar dat heb ik nog snel even veranderd in een nieuwe camera hahaha. Stel je voor... Bevallen zonder camera. Ik moet er toch niet aan denken .
Hier alles wel prima! Ruben heeft vanacht 6 uur achterelkaar geslapen...HEERLIJK!! wel erg zielig dat hij tussen alle voedingen overdag alleen maar vreselijk hard huilt! hij is bijna nooit "gewoon" wakker, maar huilt echt continu! Nicky is ook weer erg verkouden, hangerig en jengelig... dacht vanmorgen echt even dat ik gek werd...ppff Krijsende Ruben die waarschijnlijk erg last van krampjes heeft en Nicky al begint te huilen en te gillen als ik haar maar aankijk sorry voor mijn klaagzang!
Britteke...alles goed bij de vk dus?! fijn... en beebje al ingedaald... maandag jarig?! LEUK!! ( ikzelf vind het trouwens niks om jarig te zijn)
Loessie, fijn dat Ruben al lekker slaapt maar wel balen dat hij zoveel huilt. Had Nicky dat ook zo erg??? Tja hij is op tijd he met indalen... en jarig zijn is ook niet zo mijn hobby hoor
@britteke; fijn alles goed bij de vk, en aankomen tja dat heb je zo aan het eind, balen van je camera! hopelijk krijg je een mooie nieuwe. @loessie; heerlijk 6 uur geslapen! geef je trouwens bv of fv? @misskeita; je verlof alweer voorbij maar wel fijn extra tijd gehad met je meiden. @frederike; mooie foto's! wat word Bente ook alweer groot. @alieke; knuffel! @miep; hoe was het sporten? we zijn hier snipverkouden, jonathan een aantal keren wakker geweest vannacht en dan naomi nog tussendoor, ik ben gebroken! j is nu op zijn kamertje, wilde slapen maar zo te horen heeft hij zich bedacht en wil hij de inrichting van zijn kamertje veranderen nog maar even laten rommelen en als dan straks naomi voor een fles komt hem maar weer meenemen. ik heb vannacht voor het eerst een fles gegeven snachts. ik gaf nog avond, nacht en ochtend voeding maar merkte dat de ochtendvoeding maar weinig meer was. ik hoop nu dat de avond en ochtendvoeding nog even een poosje blijft lukken. ik iwl nog geen afscheid nemen van mijn momentje met mijn kleine meis. fijne dag allemaal!
Nannaf...bij jou ook iedereen verkouden?! vervelend he?! hier ook druk in de weer met gesneden uitjes, luuf en zoutoplossing neusspray... Britteke...Nicky heeft 4 maanden afgekolfde bv gehad... Ruben krijgt nu fv....al vanaf de geboorte... Nicky heeft ook veel last gehad van darmkrampjes...maar cinababy hielp altijd erg goed bij haar.... bij Ruben helaas niet...die brult alles dan nog bij elkaar...
je zou infacol kunnen proberen heel veel mensen zweren daarbij. bij naomi hielp het niet zo goed helaas maar mijn zus bijvoorbeeld had er heel veel baat bij met haar zoontje. hier ook inde weer inderdaad met uitjes ed. manlief vroeg gisteravond al waar de frikandel bleef
Britteke, hier ligt Meisje ook al aardig ingedaald. Heb steeds van die nare steken in schaamstreek of blaas....Snel je verjaardagswensen verandert, goed idee. Gelukkig had Jan nog niets in huis. Loesie, wat een lange nacht heeft Ruben gemaakt zeg, lekker voor jullie! Oh maar dat huilen overdag is wel moeilijk. Heb ook goede verhalen over Infacol gehoord; wie weet reageert Ruben daar ook goed op? Of misschien andere voeding proberen? Het slapen gaat gelukkig weer een stuk beter met Senna. Hij ligt nog wel in het campingbed op zijn kamer. Hij krijgt ook van VSM 4 x per dag een pilletje wat helpt bij onrust en slapeloosheid bij kindjes. Geen idee of die pilletjes er echt invloed op hebben hoor...Ik denk voornamelijk dathet helpt dat we er geen druk op leggen of het beladen voor hem maken. Overdag rust hij uit op de bank. Dat kostte me een week, maar nu gaat hij zelf al liggen en om cowboy billie (cd'tje) en girafje vragen. Ik ga dan met de laptop/boek/tijdschrift ook op de bank zitten, maar zeg niks meer tegen Senna. Soms ligt hij gewoon wakker te liggen en luisteren naar de muziek en af en toe wat mee te zingen en vaak is hij dan opeens helemaal in dromenland. Ik ga pas de kamer uit als hij lekker ligt te slapen, anders heeft hij het gelijk door en raakt dan een soort in paniek. Maar ik vind het heel knap dat het uitrusten op de bank zo goed lukt inmiddels. Beter dan helemaal niet slapen of rust hebben. Daar wordt hij niet gezellig van en ik ook niet! Ik voel me nu zelf ook eindelijk wat minder moe moet ik zeggen! Nannaf, een verkouden huishouden bij jullie....naar he dat gesnotter en gehoest. Senna heeft bij vlagen ook steeds een blafhoest. Zijn amandelen zijn ook wat rood en vergroot volgens mij, maar hij is verder niet ziekig.