December 2007 mama's deel 2

Discussie in 'De mama's' gestart door johana79, 21 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. olga

olga VIP lid

26 mei 2006
    10.528
    0
    0
    woerden
    Ik wilde net gaan vragen of Dianne eigenlijk een buddy heeft....

Maar zie dat Britteke al nieuws heeft doorgegeven. Thanks!

Baby nog in de buik, maar kan niet al te lang meer duren denk ik. Hoewel, zolang de vliezen nog niet gebroken zijn en de weeen en ontsluiting stoppen, kan het denk ik geen kwaad als het langer duurt.

2. olga

olga VIP lid

26 mei 2006
    10.528
    0
    0
    woerden
    Wat gaat de dag toch snel voorbij zeg...

Wilde eigenlijk nog zoveel doen, maar komt er denk ik niet van...

3. Lindy

Lindy VIP lid

16 jan 2007
    5.390
    1
    36
    ben fulltime mama
    Dianne wat spannend meid
    dikke knuffel,,

ik heb helaas weer niet bij kunnen lezen :(
    baal er echt van..
    voel me zo ego om alleen maar berichtjes over
    mezelft te plaatsen.. :(

4. MamavEsmee

MamavEsmee Niet meer actief

Lindy.. lekker ego kletsen hoor!

Olga.. dinnetje moet nog 8 weekjes..:)

Britt.. thanx voor de opdate!

5. Lindy

Lindy VIP lid

16 jan 2007
    5.390
    1
    36
    ben fulltime mama
    Ik ben vanmiddag alleen met robin.. hij heeft net zijn volledige pak onder gepoept zo zielig :(.. hij is nog steeds snot verkouden.. ik wou vanmorgen even naar de baby dump maar ben er niet aan toe gekomen :( baalde er een beetje van :S..

Gister trouwens lekker op internet geshopt :)
    voor demy 3 broekjes en 2 shirtjes en voor robin 2 shirtjes gekocht ben benieuwd wanneer het binnen komt :)

IK heb een beetje een dilemma :S..
    wij hebben 1 april een bruiloft.. in limburg 2,5 uur rijden :S..
    en daar willen we graag heen.. we kunnen er gelukkig blijven slapen :D. dat scheelt.. maar mijn schoonouders zien het dus niet zitten om 2 dagen en 1 nacht op onze kids te passen dus moeten de kids mee.. of athans ze willen wel op demy passen maar neit op robin :S. te veel werk ofso :S.. ze willen er snachts neit uit :( stom he?..
    dus nu willen we robin dus mee nemen nu zij mijn moeder van nou neem demy dan ook maar gewoon mee..
    wat zouden jullie doen.. Demy toch bij opa en oma laten of mee nemen?
    ik ga mijn kleine man op bed brengen ligt in slaap te kukkeln in de box..

6. johana79

johana79 Fanatiek lid

22 aug 2006
    4.311
    0
    36
    beslismedewerker
    overijssel
    dianne houd het spannend lees ik. ik duim meid.

Lindy wat raar dat je schoonouders maar één kindje willen oppassen.. lastig dillema. Hebben de kids er iets aan als ze mee gaan? en kun je Robin niet bij jouw ouders laten?

olga senna weer goed gegroeid dus...hij is niet heel lang of niet? (of is mijn kind gewoon groot...sorry dan).
    nette cijfers in ieder geval.

Judith de hondjes weer kaal..heb jij een trimster bij jullie in de buurt? weet je toevallig of ze ook katten doet?

7. Nelly

Nelly Fanatiek lid

5 mei 2006
    2.955
    1
    0
    Noord-Brabant
    @all: ZWAAAAAAAAAAAAAAAAAAAI
    'k Heb met een snothoofd hier en daar wat bijgelezen, maar nu ff geen puf om te reageren... Solly...

@Lindy & Salapio: jullie hebben een pb.

@augustus: hmmm... In eerste instantie hebben wij zo'n commode-bed-combi niet nodig, maar misschien is het toch wel handig om bij een opa en oma neer te zetten. Ik zal vanavond met manlief overleggen.
    Hoe gaat het met je?

8. Nannaf

Nannaf Fanatiek lid

6 jul 2007
    1.053
    0
    0
    @britteke; fijn dat je even gesmst hebt naar dianne!
    @olga; naar het cb geweest! netjes toch die cijfers? vergeleken bij Senna is Jonathan een reusje :D
    @dianne; fijn dat de baby er nog zit en dat je thuis mag zijn!
    @dee; pffffffft ik blaas met je mee! als ik in een piekerbui ben dan doe ik een koptelefoon op en zoek een paar nummers op youtube op en ga dan heel hard meezingen is het zo over (meestal ;))

net een paar leuke setjes op mp gekocht voor naomi! vind het heerlijk daar te shoppen, lekker veel keuze! :) deed het eerst nooit voor kleertjes maar de laatste weken toch wel en bevalt prima.

9. Nelly

Nelly Fanatiek lid

5 mei 2006
    2.955
    1
    0
    Noord-Brabant
    @DaphneenEstelle: voor Jurgen een muismat maken met een foto van zijn lieverds!
    Hele dikke knuffel voor de andere piekermomenten!

10. dianne

dianne Fanatiek lid

10 apr 2007
    2.919
    0
    36
    ben ik ook ff, ben helemaal gaar onderhand. Net ff een uurtje geslapen maar toen ik wakker werd ging het lekker verder weet niet zo goed wat ik er mee moet.

Olga: ben je ook aan het rommelen?

11. Nelly

Nelly Fanatiek lid

5 mei 2006
    2.955
    1
    0
    Noord-Brabant
    Ik heb een vraagje...
    Weten jullie of je een peettante kan "ontslaan" ('k weet ff geen ander woord)?

Wij zijn schoonzus zo ontzettend beu. Ze is de peettante van Annabel, maar doet er helemaal niets mee. We zien haar (gelukkig) erg weinig en als we haar dan op verjaardagen of andere familieverplichtingen treffen, besteedt ze totaal geen aandacht aan Annabel of vraagt niet eens hoe het met haar gaat.

Verder geeft ze alleen maar tweedehands spul of goeiekope troep voor Annabels verjaardag. En daar gaat ze nog trots op ook. Dat kan ik dus niet uitstaan en ze hebben geld genoeg, dus dat is het probleem niet.

En sorry, dat ik hier iedere keer weer op terugkom, maar ik vind het nog steeds belachelijk dat ze op Annabels verjaardag haar zwangerschap bekend maakte. Dat doe je toch gewoon niet!
    Op Annabels tweede verjaardag kreeg ze een telefoontje dat een kennis van hun zelfmoord had gepleegd. Keej, daar kan ze dan niet veel aan doen, maar 't is altijd iets. Ikke, ikke, ikke... Bah, bah, bah...

Afgelopen kerst kookten we allemaal een gang bij schoonfamilie. Zij het hoofdgerecht en denk je dat ze aan Annabel gedacht had? Niet dus. Zo stom! Maar dat had ik gelukkig al ingecalculeerd en had Annabel toch wat te eten.

En het deed ook erg zeer dat ze een vriendin als peettante gevraagd had voor dochtertje en niet haar enige broer. Dat lazen we tot onze stomme verbazing in het kraambezoekboekje.
    Als je verd*mme meent dat wij zo verschillen in levensopvattingen, waarom heb je dan ja gezegd toen wij je vroegen voor peettante??? Ik ben daar zo ontzettend boos om.

Oja, bij de doop van Evelien leek ze een beetje wakker geschud te zijn en beloofde ze dat ze Annabel meer aandacht zou geven. Dat was dus in oktober vorig jaar... Denk je dat dat gebeurd is???

En zo kan ik nog wel langer doorgaan...
    Bah, bah...
    Einde klaagzang...

12. olga

olga VIP lid

26 mei 2006
    10.528
    0
    0
    woerden
    Johana, nee klopt...Senna is een ukkie. Meten ging dus niet echt lukken, maar maatje 86 past nog prima.

Lindy, je moeder woont in Limburg toch en die gaat waarschijnlijk ook naar de bruiloft? Tja...ik vind het ook lastig. Je bent wel samen met Stefan, dus kun je allebei een kindje onder je hoede nemen, maar of je dan van de bruiloft kan genieten? Zouden jullie de hele dag bij alle activiteiten aanwezig zijn?

13. dianne

dianne Fanatiek lid

10 apr 2007
    2.919
    0
    36
    dee: ja hebben ze gister al gedaan. Omdat ik niet ver van het zhuis af woon ( nog geen kilometer) mocht ik naar huis. De gyn wou ook niet meer remmen als de weeen heftiger worden. Direct de liggingsecho gemaakt ( die zou ik dinsdag krijgen) mannetje ligt in stuit, met zijn kontje een stukje ingedaald. Dus mocht de vliezen breken moet ik wel direct gaan liggen. Ze gaf aan dat het gezien mijn omstandigheden verstandig was om een keizersnee te doen. Dus mocht ik deze dagen niet bevallen dan gaan we dinsdag een datum prikken.

( ik denk nog steeds dat ik niet nu ga bevallen en wil het ook niet natuurlijk, laat het kleine mannetje nog maar ff zitten)

14. olga

olga VIP lid

26 mei 2006
    10.528
    0
    0
    woerden
    Nelly, je hebt echt een rare schoonzus hoor! Zou het ook niet leuk vinden als een peettante (die heeft Senna niet) zo weinig interese en aandacht heeft voor je kind. Ze heeft zelf ook een kindje, dus kan me niet voorstellen dat ze zo afzijdig blijft van Annabel. Gesprekken hebben jullie volgens mij al eens gehad en niks mee opgeschoten. Maar of je haar uit die funktie kan ontheffen weet ik niet?

Dee, Senna probeert ook vaak net als Jan of mij te zitten. Echt zo grappig. Of hij wijst ons er juist op dat we iets niet mogen doen. 'Nee papa, niet zo zitten we gaan toetje eten'.

Dianne, is Jan wel bij je in de buurt nu of ben je helemaal alleen? Moet je nog voor controle aan de CTG? Echt naar voor je dat je niet weet wat er gaat gebeuren. En blijven de weeen regelmatig komen en worden ze ook heftiger?
    En hier ben ik niet aan het rommelen hoor. Wel op sommige momenten veel steken onderin en wat harde buiken, maar niet te gek ofzo. En Meisje duwt zich soms zo hard naar boven/zijkant dat het lijkt of ze eruit wil en mijn buik openbarst.

Ik wordt beetje gek van mezelf. De tijd vliegt gewoon en er zijn nog zoveel kleine dingetjes te doen en ik heb enorme poetsdrang. Wil alles schoon hebben. En ik neem geen tijd om even goed uit te rusten. Ik wil wel, maar ik kan het gewoon niet. Ben gewoon rusteloos, bah!
    Wil iemand me er morgen op wijzen dat ik ECHT samen met Senna ga uitrusten op de bank!

Net gestofzuigt en gedweild en ga nu even snel iets halen voor het eten wat ik was vergeten. Dan het eten voorbereiden en Senna ophalen. Vanavond naar Yoga, dat is in ieder geval even een rust moment voor me!

15. olga

olga VIP lid

26 mei 2006
    10.528
    0
    0
    woerden
    Dianne, ja zou fijn zijn als je jochie nog 1 of 2 weekjes binnen zou kunnen blijven. Is hij naast een lange baby ook een flinke baby? Dat zou natuurlijk wel wat schelen als hij geboren wordt...dat hij een beetje reserve heeft.

16. dianne

dianne Fanatiek lid

10 apr 2007
    2.919
    0
    36
    olga: zoals ik begrepen heb is ie al goed op gewicht gelukkig. Nou ik vind de pijn wel mee vallen. Mijn mannetje roept au als ik een ween krijg maar als ik maar gewoon blijf liggen gaat het wel. Maar stofzuigen en dweilen dat hoef ik niet te doen want dan doen ze echt pijn.

mijn Jan hoeft gelukkg pas eind wk 11 ( 20 mrt) Weer te werken ( Ja hij heeft eindelijk een nieuwe baan!) en misschien is de baby er dan al, maar dat ligt er aan wanneer de gyn de baby wil halen ( ik ga er dus ff vanuit dat ie nog ff blijft zitten)

17. MamavEsmee

MamavEsmee Niet meer actief

Dianne.. spannende dagen dus!

Lindy.. Ik vind eigenlijk niet dat je er zo maar van uit mag gaan dat je schoonouders op beide kids passen. ;) Als ze alleen op demy willen passen zou dat al heel fijn zijn! Ze heeft niet zo veel aan een bruiloft.. Robin zou je dan mee kunnen nemen, slaapt wel in de kinderwagen ( hoop ik ;)) en je (.)(.) heb je bij je.. Anders moet je ook nog een extra kolven.

Olga.. dagen en uren vliegen voorbij he? Geniet nog lekker van de uurtjes die je alleen hebt!

Nelly.. Vervelend zo'n schoonzus en klaag maar raak.. Ik zou haar op staande voet ontslaan!:D

Dee.. Een mooi mok voor op kantoor? Je hebt van die papa mokken met grappige teksten.. Neemt Erwin altijd mee voor zijn cup a soepje.. ( gekregen voor vaderdag).. Grappige broodtrommel? Klokje?

Nannaf.. marktplaats is i.d. leuk shoppen!

Esmee is vanmiddag met het verkeerde been uit bed gestapt.. jeetje zeg.. Ze gilde om niets de boel bij elkaar.. gelukkig wel goed gegeten vanavond. Na het eten sesamstraat, toetje en pyama aan.

Morgen gaat ze logeren bij mijn ouders ( wij hebben verjaardag) dus gaat ze daar lekker in bad.

18. Jufffie

Jufffie Niet meer actief

*zwaaaaaaaaaaaaaaaai*

19. olga

olga VIP lid

26 mei 2006
    10.528
    0
    0
    woerden
    Hoe is het gegaan vandaag Juffie? Of wil je er liever niet over vertellen?

Dianne, lekker dat Jan weer een baan heeft volgende maand! Niets doen om de weeen uit te kunnen houden....dat hou je geen dagen vol denk ik. Laat die weeen maar lekker een tijdje stoppen!

20. olga

olga VIP lid

26 mei 2006
    10.528
    0
    0
    woerden
    Vanavond iets heel engs met Senna. JHij was gewoon al moe en lodderig van het gesnotter en gehoest. Jan wilde stoeien en deed Senna zijn handjes achter zijn. Niet hardhandig ofzo...Senna wilde niet en ging gelijk huilen (niet duidelijk of er iets pijn deed bij hem) en wilde niet door jan getroost worden. Senna blijft wel vaker heel lang hangen in zijn huil zonder adem te halen, maar nu duurde het echt lang. Zijn lipjes werden blauw, senna werd slap en hij staarde wezenloos vooruit. Hij was echt even helemaal weg, doodeng. Jan gaf twee keer een klapje tegen zijn wangen en toen ging hij heel langzaam 2 keer haperig ademhalen en toen was hij weer bij. Huilen en tegen mij aan hangen. Toch even de HAP gebeld, want we schrokken ons rot natuurlijk.
    Ik lette gelijk op zijn pupillen en was bang voor epilepsie, of dat er iets vast zat in zijn keel (maar hij had niets in zijn mond).

De huisarts belde terug en vertelde dat sommige kinderen soms zolang niet ademen als ze erg overstuur moeten huilen dat ze heel even bewusteloos zijn. Nou lekker dan...

Gelukkig daarna alles weer goed en reageerde hij weer normaal.

Deel Deze Pagina