December 2007 mama's deel 2

Discussie in 'De mama's' gestart door johana79, 21 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. olga

olga VIP lid

26 mei 2006
    10.528
    0
    0
    woerden
    Sanneke, een druk maar gezellig dagje voor jou en Niels! Gezellig koekjes gebakken en de stad in geweest. Hoeveel kopjes thee heb je al van Niels gehad inmiddels? En heb je dan plastic thee serviesje of aardewerk?
    Getsie...dat oversteek drama. Machteloos voel je je dan en je voelt helemaal de angst van die moeder.

Misskeita, in drie weken al 6 kilo kwijt betekend wel dat je al super goed bezig bent. Het volhouden is natuurlijk het zwaarste gedeelte...Goed toch om ons deelgenoot te maken. Gooi je ei er hier maar uit hoor. Even wat klagen of juist je je triomfen delen doen je alleen maar goed toch!

Miep, ook de stap genomen om met een dieetist aan de gang te gaan. Misschien kunnen jij en Misskeita wel wat tips en tricks met elkaar delen.
    En Judith zou het volgens mij goed doen als mental-coach!

2. MamavEsmee

MamavEsmee Niet meer actief

Wat goed dat je de stap gezet hebt en het begin is er! 6 kg is al super!

Ik zou zeggen, kom bij ons kluppie!:D

3. MamavEsmee

Wat vervelend, al die medische klachten! Hopenlijk snel wat zonneschijn! En goed dat je de stap hebt gezet naar de dieetiste!

4. MamavEsmee

Olga.. Hopenlijk gaan jullie een lekker nachtje maken!

Sanneke.. Ah.. je wordt goed verzorgt door Niels met thee.. Lief is dat he? En wat een eng verhaal met dat kindje.. Brrr moet er niet aan denken!

Nelly.. ga je topic eens zoeken.

Dianne.. inmiddels je ventje mogen knuffelen?

Miep.. Volgens mij kun jij ook wel een knuf gebruiken!

De rest een zwaai!

Heb het Ondersteunings Plan.. bijna af! Had 2 stagaires vanavond.. Maar die zijn er nog maar een paar weken dus kost nu nog veel tijd en energie.. Pff.. Straks hebben we er profijt van!;)

Ik ga mijn laatste ronde doen, douche ( ja ja luxe op het werk) en naar bed!

5. olga

olga VIP lid

26 mei 2006
    10.528
    0
    0
    woerden
    Judith, rustige nacht gehad op het werk?

Hier best goed geslapen. Senna was om half 7 wakker.

Pffff...wat krijgt hij een onwijs smerige stinkluiers van die antibiotica zeg. Niet normaal; ga hem snel verschonen!

6. johana79

johana79 Fanatiek lid

22 aug 2006
    4.311
    0
    36
    beslismedewerker
    overijssel
    we gaan met zijn allen aan de lijn hier, haha...laten we elkaar motiveren :D

poes ziet er goed uit...ze hebben hem uiteindelijk niet geschoren maar zijn 2u aan het kammen geweest...er kwam een emmer haar uit..ik heb nu een halve kat :D

7. johana79

johana79 Fanatiek lid

22 aug 2006
    4.311
    0
    36
    beslismedewerker
    overijssel
    olga dat was hier ook zo toen daan antibiotica kreeg...echt te ranzig gewoon die luiers...blugh.

8. olga

olga VIP lid

26 mei 2006
    10.528
    0
    0
    woerden
    Johana, toch wel fijn dat je nu geen kale kat hebt. Lijkt me zo zielig eruit zien...Maar hij is er dus wel flink van opgeknapt. Na de bevalling doe ik ook mee met lijnen hoor. Ik denk dat er wel een kilo of 15 vanaf moet. Maar eerst maar eens kijken of BV gaat lukken anders kan ik nog niet zo heftig gaan lijnen toch?

9. olga

olga VIP lid

26 mei 2006
    10.528
    0
    0
    woerden
    Krijg zo visite (ja ja ik heb met al mijn vriendinnen afgesproken hoor!). Ze heeft drie jongens en aangezien het vakantie is denk ik dat ze ze alledrie meeneemt....
    Alleen de oudste gaat al naar school. De middelste is half jaar ouder dan Senna en de jongste is net drie maanden, dus wordt een drukke boel hier!

10. Britteke

Britteke Fanatiek lid

16 dec 2006
    3.613
    0
    0
    Goodmorning!!!
    Ook een vrije dag voor mij vandaag. Moet om 11 uur bij de vlos zijn. Ben benieuwd wat ze te zeggen heeft. Ik heb namelijk sinds gisteren best wel buikpijn.... Een zwaar gevoel op mijn schaambeen en steken die me best wel pijn doen. Zou het al voorwerk zijn??

Daarna wil ik ff langs de Prenatal. Moet nog wat accessoires halen voor de babykamer en voor t wiegje wat ik toch nog snel via Marktplaats heb gekocht. (morgen ophalen).
    Daarna even naar Bergen op Zoom om de traktatie van Jan op te halen. Die is morgen jarig en trakteert standaard altijd speciale broodjes van een speciale bakker grrrr hahaha.
    Anyway... vrij maar druk dagje... Hoop dat ik op tijd thuis ben om nog effe een powernapje te doen want vannacht heb ik tot 5 uur op de bank gelegen :(.

11. Britteke

Britteke Fanatiek lid

16 dec 2006
    3.613
    0
    0
    Olga, jij hebt wel veel vriendinnen hahaha...trouwens ontzettend mooie buikfoto's!!! Gelukkig gaat het de goede kant op met Senna op die stinkpoep na dan hahaha ;).

12. Britteke

Britteke Fanatiek lid

16 dec 2006
    3.613
    0
    0
    Afvallen, na de bevalling en bv doe ik ook mee ... Hier is het ook hard nodig!!! Heb me altijd voorgenomen pas te beginnen als ik klaar ben met kinderen dusss...

Dee, wat goed dat Estelle al zo goed op t potje gaat zeg!!!!

13. Nelly

Nelly Fanatiek lid

5 mei 2006
    2.955
    1
    0
    Noord-Brabant
    Pffff.... Meiden... Ik ben weer verdrietig...

Ik ben nu bij mijn ouders (op kantoor).
    Daarnet heb ik Evelien even naar bed gebracht. Lag er een enorme plas water onder haar campingbedje...
    Blijkt op zolder boven Eveliens kamertje de automatische ontluchter kapot te zijn. Mijn vader had dat wel gerepareerd, maar had dus niet gezien waar al het water heen was gegaan...
    Maar het ergste is dus, dat al het water dus precies Eveliens kamertje binnen is gekomen op de plek waar mijn trouwjurk staat! Die heeft nu dus mooie bruine randen tot waar het water opgetrokken is... Ik kan wel janken.
    Ik heb hem meteen van de paspop afgehaald en in een grote emmer in de Dato gezet. Hopelijk gaat het er nog uit...

Nu weer aan het werk...

Groetjes,
    Nelly

14. Beate

Beate Fanatiek lid

13 apr 2007
    2.202
    0
    0
    @Nelly: nee, wat ontzettend balen van je jurk! Denk wel dat het er nog uit gaat hoor. Maar kan me helemaal indenken dat zoiets je net even over het randje duwt. Zeker als je al niet lekker in je vel zit. Hele dikke knuf! En weet je trouwens al watje met peettante gaat doen?

@Afvallen: jeej, met z'n (bijna) allen de strijd aan. HEt gaat ons lukken!

Heb vandaag verschrikkelijke buikpijn. Zo irritant en niet echt te plaatsen. Hopelijk gaat het zakken...

15. Beate

Beate Fanatiek lid

13 apr 2007
    2.202
    0
    0
    #1415 Beate, 24 feb 2010
    Laatst bewerkt: 24 feb 2010
    Jaaaaaaa, de CD-rom met de foto's van de fotograaf lag net op de deurmat. Even spammen hoor!

16. Beate

Beate Fanatiek lid

13 apr 2007
    2.202
    0
    0
    Hmmmm helaas, de bestanden zijn te groot om hier te uploaden. Heb niet zo'n zin om de foto's eerst te verkleinen. Zet ze binnenkort wel even op hyves. Wacht nog wel, want vrijdag is Jan jarig en zaterdag geef ik hem twee ingelijste vergrotingen. Wel leuk als dat nog even een verrassing is :)

17. sanneke

sanneke VIP lid

3 feb 2006
    5.476
    0
    0
    krijg hier hele naughty thougths van :D

18. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Afvallen, knap hoor! Belangrijkste van afvallen is dat je een dieet uitkiest dat je je leven lang kunt volhouden maw pas je eetpatroon op een gezonde manier aan (dus niet uithongeren of onhaalbare eisen stellen). En bewegen ... en dan hoef je niet eens 5x per week te gaan sporten in de sportschool, maar lekker veel wandelen en auto laten staan + fiets pakken :D! Maar goed, ik heb makkelijk praten want ik val vrij probleemloos af: niet snoepen, lekker fietsen en wandelen is al genoeg ...

Afvallen en BV, je mag max 1 pond per week afvallen ... dit ivm afvalstoffen die vanuit jouw vetreserves in de mamamelk terecht komen (geldt ook voor afvallen tijdens zwangerschap trouwens). Zorg er dus voor dat je voldoende eet en drinkt ;) (de bruine boterhammen zijn hier niet aan te slepen) (en de oreo's en bastognes gaan ook vrij rap :D)

Nelly, dikke knuf

Dee, knap van Estelle dat ze zo goed bezig is met potje/wc!

Olga, gelukkig gaat het beter met Senna. Ik had ook eigenlijk geen voorwerk. Wel af en toe wat krampjes, maar geen echte (voor)weeën. Harde buiken betekenden bij mij: moet plassen :D

Brit, klinkt als indalen ... of is je zoon al ingedaald?

Miep, he bah een gaatje in je trommelvlies. Hopelijk kunnen ze je zonder al te veel gedoe helpen!

Judith, je kunt wel een eigen dieet beginnen/afslank-boek schrijven ;) ... en ik zou idd met je vriendin proberen te praten over opvoeden. Openen met 'je ziet er moe uit, hoe komt dat?', stuurt het gesprek misschien al in de goede richting? Wel lastig hoor, kan een gevoelig onderwerp zijn!

Tobe heeft vannacht van 1u tot half 7 geslapen! Werd even wakker rond half 6, maar ging weer slapen na een aai over zn bolleke. Jeuj! Het is echt een ander kind dan zn zus ... sowieso. Mirre was veel pittiger: krampje = brullen/krijsen, honger = brullen/krijsen, iets anders = brullen/krijsen. Bij Tobe: krampje = mopperen, strekken en lekker verder slapen, honger = monkelen wordt mopperen wordt huilen (maar zover komt het eigenlijk nooit) ... Verder lijkt er nooit iets anders te zijn want kakken of eten zorgt voor een tevreden ventje.

Hij is wel onrustig in de avond, gisteren van 20-2130 aan de tiet gelegen (ik zat lekker voor de tv dus prima), wel/niet willen drinken. En nu overdag komt ie ook vaker. Misschien toch inhalen van de nacht? Maar ik klaag niet hoor! Goede nachtrust voor wat vaker voeden overdag = done deal :D

19. sanneke

sanneke VIP lid

3 feb 2006
    5.476
    0
    0
    salapio
    lekker dat tobe het goed doet!

20. olga

olga VIP lid

26 mei 2006
    10.528
    0
    0
    woerden
    Britt, zo heej inderdaad een druk dagje. Maar wel zonder Sam toch? Ben benieuwd wat de VK zegt over je 'pijntjes'. Niet ook al gaan bevallen hoor...dan voel ik me zo alleen! Oh en heb je op de bank gelegen vanwege de buikpijn?

Deel Deze Pagina