December 2007 mama's deel 2

Discussie in 'De mama's' gestart door johana79, 21 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. French

French Fanatiek lid

13 okt 2005
    4.195
    0
    36
    ...
    's-hertogenbosch
    @sanneke: wauw wat een mooie beker! :D
    enne...peutertaal...tja we zijn van alle markten thuis ;):D

2. Britteke

Britteke Fanatiek lid

16 dec 2006
    3.613
    0
    0
    Jeeetje wat hebben jullie gekletst vandaag!!!

Controle bij de vlos was helemaal goed. Mannetje ligt al helemaal ingedaald en kan geen kant op. Heeft dit eigenlijk iets te betekenen?? Behalve dat ie nu vast zit haha??
    Krampjes kan van alles zijn, zo lang er geen regelmaat in zit, geen paniek :).

Daarna effe langs het werk nog wat afgegeven. Nu ga ik er niet meer heen hoor... hahaha. Pas eind juni ergens weer.

Na het werk naar de Prenatal, nog wat kleine dingen gescoord voor de baby, waaronder een slaapzakje, lakentjes etc... Voor Sam eindelijk een kapstok gevonden voor zijn jas op te hangen.
    Toen thuis een hapje gegeten en op naar Bergen op Zoom om de speciale traktatie van Jan op te halen. Hmmm ze zijn wel erg lekker hoor :). Gelijk nog effe de Lief! winkel in gelopen, daar kan je gewoon niet voorbij!!! Voor de baby nog een leuk shirtje gescoor met "Made in Holland" erop (wel toepasselijk voor de buitenlandse familie van Jan) en een heel leuk jasje met 70!!!!% korting (van 50 naar 15 euro). Ook nog voor schoonpaps een kado gescoord, die is vandaag jarig. Daarna Sam opgehaald en bij schoonpaps gaan eten... pfffff en nu ben ik kapot.

Nu ik het zo opschrijf ben ik eigenlijk wel gek ook dat ik dit nog allemaal doen :). Morgen is mijn moeder hier de hele dag dus kan ik lekker uitrusten :).

Sorry voor mijn ego praat maar heb niet echt terug gelezen. Morgen ben ik er weer ... Slaap lekker voor straks!

3. olga

olga VIP lid

26 mei 2006
    10.528
    0
    0
    woerden
    Britteke, druktemaker! hi hi lekker ding ben je ook....wij zijn wel een beetje eigenwijze hoogzwangeren geloof ik! En maar doorgaan...ik ben ook steeds zo rusteloos.

Sanneke, de vertaling van 'woni' ..... dat is toch makkelijk! En dat voor een mama met een kind dat al heel lang enorm duidelijk praat. (sorry, is niet opschepperig bedoeld)
    Bij Senna had ik een cd 'oortjes onder water' die ik vaak aanzette, maar na de bevalling had ik ook niet echt het idee dat hij erop reageerde.
    En de zorg voor je peuter in de kraamweek vraag ik me ook wel af eigenlijk. Senna gaat zich echt niet door een 'vreemde' laten verzorgen denk ik. Ik denk zelfs dat hij helemaal niks met de kraamzorg van doen wil hebben, maar goed....je weet het niet. Jan neemt waarschijnlijk een paar dagen op als de kraamzorg weg is, maar de eerste dagen wil hij er natuurlijk ook wel erg graag bij zijn. (hij heeft erg weinig dagen en werkt nu zijn vrije vrijdagen door om drie daagjes extra te sparen...)

French, mooie prijs heb je gewonnen!

Amber, jij en je klasjes moesten weer erg inkomen zeker na een weekje vrij? Wel fijn dat je nu drie in plaats van 4 werkdagen hebt, maar het zijn denk ik wel lange dagen?

Juffie, neem je tijd...kus!

4. sanneke

sanneke VIP lid

3 feb 2006
    5.476
    0
    0
    brit, wat een drukke dag. Hopelijk hoef je het vandaag niet te bezuren.

olga, jan is bij onze beeb ook wel gedeeltelijk thuis in de kraamweek, in ieder geval tot ik zelf weer uit bed kan. En anders vraag ik mn moeder, die kan nu tenminste blijven logeren :)
    Wel lastig dat het bij mij net vakantietijd is

5. Miep en Miep

Miep en Miep VIP lid

27 mei 2007
    8.944
    0
    0
    Goedemorgen!

Essebes..gets nu weer buikgriep..beterschap! dikke knuf!

Judith gezellig aan de wandel geweest!!:)

Salapio..ja daar kom je straks niet meer onderuit..dan heb je een poppenhoek en een carshoek..:p

Olga..ja klopt..Mika vermaakt zichzelf prima! Tuurlijk spelen we wel eens samen..maar meestal alleen..
    Dan ligt wel de hele kamer vol met auto’s hoor..:D
    En ik zou t gewoon even vragen hoor hoe dat gaat met t litteken! ;)

Sanneke..hier hadden we t geluk van een hele fijne kraamhulp..die deed de verzorging van Mika en Jari maar ook nog het huishouden erbij..
    En ging bijv als ik smorgens even op bed lag rustig met Mika op de grond liggen spelen..;)
    Ik heb wel meteen bij binnenkomst..dan moet je toch even overleggen wat je verwacht enzo..
    Gezegd dat ik Mika belangrijker vond als bijv stofzuigen..;)
    Maar ik had t geluk dat t nogal een ijverig typje was..dus deed ze allebei..
    Jan was pas een weekje vrij nadat de kraamhulp weg was..;)

Amber..komende dagen vrij..lekker joh!

Britteke wat ben je druk geweest!!rustig aandoen joh!;)

Gisteravond weer lekker wezen sporten..en vandaag nog geen plannen..
    denk even aan de poets..:p

6. olga

olga VIP lid

26 mei 2006
    10.528
    0
    0
    woerden
    Sanneke, ja dat is ook erg fijn van het nieuwe huis, dat je logees kan ontvangen! Hier niet eens een logeerkamer. Iedereen woont in Woerden van de opa's en oma's en broers/zussen. Nou ja mijn twee broertjes zitten op kamers, maar die hebben nog een kamer bij mijn ouders thuis. Hier dus ook genoeg hulp in de buurt tijdens de kraamweek. Maar zelf vind ik het wel leuk en fijn als Jan er ook een paar dagen tegelijk met de kraamhulp is. Voelt zo oneerlijk als oma wel haar kleindochter kan zien en knuffelen en haar eigen papa niet...

Miep, naast dat het goed voor je is, heb je het dus ook wel goed naar je zin met sporten begrijp ik! Fijne kraamhulp hadden jullie trouwens...lekker eentje die van aanpakken houdt!

Dee, Estelle een klein draakje gisterenavond met slapen gaan. Wel creatief van haar hoor al die uitwegen zoeken! Kan je niet aan Jurgen vragen of hij in het weekend ook samen met jou wat aan het huishouden wil doen? Ik doe ook wel meer in het huishouden, maar in het weekend doet Jan ook vaak even stofzuigen of dweilen of de wc schoonmaken. En Jan doet meestal een paar keer per jaar de ramen wassen en regelmatig doet hij de grote boodschappen. Hij bemoeid zich alleen echt niet met de was!

7. sanneke

sanneke VIP lid

3 feb 2006
    5.476
    0
    0
    hier doe ik ook grotendeels het huishouden alleen
    maar jan doet wel vaak ff stofzuigen, plantjes en vuilniszak wegbrengen en hij vouwt altijd de was op. Eigenlijk doet ie dus best veel :)

miep, lekker dat je kraamhulp zoveel deed.

Over een uurtje ga ik niels naar de oppas brengen. Het lijkt of hier een bom is ontploft: niels heeft alle speelgoed overhoop gehaald :(

8. Beate

Beate Fanatiek lid

13 apr 2007
    2.202
    0
    0
    @zorg voor peuter in kraamweek: hier deed ik 't zelf. De kraamhulp kwam hier pas om 9 uur. Dan was Hannah allang gewassen en gestreken :) Mijn zus was er natuurlijk ook een paar dagen, dus die heeft wel geholpen. De kraamhulp hield Hannah overigens wel veel bezig, voornamelijk tijdens de voedingen. Boekjes lezen etc. Maar aankleden en douchen deed ik dus zelf.

9. olga

olga VIP lid

26 mei 2006
    10.528
    0
    0
    woerden
    Senna is om 9.15 door opa opgehaald op de fiets en toen ben ik lekker wat gaan poetsen.
    Beneden gestofzuigt, Senna's kamer gesopt en speelgoed uitgezocht en de trappen afgesopt.
    Nu net op de bank adresstickers op de enveloppen van de geboortekaartjes geplakt. Kan maar klaar zijn he!

Om 11.45 afspraak bij de VK en daarna gelijk even de stad in om wat te ruilen en een bieb boek terug te brengen en even klossen voor het bed halen.

Vanmiddag eerst wat relaxen en daarna zie ik wel weer....

10. olga

olga VIP lid

26 mei 2006
    10.528
    0
    0
    woerden
    Misskeita, maak je goed gebruik van de tijd voor jezelf deze week? En jij was dus in je kraamweek iedere ochtend al vroeg in de weer met Hannah...ach ja ik zie wel hoe het straks gaat. Geen idee hoe vroeg/laat de kraamzorg zal komen.

Dee, morgen gezellig een dagje met zijn drietjes, veel plezier! En ik dacht niet dat Jurgen niets zou doen in/om huis hoor....Maar ik ben best een beetje verwend met mijn Jan geloof ik. Naast meehelpen in het huishouden doet hij ook alle klussen in huis zelf. En dat zijn er veel hoor, want hij verzint altijd wel een nieuw project.
    Moet zeggen dat ik wel hogere eisen stel aan het schoonhouden van het huis en dat hij me te vaak vind stofzuigen...

11. johana79

johana79 Fanatiek lid

22 aug 2006
    4.311
    0
    36
    beslismedewerker
    overijssel
    ik val weer ergens in hoor....(druk huis aan het soppen).

Hier ook een man die altijd meehelpt in huis...hij strijkt in ieder geval en ruimt de vaatwasser in, hij doet de klusjes in huis en eigenlijk alles wat ik vraag (of niet vraag) heb het ontzettend met hem getroffen (mag ook wel eens gezegd worden of niet dan?!)

kraamhulp, hier hield ze zich bezig met het huishouden en met mij en Roel. Manlief was de kraamweek ook thuis dus die was veel met dani bezig (en dani ging gewoon naar de oppas 2dgn om haar haar eigen ding te geven). Ik had werkelijk een super lieve kraamhulp, heb er een hekel aan als mensen 'mijn' huis overnemen maar zij was één van de weinig waarbij het heerlijk voelde (dat heb ik haar ook letterlijk zo gezegd).

Vanmiddag komen mijn collega's, gezellie :D vanavond even de stad in moet even wat kleren erbij hebben voor op mijn werk.
    Roel ligt lekker te slapen. Heb mijn canvas binnen met zijn foto..canvas van dani hangt bij ons in het trappegat en deze van Roel kan er naast hangen..daarnaast wil ik er nog één van ons allemaal...

kortom alles dik okay hier.

12. Beate

Beate Fanatiek lid

13 apr 2007
    2.202
    0
    0
    Jeuj, -1,8 kilo deze week :D Heb de donderdagochtend gebombardeerd tot mijn vaste weegmoment.

@Mannen: fijn dat er zoveel mannen zijn die goed helpen in en om het huis. Wat dat betreft mis ik Jan wel. Zeker zijn kook- en afwaskunsten. En strijken kon hij ook als de beste trouwens ;) Nou ja, wat betret een heleboel andere dingen mis ik hem totaal niet. Dat heft elkaar wel op denk ik ;)

@Olga & Britt: jullie zijn maar druk die laatste weekjes. Ook lekker uitrusten hoor, die gebroken nachten zijn best wel weer pittig! Daar kan je maar beter lekker uitgerust aan beginnen.

@Johana: lekker shoppen! Ennuh, krijgen we nog een foto van de metormafose?

@Salapio: Tobe klinkt als een geweldig mannetje. Leuk hoe verschillend kindjes kunnen zijn. Lijkt hij uiterlijk trouwens op Mirre?

13. johana79

johana79 Fanatiek lid

22 aug 2006
    4.311
    0
    36
    beslismedewerker
    overijssel
    wat goed misk!!! wauwie :D

euhm nee geen foto van de metamorfose...geen zin om met mijn smoelie op de zw.pagina te staan...mischien binnenkort een keer op hyves ;)

14. loopy

loopy Fanatiek lid

23 apr 2007
    3.564
    0
    0
    kantoor
    gouda
    @misskeita: ik ga je even pb-en over de strijd met de kilo's!!

15. dianne

dianne Fanatiek lid

10 apr 2007
    2.919
    0
    36
    Twee week geleden was de pc nog mijn beste vriend. maar nu kan ik er nog niet zo lang achter zitten.

Vanmiddag hebben we gesprek met de dokters. Dinsdag hebben ze de beademing er helemaal afgehaald incl. zuurstof. Dokter was toen optimistisch. Vond het zelf wel heel snel gegaan. hij kreeg al snel weer zuurstof, en nu dus ook weer spep. ( hij heeft iets in zijn neus waardoor hij beter kan ademen) dinsdag avond even gebuideld. dit was eigenlijk al te veel voor hem dus gister lekker laten liggen. Mocht wel even zijn luiertje enzo doen.

Zelf ben ik nog best wel in de war met de dagen. de stuwing begint flink op te komen maar ben verder gelukkig wel mobiel. Baal er wel verschrikkelijk van dat het zo heeft moeten lopen maar ben erg blij dat ik goede gyn. had tijdens de bevalling, want hij lag idd verkeerd voor de uitgang.

16. loopy

loopy Fanatiek lid

23 apr 2007
    3.564
    0
    0
    kantoor
    gouda
    dianne, ik hoop dat hij sneel weer op eigen kracht kan ademen! ben erg benieuwd naar het gesprek met de dokters. ben je zelf nu dag en nacht in het zhuis of ga je 's nachts thuis slapen? voorzichtige knuffel voor kleine Thom!

17. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    JUDITH, we hebben geen duo. Mirre wil toch niet meer in de wagen. Dus we hebben een plankje. Dit vond ze ongeveer 1 minuut leuk, daarna zelf gelopen. Verder hebben we een buggy en een rugdrager voor Mirre (de rugdrager vindt ze wel ok) en Tobe kan in de draagdoek.

OLGA, kan me voorstellen dat je na Senna's geboorte 'geen tijd' had voor je eigen pijntjes ... Hopelijk heb je dat deze kraamtijd wel ;). En ik had ook veel steken ed na wandelen ... kan volgens mij ook het koppie zijn dat op je bekken en onderkant duwt. En geen idee wat betreft het inknippen. Maar hopelijk is dat dit keer helemaal niet nodig en kom je er met een minischeurtje vanaf! En ik denk dat ze het cdtje na de geboorte ook nog wel herkent. Hopelijk kom je nog toe aan het releksen met je drukke programma :D

Juffie, knuf voor jou!

Sanneke, woni ... hmmmm ... macaroni?

Kraamtijd en Mirre, Jan heeft vrijwel alles gedaan. Maar hij heeft 3 weken vrij genomen. Anders zou mn (schoon)moeder kunnen bijspringen en eventueel ook de kraamhulp ...

Britt, lekker geshopt!

Dee, Mirre is nog altijd heel blij met Tobe :D. En leuk dat je ouders dichterbij gaan wonen ... al zou ik 2 min wel een beetje te dichtbij vinden ;) (maar mijn ouders op fietsafstand teken ik wel voor hoor!). Mirre is ook van het rekken voor het naar bed gaan. Ik laat haar altijd maar. Gisteren moest ze dr beer en dr hond nog even goed instoppen. Dus dat haar rustig laten doen en dan gaat ze daarna lief in dr bedje liggen :). Hier doet Jan beduidend meer in het huis(houden)

Missk, respect hoor ... je schrijft het op alsof het niets is (Hannah al gewassen en gestreken om 9u), maar ik vind het een megaprestatie. Natuurlijk doe je het als het moet, maar vinnut wel knap :D. En bijna 2 kilo eraf ... superrrr! Tobe heeft hetzelfde fijne gezichtje als zn zus, maar ook wel echt een ander bekkie.

Diane, gelukkig heb je een goede gyn ... hopelijk gaat het snel beter met Thom.

Hier alles prima. Tobe is een beetje onrustig, denk last van zn buikie. Zielepietje. Mirre is prima in dr hum, Jan wat minder. Heeft vanavond weer een vriendenavondje in de kroeg dus dat komt goed op tijd :D.

18. olga

olga VIP lid

26 mei 2006
    10.528
    0
    0
    woerden
    Misskeita, in een week alweer bijna 2 kilo eraf, wat goed! En dat ligt dus helemaal aan de verandering van je eetpatroon? Eet je veel minder of juist meer kleine porties per dag. En hoe is het tussendoor met het hongergevoel...dat lijkt me het ergste.

Salapio, ach die Jan van jou....is nodig toe aan een mannenavondje! Helemaal prima toch als hij daardoor weer kan opladen!
    Enne...een knip vind ik helemaal prima. (leuk is anders natuurlijk) Maar dan wel op voorwaarde dat mijn meisje gelijk bloot op mijn buik ligt en ik inderdaad kan rusten in de kraamweek!

Dee, ja Senna is de hele dag bij schoonouders. Heerlijk hoor...een dagje geen gekletst om me heen en ik kan alle aandacht geven aan mezelf!

Johana, wat leuk die canvas doeken in het trappengat! Over een tijdje dus met zijn drietjes een mooie foto laten maken. Doe je dat bij een fotograaf of laat je b.v. je vader een foto van jullie maken? Wij hebben een canvas van Senna zijn 1e verjaardag met zijn taart in het trappengat hangen. Vonden we zo'n bijzonder moment.

Dianne, waren de bloedwaardes van Thom wel goed? Hij krijgt nu zeker (borst) voeding via een sonde? Ben benieuwd wat het gesprek vanmiddag duidelijk maakt, succes in ieder geval.

19. MamavEsmee

MamavEsmee Niet meer actief

Olga.. wat leuk dat de kleine meid zo sterk reageerd op Senna!

Juffie.. zwaai!

Sanneke.. leuke picto's! Haal je ze bij sclera weg?

Amber.. De vakantie weer voorbij!

Britteke.. druk dagje gehad gisteren! Maar wel nuttig..Fijn dat de controle goed was..

Miep.. je hebt het sporten goed te pakken he?

Dee.. vind het ook erg fijn dat dinnetje en ik weer contact hebben.. We voelen elkaar super goed aan en kunnen alles bij elkaar kwijt, zonder schaamte. Wat heerlijk dat je ouders misschien zo dicht bij komen te wonen.. Mijn schoonouders wonen in een straal van 200 meter.. Echt fijn hoor! En toch zitten we niet op elkaars lip. Leuk cadeautje!

@ huishouden.. Ik doe het meeste alleen. Vind het ook helemaal niet erg. In het weekend, als ik moet werken zorgt Erwin dat het netjes en opgeruimd is.. En hij doet natuurlijk alle klusjes, zorgt dat de honden worden uitgelaten s'avonds en hij werkt full-time en ik maar 18 uur. Dus vind het niet zo raar dat ik meer doe.. En ik doe het toch beter! :p

Johanna.. veel plezier met je collega's vanmiddag!

Misskeita.. wow wat een mooi resultaat .. 1,8 is echt super veel!!

Dianne.. wat een heftige tijd hebben jullie gehad en hebben jullie nog voor de boeg!

Salapio.. genoeg alternatieven om met de kids er op uit te trekken!:D

Vanmorgen bij een vriendinnetje op de thee geweest.. Ze is nu 31 weken zwanger en het wil allemaal niet meer zo.. Ze is vrij klein ( 1,65) en ze heeft weinig ruimte meer voor de beeb dus alles doet haar zeer..Ze is weer aan het overgeven dus die kon wel een beetje troost gebruiken.

Ik ga zo eerst met de hondjes uit en dan Esmee lekker in bad doen.. Vanavond na het eten de auto ophalen, is voor apk geweest, anders wordt het wel heel laat vanavond voor Esmee.;)

20. olga

olga VIP lid

26 mei 2006
    10.528
    0
    0
    woerden
    Controle was prima. Bloeddruk nog steeds laag, maar dat merk ik zelf ook wel.
    Ze ligt al helemaal ingedaald en die pijnlijke steken komden doordat ze wel met haar koppie kan draaien en zich met billetjes afzet en dus nog meer naar beneden drukt.

Daarna klossen gehaald en bij Zeeman nog twee shirtjes voor Senna meegenomen. Bij Etos super schattige rompertjes gekocht en twee lieve trilbeestjes! Was pas om twee uur thuis.

Nu dus echt even chillen want ik ben het wel zat.

Om 4 uur wil ik vast het eten voorbereiden, de afwasmachine uitruimen en wat was vouwen. Dan Senna ophalen en vanavond weer naar Yoga.

Salapio, jij deed toch ook zwangerschapsyoga? Heb jij er nog wat aan gehad tijdens de bevalling wat betreft ademhaling en perstechnieken?

Deel Deze Pagina