Senna en ik zijn net in bad geweest. Vindt hij zo gezellig. En straks krijg ik voor de verandering weer visite!
net een heel verhaal getypt, drukt niels de schakelaar om... duss. Gister keuken gekocht. Was ons gelijk naar de zin. kan zelfs nog geleverd worden voor we gana verhuizen over 8 weken! Niels is nog steeds of weer verkouden. Waar blijft het lentezonnetje??
Wat lief dat jullie allemaal aan mij denken doet me goed! Gesprek met de dokter gister was wel even schrikken maar ging vooral over de gevolgen over de lange termijn,voor nu gaat het goed. Gister lag hij nog aan de cpap. dat is een soort druk die word gegeven dat het ademen beter gaat. Gister mocht ik even buidelen en viel dat ding er al maar uit maar de zijn pols en zuurstof bleven goed en hebben ze dus besloten om het niet meer aan te doen, zelf geen zuurstof brilletje. Ik had dus verwacht dat hij vanmorgen er wel weer aan zou liggen omdat het zo snel gaat. maar meneer heeft heerlijk geslapen zonder en trek haast niet meer met zijn ribbetjes. Hij moet nog wel behandeld worden met verschillende ab omdat de dokter niet weten waarom hij te vroeg geboren is. olga: ja hij ligt nog op de ic ivm onbegrepen prematuriteit
Dianne..wat fijn dat Thom nu zelfstandig ademt! en nog wel onder behandeling...hopelijk kan ie snel met jullie mee naar huis meid!! En op lange termijn kan het dus gevolgen hebben..nou misschien valt dat wel reuzemee.. Voor nu gaat t goed met je knul!! Hele Dikke Knuffel!!!
Dee fijn dat het goed gaat met de zindelijkheid van Estelle! En je ouders dichterbij leuk! Huishouden doe ik eigenlijk alleen Jan helpt best mee in het weekend met een keertje stofzuigen of zo! Kraamhulp..hier zat Mika meestal in bad als de kraamhulp kwam..en die kleedde hem dan aan enz.. Misskeita..wat goed!! Zoveel afgevallen! Doe je nog iets speciaals qua dieet? Judith gezellig op visite geweest gister! Olga..weer goedgekeurd bij de vlos!en ook nog boodschapjes gedaan! Fredje..heftig meid..hopelijk is het ergste snel weer voorbij!! dikke knuff!! Nelly..wat een leuke foto!! Lindy gister even een lekker dagje alleen met Robin! Ook wel even lekker! Nannaf..gezellig uitje gehad!!leuk! En vandaag naar de dierentuin!dat wordt fotos showen!! Loesie..lastig hoor 2 van die hysterische kids Dikke knuff! Sanneke..geslaagd voor een keuken..super joh!!
Nou vanmorgen lekker in huis gerommeld..en er kwam nog even een koper via mp wat ophalen.. net t broodje op..en ik ga ze nu in bed gooien..
Schandalig, ik heb vandaag pas de geboorte-/overlijdingskaarten van Noah* op de post gedaan. Ik heb het kaartje helemaal zelf ontworpen en dat is goed voor het rouwproces (Heeft wel een week geduurd voordat ik het eind resultaat had). Ik heb het gevoel dat ik 'iets' speciaals voor hem heb gedaan naast de bevalling! Mijn kanjer, ik mis hem nog steeds!
Sanneke, wauw gelijk al een keuken gekocht joh! Snelle beslissers zijn jullie. Hier een Jan die wel grote aankopen wil doen, maar er toch ook veel moeite mee heeft en twijfelt. Dianne, lekker dat hij nu geen enkele beademing/zuurstof meer nodig heeft. Snap je angst wel hoor....Bij Senna ging na 6 dagen de tube eruit en dat vonden we ook een heel spannend moment. Wil je vertellen over het gesprek met de artsen of vindt je dat te moeilijk? Even een hart onder de riem.... Senna werd dus met 39 weken met 2800 gram geboren en moest direct hartmassage en beademd worden en al zijn bloedwaardes waren niet goed. Hij deed helemaal niets zelf en had over zijn hele lichaam slangen en snoertjes en had 12 naaldjes in zijn koppie voor ecg en hij kreeg erg zware medicatie (slaapmedicatie en medicatie voor epileptissche activiteit). Oorzaak van dit alles is eigenlijk nooit achterhaald, behalve dat de bevalling erg heftig voor hem is geweest. Maar dat hij er zo kritiek uit zou komen had niemand kunnen verwachten. Hij heeft een week op Neonatologie gelegen en daarna een paar dagen op gewone kinderafdeling. Hij ging na 6 dagen ineens heel hard vooruit. (eenmaal thuis nog wel behoorlijk wat tijd nodig gehad om aan te sterken) Wat ik eigenlijk wil zeggen is dat Senna zich ondanks zijn zware start zich heel goed ontwikkeld en de kinderartsen zich geen zorgen maken. Ik hoop dat jullie kleine man er net zo goed vanaf komt! Maar nu toont hij al wel dat hij een sterk manneke is toch. Met 35 weken geboren, maar al een heel gewicht en inmiddels ook al zelfstandig ademen! Ik stuur nog even wat positieve energie naar jullei toe....
Juffie, je mag er juist trots op zijn dat je er de tijd en al je liefde in hebt gestoken....maakt toch niet uit dat het wat langer geduurd heeft voor de kaarten op de post konden. Nu is het iets heel mooi persoonlijks geworden! Heel goed van je!
Salapio, ik heb zo'n gevoel dat jij gisteren een wandeling naar het postkantoor gemaakt! Dikke smakkerd voor jou! Miep, de verkoop van kleertjes blijft dus wel een beetje lopen begrijp ik?
Kom nog even snel leuk nieuws melden: Thom is net overgebracht naar het ziekenhuis in onze woonplaats!!!!! ben zo blij! hopelijk kan ik hem nu snel zelf voeden, badderen en aankleden!!!
Dianne, lieve schat wat ben ik blij voor jullie! Ga lekker naar je kleine schat toe en geniet! Hoe gaat het met Bas de afgelopen dagen? Veel door anderen opgevangen denk ik?
tnks lieve olga! Ja ik kom nog vertellen wat de artsen vertelden, maar weet nog niet zo goed hoe ik het verwoorden moet. Die rottige zwangerschapsdementie is ook nog altijd heel erg aanwezig. Idd ik vind het best wel angstig dat hij zo snel weer terug kan naar ons ziekenhuis want die kunnen hem niet beademen als het nodig is. Maar ik weet ook dat ze hem niet terug sturen voordat het kan. Ik wist helemaal net dat jullie zo'n vervelende start gemaakt hebben, heb je het een plekje kunnen geven dat je niet weet waarom het zo gekomen is? Miep: tnks meid! knuffel terug.
Bas is er idd helemaal vanaf, hij was gister mee naar thom en kijkt in die couveuse en zegt: Kijk papa dat is mijn broertje Thom. En precies op dat moment doet Thom net zijn ogen open, misschien kan het niet maar het leek net alsof hij hem hoorde. *smelt*
Heb net een kado besteld voor een vriend van ons die morgen zijn verjaardag viert. We hebben met de vriendengroep een rekening waar iedereen elke maand 10 euro op stort. (dus 20 per stel) De laatste persoon die jarig was, koopt iets voor de eertsvolgende ter waarde van max. 70 euro. Ik heb het geluk jarig te zijn voor een van de mannen... Verder gebruiken we het geld voor een deel van het jaarlijkse weekendje weg en eventueel andere gelegenheden. Via zijn vriendin begreep ik dat hij wel een helmcamera wilde (hij doet aan motorcross), maar ja.....zie als vrouw maar eens iets geschikts te vinden. Ik heb er natuurlijk helemaal geen verstand van. Gelukkig heeft Jan gisteren even mee zitten zoeken met mij en hebben we wat gevonden. Als het goed is heb ik het morgen al in huis, maar dat moet ik eerst nog maar eens zien...
Dianne, ahhhh wat een mooi moment gisteren toen Bas mee was naar zijn broertje. En ja....ik heb je net even een korte versie gegeven, maar Senna was er echt heel kritiek aan toe en dat voor een voldragen zwangerschap. Pas na 5 dagen voor het eerst vastgehouden (duurde voor mij een eeuw) en na 6 dagen kon hij eindelijk zijn ogen open krijgen en hoorden we voor het eerst wat geluidjes. Maar dan besef ik me dat hij het er zo goed vanaf gebracht heeft en dat zijn start in vergelijking met andere baby's al heel snel een goede vooruitgang had. Als ik dan denk aan Jayda en Juffie die maanden lang aan het ziekenhuis gebonden waren en daarna ook nog heel ernstige opnames heeft gehad, dan valt Senna zijn situatie eigenlijk in het niet. Ik zie nu wel enorm op tegen de bevalling en vooral het moment waarop ons meisje echt ter wereld komt. Vooral omdat er geen duidelijk aanwijsbare reden was voor Senna zijn slechte start. Er waren wel verschillende nadelige dingen voor Senna (al 65 uur gebroken vliezen, geen persweeen, sterrenkijkerpositie), maar dat had niet zo'n gevolg hoeven hebben. Gelukkig wel een en ander afgesproken met de gyn en ik beval zowiezo medisch in het ziekenhuis, maar nu het zo dichtbij komt, wordt de spanning ook wel groter.
dianne sterkte maar vooral fijn dat thomas naar het andere zh mag!! geniet daarvan meid. Krijg wel een beetje herbeleving van jou verhaa....doet me zo aan danielle denken al de dingen die je verteld (zuurstof, cpap etc)...word daar een beetje naar van. (ook al was ze niet prematuur oid)....
Johana, pfff ik wilde er net in mijn reaktie al bijna bijzetten dat het voor jou waarschijnlijk ook wel erg bekend zou zijn. Onze kids zaten in een soortgelijke situatie natuurlijk. Het raakt mij momenteel ook heel erg. Gelijk komt alles weer naar boven en daarbij ook de spanning voor deze bevalling. Maar goed, dan kijk ik naast me en zie ik een geweldig lief en gezond jochie liggen op de bank en ben ik alleen maar dankbaar en super trots!
Ik realiseer me ook vaak dat ik blij mag zijn dat ik zo'n gezonde meid heb gekregen olga. maar helaas bedenk ik me ook vaak hoe het ook afgelopen had kunnen zijn......Ik moet zo vaak aan je denken en kan me zo goed voorstellen hoe je je voelt ten opzichte van deze bevalling. Maar positief blijven hoor hoe moeilijk het ook is!!