December 2007 mama's deel 2

Discussie in 'De mama's' gestart door johana79, 21 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. olga

olga VIP lid

26 mei 2006
    10.528
    0
    0
    woerden
    Ik heb momenten dat ik echt wel rustig en positief ben. Ik ben over het algemeen ook een heel positief ingesteld persoon maar soms als ik er dieper over nadenk wordt ik echt even helemaal paniekerig...
    Ik hoop dat ik tijdens de ontsluitingsweeen wat heb aan de yoga technieken wat betreft ademhaling, houdingen en ontspannen. En verder moet deze bevalling maar niet beginnen met gebroken vliezen, ligt ons meisje er gewoon goed voor en heb ik ook nog persweeen. Dat zou allemaal al een heel stuk helpen denk ik!

Gelukkig dat jou ervaring bij Roel zoveel fijner is geweest, dat doe ik je nu gewoon na hoor!

2. Jufffie

Jufffie Niet meer actief

Lieve dames, ik weet dat het een heel moeilijk moment is om je kind te zien vechten. Helaas heb ik dat een paar keer meegemaakt en zelfs zo erg dat de artsen haar hebben opgegeven.
    Ik ga niet al te diep in want ik worstel al zo erg met mijn gevoelens om het verleis van Noah. Jay's geschiedenis kan ik nu ff niet bij hebben.

Wel heb ik tot 2 keer toe met lege handen het ZH moeten verlaten als een kraamvrouw.
    1e keer , kind op IC, vechtend voor haar leven niet weten of ze de ochtend/avond haalt. Elke keer moet je letterlijk afscheid nemen als je de IC verlaat. Huilend en met een leeg gevoel naar huis.
    2e keer, kind in koeling, overleden, om van het kind te genieten zit je in alle stress voor het regelen van de begravenis, letterlijk leeg van binnen, verdriet etc.

Het eerste wat ik zei toen mijn gyn. afscheid van mij wkam nemen die ochtend toen ik naar huis ging!
    "Waarom, waarom moet ik nu voor de 2e keer naar huis na mn bevalling met lege handen?"
    Dit heeft mijn gyn hele erg geraakt en een week later vroeg ze mij op de poli of ik emzelf die vraag nog steeds stelde. JA, was mijn antwoord!

Van de week begin ik aan mijn bevallingsverhaal en dan gaan jullie het hele verhaal lezen. Hou tissues bij de hand.

3. MamavEsmee

MamavEsmee Niet meer actief

Wat grappig.. dat doen wij ook.. Wij doen alleen niet meer aan cadeaus.. Zijn allemaal binnen 4 maanden jarig. Dus ipv cadeaus storten we geld en doen we er leuke dingen van ..

4. Alieke

Alieke Fanatiek lid

10 okt 2007
    3.793
    157
    63
    Hoi lieve mama's!

Ik heb veelste lang niks van mij laten horen en mee gelezen. Ik schaam me rot..
    Er zijn veel dagen voorbij gegaan en zoals ik lang geleden vertelde moest ik even bij komen en alles op een rijtje zetten.

Afgelopen 2 maanden ben ik zovaak ziek geweest, ik snap niet wat er met mijn lichaam aan de hand is. Zelf ben ik hooguit 2x in 't jaar goed ziek en nu is het alweer de 3/4de keer in 2 a 3 maanden tijd. Nu zit ik aan een kuurtje voor keelonsteking.

Maar dat was niet het enige dat we bij de dokter zaten. Misschien weten sommige het nog.. ik heb 4maanden op mijn menstruatie moeten wachten en ondertussen ben ik alweer 4weken ongesteld, non stop. De dokter begon zich toch wel zorgen te maken en vertelde dat we toch misschien moesten gaan na denken over een miskraam. De tranen stonden 2 hoog toen hij het vertelde. Er zijn zoveel testen doorheen gegaan en hun adviseerden om met de pil te beginnen. Volgende week moet ik terug komen en dan krijg ik weer een inwendig onderzoek.

Sorry voor mijn ego bericht. Ik heb niemand om hier echt over te kunnen praten en ik weet helemaal niet op watvoor manier ik dit een plekje moet gaan geven. :(

5. johana79

johana79 Fanatiek lid

22 aug 2006
    4.311
    0
    36
    beslismedewerker
    overijssel
    ik kan je paniek helemaal invoelen. Maar idd denk maar aan mijn tweede keer....dat gebeurd bij jou gewoon ook!

6. Jufffie

Jufffie Niet meer actief

Lieverd, we kunnen elkaars handen gaan schudden.
    Ik bloed sinds de zwangerschap van Jay non-stop. Dus bijna 3 jaar!
    Ze hebben nooit de oorzaak kunnen vinden en dat heeft ook wel voor 2 voreggeboortes gezorgd.
    ik ga nu het hele ZH bij elkaar gillen als ik weer bij mijn gyn ben. Ik wil weten waarom ik al zolang bloed!

Vraag een verwijsbrief naar de gyn.

Kus lieverd! Je bent zo jong en je doet het zo prima. Ben zo trots op jou en Lindy. Jullie hadden mijn zusjes kunnen zijn. Mijn zusjes zijn welw at ouder nl. 22 jaar!

7. MamavEsmee

MamavEsmee Niet meer actief

Dianne.. wow wat een prachtig nieuws! En wat een mooi moment met Thom en Bas die elkaar aankeken!

Olga.. weet niet zo goed wat ik moet zeggen.. Lijkt me vreselijk wat jullie hebben meegemaakt.. Het gevoel dat je je kindje kwijt raakt. Met Esmee en mij was het ook kantje boord maar dat heb ik me nooit zo beseft ( misschien ook te nuchter er voor).. Maar Esmee deed het eenmaal buiten mijn buik weer super. Hopenlijk is deze bevalling voor jou totaal het tegenover gestelde en kan je genieten!

Johanna.. dikke knuf voor jou!

Miep.. De verkoop loopt dus nog wel lekker?

Juffie.. wat bijzonder dat je zelf de kaartjes voor Noah hebt gemaakt!

Alieke.. je mag hier gewoon je verhaal kwijt hoor. En wat een onzekerheid en narigheid.

Sanneke.. geslaagd voor een keuken, wat mooi! Wat is het geworden?

Meer kon ik uit mijn blote kop niet onthouden..;)

Vanmorgen lekker wezen zwemmen, straks naar ikea toe!

Ik stond de hele week al stil qua gewicht, erg frustrerend.. Vorige week ben ik geswitched met dieet en na 4 dagen weer geswitched dus mijn lijf was de weg even kwijt..:D Maar de weg is weer gevonden..

Maandag is mijn weegdag en ik zit nu op - 05 en een totaal van precies - 12 kg!

8. loesie22

loesie22 Fanatiek lid

29 jul 2007
    3.228
    0
    0
    verstandelijk gehandicapten
    Dianne...wat een goed nieuws meid!

Judith...druk met dieeëten bezig....het gaat goed he?!

Olga....kan me voorstellen dat je je soms wat paniekerig voelt hoor meid!
    is ook niet niks wat jullie meegemaakt hebben met Senna!
    maar deze bevalling gaat gewoon Super en jullie meisje gaat meteen goed starten!!

Miep...nog steeds druk met marktplaats?!
    ik wil binnenkort ook Nicky haar kleren erop zetten...

Alieke...wat erg meid!
    Dikke knuf voor jou...

Juffie....wat mooi dat je het kaartje zelf gemaakt hebt!
    en binnenkort je bevallingsverhaal schrijven?!
    dikke knuffel meid!

Sanneke...een nieuwe keuken uitgezocht...super!
    en Niels nog steeds verkouden?!
    beterschap...
    ook niks aan met dit kwakkelweer he?!

9. loesie22

loesie22 Fanatiek lid

29 jul 2007
    3.228
    0
    0
    Hier alles prima!
    Ruben heb ik vandaag voor het eerst "normaal" meegemaakt....
    niet de hele tijd huilen, maar "gewoon" er gezellig bijzitten!
    Super!!

Hier komt mijn broertje zo effies....had een cadeautje zij hij...
    ben benieuwd...hij is nooit attent...

10. Alieke

Alieke Fanatiek lid

10 okt 2007
    3.793
    157
    63
    Juffie; Wat erg zeg.. 3jaar! Dat is wel erg vreemd.. Bij mij lijkt het nu stopt te zijn, ik vind het toch een gekke gedachte allemaal en zo onverwachts.

MvE; Wat knap dat je zoveel kilo's kwijt bent! Petje af hoor.. Hoeveel wil je eraf hebben?

11. olga

olga VIP lid

26 mei 2006
    10.528
    0
    0
    woerden
    Juffie, als ik iets over 'mijn verhaal' opschrijf moet ik daarnaast ook steeds aan jou (en andere mama's) denken. Hoe de zorgen, angsten en onzekerheid nog vele malen langer geduurd hebben. En daarbij nog al die andere heftige en zware opnames van je mooie meid en je 2e zwangerschap en het verlies van Noah*. Dat betekend dat ik me maar voor een heel klein deel kan inleven in jou, maar dat ik een stukje van de enorme angst en paniek wel kan voelen en begrijpen. En aan de andere kant kan ik me ook weer niets voorstellen bij de ondraaglijkheid van de situatie's.

De 'foute' echo in het begin van deze zwangerschap heeft ook voor veel spanning, angst en onzekerheid gezorgd en het duurde ook echt een tijdje voordat ik weer durfde te vertrouwen dat het echt goed is met ons meisje. En nu ben ik stiekem nog wel eens bang dat er straks iets niet goed blijkt te zijn binnen in het buikje. Want ja....ze kunnen op een echo niet zien hoe en of de darmpjes werken. Gelukkig zagen ze wel eerst een gevuld en later een leeg blaasje, een maagje en twee niertjes, dus dat zit helemaal in orde.

Sterkte met het opschrijven van je bevallingsverhaal...

12. olga

olga VIP lid

26 mei 2006
    10.528
    0
    0
    woerden
    Oh jee wat een hoop geklets opeens....

Alieke, wat een rottigheid met je gezondheid de laatste tijd meid. Vooral je vervelende cyclus die steeds een hoop inzekerheid met zich meebrengt. Misschien dus toch een miskraam....maar dat je dan blijft bloeden lijkt me wel vreemd. Hebben ze geen echo gemaakt dan om te kijken of er nog iets zit of gezeten heeft?

Loesie, wat fijn dat Ruben vandaag zo zoveel beter in zijn vel zit! Even lekker van genieten. Dat het nu maar zo mag blijven gaan! Veel plezier met je broertje...leuk dat hij een kadootje mee neemt!

Judith, verschillen die dieeten dan zo van elkaar? Knap dat je zelf steeds die wissel kan maken. En 12 kilo totaal al eraf, echt super!

13. olga

olga VIP lid

26 mei 2006
    10.528
    0
    0
    woerden
    Ess, knappen jullie weer wat op van de buikgriep?

14. olga

olga VIP lid

26 mei 2006
    10.528
    0
    0
    woerden
    Ik heb vandaag een niks-doe-dagje....

Vanmorgen visite, net lekker gelaptopt, straks alleen even stofzuigen en een brief posten.
    O ja en vanmorgen heb ik ons beddengoed afgehaald, dus dat moet er vanavond ook nog op, maar daar mag Jan even bij helpen.

15. loesie22

loesie22 Fanatiek lid

29 jul 2007
    3.228
    0
    0
    Olga...even een niks-doe-dagje?! Lekker toch?!
    maar eigelijk is het niet niks doen he?!
    stofzuigen, bed afhalen....
    ik vind dat jij altijd zo mooi dingen kan opschrijven en verwoorden!
    vind dat erg knap van je...ikzelf ben daar nooit zo goed in...

Hier even alle keukenkastjes uitgesopt en weer even netjes ingedeeld...was een beetje een bende geworden!
    de kleine kleertjes van Ruben naar mijn zusje gebracht...zij krijgt in juli een zoontje!
    zometeen nog even gauw met de stofzuiger het huis door en nog effe dweilen!

Jan moet maandag weer aan het werk...:(
    heeft vanaf 17 december thuis gezeten!
    vind het erg jammer...en nu moet ik alles alleen doen! ben benieuwd hoe dat gaat...hihi:D

Broertje is weer weg trouwens!
    komt altijd met een wervelwindbezoekje...haha, is zo weer weg:)

16. loesie22

loesie22 Fanatiek lid

29 jul 2007
    3.228
    0
    0
    Rustig hier!

17. hoi dames,

ik heb de laaste pagina,s doorgelezen, en ik heb een hoop berichtjes gelezen waar het verdriet en onzekerheid uit naar voren kwam...
    kreeg bij een aantal berichtjes een brok in mijn keel
    Ik ben zo dankbaar voor mijn meiden en dat ze gezond en wel ter wereld gekomen zijn.
    Helaas is dit niet voor iedereen weggelegd.

Een dikke knuffel voor degene die het nodig hebben...

18. Lindy

Lindy VIP lid

16 jan 2007
    5.390
    1
    36
    ben fulltime mama
    haj meiden

ik heb de hele middag tussen alles door
    bij gelezen en een super lange reactie getypt heeft
    demy net op de laptop gezeten blijkbaar zijn al mijn reacties nu weg :( baal er zo ontzettend van :S.. grrrrrrrrr
    af en toe hahah.. wil ik haar wel achter het behang plakken
    ze was weer lekker aanwezig vanavond..
    en robin had ook zijn avondje niet.. krampjes en erg moe...
    maar niet kunnen slapen.. hij is nu net in slaap gestort :)..
    ik ben maar lekker met het laptoppiej op bed gaan zitten robin ligt in de wieg naast me heerlijk :)..
    demy is nog flink aan het gillen in bed.. het waait hier enorm hard.. en ze vind dat nooit zo leuk..
    ik duik zo lekker onder de wol.. ben moe ..

Ff snel paar korte reacties.

Dianne wat fijn dat thom naar het ziekenhuis in jullie woonplaats is gebracht en wat een lieve reacties van bas :).

Olga wat een verhaal meid van senna..
    ik wist dat jullie een moeilijke start hadden gehad maar zo
    dat heb ik nooit geweten.. moet senna nu nog wel eens terug voor na controle bij de kinderarts?
    Ik snap je angst wel voor de bevalling hoor.. maar meid het gaat allemaal goed komen :).binnekort hebben jullie weer een mooi kindje in jullie armen..

Juffie jeetje al 3 jaar lang vloeien.. pff
    en dan ook niet weten hoe het komt.. heftig hoor..
    Wat knap dat je zelf de geboorte/overlijdens kaartjes hebt gemaakt ik snap heel goed dat je ze nu pas op de post hebt gedaan.. Hoe is het met Jayda?.

zo ff snel uit mijn hoofd..
    rustig hier zeg.. iedereen met de kippen op stok ?:)

19. Lindy

Lindy VIP lid

16 jan 2007
    5.390
    1
    36
    ben fulltime mama
  20. olga

olga VIP lid

26 mei 2006
    10.528
    0
    0
    woerden
    Hmmm inderdaad rustig hier zeg...

Loesie, uhhh ik goed in verwoorden....ik weet het niet hoor. Soms vind ik het ook erg moeilijk en ben ik bang het 'verkeerde' op te schrijven. Maar scheelt wel dat ik me hier tussen deze lieve meiden zo vertouwd voel dat ik denk dat jullie de strekking van het verhaal toch wel begrijpen.

Ninien, ik denk altijd dat iedereen op zijn eigen manier en op verschillende vlakken tegenslagen te verwerken krijgt. Maar als het je kindjes aangaat is het wel erg heftig he...

Lindy, ja het was niet fijn na Senna's geboorte. We zijn 4 keer naar de kinderarts geweest en hoeven nu pas weer terug al s hij 5 1/2 jaar is. Dat is dan de laatste keer.
    Jij een avondje met onrustige kindjes....is Demy inmiddels al gaan slapen? Voel je je zelf wel weer helemaal aangesterkt?

Deel Deze Pagina