Als Sam slaapt kom ik ff kletsen... maareh.. hebben jullie mijn buik al gevonden bij de buik van de maand??
even zwaaiiiii, ben iets minder aanwezig nu ik weer aan het werk ben deze week werk ik nog halve dagen dus dat scheelt. Roel heeft het super gedaan bij gastmama en ligt nu lekker naast me te 'kletsen'. Werk is wel weer even wennen hoor maar ik krijg alle medewerking dus dat gaat wel goedkomen.
Britteke, wij hebben een erg laag bed, dus op zich wel lekker dat het nu op klossen staat. Ik rol er nu zo in en uit! Het is in principe vooral voor de kraamzorg natuurlijk, want ik beval ook in het ziekenhuis. Maar ik denk dat Meisje zich wel eerder aandiend, dus kan ze er maar beter vast onder hebben staan. Bedacht me dat ik ook maar eens een matje onder het hoeslaken moet gaan leggen. Vorige keer braken mijn vliezen in bed, en dat geeft zo'n zooitje. (gelukkig toen ook wel een matje/zeiltje eronder hoor) Flink aan het rommelen dus bij jou. Hier echt geen spoor van krampjes of voorweeen. Alleen die ondraaglijke steken van onderen. Echt veel erger dan bij Senna. Als ze dan heel erg druk is en met haar koppie draait of zich afzet, dan spring ik soms omhoog van de pijn. Gelukkig dat Sam in de nacht niet zijn bed uitkomt. Dan is het even troosten ofzo en dan gaat hij weer slapen? Salapio, en heeft Mirre al een kaartje gekleurd? Joepie allebei niet wakker geworden van Jan vanmorgen. Dat is een goed begin. Voor jan wel even lastig om na drie weken weer te gaan werken denk ik. Of was hij er wel weer aan toe? Dat zweten kan ik me nog wel herinneren, maar weet niet meer hoe lang dat geduurd heeft eigenlijk. Judith, ondanks dat je niet lekker bent toch het huis schoonmaken? Ahhh Esmee is gelukkig wel heel lief voor je vandaag! En toen ik na Senna thuis kwam zijn ook gelijk de klossen eronder vandaan gegaan! Maar had toen ook geen kraamzorg. Hoe ga je straks verder als je op je streefgewicht zit? Toch nog wat extra kilo's eraf of speciaal eetpatroon om het zo te behouden? Johana, lekker om je eerste weekje met halve dagen te beginnen! Wat is het snel gegaan zeg....
Salapio, hier ook een redelijk hoog bed maar eigenlijk geen idee of het hoog genoeg is. Ik laat het wel aan de kraamhulp over.. als ze t niet wil verschonen ook prima hoor!! Dan doet mijn moeder het wel voor me hihi... Wat heerlijk trouwens dat Mirre zo'n lekker slaapritme te pakken heeft!!! En niet eens wakker geworden van Jan.. Dat had je je een jaar geleden niet kunnen voorstellen he?? Judith, tja t rommelt wel maar dat kan natuurlijk ook nog weken aanhouden he?? Wow wat ga je goed met lijnen zeg!!! Super!! Johana, zwaaaaai... en alweer aan t werk.. wow.. zal wel weer even inkomen zijn!!! Succes! Olga, matje ligt er hier al onder met een plastic zeiltje maar pfff wat zweet ik me rot snachts. Soms wordt ik zelfs wakker met het idee dat mijn vliezen gebroken zijn maar dan is t zweet hahaha. Lekker praatje weer . Die steken heb ik trouwens ook.. heftig zijn die he...heb hier ook een megadruk ding in mijn buik zitten die geen moment stil kan zitten als ik even rust heb. Verder heb ik al regelmatig ongesteldheidskrampjes en pijn in mijn rug die komt en gaat maar t zet nog niet door hoor. Volgens mij is het gewoon lekker voorwerk! Net even huisjes aan het kijken geweest voor de vakantie. We willen in mei/juni nog een midweekje ertussen uit met zin viertjes. Niet ver weg... We twijfelen tussen de NL kust, Belgische kust of de ardennen. We zijn er nog niet helemaal aan uit. Over het algemeen is het weer dan wel ok maar nog niet echt strandweer denk ik... En ondanks dat Sam het strand geweldig vindt is het met zon kleine uk niet echt heel handig vind ik zelf... twijfel nog effe verder... Ga ff tukken op de bank!
Britteke, dus ook nog een lekkere druktemaker in je buik. Dit is het uitrust uurtje van ons Meisje. Gisterenavond werd ik helemaal naar van het geduw tegen maag/ribben en die steken onderin....Ook wel superleuk natuurlijk. Leuk om midweekje weg plannen. Dat is nog in je verlof natuurlijk, goed idee! Ik zou gewoon kijken naar de kosten en wat je wilt voor Sam.
Ik ben vanmorgen om 10.45 naar mijn moeder gegaan en daar tot 13.00 gebleven. Kon ik lekker lui zitten en Senna kan daar op de een of andere manier heerlijk zitten rommelen zonder continu aandacht van mij te willen! En zo ga ik tenkinste niet weer de hele tijd in huis rommelen! Vanmiddag alleen wat boodschapjes doen en de was ophangen. Vanmorgen al gestofzuigt. Donderdag ochtend komt mijn moeder en gaan we samen even boven soppen. Mag zij de badkamer even helemaal onder handen nemen en kan ze de stofzuiger naar boven en naar de zolder sjouwen voor mij.
hey meiden.... sorry hoor, moet hier even mijn ei kwijt....heb verder niet bijgelezen....sorry, sorry, sorry.... Jan is sinds vandaag weer aan het werk.... Ruben is sinds gisteravond weer vreselijk verkouden..... de spruw is nog steeds niet weg, en ik moet zo met de derde kuur beginnen tegen de spruw.... Ruben is de afgelopen dagen erg gezellig geweest....( 4 dagen ofzo) maar nu de verkoudheid weer terug is en de spruw steeds erger wordt huilt hij continu als hij wakker is... ppff....vind het zo zielig voor hem...en ikzelf word er ook niet echt gezelliger op als hij continu huilt... ik baal er vreselijk van....hij is 6 weken....de eerste week was de kraamweek....toen was hij 3 weken verkouden...( niet echt gezellig dus en continu huilen) daarna al 2 weken spruw en nu weer verkouden..... ik ken hem bijna niet anders dan dat hij niet lekker in zijn velletje zit * EINDE KLAAGZANG*
Johanna.. wel lekker dat je de eerste week nog halve dagen kunt werken om er weer in te komen. Olga.. Ik ga als ik op mijn streef gewicht zit langzaam weer wat meer voeding tot me nemen.. Dus tussen de middag een boterham extra en een extra tussendoortje. En weer wat vaker pasta etc. Maar wel nog goed opletten natuurlijk! Anders is alle moeite voor niets geweest. Ik weet wat mijn valkuilen zijn en Erwin steund me enorm goed dus daar zal het niet aan liggen.. Alleen de zomer he? Ijsjes, terrasje, zucht!! Ja, erg he? Ben je niet lekker en toch aan het schoonmaken.. kan het niet laten, als Erwin me zag. Net ook nog boven gezogen en een mand strijk weggewerkt. Ik zal vanavond wel KO zijn! Britt.. wat heerlijk een midweekje weg met zijn viertjes.. Kun je niet een lastminute boeken en kijken hoe het weer dan is.. *** Het zonnetje begint hier te schijnen!! Hopenlijk als Esmee straks wakker is ook nog, dan fietsen we even langs het hertenkamp. Mijn broertje is vandaag geopereerd aan zijn elleboog.. Vanavond eventjes bellen!
Loesie, meid...ik vind het echt sneu voor jullie. Je verwacht toch iets anders he. Zeker na een paar gezellige dagen van Ruben. Dan weet je hoe hij is als hij zich goed voelt. En dat huilen kan natuurlijk enorm veel spanning en onmacht bij jezelf teweeg brengen. Dikke knuffel voor jullie!
Olga.. wat heerlijk dat Senna bij je mams zich zo lekker kan vermaken, is wel herkenbaar! Esmee speeld zowel bij mijn ouders als bij Erwin zijn ouders onverstoorbaar. Lief dat je mams donderdagmorgen komt soppen! Lees dat wel vaker.. Is mij nooit aangeboden
Mijn vader wordt volgende week maandag aan zijn schouder geoppereerd. Hij moet dan 1 nachtje blijven en daarna langzaam herstellen en met therapie hopelijk weer wat funktie terug krijgen. Hoop dat hij straks wel zijn kleindochter goed vast kan houden! Het is wel extra moeilijk, want sinds kort weten we dat mijn vader Parkinson heeft. Waarschijnlijk al een paar jaar en hij wordt dit jaar pas 60. Aan de hand en arm van dezelfde schouder als waar hij aan geopereerd moet worden heeft hij al een tijdje uitvalverschijnselen. En er zijn meerdere symptomen ontdekt die bij parkinson horen, maar waar mijn vader al langere tijd (soms jaren) last van heeft. Het verloop van de ziekte is natuurlijk niet gunstig, alleen is nooit te zeggen hoe snel er achteruitgang zal zijn. En mijn vader is handvaardigheid leraar en maakt in zijn vrije tijd kunstwerken van hout waarmee hij op kunstmarkten enzo staat. Niet erg gunstig in combi met de ziekte.... Weet niet waarom ik er nu opeens over vertel eigenlijk....
Ha ha, ik heb er ook zelf om gevraagd hoor! Maar mijn moeder vind het alleen maar fijn dat ze iets voor me kan doen omdat ze weet dat ik niet snel hulp vraag.
Olga.. fijn dat je zulke dingen kunt vragen aan je moeder! Wat vervelend van je vader.. Hopenlijk gaat het na de operatie beter. Parkinson is een vervelende ziekte, zeker wanneer het zich uit op zo'n jonge leeftijd! Dus daar heb je dat creatieve van!
Die schouder operatie staat wel los van de Parkinson, vandaar dat er ook nu pas een diagnose is. Mijn vader dacht altijd dat de andere klachten in die hand/arm in verband stonden met die schouder. Het houdt hem wel erg bezig. Opeens heb je een ziekte die de rest van je leven blijvend is en zorgt voor achtergang. Juist dat onvoorspelbare is lastig. Maar goed, het kan nog jaren gaan zoals het nu gaat natuurlijk en daar is op zich prima mee te leven.
Auwwwwwwww...... Kan wel janken! Ik val net echt lelijk halverwege de zoldertrap naar beneden. Gelukkig niets van de val opgevangen met mijn buik, maar mijn rechterheup, arm en schouder doen echt pijn. Zal morgen wel erg stram ervan zijn en wat blauwe plekken krijgen. Ben gelijk zo bezorgd over Meisje, maar als het goed is zit ze veilig en wel in een plas water en mijn buik is niet geraakt. Maar even in de gaten houden of ze goed gaat bewegen straks. Denk dat ze er nu ook wel even van geschrokken is. Bah, waarom moet dat nu net gebeuren als je hoogzwanger bent.
Ja ik vind het momenteel ook wel fijn! Het lukt niet idere middag hoor. Jan is er minder over te spreken. Die vindt dat Senna gewoon in zijn bed hoort te slapen. Is ook wel zo, maar ik heb geen zin in strijd en huildrama's overdag over het slapen. En angezien hij het wel echt nodig heeft en ik dat beetje rust ook wel erg fijn vind, laat ik het nog maa even zo.