Mag ik ook nog even iets zeggen hierover Wij hebben ook twee kindjes kort op elkaar gehad. Tussen Thomas en Lieke zit 20 maanden. Bij Jesse hebben we bewust langer gewacht. Niet omdat ik het hebben van twee kids vond tegen vallen. Maar je hebt het gewoon wat drukker met twee jonge kleintjes. Je gaat van een kind wat je door en door kent naar twee. En het tweede kidnje moet je net als je eerste leren kennen. Het zijn ook twee verschillende ritme's en daar moet je even in komen. Ik vond het het met 2 vooral moeilijk de aandacht te verdelen en had daar dan wel eens een schuldgevoel over. Maar ik vond het ook geweldig die twee kleintjes die samen opgroeien. Ik heb er echt van genoten. Voor Jesse is het nu jammer want die maakt dat niet mee met een broertje of zusje. (gelukkig zijn er veel kleintje in de straat) Dus Ninien ik snap je opmerking wel. Als je een kind krijgt weet je niet wat je te wachten staat want alles is nieuw. En als er een tweede bij komt is dat weer een stukje nieuw. Heb je een wat pittiger kindje dan kan dat wel eens zwaar zijn. Maarre iedereen geniet volop van zijn kleintjes toch ? Ik in ieder geval wel. Ik geniet volop van mijn kinderen. Als ik een rijke man en niet hoefde te werken zou ik wel op een boederijtje willen wonen met 6 kinders.
Nog even een upje van hier. Helaas is het jaar 2010 nog niet voorbij GRRRRRRRRR Thomas heeft Gordelroos. Die zit helemaal vol met blaasjes, wondjes en korstjes. Ook heeft hij er regelmatig pijn van. Jesse heeft vorige week oorontsteking gehad en nu weer Gisteren en eergisteren had hij er ook koorts van. Lieke gaat zo slecht op school dat ze nu via school en een orthopedagoog en psycholoog een volledig onderzoek gaat krijgen. (dyslexie, add, adhd etc) En de beste vriend van mijn man ligt op sterven. Die is sinds maandag in een Hospice opgenomen. Die heeft uitgezaaide darmkanker. Gisteren heeft ie een morfine pomp gekregen en een slaapmedicijn waarvan hij waarschijnlijk niet meer wakker wordt. Bahh bah bah
Ook nog even wat positief nieuws !! Ik heb lekker 7 weken vakantie. Heerlijk ga zoveel mogelijk genieten met mijn kindertjes.
@ Amber, ik vind het zo ontzettend knap hoe jij al de dingen die jullie gezin meemaken zo knap kan verwerken en hoe optimistisch jij toch bent/blijft hele grote megaknuffel voor jou en heel veel sterkte voor je man, het moet hem veel verdriet doen..
thnx Ninien. positief blijven lukt niet altijd. maar je moet toch door. en als je positief bent lijkt alles wel beter te gaan. De vriend van mijn man is vanmorgen overleden. mijn man heeft een uurtje geleden gebelt. hij blijft nog wel op zijn werk. Zijn vriend Alex is gisteren in slaap gevallen en vanmorgen rustig overleden. Hij was aan de morfine dus hij heeft weinig pijn gehad. Rip alex
THNX Dee Enne wat een lieve reactie van Estelle zeg !!! en we zullen zien wat het wordt. Ik gok ook een jongen.
amber heel veel sterkte... ik heb niet veel tijd gemaakt om bij te lezen enzo dames, sorry. maar hier gaat alles supergoed! begin deze week was Rens al een pond boven zijn geboortegewicht en hij is echt heel erg lief! Vandaag is hij 3 weken oud en ik heb net een award-winning-photo gemaakt (even opscheppen haha)
loopy, mooie foto enne... lekker blijven opscheppen hoor! amber, gecondoleerd. ninien, wat knap van nina Nelly, ik vind 15 kilo best een mooi gewicht, niels zit al tiiiiiiiiiiiiiiiiijjjden tussen de 12 en 13 kilo in en hij is ook ongeveer 94 cm Hij is zo mager als een lat en je kan zn ribbetjes zien --- ik heb zere tepels, denk dat ik misschien zelf schimmelinf. heb. Lotte heeft volgens mij geen spruw. heb de ha al gebeld maar onze eigen ha is op vakantie en de invaller wil Lotte niet behandelen- want ze heeft geen witte aanslag (terwijl je overal leest dat je allebei behandeld moet worden- en ik heb nystatine gekregen. Oraal spul wat ik op mn tepels moet smeren... zo zoet als een suikerspin dus als ik na een hele poos mn beha uitdoe kleeft de huid van mn tepel helemaal vast aan de stof of aan het zoogcompres. Ik heb de assistente alweer aan de lijn gehad met de vraag of het echt de bedoeling was dat ik dit spul kreeg... dat was het idd. En dan moest ik het zoogcompres maar wat nat maken zodat het niet zo kleefde. ???? ik vind het maar vaag. Wie heeft er met spruw te maken gehad en wat moest je op je tepels smeren???
heb toch de ha maar weer gebeld... wat een grrrrrrrrrrrrrr:x Ben echt boos. Nee, hoor, pas als de spruw zichtbaar wordt bij uw dochter gaan we die ook behandelen. :x Zowel de apotheek als het cb waren zeer verbaasd dat Lotte niet behandeld hoeft te worden. En de plakkerige nystatine is wel een goed middel. nou ja, blijf ik dat wel proberen... Oja, mevrouw, u mag ook bepanthen gebruiken bij tepelklachten (dat gebruik ik al vanaf dag 1...8)) En een tepelhoedje kan ook. Dusssss misschien ben ik wel beetje TE boos, maar ik vind het wel onnozel allemaal. --- Dank voor het luchten van mn hart. Ik ga nu mn dochter maar es voeden...
Amber, tjee meid...wat een opeenhoping van vervelende dingen weer. Moeilijk dat de beste vriend van je man is overleden; geconcoleerd. Lieke's problemen op school verergeren blijkbaar. Merken jullie thuis ook verandering in gedrag? Knuffel voor Thomas zijn blaasjes en Jesse zijn oren. Ook voor jou een big hug. Nu genieten van de vakantie he. Miep, tjonge...Jari was al een lekker eigenwijs ding vlak na zijn geboorte! Sanneke, ok getsie wat een geklier met de HA. Gaat het wel beter met je zere tepels? Loopy, wat een prachtig mooi mannetje!
Miep, fijn dat Jan nu vakantie heeft. Toch meer tijd om samen te genieten en leuke dingen te doen! Dee, wat schattig dat Estelle het grote nieuws verklapt heeft op het KDV. Betekend toch dat ze het goed heeft opgepikt en dat het haar bezig houdt.
Hier een aardig dagje werken achter de rug. Toen ik thuis kwam trof ik twee lieve kindjes en een relaxte papa aan, ook niet verkeerd! Mijn jongste broertje kwam eten en Senna heeft zich prima met hem vermaakt. Senna was weer zo leuk met fantasie bezig tijdens het eten. Hij zei opeens dat we onze riem om moesten doen. Dus ik vroeg waar we met de auto heen gingen. 'nee we gaan met het vliegtuig mama'. We gingen naar Griekenland en toen naar Belgie. Ik speel dan helemaal mee en hij pikt het prima op en vult mij aan. Dus riemen aan, stuur vast houden, omhoog vliegen, oh pas op voor de wolken en die vogel daar, landen, riem af, koffer pakken en het vliegtuig uit. Lig naar helemaal in een deuk om dat gretige gezichtje van hem.
amber lieverd een hele dikke knuffel voor jou en de rest van je familie....zwager en hele goede vriend van mijn broer is pas geleden ook aan darmkanker overleden... tis zo'n verschrikkelijke rotziekte...sterkte voor jullie allemaal
hey olga nee wij gaan niet5 op vakantie. we wachten nog een paar jaartjes zodat angelina wat ouder is en dan gaan we ieder jaar met het vliegtuig. hier gaat alles super angelina heeft het heel goed na d'r zin op de peuterspeelzaal! ze plast regelmatig op het potje en sinds kort ook op de wc...ik denk dat het niet lang meer duurd voordat ze helemaal zindelijk is. en voor de rest gaat het ook z'n gangetje...niks te klagen
Ik lees wel af & toe mee hoor, het reageren lukt mij jammer genoeg niet echt (hoe doen jullie dat toch???) Hier alles goed, wel erg druk (ik snap nml ook wel wat je bedoeld hoor Ninien, hier ook een draakje...) Manlief is ook sporadisch thuis...dat mis ik echt, vooral het samen eten en het badderen en naar bed brengen vd kids. Ze kunnen ook geen seconde zonder toezicht samen, dus even in de keuken iets pakken gaat niet, Liv is zo (onbedoeld of bedoeld) lomp met haar zusje...ze gaat boven op d'r zitten, duwt haar om etc etc... Verder ook vaak reuze lief voor haar en ze kunnen echt niet zonder elkaar. Gister Liv op d'r step in de tuin en Jenna als honing achter Liv aan in d'r loopstoel...schattig gezicht! Liv poept en plast ook op het potje/w.c maaaaaar echt alleen als ze in d'r blote kont huppelt, zodra er n onderbroekje omheen zit plast ze daarin. Jullie tips qua zindelijkheidstraining? Ik zeg constant tegen haar: Liv je hebt geen luier om..als je moet plassen...blablabla...8) In ieder geval fijn dat het begin er is, nu goed doorzetten.. Jenna eet sinds kort erg goed en poept elke dag haar luiertje vol (dat was natuurlijk een heel verschil met 1 keer per week haha!) Ff kind aandacht geven... P.s vannacht doorgeslapen en om 6.00 pas wakker!!! 8)8)